Onzalig voorstel ?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Onzalig voorstel ?

#1 Bericht door prajak » dinsdag 15 februari 2011, 16:04

Ik lees dit net in regeringsnieuws.

===

PvdA: periodiek nieuwe accountant bij bedrijf

De PvdA wil dat bedrijven verplicht worden hun accountant om de zoveel jaar te vervangen door een ander. Nu mogen ondernemingen hun boeken nog jaar in jaar uit door dezelfde accountant laten controleren.

===

Er zullen best nobele gedachten aan ten grondslag liggen. Zoals het "ingesleten" raken aan een bepaalde bedrijfskultuur en te nauwe banden met het management. Maar dan een nieuwe accountant nemen ? En bedoelt men de persoon of het kantoor als geheel ? Ik vind dat de integriteit op het spel komt te staan. En als je het accountantskantoor vervangt dan gaat de belastingadviseur mee en de actuaris en de notaris. Je krijgt een heel nieuw team binnen en die moeten allemaal hun dossiers opbouwen en de kultuur opsnuiven. Dat kost veel geld en vertraging.

Hoe zou een tandarts reageren als je na 5 jaar een andere neemt ? Huisarts, fysio ? Terwijl er geen klachten zijn ? Want bij klachten loop je direct weg.

Onzalig vind ik dit voorstel. Het zal er ook niet doorheen komen. De markt is verdeeld tussen bekwame mensen. En schandalen hebben we de laatste jaren toch niet meegemaakt ?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Onzalig voorstel ?

#2 Bericht door Mart » dinsdag 15 februari 2011, 17:41

Ach... ze willen ook een duit in het zakje doen, verder hebben ze kennelijk geen nieuws :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”