sorry voor de late update ,
ben dus met al deze papieren naar de immigratie geweest ,
had dus niets te veel bij , had van de getuige ook kopie huisboekje ( hier ook 2 kopies van elk)
dus alle papieren ok en dan kwam het , mijn fotos van verleden jaar waren niet ok, ( 10 dagen ervoor , bij mijn 90dagen melding hadden ze gezegt ok) je moet een foto voor het huis ( had ik) , een foto in de eetkamer ( had ik ) en een foto in de slaapkamer !!!, ( had ik niet)
maar ze waren soepel en aanvaarden ook mijn fotos voor dit jaar!! , tot ze zag dat ik op dik papier geprint ( zoals verleden jaar ) had en geen foto papier, dit had ik echter verwacht en had ook mijn fotos bij op foto papier...

, ( dus fotos op foto papier !!!)
dan problemen bankpapier , had hetzelfde model van bankbewijs als verleden jaar maar niet goed dit jaar,
wat nieuw hier: het bankbewijs moet dezelfde datum als datum aanvraag visa ( boekupdate ook) en moet zoals verleden jaar het saldo vermelden , maar extra vermelding saldo van de laatste 3 maand dus bij mij , december +400.000, januari + 400.000, februari + 400.000
(het geld voor deze visa moet 2 maand voor aanvraag visum op uw bank staan!!! geen 3 maand zoals bij de retirement visa) , dus dit wil zeggen dat wij allemaal eerst naar de bank moeten op datum van aanvraag en dan pas immigratie...( waarschijnlijk heel uw dag om zeep), ik dus terug naar de bank die wel heel vriendelijk het bewijs veranderde en de nodige kopies voor ons maakte zonder extra kosten...( gratis)
wel alle andere formaliteiten op immigratiekantoor al gedaan ( ondervraging getuige , vrouw enz..., je moet nog 3 extra papieren tekenen ) , zodat we bij terugkomst bank alleen onze documenten hadden af te geven en betalen, 1.900 bath....
het blijft dus een avontuur verlenging visum in the land of smiles,wat ik echter hier ook moet vermelden is dat het immigratie personeel (udon ) heel vriendelijk en behulpzaam waren, groot verschil met nongkhai, ik begrijp dat zij ook ergens slaaf van het systeem zijn en dat zij dat systeem moeten toepassen ...( hoe onlogisch het ook mag zijn...) TIT, ik hoop dat deze info andere aanvragers kan voorthelpen , veel geluk dus ( zal eventueel later proberen een kopie van het geldige bankbewijs te scannen en hier te posten en had graag een update gehad van een gorath resident die recent een verlenging heeft gedaan , aangezien mijn vriend beweert dat hij geen getuige nodig heeft in het gorath office..)