Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
templeflower
komt net kijken
komt net kijken

Chiang Mai

#1 Bericht door templeflower » woensdag 09 februari 2011, 10:37

Langzaam ben ik begonnen met het plannen van de reis. Als een spons neem ik alles op achter mijn lcd scherm. :lol:
Nu ben ik een beetje aan het kijken hoe lang we nodig denken te hebben in Chiang Mai naar aanleiding van de excursies die we willen gaan doen. Uiteraard mogen de bergvolkeren niet ontbreken en zouden we graag een bezoek willen brengen aan het Mae Hong Son volk. Nu lees ik verschillende berichten dat er meerdere locaties zijn (b.v het grote dorp) ook lees ik dat toeristen op locaties komen waar een straat aan marktkraampjes staan en de dames hier zitten als "aapjes in een kooi alleen dan zonder tralies" sorry voor mijn woordgebruik. welke locatie of dorp is het beste is om de Mae Hong Son te bezoeken?

printen44
Expat
Expat

Re: Chiang Mai

#2 Bericht door printen44 » woensdag 09 februari 2011, 16:15

Mae Hong Son is een stad, geen volk. "Hilltribes" heb je in alle soorten en maten.

Mae Hong Son bereik je vanuit Chiang Mai via Pai of via de 108. Je moet er een paar dagen voor uittrekken. De weg via Pai staat bekend om de "weg met de duizend bochten". Er zijn er ruim 1400 van die bochten in de weg.

Google op Mae Hong Son en je vindt een schat aan informatie.

templeflower
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door templeflower » woensdag 09 februari 2011, 18:00

:o Sorry dit is dus niet wat ik bedoelde; mijn informatie is fout geweest. het gaat dus om de langnek vrouwen.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Harm » woensdag 09 februari 2011, 18:11

Voor zover mijn info strekt wordt het dan inderdaad apies kijken.
De lang nek vrouwen komen helemaal niet uit Thailand maar zijn gevluchte Birmezen
De regering daar maakt vanwege hun ""opstandige gedrag"" jacht op deze mensen
Ze mogen in Thailand blijven (kampen) als zij zich laten bekijken door de busladingen touristen die daar naar toe rijden
Overdag zitten ze in een namaak dorp (met schotel tv en al) aan het eind van de dag gaan ze terug naar hun eigen huis.
In die nep dorpen zit men voor de fooi ""mooi"" te wezen.
Bovendien hoef je daar niet helemaal meer voor naar het noorden, in de omgeving van Pattaya is nu ook zo'n dorp gemaakt voor de onwetende tourist.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

templeflower
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door templeflower » woensdag 09 februari 2011, 21:05

ik heb deze berichten meermalen gelezen inclusie dat de mannen niet mogen werken en de vrouwen gedwongen worden. Wat ik me dan afvraag is zijn de dorpjes die ze dan werkelijk bewonen niet te bezoeken? En stiekem blijf ik dan toch een tourist die dit eigenlijk niet zou willen missen als we in Thailand zijn.
Je onderschift is ineens heel toepasselijk :oops:

joepattaya
Expat
Expat

#6 Bericht door joepattaya » donderdag 10 februari 2011, 02:59

printen44 schreef: Er zijn er ruim 1400 van die bochten in de weg.
Volgens de buurman van printen44 zijn het er zelfs 1699..........je moet er toch niet aan denken..........!!

Ben het afgelopen weekend in Chiang Mai geweest (voor het eerst) en ik ga er zeker nog eens terug. Het was behoorlijk druk, mede vanwege het lange weekend: Chinees Nieuw Jaar, Bloemenfestival en jawel......het Chiang Mai Jazz Festival (daar kwam ik achter toen ik weer thuis was :idea: ).
Bezoekjes gebracht aan o.a. Doi Suthep en Ban Tawai.
Voor de volgende keer staan er zeker wat langere trips op het programma......moet even met mijn reislei/ijder overleggen wat een mooie tijd is....

De Chiang Mai stad kun je in grote lijn verdelen in de "oude stad" (binnen de stadsmuren [het vierkant]) en het gedeelte tussen Tappay Gate en de Night Market. Grote hotels, barretjes, een immense markt en talloze restaurantjes bepalen hier het stadsbeeld.

Al met al een leuke stad voor een aantal dagen met ook diverse leuke uitvals-mogelijkheden. Natuurlijk kun je er ook goed uitgaan, maar al met al zijn de "uitgangers" totaal verschillend met die van de uitgangers in bijvoorbeeld Pattaya. Je vindt er nagenoeg geen "hempjes en tattoes", maar veel meer jonge backpackers en wat 'gezapige' oudere expats die genieten van het heerlijke Chiang Mai.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » donderdag 10 februari 2011, 03:03

future expat harm schreef:Bovendien hoef je daar niet helemaal meer voor naar het noorden, in de omgeving van Pattaya is nu ook zo'n dorp gemaakt voor de onwetende tourist.
Daar was indertijd sprake van, maar is dat er al?
Heb er eigenlijk niets meer over gehoord.
Weet wel, dat er toendertijd redelijk wat protest was tegen het "aapjes kijken" gebeuren.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Borowolf » donderdag 10 februari 2011, 05:23

Ik woon in Chiang Mai en had niet zo'n behoefte aan "aapjes" kijken. Was een paar maanden terug in Mae Hon Son en daar is het er toch van gekomen. Volgens de informatie die ik kreeg was dit het leukste dorp om dat te doen.
Ik vond de reis naar het dorp (met de auto) leuk en mooi. Het dorpje zelf was een straat van 100 meter of zo, met kraampjes. De (paar) longnecks die daar tentoongesteld werden waren aardige mensen. Zal wel niet zo lang meer duren met al die toeristen.

Mijn oorspronkelijk indruk werd bevestigd. Ik zal er niet nog een keer naar toe gaan en toeristen afraden er heen te gaan. Je kunt je tijd beter besteden in de omgeving van Chiang Mai.

De reis naar Mae Hon Son was prachtig maar neem er wel minstens drie dagen voor en ga niet met zo'n gehuurd busje met meerdere toeristen want die vliegen (denk ik. maar heb er niet echt ervaring mee) over de weg dus je ziet dan vast niet veel en kunt niet stoppen waar je wilt. Beter een prive auto (met of zonder chauffeur) huren, lijkt me.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”