Valentijnsdag

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Valentijnsdag

#1 Bericht door prajak » vrijdag 11 februari 2011, 17:43

Wie kent het niet ?

Voor de mensen die het niet kennen…http://nl.wikipedia.org/wiki/Valentijnsdag
maar een link naar beide, ja het zijn er 2, heiligen bestaat niet, lees ik. Geen van beide heren schijnt van een goedgeefs karakter te zijn geweest al zijn ze natuurlijk niet voor niets “heilig” verklaard. Daar is meer voor nodig dan een tanend tandenloos omaatje naar de overkant van de straat helpen. Heilig zijn is een ernstige zaak.

Maandag a.s. is het weer “valentijn” en ik weet nu al dat rond 17 uur buurman meneer Bang en zijn 4 koters aan het hek staan met in de hand een roos, keurig in een plastic houdertje. Men komt de enige farang in de verre omtrek bedanken voor zijn gaven die een arm gezin nu eenmaal nodig hebben zoals van tijd tot tijd een bak met fruit en arbeidsloon voor het onderhouden van de tuin en het afgeven van keurig gesorteerd afval dat men dan weer kan verkopen. Want het gezin van Khun Bang is arm en vast ook voorzien van bankleningen om de koters naar school te laten gaan -in keurige kleren- en voor de aanwezigheid van 2 bromfietsen. Meneer Bang is dagarbeider en zijn vrouw doet de was voor de buurt. Meneer Bang kan niet lezen en schrijven ! Hij had ooit 2 buffels en 2 zeeboes maar heeft die moeten verkopen om de touwtjes aan elkaar te knopen. Zijn stukje tuingrond zal 1 ngaan zijn en dat is te klein voor een rijstveldje.

Het is leuk maar ook beschamend -voor mij- ze daar te zien staan als ze van hun klein budget een paar roosjes voor me kopen. Ik neem ze met alle egards aan en wil dan liefst een bak fruit teruggeven maar realiseer me dat ik ze daarmee beledig. Ik heb nu klaarliggen een doos met vijgen en zal die aan de koters overhandigen.

Voor mijn lief heb ik heden gekocht een stenen Buddha beeld. Een Chinese Buddha, met een dikke buik. Dat heb ik gekocht in de OTOP winkel waar ik een flater sloeg door te zeggen dat wij dat een Chinese Buddha noemen. Volstrekt onjuist. Er is niets Chinees aan, vertelde me de goed Engels sprekende manager. Hij vond het meer Indiaas.

Dan trof ik aan een schilderij voorstellende het gezicht van Buddha alsof hij met zijn neus in de modder was gevallen. Leek een beetje op de prent van de bekende lijkwade in Turijn. Het was ook in diverse kleuren bruin geschilderd. Een keurige lijst laten maken en morgen de dame aanbieden. Ze zal er blij mee zijn !

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Valentijnsdag

#2 Bericht door yandre » zaterdag 12 februari 2011, 04:00

hallo prajak
is dit soms de toko op de hoek op de markt met
vele ja voor mij ook chinese beelden en mooie
snuisterijen.
sta altijd in de verleiding om deze half leeg te kopen
prachtig mooie spullen daar

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Valentijnsdag

#3 Bericht door prajak » zaterdag 12 februari 2011, 04:49

Ja, die winkel ken ik. Maar daar tegenover, precies daar waar de overdekte markt Tha Sadeth niet overdekt is, zit aan de rivierkant het OTOP gebouw. Daar koop ik schilderijen van lokale kunstenaars. Je steunt er de mensen mee en hoeft geen genoegen te nemen met de afdrukken die men normaliter te koop aanbiedt.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Valentijnsdag

#4 Bericht door yandre » zaterdag 12 februari 2011, 06:48

nu volgende maand toch naar laos en dan op terug
weg toch weer in nongkhai zal er eens kijkken.
je hoort nog wel van mij bakkie doen of wat eten

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Valentijnsdag

#5 Bericht door ron » maandag 14 februari 2011, 18:58

Thaise koppels verbreken wereldrecord zoenen


Zeven koppels hebben maandag het wereldrecord zoenen verbroken: ze houden hun lippen al ruim 36 uur op elkaar. Ze verbraken daarmee ruimschoots het oude record van 32 uur, 7 minuten en 14 seconden dat op naam van een Duits koppel stond. Met de recordpoging werd Valentijnsdag gevierd.

De wedstrijd ging zondagochtend van start met veertien koppels. Maandagmiddag waren er nog zeven koppels over. Het laatste koppel dat overblijft wint een diamanten ring met een waarde van ruim elfhonderd euro en zo'n 2300 euro aan prijzengeld.

Afbeelding

Volgens de regels mogen de tortelduifjes hun lippen niet van elkaar halen. Ze mogen wel water, koffie, melk of vruchtensap drinken, maar alleen via een rietje. Ook moeten de stelletjes elkaar blijven omhelzen tijdens een toiletbezoek. Met camera's wordt in de gaten gehouden of ze dat ook daadwerkelijk doen. De strengste regel is echter dat de twee geliefden niet mogen slapen of zitten.

"We dachten niet dat we iemand konden vinden die het record zou kunnen verbreken", aldus de bedrijfsleider van het wassenbeeldenmuseum in Pattaya dat de wedstrijd heeft georganiseerd. Hij noemde het 'waanzinnig' dat de zeven koppels het record hebben verbroken.

Bron (Novum/AP)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Valentijnsdag

#6 Bericht door joepattaya » dinsdag 15 februari 2011, 02:17

Valentijnsdag.......is dat niet de dag EN de gelegenheid om anoniem je heimelijke/platoniche liefde eens extra te bedenken?
Hallmark biedt de mogelijkheid om anoniem e-kaartjes te sturen; je kunt anoniem sms-jes versturen en je kunt uiteraard ook anoniem bloemetjes en andere giften opsturen.

Hier in Thailand, krijg je 's morgens een roos, gebak, wijn, e.d. onder je kokkerd geduwd met de boodschap: "I love yououou! Happy Valentine."
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Valentijnsdag

#7 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 15 februari 2011, 09:29

Het is een nieuw record geworden van maar liefst 46 uur, 24 minuten en 9 seconden.
De winnaars zijn Ekkachai en Laksana Tiranat uit Bangkok en ze winnen een ring ter waarde van ongeveer 1200 euro plus een geldprijs van circa 2400 euro.
Niet slecht voor een zoentje. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Valentijnsdag

#8 Bericht door v@go » dinsdag 15 februari 2011, 11:52

Wouter_Udon schreef:Het is een nieuw record geworden van maar liefst 46 uur, 24 minuten en 9 seconden.
De winnaars zijn Ekkachai en Laksana Tiranat uit Bangkok en ze winnen een ring ter waarde van ongeveer 1200 euro plus een geldprijs van circa 2400 euro.
Niet slecht voor een zoentje. :mrgreen:
is dat dan betaalde liefde??? [8)
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”