taxi bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henkthailand
komt net kijken
komt net kijken

taxi bangkok

#1 Bericht door Henkthailand » dinsdag 15 februari 2011, 15:39

Goedendag

Wie kan mij zeggen wat een taxi rit van het vliegveld Bangkok naar het Amari Atrium hotel
1880 New Petchburi Road mag kosten??
Alvast bedankt voot Uw reaktie
Met vriensdelijke groet
Henk

Mart
Erelid
Erelid

Re: taxi bangkok

#2 Bericht door Mart » dinsdag 15 februari 2011, 17:36

Weinig :lol: :lol: Pakweg 6-7 € :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

louis0108
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door louis0108 » dinsdag 15 februari 2011, 19:19

Waar heb je het hotel geboekt??

Bij greenwood kan je de transfer boeken voor 900 bath

http://www.greenwoodtravel.co.th/Thaila ... entral.php

Maar gewoon een taxi pakken lijkt me veel goedkoper denk zelf zo'n 350 tot 500 bath

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » woensdag 16 februari 2011, 02:24

Taxi-meter vanaf Swampie begint met THB 50 bovenop de rit-prijs.
Dan wordt er begonnen met THB 35 instaptarief en daarbovenop circa THB 5 per kilometer.
Het is circa 21 kilometer met merendeels tolweg.........aha......de tol, zal THB 65 zijn.

THB 50 + THB 35 + (20 x THB 5) + THB 65 = THB 250..........inderdaad.......goeie inschatting van louis.
Mag in geen geval boven de THB 350 uitkomen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door Borowolf » woensdag 16 februari 2011, 02:51

Als je de vraag stelt omdat je bang bent dat je opgelicht wordt:
Vanaf het vliegveld van Bangkok lijkt het allemaal prima geregeld met de taxi's. Ga dan wel naar het "officiele" instappunt.
Naar het vliegveld toe heb ik wel een keer relatief veel betaald. Volgens zeggen was dat omdat het 's nachts was. Ik ben er nooit achter gekomen of dat nu een legitieme reden is of niet. Maar ja, ik heb er ook nooit een biertje minder om gedronken. Zelfs als je twee keer het eigenlijke bedrag betaalt is het nog niet duur. :-)
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

templeflower
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door templeflower » woensdag 16 februari 2011, 18:32

[quote="joepattaya"]Dan wordt er begonnen met THB 35 instaptarief en daarbovenop circa THB 5 per kilometer.
quote]

\Zijn dit de prijzen over geheel Thailand of verschilt dit per Provincie/ streek?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » donderdag 17 februari 2011, 01:08

Een taxi van Udon naar NK kost 800 baht en dat is tussen 50 en 60 km enkele reis..... Reken je mee dat er geen retour"vracht" is want iemand oppikken kan niet, er zijn in NK geen mensen die om een taxi roepen, dan komt het neer op een 7 b/km.

En een taxi van NK naar Udon ? Ook 800 baht maar alleen op afspraak. NK heeft namelijk EEN echt taxibedrijf met 2 busjes en een sedan en die is vaak geboekt, of je moet via via aan een farang komen die het ritje willen maken.

Een rit naar KK kost vanuit NK 2.900 baht en dat is 180 km enkele reis. Je komt op het zelfde tarief uit.

Het is hier duurder want de taxi is een schaars artikel.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door elst99 » donderdag 17 februari 2011, 02:25

Wij hebben altijd tussen de 300 en 400 + tolweg betaald, licht eraan naar waar in Bangkok!
Mocht je bagage niet erg veel zijn, kun je nu met de skytrain naar Democrazy-station, zit je al in het centrum voor 45 Bht. en kun je vandaar altijd nog een taxi nemen.
Mochten ze niet de taximeter aanzetten, dan uitstappen, of 300/400 accepteren.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door nbreeker » donderdag 17 februari 2011, 02:44

Henkthailand schreef:Goedendag

Wie kan mij zeggen wat een taxi rit van het vliegveld Bangkok naar het Amari Atrium hotel
1880 New Petchburi Road mag kosten??
Alvast bedankt voot Uw reaktie
Met vriensdelijke groet
Henk
Laat je niet verleiden een taxi te accepteren in de aankomst hal maar ga naar buiten en neem een taxi met taximeter,dan betaal je de ritprijs plus 50 bath.
Ga je over de tolweg legt er aan hoeveel haast je heb dan moet je dat apart betalen.Maar als je het Amari Atrium Hotel kan betalen hoef je je geen zorgen te maken om 10 euro taxikosten.
Vrg.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » donderdag 17 februari 2011, 02:58

Je zou zelfs nog onder de THB 50 opslag uit kunnen komen als je een taxi probeert te krijgen op het 4e level (departure).
Daar worden mensen afgezet en de taxi's zijn in principe leeg.........!!

