Eva air, Berlin air, china air.....
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Eva air, Berlin air, china air.....
Ik zou graag wat reacties en ervaringen van jullie krijgen over de volgende luchtvaartmaatschappijen, Air Berlin, Eva air en China air. Ik hoor namelijk zoveel verschillende ervaringen. Hoe is de service verlopen, moet je betalen voor het eten en drinken aan boord, hoe is het eten en drinken, vertragingen, hoe het comfort was in het vliegtuig enzv...
Alvast bedankt.....
Alvast bedankt.....
-
- Expat
Re: Eva air, Berlin air, china air.....
Even the longest journey starts with the first step...
-
- Volwaardig lid
daande28 schreef:Ik zou graag wat reacties en ervaringen van jullie krijgen over de volgende luchtvaartmaatschappijen, Air Berlin, Eva air en China air. Ik hoor namelijk zoveel verschillende ervaringen. Hoe is de service verlopen, moet je betalen voor het eten en drinken aan boord, hoe is het eten en drinken, vertragingen, hoe het comfort was in het vliegtuig enzv...
Alvast bedankt.....
We zijn absoluut niet te beroerd om info te vertrekken maar elke keer weer opnieuw hetzelfde neer te moeten typen is niet de bedoeling. De antwoorden op deze vra(a)g(en) staan al in dit forum.
Zoekt en gij zult vinden.

Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Als je echt interesse hebt en je bent niet lui, sorry dan is er genoeg te vinden op het internet en op Thailandforum.
Je kiest nu voor de simpelste en makkelijkste weg en dan nog heb je zoveel verschillende meningen.
Je kiest nu voor de simpelste en makkelijkste weg en dan nog heb je zoveel verschillende meningen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
het aangeboden eten is altijd gratis. Drinken ook, al varieert het nogal hoeveel je krijgt en wat. Alleen bij Air Berlin moet je voor alco buiten de maaltijd bijbetalen-als je meent daar nou echt niet buiten te kunnen.
verder als reeds gemeld: bovendien blijkt dit zo ontzettend van 1 tot 2 te verschillen, dat elk oordeel meteen bestreden wordt.
vertraging hangt meestal (nu die sneeuw) veel meer af van het weer als van de airline.
heel ruwweg geldt wel: alle waar naar zijn geld, hoe duurder, hoe beter/hoe meer je mag verwachten. Maar geen enkele is Singapore air=meestal de beste
verder als reeds gemeld: bovendien blijkt dit zo ontzettend van 1 tot 2 te verschillen, dat elk oordeel meteen bestreden wordt.
vertraging hangt meestal (nu die sneeuw) veel meer af van het weer als van de airline.
heel ruwweg geldt wel: alle waar naar zijn geld, hoe duurder, hoe beter/hoe meer je mag verwachten. Maar geen enkele is Singapore air=meestal de beste
- joepattaya
- Expat
Gedurende de laatste 10 jaar met EVA, China, Thai en Air Berlin gevlogen.
Gisteren nog met China van BKK naar AMS en het was niet slecht; ook niet perfect, maar zeker niet slecht.
China, EVA en AB liggen een beetje op 1 lijn in de waarde voor je geld-categorie.
Thai is me in het verleden verschrikkelijk tegengevallen.
Gisteren nog met China van BKK naar AMS en het was niet slecht; ook niet perfect, maar zeker niet slecht.
China, EVA en AB liggen een beetje op 1 lijn in de waarde voor je geld-categorie.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
Amai dan moet jij toch serieus pech gehad hebben, uit al deze die jij opnoemde is Thai toch van een ander niveau...joepattaya schreef:Gedurende de laatste 10 jaar met EVA, China, Thai en Air Berlin gevlogen.
chok dee
-
- Volwaardig lid
Ik vloog met China en wat nu Air Berlin heet. Geef mij maar China. Super gunstige aankomst en vertrektijden. Over het eten kun je discussieren, maar de meeste keren vond ik het gewoon goed. Het is nu eenmaal geen restaurant, maar een vliegmaatschappij. Nog steeds heb ik het gevoel dat mijn vakantie begint wanneer ik in het vliegtuig stap bij China Airlines.
Niet onbelangrijk was ook de teruggave van geld, toen wegens de noord europese vulkaanuitbarsting, er niet gevlogen kon worden. Alleen daar waar ik boekte, vliegtickets punt nl, moest zonodig geld achterhouden. Daar boek ik dus niet meer. Deze keer boekte ik direct bij China. Overigens kan ik deze keer zelf mijn plaats kiezen. Heerlijk is dat.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen.
