Thai visa ophalen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Thai visa ophalen

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 04 februari 2011, 08:32

Afgelopen maand zoals eerder vermeld een nieuw Thaivisa aangevraagd en kreeg een stempel in m'n paspport dat ik het 17 february opkon halen.
Wat schertst mijn verbazing dat ik net 10 minuten geleden op 4 february een telefoontje kreeg van Immigratie dat m'n visum is goed gekeurd en dat ik het op kan halen.
Zoveel service heb ik nog niet eerder gehad van Immigratie maar vind het wel netjes, en dat terwijl mijn tip heel bescheiden was.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat

Re: Thai visa ophalen

#2 Bericht door dutch » vrijdag 04 februari 2011, 08:43

nbreeker schreef:Afgelopen maand zoals eerder vermeld een nieuw Thaivisa aangevraagd en kreeg een stempel in m'n paspport dat ik het 17 february opkon halen.
Wat schertst mijn verbazing dat ik net 10 minuten geleden op 4 february een telefoontje kreeg van Immigratie dat m'n visum is goed gekeurd en dat ik het op kan halen.
Zoveel service heb ik nog niet eerder gehad van Immigratie maar vind het wel netjes, en dat terwijl mijn tip heel bescheiden was.
Groeten Nick.
Ik ben even in de war gebracht.
Een visum ophalen,,,,waar? In Thailand of in Nederland?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » vrijdag 04 februari 2011, 09:42

dutch schreef:
nbreeker schreef:Afgelopen maand zoals eerder vermeld een nieuw Thaivisa aangevraagd en kreeg een stempel in m'n paspport dat ik het 17 february opkon halen.
Groeten Nick.
In Udon Thani dutch m'n jaarlijkse verlenging van m'n Non O visum.Normaal duurd dat een maand.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat

#4 Bericht door dutch » vrijdag 04 februari 2011, 11:09

nbreeker schreef:
dutch schreef:
Groeten Nick.
In Udon Thani dutch m'n jaarlijkse verlenging van m'n Non O visum.Normaal duurd dat een maand.
Groeten Nick.
Ik neem aan dat het een verlenging betreft van een "gehuwden visum" ?
Overigens goed om ook eens wat prettig nieuws te horen betreffende immigratie kantoren.
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door elst99 » vrijdag 04 februari 2011, 14:23

Je bedoelt dat je een O visa kunt halen bij de emigration? Is dat nieuw? Wist wel van een extension, maar een Visa O alleen in Nederland mogelijk was!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » vrijdag 04 februari 2011, 17:20

Een non im O voor drie maanden kun je als NL-er ook in Laos halen. Nodig naast paspoort en zo, een bankboek met 8 ton from abroad, een bankbrief van maximaal een dag oud, en heel veel geduld waar 200 man voor je staan in de rij.

Je kunt in NK hulp krijgen van een farang bemiddelaar, tegen een tarief uiteraard, en die heeft een Lao meneer die je langs alle loketten loodst, langs de douane (je hoeft de taxi niet uit), je naar de ambassade brengt maar wel aan de achterdeur, je naar het hotel brengt, en de volgende dag paspoort met stempel aflevert en je terugrijdt naar NK.

Je hoeft dus niet naar NL. Maar...het is voor drie maanden maximaal.

Wat kost het grapje, en dit onder voorbehoud.....

De bemiddelaar en de Lao meneer, zeg 4 k baht.
Entree in Laos, 1.600 baht of iets van 40 US dollar
Hotel en verteer
Visumkosten, en die weet ik niet.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door elst99 » zaterdag 05 februari 2011, 09:26

We hebben het hier over Non iim O volgens Nick, halen bij emigration in Udon, dus niet over Laos.
Trouwens je hoeft helemaal geen geld op de bank, als je pensioen meer is als 1750€ p.m. hoef je geen bankboek mee alleen gelegaliseerde AOW en pensioenpapieren, huurkontrakt en evt. kopie van je trouwakte.
Maar ik wist niet beter dat je je Non im O alleen buiten Thailand kunt krijgen, of te wel in Nederland.

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » zaterdag 05 februari 2011, 09:52

elst99 schreef:We hebben het hier over Non iim O volgens Nick, halen bij emigration in Udon, dus niet over Laos.
Trouwens je hoeft helemaal geen geld op de bank, als je pensioen meer is als 1750€ p.m. hoef je geen bankboek mee alleen gelegaliseerde AOW en pensioenpapieren, huurkontrakt en evt. kopie van je trouwakte.
Maar ik wist niet beter dat je je Non im O alleen buiten Thailand kunt krijgen, of te wel in Nederland.

Groeten Nick.

unquote

Vandaar mijn eerste vraag.
Indien in Udon zou het geen visum kunnen zijn ,maar alleen een verlenging(hetgeen dus blijkbaar het geval was)
Indien in Nederland dan zou er geen Immigratie zijn, die contact zou opnemen.Vandaar mijn aanvankelijke verwarring! :mrgreen:
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » zaterdag 05 februari 2011, 12:45

"...Trouwens je hoeft helemaal geen geld op de bank, als je pensioen meer is als 1750€ p.m. hoef je geen bankboek mee alleen gelegaliseerde AOW en pensioenpapieren, huurkontrakt en evt. kopie van je trouwakte...."