De tarieven die ik aangehaald heb, zijn de voor mij bekende tarieven in Bangkok en met name vanaf en naar Swampie.
Heb geen idee over andere provincies.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Pieter » donderdag 17 februari 2011, 05:13

Borowolf schreef:Als je de vraag stelt omdat je bang bent dat je opgelicht wordt:
Vanaf het vliegveld van Bangkok lijkt het allemaal prima geregeld met de taxi's. Ga dan wel naar het "officiele" instappunt.
Naar het vliegveld toe heb ik wel een keer relatief veel betaald. Volgens zeggen was dat omdat het 's nachts was. Ik ben er nooit achter gekomen of dat nu een legitieme reden is of niet. Maar ja, ik heb er ook nooit een biertje minder om gedronken. Zelfs als je twee keer het eigenlijke bedrag betaalt is het nog niet duur. :-)
De meeste taxi's in BKK zijn ok alleen rijden er steeds meer rond met een meter waar aan gekloot is
wat ik al regelmatig gezien heb is b.v. dat de timer van de totale stilstand ook loopt als de taxi (fulspeed) rijdt
dat betekent dat je op een wat langere rit toch meer betaald.. is niet veel maar toch

tips voor taxi's verder:

nooit een taxi nemen die voor hotels staan ; die deugen niet.
gewoon een eindje de straat in en een taxi aanhouden die rijdt.

trouwens New Pechaburi is in het straatje van Makkasan station dus je kunt ook het skytraintje nemen dat rijdt tegenwoordig

Pieter

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door nbreeker » donderdag 17 februari 2011, 06:45

joepattaya schreef:Je zou zelfs nog onder de THB 50 opslag uit kunnen komen als je een taxi probeert te krijgen op het 4e level (departure).

De tarieven die ik aangehaald heb, zijn de voor mij bekende tarieven in Bangkok en met name vanaf en naar Swampie.
Nou als je naar Thailand kom en je probeer gelijk onder die 50 bath uit te komen waar die chauffeur ik weet niet precies hoelang heeft staan wachten ben je voor mijn gevoel niet goed bezig.
En die 50 bath kan een farang ook niet redden.
Vrg.Nick
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » donderdag 17 februari 2011, 07:14

nbreeker schreef:
joepattaya schreef:Je zou zelfs nog onder de THB 50 opslag uit kunnen komen als je een taxi probeert te krijgen op het 4e level (departure).

Nou als je naar Thailand kom en je probeer gelijk onder die 50 bath uit te komen waar die chauffeur ik weet niet precies hoelang heeft staan wachten ben je voor mijn gevoel niet goed bezig.
En die 50 bath kan een farang ook niet redden.
Vrg.Nick
Je zou eens moeten weten hoeveel witneuzen hier elke baht 4 of 5 keer om moeten draaien voor ze hem uitgeven.
Die zouden niet eens denken aan een taxi-meter, maar liever nog een non-airco bus nemen............
rijden die eigenlijk wel vanaf Swampie?........ Nou ja bij wijzen van spreken dan.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door elst99 » donderdag 17 februari 2011, 12:20

Deden dat andere jaren ook bij aankomst direkt naar de vertrekhal en een taxi-meter pakken, maar dat mag sinds een tijdje niet meer!
Maar met de sky-train kun je zo naar Bangkok! Die is sinds +/- november geopend.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

changgarden
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#15 Bericht door changgarden » vrijdag 18 februari 2011, 05:18

In Chiang Rai rijden er geen taximeters, je pakt hier gewoon de tuktuk of songtaew.
Ritprijzen varieren naar bestemming & afstand maar zijn over het algemeen schappelijk.
Ik betaal voor een rit van mijn ouders huis (achter Sriburin) naar het centrum 80 baht overdag en 100 baht in de avond (ca. 7 km)

Uiteraard kun je ook met de bus, voor een ritje in de stad betaal je dan ca. 10/15 baht pp
Zelf woon ik in Mae Chan (30 km van Chiang Rai), de bus daarheen kost 20 baht en rijdt overdag elke 15 minuten.
Met de motor (Honda-PCX) ben ik hetzelde kwijt aan benzine.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”