verlenging marriage visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring

verlenging marriage visa

#1 Bericht door falanglaos » woensdag 02 februari 2011, 14:13

aangezien dit eerst in de kosten voor 1 jaar visum topic stond en eigenlijk niets mee te maken heeft.....

dit is mijn documentenmap voor mijn verlenging dit jaar
zo wat ik meeneem voor marriage visa
2 pasfoto's
2 kopies volledig paspoort
2 kopies arrival card
2 tm7 formulieren ( thuis ingevuld , gemakkelijker)
2 kopies trouwakte
2 kopies identiteitskaart vrouw
2 kopies huisboekje
2 kopies volledig bankboekje op uw naam alleen, met saldo niet minder dan 400.000bath
en 3 maand aanwezig voor datum aanvraag
2 bankconfirmaties ( recente update met bedrag op confirmatie hetzelfde als uw bankboek ,theoretisch niet ouder dan 7 dagen voor aanvraag maar ik doe dit de dag voor aanvraag )
3 foto's x2 waar man en vrouw opstaat, ( bv voor uw huis , binnen, tuin ) wanneer dit reeds voor de 2e maal , zelfde fotos als verleden jaar geldig
2 plannetjes naar uw huis, zelf getekend...
alle kopies door man en vrouw ondertekend....
1 getuige uit uw naaste omgeving die kan bevestigen dat u geen schijnhuwelijk hebt , ( ook 1 kopie haar id kaart)
getuige in gorath blijkbaar niet nodig...( blijkbaar afhankelijk van regio tot regio..)
en alle originele documenten als bewijs...
en natuurlijk uw vrouw moet mee aanwezig zijn
zal updaten wat eventueel tekort of teveel na mijn bezoek volgende week aan immigratie...
vervolg dus later... ;)

falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: verlenging marriage visa

#2 Bericht door falanglaos » vrijdag 18 februari 2011, 02:30

sorry voor de late update ,
ben dus met al deze papieren naar de immigratie geweest ,
had dus niets te veel bij , had van de getuige ook kopie huisboekje ( hier ook 2 kopies van elk)
dus alle papieren ok en dan kwam het , mijn fotos van verleden jaar waren niet ok, ( 10 dagen ervoor , bij mijn 90dagen melding hadden ze gezegt ok) je moet een foto voor het huis ( had ik) , een foto in de eetkamer ( had ik ) en een foto in de slaapkamer !!!, ( had ik niet)
maar ze waren soepel en aanvaarden ook mijn fotos voor dit jaar!! , tot ze zag dat ik op dik papier geprint ( zoals verleden jaar ) had en geen foto papier, dit had ik echter verwacht en had ook mijn fotos bij op foto papier... :) , ( dus fotos op foto papier !!!)
dan problemen bankpapier , had hetzelfde model van bankbewijs als verleden jaar maar niet goed dit jaar,
wat nieuw hier: het bankbewijs moet dezelfde datum als datum aanvraag visa ( boekupdate ook) en moet zoals verleden jaar het saldo vermelden , maar extra vermelding saldo van de laatste 3 maand dus bij mij , december +400.000, januari + 400.000, februari + 400.000
(het geld voor deze visa moet 2 maand voor aanvraag visum op uw bank staan!!! geen 3 maand zoals bij de retirement visa) , dus dit wil zeggen dat wij allemaal eerst naar de bank moeten op datum van aanvraag en dan pas immigratie...( waarschijnlijk heel uw dag om zeep), ik dus terug naar de bank die wel heel vriendelijk het bewijs veranderde en de nodige kopies voor ons maakte zonder extra kosten...( gratis)
wel alle andere formaliteiten op immigratiekantoor al gedaan ( ondervraging getuige , vrouw enz..., je moet nog 3 extra papieren tekenen ) , zodat we bij terugkomst bank alleen onze documenten hadden af te geven en betalen, 1.900 bath....
het blijft dus een avontuur verlenging visum in the land of smiles,wat ik echter hier ook moet vermelden is dat het immigratie personeel (udon ) heel vriendelijk en behulpzaam waren, groot verschil met nongkhai, ik begrijp dat zij ook ergens slaaf van het systeem zijn en dat zij dat systeem moeten toepassen ...( hoe onlogisch het ook mag zijn...) TIT, ik hoop dat deze info andere aanvragers kan voorthelpen , veel geluk dus ( zal eventueel later proberen een kopie van het geldige bankbewijs te scannen en hier te posten en had graag een update gehad van een gorath resident die recent een verlenging heeft gedaan , aangezien mijn vriend beweert dat hij geen getuige nodig heeft in het gorath office..) [|)

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Borowolf » vrijdag 18 februari 2011, 03:38

Ik heb een retirement O dus geen ervaring met dit specifieke visum maar ik krijg wel het gevoel dat ze bij jou erg moeilijk gedaan hebben.
Ik zit trouwens in Chiang Mai en zoals we weten verschilt het per club. Dat betekent dan ook gelijk dat ze dus niet helemaal slaaf van het systeem zijn. Wel slaaf van hun lokale baas natuurlijk en vooral.... interpretatie van wat nodig is. Het zal het laatste wel zijn wat de verschillen per buro verklaart.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring

#4 Bericht door falanglaos » vrijdag 18 februari 2011, 03:44

ja borowolf, uw uitleg klopt , maar ze hebben nu folders met de bepalingen nodig om te verlengen ,marriage en retirement, heb beide , zal deze later proberen te posten [$)