Ja, in NL of in het "thuisland" van een westerling. In Laos heeft men andere eisen. De ervaringen (en aanvaringen) stapelen zich hier op. Ik denk dat men op de Thaise ambas in Laos geen trouwboekje en pensioenpapieren uit NL kan lezen en ze zonder legalisatie naar Thaise normen ook niet zal aanvaarden. Er komen daar farang uit tig landen en allemaal hebben ze andere papiertjes bij zich...ga er maar aan staan. Dus zijn er de regels als hiervoor vermeld.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » zaterdag 05 februari 2011, 12:50

Nog eens goed gekeken wat nbreeker schrijft. "...m'n jaarlijkse verlenging van m'n Non O visum..." Er staat niet dat hij een non O heeft gehaald. De bekende jaarlijkse verlenging die ik ook al jaren in NK haal en ik denk veel van ons hier in hun woonregio.

Een non im O krijg je niet in Thailand. Die haal je over de grens. De verlenging haal je hier op de voorwaarden die zijn gesteld.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door yandre » zaterdag 05 februari 2011, 13:10

als het goed is non o. in laos
papieren invullen papieren overleggen getrouwd met
thaise in gezetende en dacht kosten 1900 bath
volgende dag paspoort ophalen visa 3 maanden geldig
je moet dan 400000 bath op thaise rekening hebben op
eigen naam niet gezamelijk.
moet er 2 maanden op staan aan toon baar uit ander land
gestort. dan een maand er voor naar emigratie dienst
dit overleggen en nog wat dingen blauwe boekje vrouw
dan vraag je een jaar visum aan .
dit is mij zo medegedeeld ik ga het volgende maand mee
maken en niet via de achter deur gewoon aan loket daar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » zaterdag 05 februari 2011, 13:27

Yandre, ik lees niet dat je ook een bankbrief meeneemt. Max een dag oud met bevestiging dat het geld uit een buitenland komt.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door yandre » zaterdag 05 februari 2011, 14:00

je bedoelt bank brief naar ambasade of imigratie dienst
imigratie wil mijn bank boekje wel zien maar ambasade
vragen volgens mij nergens om .
en als het nodig is de bank zit een straat verder dus

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door elst99 » zaterdag 05 februari 2011, 15:20

Het wordt een "zooitje" zo!
Nick schrijft dat hij zijn Non Imm O kon afhalen in Udon!
Dutch en ik vroegen ons af hoe dat kan! Je kunt wel met je Non imm O, bij de immigration een extension to stay halen, maar niet een Non imm O, en zeker niet verlengen, volgens mij.
Hij heeft het hier niet over Laos gehad. En als je inkomen uit AOW en pensioen meer is als 1750 € of 65.000 Bht moet je dat laten legaliseren bij de Ned. Ambassade, kosten ook iets van 20€ als ik me niet vergis, hoef je geen geld op de bank, wel vragen ze naar je huisboek of je huurkontrakt en evt. een kopie van je trouwboekje.
Extension to stay kost 1900 Bht p.j. elke 90 dagen melden en wil je Thailand voortijdig verlaten een re-entry halen bij imm. kost 1000 Bht.
Of je neemt een extension to stay, multuple entry, kun je er
elke keer uit en krijgt bij iedere binnenkomst weer 90 dagen.Kosten 3.800 Bht p.p.

Zo hebben wij het jaren gedaan!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » zaterdag 05 februari 2011, 16:22

"...Nick schrijft dat hij zijn Non Imm O kon afhalen in Udon!..."

Ik lees, na zijn correctie van het woord, dat hij de verlenging van de non im kan ophalen. Dat is heel normaal voor mensen die hier permanent wonen. Nbreeker gebruikte eerst het woord "Thaivisa" en dat schept verwarring, hij bedoelt de verlenging.

Extension of stay heet dat ding en de basis is een non im en in bijzondere gevallen kan het met een T visum ook. En die verlenging kun je ieder jaar weer verder verlengen als je aan de voorwaarden voldoet. Ik heb dus geen "visum" meer maar een extension of stay op basis van retirement. Het veel gebruikte begrip retirement-visum (of een huwelijks-visum of een studie-visum en ga maar door, de hele rij mogelijkheden af) bestaat niet in de Thaise regelgeving. Het is een extension. Zou ik het land verlaten zonder een re-entry permit dan vervalt de hele heisa en kan ik opnieuw gaan beginnen met een non-im te halen in NL of Laos. En NL heeft dan andere normen dan Laos zoals ik heb uitgelegd.

Voor mijn extension, als vrijgezel, bestaan de voorwaarden die Elst meldt. 12 x 65 k Inkomen OF 8 ton in de bank from abroad OF een combinatie van die twee samen 8 ton. Een recente inkomensverklaring van de ambassade, die voor de Imm Police NK vertaald en gelegaliseerd moet zijn (een heisa van jewelste) en kopie huisboek en kopie bankboek en bankbrief van dezelfde dag en een stapel kopietjes en dan moet je ook nog tegen zure smoelen aankijken die je afsnauwen en als dan de laatste handtekening is gezet biedt men poeslief handtasjes aan en horloges die je kunt kopen aan de desk....en een in te vullen formulier over hun klantvriendelijkheid.... Het is hier al eerder geschreven, iedere vestiging van de Imm Pol heeft zo zijn eigen regels.....

"What's in a name" zei ooit een bekend persoon en daar zal de spraakverwarring wel door komen.
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 05 februari 2011, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”