De princess is morgen weer in town...
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: De princess is morgen weer in town...
heeft weinig of niets te maken met vergaarde kennis maar veel meer met face.(show)
Intussen tijd wordt er weer een slaatje commerce uitgeslagen, het verplicht aankopen van kleding voor die ene dag waar ge daarna niets meer met kunt aanvangen.
Het is ook zo dat de leraar die u heeft opgeleid een hoog aanzien heeft, hij/zij heeft het kind iets bijgebracht (??) dus moet je daar heel veel respect voor tonen.
tawan
Intussen tijd wordt er weer een slaatje commerce uitgeslagen, het verplicht aankopen van kleding voor die ene dag waar ge daarna niets meer met kunt aanvangen.
Het is ook zo dat de leraar die u heeft opgeleid een hoog aanzien heeft, hij/zij heeft het kind iets bijgebracht (??) dus moet je daar heel veel respect voor tonen.
tawan
- jumbo
- Expat
Borowolf schreef:Goh, laat ik nu drie kinderen hebben waarvan er eentje een masterdegree en een andere een bachelorsdegree heeft!jumbo schreef:Er zijn geen Nederlandse bachelors of master degrees...
Beide in Nederland gehaald.
Volgens mij is dit geen onderwerp waar je erg in thuis bent.![]()
Gelukkig heb je meer verstand van andere onderwerpen.
En dat zijn nederlandse scholen?? Welke als ik vragen mag?
En jij denkt dat het papiertje van je vriendin evenveel waarde heeft?
Ik ben altijd bereid iets bij te leren, niemand en zeker ik niet heeft de wijsheid in pacht...
edit; dus heb ik gewikied op bachelor en heeft men na mijn vertrek uit NL en zonder me dat te melden de HBO graad naar HBO bachelor omgenoemd
Dus je hebt volkomen gelijk..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Standaard Lid
Universiteit van Eindhoven respectievelijk Utrecht. Maar het geldt voor elke universiteit zoals je na het wiki'en inmiddels weet.En dat zijn nederlandse scholen?? Welke als ik vragen mag?
hm, goeie vraag.En jij denkt dat het papiertje van je vriendin evenveel waarde heeft?
Als het om een goeie universiteit (en dat zijn geen uitzonderingen) in Thailand gaat, denk ik van wel.
Een nichtje van ons is met haar bachelor naar Australie vertrokken om daar haar master te halen. Ze heeft inmiddels het eerste jaar achter de rug. Ze moet er hard voor pezen begrijp ik, maar haalt het dus wel. Ik heb al van meer Thai gehoord dat hun dochter in het buitenland verder studeert. Maar ken de details daarvan niet.
Maar waar het mij onder andere om ging is dat je insunueerde dat je hier heel gemakkelijk aan een degree komt. En dat geloof ik dus niet zo maar. Er gaan geruchten dat een degree te koop is. Dat zal best wel. Ook dat geldt in veel landen (ook de ontwikkelde) in de wereld. Maar veruit de meeste mensen krijgen het papiertje niet voor niets en hebben een behoorlijke "educatieve selectie" achter de rug. Hier net zo goed als elders.
Ik denk ook niet dat je je al te veel moet voorstellen van de Nederlandse papiertjes trouwens. Ook daar is het behoorlijk universiteit afhankelijk. En uit eigen ervaring en die van de kinderen weet ik ook dat, als je eenmaal het VWO doorlopen hebt en je hebt wat discipline, dat dan een degree ook in Nederland vrij eenvoudig te halen is. Om jou argumentatie te gebruiken. Hoeveel studeren er in Nederland niet jaarlijks af? Is dat percentage nu echt lager dan hier?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
-
- Erelid
Mag ik vragen wanneer die zijn afgestudeerd en waar ?Borowolf schreef: Goh, laat ik nu drie kinderen hebben waarvan er eentje een masterdegree en een andere een bachelorsdegree heeft!