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 februari 2011, 04:52

falanglaos schreef:ja borowolf, uw uitleg klopt , maar ze hebben nu folders met de bepalingen nodig om te verlengen ,marriage en retirement, heb beide , zal deze later proberen te posten [$)
Goedemorgen nu ik verleng ook in Udon Thani,en ik heb nog nooit gehoord over photopapier als hun copies ervan maken dan is het zwartwit op gewoon papier.ik verleng dus op 40,000 per maand en heb geen brief van de bank meer nodig maar wel een brief van de ambassade.
Ik heb dus foto's van voor het huis met het nummer van het huis,in de huiskamer,en op bed in de slaapkamer in de computer staan en die print ik uit in kleur op gewoon papier.
Tevens map van waar je huis zich bevind.
Getuige met haar of zijn familyboek.
Ik heb dat een paar weken terug vermeld hier dat ik zou mijn verlenging krijgen na een maand maar na een dag of 12 kreeg ik een telefoontje dat het klaarlag en ben toen op de moter gesprongen en heb het gelijk opgehaald.
De tip die ik had gegeven was maar 100 bath dus daar kan het niet aangelegen hebben.
Het ligt er volgens mij maar net aan wie je treft maar ook kost het soms moeite je moet beleefd tegen ze blijven en blijven glimlachen andrs kunnen ze je het heel moeilijk maken.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je dat niet bent geweest maar ze zijn als de dood om een fout te maken,zodat ze reprimande krijgen vanuit Korat.
Hun directe chef krijgt dan die reprimande want die zet aan het eind zijn paraaf maar die trapt weer naar zijn ondergeschikte die die fout heeft gemaakt en als het te vaak gebeurd kan je je promotie wel gedag zeggen.
Vrg.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

falanglaos
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door falanglaos » vrijdag 18 februari 2011, 06:02

ja nick, misschien zijn ze nu meer de puntjes op de i aan het zetten , als wij absoluut beleefd zijn geweest , ( ik ken dat liedje, dit is mijn 10e verlenging..) , naast ons zat een man die ook weggestuurd werd omdat het bankbewijs niet was zoals hierboven vermeld , hij kwam van nongbualampu , had ook kasikorn en in thanon posi branch weigerde ze hem ( en later ook ons) een nieuw bewijs te maken met reden , onze rekening in andere branch, ik vermoed dat de sukkel terug naar nongbualampu is gereden , wij hebben ons bewijs in onze branch gaan halen , hun antwoord was dat thanon posi niet normaal gehandeld heeft en dit niet mag weigeren , kasikorn is kasikorn over heel thailand...
dus in onze kasikorn branch ( central ) allen welkom om indien nodig hun bankbewijs te vernieuwen.... [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » vrijdag 18 februari 2011, 06:26

Faranglaos, over welk IMM kantoor heb je het ? Nongkhai ? Tja, die staan er om bekend.
Volg hun lijst nauwkeurig. Doe ik ook en ik heb geen problemen met mijn retirement verlenging.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 februari 2011, 10:22

prajak schreef:Faranglaos, over welk IMM kantoor heb je het ? Nongkhai ? Tja, die staan er om bekend.
Volg hun lijst nauwkeurig. Doe ik ook en ik heb geen problemen met mijn retirement verlenging.
UDON THANI.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door nbreeker » vrijdag 18 februari 2011, 10:37

falanglaos schreef:ja nick, misschien zijn ze nu meer de puntjes op de i aan het zetten , als wij absoluut beleefd zijn geweest , ( ik ken dat liedje, dit is mijn 10e verlenging..) , naast ons zat een man die ook weggestuurd werd omdat het bankbewijs niet was zoals hierboven vermeld , hij kwam van nongbualampu , had ook kasikorn en in thanon posi branch weigerde ze hem ( en later ook ons) een nieuw bewijs te maken met reden , onze rekening in andere branch, ik vermoed dat de sukkel terug naar nongbualampu is gereden , wij hebben ons bewijs in onze branch gaan halen , hun antwoord was dat thanon posi niet normaal gehandeld heeft en dit niet mag weigeren , kasikorn is kasikorn over heel thailand...
dus in onze kasikorn branch ( central ) allen welkom om indien nodig hun bankbewijs te vernieuwen.... [|)
ja misschien is dat zo ik ben 4 january van dit jaar wezen verlengen ik ga ook altijd wat vroeger met verlengen want mochten er veranderingen zijn ik tijd heb omdat recht te zetten.Het is maar net hoe hun pet staat.
Jaren geleden was ik in Nongkai om te verlengen toen er iets met de brief van de bank die ik toen nog nodig had was,ik ben toen inplaats van naar udon te rijden in Nong kai naar de Kasikornbank gegaan en heb daar een nieuwe brief gekregen.
toen ik weer terug was in het immigratiekantoor werd ik met voorrang behandeld en hoefde niet weer achteraan te sluiten.
Ik heb over het algemeen weinig last met immigratie (afkloppen) maar heb m'n ogen niet in m'n zak zitten en zie dat sommige een hoop problemen hebben terecht of onterecht dat weet ik niet.
Ik zeg wel eens als er een komma verkeerd staat en hun pet staat scheef dan sturen ze je weg.
Vrg.Nick.

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”