Niet onbelangrijk was ook de teruggave van geld, toen wegens de noord europese vulkaanuitbarsting, er niet gevlogen kon worden. Alleen daar waar ik boekte, vliegtickets punt nl, moest zonodig geld achterhouden. Daar boek ik dus niet meer. Deze keer boekte ik direct bij China. Overigens kan ik deze keer zelf mijn plaats kiezen. Heerlijk is dat.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Ik ben van dezelfde mening gedaan, alleen bij mij is het worldticketcentrum, die zonodig geld moeten achterhouden en dat terwijl EgyptAir een volledige refund betaalt.Duiker schreef:Ik vloog met China en wat nu Air Berlin heet. Geef mij maar China. Super gunstige aankomst en vertrektijden. Over het eten kun je discussieren, maar de meeste keren vond ik het gewoon goed. Het is nu eenmaal geen restaurant, maar een vliegmaatschappij. Nog steeds heb ik het gevoel dat mijn vakantie begint wanneer ik in het vliegtuig stap bij China Airlines.
Ik boek nu ook alleen nog maar rechtstreeks bij ChinaAirlines, heb mijn lesje geleerd.
GETROUWD OP 24-08-2011
-
- Erelid
Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten .......Ervee71 schreef:Ik ben van dezelfde mening gedaan, alleen bij mij is het worldticketcentrum, die zonodig geld moeten achterhouden en dat terwijl EgyptAir een volledige refund betaalt.Duiker schreef:Ik vloog met China en wat nu Air Berlin heet. Geef mij maar China. Super gunstige aankomst en vertrektijden. Over het eten kun je discussieren, maar de meeste keren vond ik het gewoon goed. Het is nu eenmaal geen restaurant, maar een vliegmaatschappij. Nog steeds heb ik het gevoel dat mijn vakantie begint wanneer ik in het vliegtuig stap bij China Airlines.
Ik boek nu ook alleen nog maar rechtstreeks bij ChinaAirlines, heb mijn lesje geleerd.

Goedkoop is vaak duurkoop

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Nee Mart,
Die "discussie" is ook al in een ander topic besproken.
Als er 3 tickets uit 1 zak moeten komen, praat je niet over voor een dubbeltje op de 1ste rang te zitten.
Een verschil van 600 euro, is al bijna een 4de ticket.
Zoals ook in het ander topic, tegen de toenmalige schrijver:
600euro is voor jou misschien "een dubbeltje", maar voor mij niet.
Weet je trouwens wat ik moest betalen voor mijn tickets bij EgyptAir geboekt via WTC?
En wat ik nu moet betalen?
Met mijn lesje geleerd, bedoel ik om vanaf nu rechtstreeks bij een vliegmaatschappij te boeken en geen gebruik meer te maken van een ticket verkoper.
*Toch blijf ik het knap vinden, dat er dus meerdere leden zijn, die over andere hun financiele situatie kunnen oordelen.*
Die "discussie" is ook al in een ander topic besproken.
Als er 3 tickets uit 1 zak moeten komen, praat je niet over voor een dubbeltje op de 1ste rang te zitten.
Een verschil van 600 euro, is al bijna een 4de ticket.
Zoals ook in het ander topic, tegen de toenmalige schrijver:
600euro is voor jou misschien "een dubbeltje", maar voor mij niet.
Weet je trouwens wat ik moest betalen voor mijn tickets bij EgyptAir geboekt via WTC?
En wat ik nu moet betalen?
Met mijn lesje geleerd, bedoel ik om vanaf nu rechtstreeks bij een vliegmaatschappij te boeken en geen gebruik meer te maken van een ticket verkoper.
*Toch blijf ik het knap vinden, dat er dus meerdere leden zijn, die over andere hun financiele situatie kunnen oordelen.*
GETROUWD OP 24-08-2011
-
- Expat
Het gaat er helemaal niet om, om in iemands beurs te kijken.
Wat het geval is, dat als je goedkope tickets koop, je een zekere risico aangaat. Goedkope tickets zijn meestal van vliegmaatschappijen uit een land waar iets zou kunnen gebeuren of dat een wankel regime heeft of weinig of geen diplomatieke betrekkingen heeft met westerse landen.
Wil je die risico's lopen, moet je gewoon die goedkope tickets kopen, maar achteraf nooit klagen als er iets mis gaat.