Beide in Nederland gehaald.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Standaard Lid
Natuurlijk mag je dat vragen. En voordat je dat doet geef ik vast het antwoord.Mag ik vragen wanneer die zijn afgestudeerd en waar ?

De oudste in Eindhoven, master informatica, ik schat 2006. Hij kreeg toen nog een dubbele bul. Ingenieur en master.
De jongste in Utrecht, bachelor geschiedenis in 2010. Voor zover ik weet geen drs uitreiking.
-
- Volwaardig lid
De traditie dat een lid van het koningshuis in Thailand de diploma's uitdeelt is
ontstaan in de vijftiger jaren en zal ongetwijfeld bedoeld zijn geweest om de
loyaliteit aan het vorstenhuis te versterken.
Anders dan door beeltenissen op bankbiljetten, munten en postzegels wist men
toendertijd immers weinig over 'des konings'.
De kalenders kwamen veel later (en hoe die er kwamen is een verhaal op zichzelf,
maar daar wil ik Chang niet mee in verlegenheid brengen 555).
Doordat de huidige koning het, mede door de enorme toename van het aantal
afgestudeerden, op een gegeven moment niet meer aankon gingen zijn kinderen
en aanverwanten deze taak steeds vaker overnemen.
Mijn prinses studeerde vier jaar landbouwkunde/veeteelt aan de universiteit
van Ubon Ratchatani en kreeg het bachelor diploma van een zwaar
knikkebollende prinses Sirindhorn (zie foto).
De afgestudeerde studenten worden 'opgespaard' totdat het er iets van twaalf
tot vijftien honderd zijn en dan gaat het in een rap tempo, zodat het geheel in
pakweg een uurtje voor de bakker is.
Er is een oefendag, want er mag niks misgaan. Even goed leren lopen en daarbij in
de toga. Het is wel eens gebeurd dat iemand door zenuwen overmand naast het diploma
greep. Het resultaat was dat de dienstdoende Hoogheid boos de kuierlatten trok en dat
de hele zaal heel lang moest wachten voordat het gebeuren afgerond kon worden.
Soms is er een hoogheid die halverwege even een pauze inlast om de werkzame spier
te ontlasten. Ergonomisch is het immers te vergelijken met monotone montage arbeid
aan een lopende band.
De kosten zoals mijn prinses zich die meent te herinneren:
500 Baht tegemoetkoming in de voor het bezoek van de betreffende hoogheid gemaakte kosten,
1100 Baht voor de 'toga',
100 Baht voor het bloemstuk,
500 Baht voor de foto's.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal

ontstaan in de vijftiger jaren en zal ongetwijfeld bedoeld zijn geweest om de
loyaliteit aan het vorstenhuis te versterken.
Anders dan door beeltenissen op bankbiljetten, munten en postzegels wist men
toendertijd immers weinig over 'des konings'.
De kalenders kwamen veel later (en hoe die er kwamen is een verhaal op zichzelf,
maar daar wil ik Chang niet mee in verlegenheid brengen 555).
Doordat de huidige koning het, mede door de enorme toename van het aantal
afgestudeerden, op een gegeven moment niet meer aankon gingen zijn kinderen
en aanverwanten deze taak steeds vaker overnemen.
Mijn prinses studeerde vier jaar landbouwkunde/veeteelt aan de universiteit
van Ubon Ratchatani en kreeg het bachelor diploma van een zwaar
knikkebollende prinses Sirindhorn (zie foto).
De afgestudeerde studenten worden 'opgespaard' totdat het er iets van twaalf
tot vijftien honderd zijn en dan gaat het in een rap tempo, zodat het geheel in
pakweg een uurtje voor de bakker is.
Er is een oefendag, want er mag niks misgaan. Even goed leren lopen en daarbij in
de toga. Het is wel eens gebeurd dat iemand door zenuwen overmand naast het diploma
greep. Het resultaat was dat de dienstdoende Hoogheid boos de kuierlatten trok en dat
de hele zaal heel lang moest wachten voordat het gebeuren afgerond kon worden.
