Thai visa ophalen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thai visa ophalen

#16 Bericht door prajak » zaterdag 05 februari 2011, 16:33

Dutch schreef dit...

" Indien in Udon zou het geen visum kunnen zijn, maar alleen een verlenging (hetgeen dus blijkbaar het geval was) "

De spijker op de kop.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door elst99 » zondag 06 februari 2011, 03:16

De verlenging was dus gewoon de ext. to stay!
Overigens geldt dezelfde regels voor gehuwden (in ons geval) of 1750€ of meer als 65.000 Bht p.m. en hoeft niet zijn bankboek mee te nemen.
Geen geld op de bank.
Maar waarom dat een maand zou moeten duren in Udon, begrijp ik niet! Als je alles op een rijtje hebt, kan het als het snel gebeurd in een hakve dag, in Hua Hin.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat

#18 Bericht door dutch » zondag 06 februari 2011, 03:43

elst99 schreef:De verlenging was dus gewoon de ext. to stay!
Overigens geldt dezelfde regels voor gehuwden (in ons geval) of 1750€ of meer als 65.000 Bht p.m. en hoeft niet zijn bankboek mee te nemen.
Geen geld op de bank.
Maar waarom dat een maand zou moeten duren in Udon, begrijp ik niet! Als je alles op een rijtje hebt, kan het als het snel gebeurd in een hakve dag, in Hua Hin.
Het is ,zo ver ik weet altijd al zo geweest, dat bij een z.g. "gehuwden" visum,er gevraagd wordt om ca. 4 weken voor de verlengings datum de aanvraag in te dienen.In tegenstelling tot "retirement" vraagt men ook alle kopieen in duplo.
Een setje voor het Bangkok hoofdkantoor en een setje voor het eigen immigratie kantoor.De beslissing schijnt van Bangkok te komen (op advies van het lokale kantoor).
Elst ,ik begrijp dat jij elk jaar een visum in Holland haalt en daardoor heb jij deze verlengings perikelen niet meegemaakt?!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » zondag 06 februari 2011, 03:50

Voor een mar verlenging is hier een paar weken tot een maand ook normaal. En iedere keer weer foto's inleveren; samen voor de deur, op de bank, in de keuken, op het bed. Een van mijn vrienden heeft de naast hem wonende politieman ook op de foto-voor-de-deur meegenomen. Schept vertrouwen..... De nukken en grillen, daar moeten we maar mee leven hier.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door elst99 » zondag 06 februari 2011, 10:07

Klopt Dutch, we hadden een paar jaar de extension, maar we vonden de visite aan de imm. zo een bevalling, dat we sinds 2 jaar, omdat we toch reizen en ieder jaar een keer naar Nederland gaan veel prettiger, je doet het op de post en na een week heb je je visum.
Maar inderdaad ik ben niet op de hoogte van een gehuwden visum.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door nbreeker » zondag 06 februari 2011, 10:45

elst99 schreef:Klopt Dutch, we hadden een paar jaar de extension, maar we vonden de visite aan de imm. zo een bevalling, dat we sinds 2 jaar, omdat we toch reizen en ieder jaar een keer naar Nederland gaan veel prettiger, je doet het op de post en na een week heb je je visum.
Een gehuwden visum moet je ieder jaar opnieuw aanvragen iedere keer hetzelfde,maar ik heb alles in de computer en die paieren voor de immigratie zoals TM7 staan tegenwoordig ook in de computer maar ik heb alles ingevuld verander de datum en klaar is kees,maar foto's en handgetekende kaart waar je huis is,en een getuige dat moet iedere keer ik weet niet waar die 1750 euro vandaan komt maar ik moet aantonen met een brief van de ambassade dat ik minstens 40.000 bath per maand inkomsten heb.
Hoef geen brief van de bank meer en ook geen kopieen bankboek.
Alles moet in tweevoud en dan moet je over een maand terugkomen en krijg je je visum.
Ik dacht ook dat die papieren naar Bangkok gingen en heb het gevraagd maar ze gaan naar Korat de hoofdstad van Isan.
Maar waar het nu omging is dat ik na 2 weken een telefoontje kreeg van je visum is goed gekeurd en je kunt het nu ophalen.
Dus ben op de motor gesprongen en heb het gelijk opgehaald dan duurd het ook maar 10 minuten er was niemand voor me.
Ik vond dat een positief gebaar van de immigratie dus ik dacht ik meld het even.
En ik moet me evengoed iedere 90 dagen melden en dan krijg ik weer 90 dagen.Dat gaat heel snel en hoef je niet voor in de rij.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat

#22 Bericht door dutch » zondag 06 februari 2011, 11:27

nbreeker schreef:
elst99 schreef:Klopt Dutch, we hadden een paar jaar de extension, maar we vonden de visite aan de imm. zo een bevalling, dat we sinds 2 jaar, omdat we toch reizen en ieder jaar een keer naar Nederland gaan veel prettiger, je doet het op de post en na een week heb je je visum.
Een gehuwden visum moet je ieder jaar opnieuw aanvragen iedere keer hetzelfde,maar ik heb alles in de computer en die paieren voor de immigratie zoals TM7 staan tegenwoordig ook in de computer maar ik heb alles ingevuld verander de datum en klaar is kees,maar foto's en handgetekende kaart waar je huis is,en een getuige dat moet iedere keer ik weet niet waar die 1750 euro vandaan komt maar ik moet aantonen met een brief van de ambassade dat ik minstens 40.000 bath per maand inkomsten heb.
Alles moet in tweevoud en dan moet je over een maand terugkomen en krijg je je visum.
Ik dacht ook dat die papieren naar Bangkok gingen en heb het gevraagd maar ze gaan naar Korat de hoofdstad van Isan.
Maar waar het nu omging is dat ik na 2 weken een telefoontje kreeg van je visum is goed gekeurd en je kunt het nu ophalen.
Dus ben op de motor gesprongen en heb het gelijk opgehaald dan duurd het ook maar 10 minuten er was niemand voor me.
Ik vond dat een positief gebaar van de immigratie dus ik dacht ik meld het even.
En ik moet me evengoed iedere 90 dagen melden en dan krijg ik weer 90 dagen.Dat gaat heel snel en hoef je niet voor in de rij.
Groeten Nick.
Zoals ik al eerder schreef.Het is goed om ook eens iets goeds te melden als dat gebeurt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door prajak » zondag 06 februari 2011, 16:55

Nbreeker, je blijft verwarring riskeren door over een visum te praten. Het is geen visum, het is een verlenging van jouw verblijf hier op basis van huwelijk. Van mij mag je, maar anderen snappen er niets van.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door nbreeker » zondag 06 februari 2011, 22:23

nbreeker schreef:
Groeten Nick.
Ik werd vannacht wakker en toen schoot in m'n gedachte dat Korat niet de hoofdstad is van Isan maar Khon Kean dus bij deze.
Ik ga weer slapen.Welterusten.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#25 Bericht door nbreeker » zondag 06 februari 2011, 22:42

prajak schreef:Nbreeker, je blijft verwarring riskeren door over een visum te praten. Het is geen visum, het is een verlenging van jouw verblijf hier op basis van huwelijk. Van mij mag je, maar anderen snappen er niets van.
Ja dat is waar vertaald is het:"Aanvraag verlenging van voorlopig verblijf in de Kingdom"
Je begint met een Non "O" van Amsterdam en daar vraag je verlenging voor aan ieder jaar.
Ik kwam verleden jaar terug met een nieuw paspoort en heb mijn verlenging toen overlaten zetten maar later werd ik gebeld en moest ik weer op komen draven want ze hadden vergeten om in mijn nieuwe paspoort de datum van mijn Non "O" uit Amsterdam te vermelden.

Ze hebben wel eens tegen me gezegt als je 800.000 bath op de bank heb dan gaat het veel makkelijker en kan je er op wachten,maar dat is in mijn ogen dood geld en kan ik niet over beschikken zonder in problemen te komen met mijn verlenging.
Ik ben blij hier in Thailand maar ik wil niet dat hun uitmaken wat ik met m'n centjes mag doen,ik heb een huis een auto en twee moterfietsen alles betaald dat is schijnbaar niet genoeg en moet ik ook nog 800.000 bath vast zetten.
Dus ik gebruik de 40.000 bath verlenging op basis van huwelijk het kost wat meer moeite maar tijd heb ik genoeg hier al vliegen de dagen hier om.
Groeten Nick.
.

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid

#26 Bericht door Mart » maandag 07 februari 2011, 03:16

nbreeker schreef: Ik werd vannacht wakker en toen schoot in m'n gedachte dat Korat niet de hoofdstad is van Isan maar Khon Kean dus bij deze.
Ik ga weer slapen.Welterusten.
Slaap maar rustig verder, ik zal je droom niet verstoren, maar eens kom de tijd dat ........

http://www.youtube.com/watch?v=tphqUr5S-DM :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

joepattaya
Expat
Expat

#27 Bericht door joepattaya » maandag 07 februari 2011, 03:54

nbreeker schreef:
prajak schreef:Nbreeker, je blijft verwarring riskeren door over een visum te praten. Het is geen visum, het is een verlenging van jouw verblijf hier op basis van huwelijk. Van mij mag je, maar anderen snappen er niets van.
Ja dat is waar vertaald is het:"Aanvraag verlenging van voorlopig verblijf in de Kingdom"
Je begint met een Non "O" van Amsterdam en daar vraag je verlenging voor aan ieder jaar.
Ik kwam verleden jaar terug met een nieuw paspoort en heb mijn verlenging toen overlaten zetten maar later werd ik gebeld en moest ik weer op komen draven want ze hadden vergeten om in mijn nieuwe paspoort de datum van mijn Non "O" uit Amsterdam te vermelden.

.
Je VERBLIJFT op basis van een visum in Thailand.
Afjankelijk van je visum en je verblijfs-status kun je je visum oftewel je verblijfs-recht periodiek verlengen.

Je visum wordt dus periodiek verlengt en daardoor mag je langer blijven. Uiteraard mag je dit ook een "verlenging van verblijf noemen".
Mocht je om wat voor reden dan ook tot een echtscheiding komen met je Thaise vrouw, dan wordt je visum gecancelled en eindigt je legale verblijf.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”