Wat het geval is, dat als je goedkope tickets koop, je een zekere risico aangaat. Goedkope tickets zijn meestal van vliegmaatschappijen uit een land waar iets zou kunnen gebeuren of dat een wankel regime heeft of weinig of geen diplomatieke betrekkingen heeft met westerse landen.
Wil je die risico's lopen, moet je gewoon die goedkope tickets kopen, maar achteraf nooit klagen als er iets mis gaat.
-
- Volwaardig lid
Dus ga ik nu met China airlines een groter risico aan, dan met de eerdere tickets via WTC van EgyptAirlines?
EgyprtAirlines 709 euro's
ChinaAirlines 660 euro's
Wel 2 verschillende periodes.
Verder gaf ik al aan dat het probleem niet bij Egyptairline ligt, maar bij WTC.
Ik blijf toch met de vraag zitten wat voor jou goedkoop is?
EgyprtAirlines 709 euro's
ChinaAirlines 660 euro's
Wel 2 verschillende periodes.
Verder gaf ik al aan dat het probleem niet bij Egyptairline ligt, maar bij WTC.
Ondanks dat je aangeeft dat het niet gaat om in iemand beurs te kijken, blijf je het goedkope tickets noemen?printen44 schreef:Het gaat er helemaal niet om, om in iemands beurs te kijken.
Ik blijf toch met de vraag zitten wat voor jou goedkoop is?
GETROUWD OP 24-08-2011
-
- Volwaardig lid
In mijn geval werd er helemaal niet gevlogen. Dus ook niet met dure of goedkope tickets. Ook niet met goede of slechte maatschappijen. Dat is sinds de tweede wereldoorlog niet meer voorgekomen in noord europa. Geen enkele maatschappij vloog. China airlines heeft nog geprobeert mijn tickets om te boeken, tot 2x toe zelfs. Helaas werd mijn vakantie daarbij zo kort dat ik beter kon afzeggen. En dat kon kosteloos, bij uitzondering. Later mailde men dat er volledige teruggave gedaan zou worden. (men mailt mij dat omdat ze denken dat ik een reisburo ben). Van vliegtickets punt nl kreeg ik al meteen te horen dat niet alles terug betaald zou gaan worden. Verder moest je 2 weken op antwoord op je email afwachten, de tacktiek van de vertraging. Daarover zijn meerdere pissige mails naar hen gegaan.
Wat het kopen van tickets betreft, ben ik zo ongeveer iedere keer wel ergens anders gegaan. Gewoon omdat steeds ergens anders de prijzen ginstig zijn. Deze keer was dat rechtstreeks bij china air. wie weet waar het de volgende keer is. Maar vrijwel zeker blijf ik met CI vliegen.
Wat het kopen van tickets betreft, ben ik zo ongeveer iedere keer wel ergens anders gegaan. Gewoon omdat steeds ergens anders de prijzen ginstig zijn. Deze keer was dat rechtstreeks bij china air. wie weet waar het de volgende keer is. Maar vrijwel zeker blijf ik met CI vliegen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Standaard Lid
Mijn zusje had ook via vliegtickets.nl geboekt. Zeer slechte ervaringen mee. Mijn advies is: niet gebruiken die club.
Tijdens de vulkaanuitbarsting kregen en mijn geliefde en ik "een extra lange vakantie" in Engeland. Ik vloog met Etihad op dat moment. Werd uitstekend op de hoogte gehouden, ze waren altijd bereikbaar, zorgden dat ik keurig "naar huis = Thailand" kon toen er weer gevlogen mocht worden en ze hebben alle extra gemaakte kosten in Engeland vergoed.
Ze vliegen helaas niet op Amsterdam maar als je via Londen of Brussel vliegt, zijn ze wat mij betreft een aanrader.
In die tijd waren ze ook nog eens erg voordeling (550 Euro) maar dat lijkt over te zijn.
Tijdens de vulkaanuitbarsting kregen en mijn geliefde en ik "een extra lange vakantie" in Engeland. Ik vloog met Etihad op dat moment. Werd uitstekend op de hoogte gehouden, ze waren altijd bereikbaar, zorgden dat ik keurig "naar huis = Thailand" kon toen er weer gevlogen mocht worden en ze hebben alle extra gemaakte kosten in Engeland vergoed.
Ze vliegen helaas niet op Amsterdam maar als je via Londen of Brussel vliegt, zijn ze wat mij betreft een aanrader.
In die tijd waren ze ook nog eens erg voordeling (550 Euro) maar dat lijkt over te zijn.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.