Soms is er een hoogheid die halverwege even een pauze inlast om de werkzame spier
te ontlasten. Ergonomisch is het immers te vergelijken met monotone montage arbeid
aan een lopende band.
De kosten zoals mijn prinses zich die meent te herinneren:
500 Baht tegemoetkoming in de voor het bezoek van de betreffende hoogheid gemaakte kosten,
1100 Baht voor de 'toga',
100 Baht voor het bloemstuk,
500 Baht voor de foto's.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal

-
- Volwaardig lid
Om nog even op de vraag van meneer Borowolf terug te komen:
Er studeren in het hbo en wo jaarlijks iets van 110 duizend mensen af in Nederland.
Beide sectoren brengen zowel bachelors als masters voort en het getal omvat dus
vier categoriën. Soms, als je niks te doen hebt, is het wel eens leuk wat te snuffelen
in de cijfers van het CBS. Vroeger had je het beknopte jaarboekje (waarschijnlijk nog
steeds), maar nu vind je het allemaal op internet.
Om nog even op de ergonomie van de Thaise diploma uitreiking terug te komen:
Op bovenstaande foto zien we dat Prinses Sirindhorn nog op de ouderwetse manier
het diploma door een gecombineerde schouder/elleboog beweging naar voren brengt.
De kroonprins heeft deze methode verder ontwikkeld en gereduceerd tot slechts een
enkele polsbeweging. De schouder en elleboog blijven bij hem in ruste, de onderarm
rust in een gefixeerde houding op een kussentje en slechts de pols beweegt en dit
binnen een uitgemeten hoek van vijfenveertig graden.
Ik zou niet verbaasd staan als de uitgave capaciteit daarmee ongeveer verdubbeld
zou zijn.
Deze methode vergt natuurlijk meer van de uitreik-assistenten, omdat de hoogte
van aangave plots hogere eisen stelt. Het diploma wordt nu immers direct tussen de
hoog-adelijke duim en wijsvinger geplaatst en niet, zoals voorheen, simpelweg op een
schaal gelegd.
Een bij-verschijnsel dat niet zo leuk is, is dat er door de toegenomen snelheid voor het
koninklijke bankje een geweldig heen-en-weer ontstaat, waarbij de nieuwbakken wijsneuzen
bijna over elkaar heen rollebollen.
Ook de fotografie moet sneller. Er wordt nu met minimaal drie camera's gewerkt, maar bij veel
foto's blijkt op de achtergrond een verkrampt achteruit hollende voorganger zichtbaar te zijn.
Ook de toga, ontworpen om langzaam waardig in voort te schrijden, blijkt daarbij niet het ideale
kledingstuk te zijn. Als je ermee gaat rennen, dan leidt de windvang al gauw tot ongewenste
wapperingen die erg slordig kunnen overkomen.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal
Er studeren in het hbo en wo jaarlijks iets van 110 duizend mensen af in Nederland.
Beide sectoren brengen zowel bachelors als masters voort en het getal omvat dus
vier categoriën. Soms, als je niks te doen hebt, is het wel eens leuk wat te snuffelen
in de cijfers van het CBS. Vroeger had je het beknopte jaarboekje (waarschijnlijk nog
steeds), maar nu vind je het allemaal op internet.
Om nog even op de ergonomie van de Thaise diploma uitreiking terug te komen:
Op bovenstaande foto zien we dat Prinses Sirindhorn nog op de ouderwetse manier
het diploma door een gecombineerde schouder/elleboog beweging naar voren brengt.
De kroonprins heeft deze methode verder ontwikkeld en gereduceerd tot slechts een
enkele polsbeweging. De schouder en elleboog blijven bij hem in ruste, de onderarm
rust in een gefixeerde houding op een kussentje en slechts de pols beweegt en dit
binnen een uitgemeten hoek van vijfenveertig graden.
Ik zou niet verbaasd staan als de uitgave capaciteit daarmee ongeveer verdubbeld
zou zijn.
Deze methode vergt natuurlijk meer van de uitreik-assistenten, omdat de hoogte
van aangave plots hogere eisen stelt. Het diploma wordt nu immers direct tussen de
hoog-adelijke duim en wijsvinger geplaatst en niet, zoals voorheen, simpelweg op een
schaal gelegd.
Een bij-verschijnsel dat niet zo leuk is, is dat er door de toegenomen snelheid voor het
koninklijke bankje een geweldig heen-en-weer ontstaat, waarbij de nieuwbakken wijsneuzen
bijna over elkaar heen rollebollen.
Ook de fotografie moet sneller. Er wordt nu met minimaal drie camera's gewerkt, maar bij veel
foto's blijkt op de achtergrond een verkrampt achteruit hollende voorganger zichtbaar te zijn.
Ook de toga, ontworpen om langzaam waardig in voort te schrijden, blijkt daarbij niet het ideale
kledingstuk te zijn. Als je ermee gaat rennen, dan leidt de windvang al gauw tot ongewenste
wapperingen die erg slordig kunnen overkomen.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal
Laatst gewijzigd door trompetter op dinsdag 25 januari 2011, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Standaard Lid
eehhh..... zie ik het goed trompetter meneer?
Een doorkijktoga???
Die heb ik nog niet eerder gezien. Leuk idee.
En weet u toevallig ook, trompetschaller, hoeveel bachelor en masterdegrees er
in Thailand worden uitgereikt?
Een doorkijktoga???
Die heb ik nog niet eerder gezien. Leuk idee.
-
- Volwaardig lid
met vriendelijke groetBorowolf schreef:eehhh..... zie ik het goed trompetter meneer?
Een doorkijktoga???
Dat u daar oog voor heeft meneer Borowolf!
Ik sta paf!
Mij was slechts de 'open' mouw opgevallen.
Maar ik ben dan ook wel een nette man.
Ik heb mijn prinses, die zich in de kamer hiernaast met het bekijken van
een illegale Chinese kopie van een zeer stompzinnige Amerikaanse griezelfilm
voorbereid op haar examen Chinees aan de Rajabhat Universiteit, meteen ter
verantwoording geroepen.
U ziet het scherp!
U verleidde mij haar een leuk ideetje aan de hand te doen, waar ze in al
haar preutsheid met een bestraffende blik op reageerde.
Dus dat zit er niet in.
Nee meneer Borowolf, daar heb ik geen enkel zicht op.
Kunt u zich overigens voorstellen, dat het hoogste gezag van een Nederlandse
universiteit de hoogleraren en docenten in een toespraak duidelijk maakt dat ze
zich dienen te richten op kwantiteit, dus het maximaliseren van de doorstroming,
en dat kwaliteit pas aan de orde komt als de situatie daar rijp voor is?
Dat is wat de president van de Rajabhat Universiteit van Chiang Rai afgelopen jaar
z'n wetenschappelijk personeel opdroeg. Nou u weer ...
Als u trouwens iemand weet die graag een bachelors in cosmetologie wil hebben,
dan kan ik de Mae Fah Luang Universiteit in Chiang Rai aanbevelen.
Zoals vroeger veel jongeren psychologie gingen studeren om een beter begrip van
hun innerlijke roerselen te krijgen, zie je hier veel puisterige koppen de cosmetologie
induiken.
en trompetgeschal
-
- Standaard Lid
Mijnheer met het trompettertje toch.......U verleidde mij haar een leuk ideetje aan de hand te doen

U weet toch wel dat het hier een keurig nette, min of meer Thaise site betreft waar dit soort insunuaties absoluut niet kunnen. Alleen in huis of in gedachten kunt u dat doen.
In plaats van te insinueren dient u specifiek en duidelijk te zijn zodat de wat minder creatieve leden van deze site ook aan hun trekken komen.

Tja, wat is er nu belangrijker dan cosmeterie in deze wereld, Tromp? Als je iets wilt veroveren dient het toch opgemaakt te zijn, nietwaar? Talloze dieren hebben voor dit doel volledig opgemaakt hun einde in deze wereld gevonden. Moet zulks dan vergeefs zijn geweest? Nee toch zeker?
De bonthandel is uiteindelijk ook al verboden. Als het met de cosmeterie ook die kant op gaat dan lopen ze dalijk allemaal volledig in hun blootje. En dat is geen prettig vooruitzicht, Petter. Absoluut geen prettig vooruitzicht. De cosmeterie doet er alles aan om het zichtbare te verhullen. Zodat men zich volledig kan concentreren op wat men niet ziet. Want daar gaat het toch uiteindelijk om.
Ik geef toe dat, als bij het ochtendgloren men het dan eindelijk ziet, menigeen wil dat ie het nooit gezien had. Maar intussen zijn het gekrakeel en de dromen zoet geweest.
Dus.... hoe meer cosmeteristen meetoeteren, hoe meer de verwachtingen toenemen. En daarom is het een goede zaak en vermoed ik dat Chiang Rai in de toekomst zijn partij in deze wereld mee gaat blazen.
Er is concurrentie op komst daar in Chiang Rai, Trompetter. Het leven zal harder worden maar ook leuker. U bent allebei gewaarschuwd.
-
- Volwaardig lid
55555! Da's een puntgave!
Ben ik dan toch aan het verzuren?
Moet ik dan toch de taart iedere keer omkeren en de kwaliteit van de bodem
onder de loep nemen alvorens er de kersen af te plukken?
Voor de on-ingewijden onder u:
Meneer Borowolf vertolkt hier op schitterende wijze een heel essentiëel
bestanddeel van de Thaise cultuur.
Een cultuur is er in het algemeen vanouds altijd op gericht geweest de mensen
troost te bieden, tevredener te maken, kortom het bestaan te verlichten, zoals
dat bijvoorbeeld tot uiting komt in de Limburgse carnavals cultuur: 'agge maar leut het!'
Ook hier in Thailand is de buitenkant heel belangrijk. Misschien wel veel
belangrijker dan bij ons.
Vaak krijg je de indruk dat het daar alleen maar om gaat.
Maar de mensen zijn niet stom. Ze kijken heus wel door uiterlijk heen.
Vandaar dat hier een gezegde wordt gebreukt om het te benoemen en een beetje
te relativeren: pak chi roi na hetgeen volgens de laatste berichten zoiets als
'peterselie in het gezicht strooien' zou betekenen.
Een goede vriend van mij, Amerikaan nota bene, had ooit als grap het business idee
om midden op Nana Plaza een hokje te plaatsen dat van binnen van forse TL-lampen
voorzien zou zijn. Om teleurstellingen te voorkomen zouden Samarieten de door hen
opgeraapte gevallen vrouw daar even tegen het licht kunnen houden om te beoordelen
of ze hun reddingsactie zouden willen voortzetten tot het verraderlijke ochtendgloren.
Ik begrijp u volkomen meneer Borowolf!
met vriendelijke groet
en trompetgeschal
Ben ik dan toch aan het verzuren?
Moet ik dan toch de taart iedere keer omkeren en de kwaliteit van de bodem
onder de loep nemen alvorens er de kersen af te plukken?
Voor de on-ingewijden onder u:
Meneer Borowolf vertolkt hier op schitterende wijze een heel essentiëel
bestanddeel van de Thaise cultuur.
Een cultuur is er in het algemeen vanouds altijd op gericht geweest de mensen
troost te bieden, tevredener te maken, kortom het bestaan te verlichten, zoals
dat bijvoorbeeld tot uiting komt in de Limburgse carnavals cultuur: 'agge maar leut het!'
Ook hier in Thailand is de buitenkant heel belangrijk. Misschien wel veel
belangrijker dan bij ons.
Vaak krijg je de indruk dat het daar alleen maar om gaat.
Maar de mensen zijn niet stom. Ze kijken heus wel door uiterlijk heen.
Vandaar dat hier een gezegde wordt gebreukt om het te benoemen en een beetje
te relativeren: pak chi roi na hetgeen volgens de laatste berichten zoiets als
'peterselie in het gezicht strooien' zou betekenen.
Een goede vriend van mij, Amerikaan nota bene, had ooit als grap het business idee
om midden op Nana Plaza een hokje te plaatsen dat van binnen van forse TL-lampen
voorzien zou zijn. Om teleurstellingen te voorkomen zouden Samarieten de door hen
opgeraapte gevallen vrouw daar even tegen het licht kunnen houden om te beoordelen
of ze hun reddingsactie zouden willen voortzetten tot het verraderlijke ochtendgloren.
Ik begrijp u volkomen meneer Borowolf!
met vriendelijke groet
en trompetgeschal
-
- Volwaardig lid
Geachte meneer Borowolf!Borowolf schreef: Als het met de cosmeterie ook die kant op gaat dan lopen ze dadelijk allemaal volledig in hun blootje. En dat is geen prettig vooruitzicht, Petter. Absoluut geen prettig vooruitzicht. De cosmeterie doet er alles aan om het zichtbare te verhullen. Zodat men zich volledig kan concentreren op wat men niet ziet. Want daar gaat het toch uiteindelijk om.
Ik geef toe dat, als bij het ochtendgloren men het dan eindelijk ziet, menigeen wil dat ie het nooit gezien had. Maar intussen zijn het gekrakeel en de dromen zoet geweest.
Aan deze zeer diepgravende constatering, ja, tussen haakjes: ik noem het constatering
omdat het ook in mijn optiek niet anders zijn zou kunnen, kan ik niets toevoegen.
Ik zal er nog even naar toe moeten leven, maar het voordeel van de twijfel heeft u!
Ik hoop er nog eens terug op te komen, maar laat het vooralsnog even bezinken.
met vriendelijke groet
en, u raadt het al: trompetgeschal
-
- Expat
- Contacteer:
Dat is precies wat het hoogste gezag in Nederland heeft besloten.trompetter schreef:Kunt u zich overigens voorstellen, dat het hoogste gezag van een Nederlandse universiteit de hoogleraren en docenten in een toespraak duidelijk maakt dat ze zich dienen te richten op kwantiteit, dus het maximaliseren van de doorstroming, en dat kwaliteit pas aan de orde komt als de situatie daar rijp voor is?
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Waar? In Thailand?Borowolf schreef:
De bonthandel is uiteindelijk ook al verboden.
Iets is verboden?
Het moet toch niet gekker worden!
Cosmeterie: de basis van de Thaise vrouw.
In de steden zijn er bijna niet zonder een kunstmatig verhoogde neus.
Chinees aandoende knijpoogjes worden omgetoverd tot grote ronde kijkers.
En dan zijn er eyeliners, mascara en weet ik veel om dat effect nog enige kracht bij te zetten.
Over de rest van het fysiek heb ik het dan nog niet....
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Gardensafari schreef:In de steden zijn er bijna niet zonder een kunstmatig verhoogde neus.
Chinees aandoende knijpoogjes worden omgetoverd tot grote ronde kijkers.
En dan zijn er eyeliners, mascara en weet ik veel om dat effect nog enige kracht bij te zetten.

Een mooi voorbeeld is Cha, een vriendinnetje van m'n vrouw.
Heeft ze niet een keurig rechte neus?
Heeft ze geen prachtige grote Japanse cartoon ogen?
Zoals u ziet zal straks, als de beugel er eindelijk uit kan, een stralende
glimlach de puntjes op de i zetten.
Vooralsnog wil haar man nog niet aan haar balkonnetje laten timmeren, want
de bengel 'klust bij'.
Het geheim van grote cartoon ogen zit hem overigens in grote contactlenzen.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal