De princess is morgen weer in town...
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
De princess is morgen weer in town...
Heel de moobaan in rep en roer....alles paars en violet, straat schoon, zwerfhonden op de slachtbank, plantjes knippen, gras maaien.....morgen niet op balkon staan ...autos naar binnen.....geen vlees op een vuurtje.....niet bloot in de tuin zitten e.d. 555 TOT heeft een privelijn aangelegd, nieuwe UBC schotel voor dr slaapkamer!!!! Tis wat voor zo'n dagje princess in Fahaam.....
-
- Standaard Lid
Re: De princess is morgen weer in town...
ah. Uitreiking diploma's Chiang Mai University zeker. Ik zag vanochtend heeeel erg veel mensen daar. Kon nauwelijks m'n bike parkeren. :-)
Dacht eigenlijk dat Chiang Mai University niet langer van de staat was maar zelfstandig was geworden.
Dacht eigenlijk dat Chiang Mai University niet langer van de staat was maar zelfstandig was geworden.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
- nbreeker
- Standaard Lid
Heb ik Willem van Oranje nog nooit zien doen een diploma uitreiken.Uberhaupt geen Oranje.Borowolf schreef:ah. Uitreiking diploma's Chiang Mai University zeker. Ik zag vanochtend heeeel erg veel mensen daar. Kon nauwelijks m'n bike parkeren. :-)
Gr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Alles schoon ! Straten extra schoon, vuilbakkken schoon, overal schone bloemen, mensen in schone spullen, ja, er komt een lid van het Koninklijk Huis naar Nongkhai.
De laatste keer kwamen ze per koninklijke trein. Om 10 uur des morgens komt de trein aan. Vanaf half 9 in de morgen mag niemand meer een spoorovergang over. Potdicht gstoken. Plies er bij en hekken. Rij maar om mensen ! Dus zie je vrachtwagencombinaties keren en een andere weg zoeken. Alle verkeer van en naar Laos, de brug, moest omrijden.
Goed, ik heb een brommobiel en ken de onbewaakte overwegen. Mij hebben ze er niet mee.
De laatste keer kwamen ze per koninklijke trein. Om 10 uur des morgens komt de trein aan. Vanaf half 9 in de morgen mag niemand meer een spoorovergang over. Potdicht gstoken. Plies er bij en hekken. Rij maar om mensen ! Dus zie je vrachtwagencombinaties keren en een andere weg zoeken. Alle verkeer van en naar Laos, de brug, moest omrijden.
Goed, ik heb een brommobiel en ken de onbewaakte overwegen. Mij hebben ze er niet mee.
-
- Expat
Heb je wel eens gezien hoe dat er aan toe gaat dan?nbreeker schreef:Heb ik Willem van Oranje nog nooit zien doen een diploma uitreiken.Uberhaupt geen Oranje.Borowolf schreef:ah. Uitreiking diploma's Chiang Mai University zeker. Ik zag vanochtend heeeel erg veel mensen daar. Kon nauwelijks m'n bike parkeren. :-)
Gr.Nick.
Dat gun je toch geen mens!!
Met een onbewogen gezicht-er kan geen glimlach van af-met de rechterhand op een kussen en daar stopt een half op de grond lichende vazal een diploma in en de (afgestudeerde) student haalt dat met een speciale beweging er uit.
Je kan er echt geen 10 seconden naar kijken.
Maar de mensen vinden het prachtig.Er wordt van eenieder een foto gemaakt samen met de hoogheid die de uitreiking doet en die foto krijgt voor het leven een zeer promonente plaats aan de wand.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Standaard Lid
Yep, hier staat er ook eentje. Op zich wel leuk natuurlijk. Het was (is?) in dit land geen sinecure om je bachelors laat staan mastersdegree te halen. Dat mag best gevierd worden.Er wordt van eenieder een foto gemaakt samen met de hoogheid die de uitreiking doet en die foto krijgt voor het leven een zeer promonente plaats aan de wand.
Maar ik ben met je eens. Je gunt het niemand om op deze manier zovaak die dingen te moeten uitreiken.
En al die bloemenslingers die ze elke dag weer moeten aanpakken. Lijkt me vreselijk. Wat dat betreft kun je beter "gewoon" zijn.
- jumbo
- Expat
Borowolf schreef:Yep, hier staat er ook eentje. Op zich wel leuk natuurlijk. Het was (is?) in dit land geen sinecure om je bachelors laat staan mastersdegree te halen. Dat mag best gevierd worden.Er wordt van eenieder een foto gemaakt samen met de hoogheid die de uitreiking doet en die foto krijgt voor het leven een zeer promonente plaats aan de wand.
Maar ik ben met je eens. Je gunt het niemand om op deze manier zovaak die dingen te moeten uitreiken.
En al die bloemenslingers die ze elke dag weer moeten aanpakken. Lijkt me vreselijk. Wat dat betreft kun je beter "gewoon" zijn.
De Thaise Masters en Bachelorsdegree zijn net zo toegangkelijk als rijbewijzen maw het papier is de inkt niet waard waarmee het gedrukt wordt.
Duizenden per dag die zo een ding krijgen, hangt nagenoeg bij iedereen wel aan de muur, doe zelf het rekensommetje maar. In jouw gedachte zou Thailand dan uitgerust zijn met de grootste maar wel slapende thingtank ter wereld

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Standaard Lid
Oh, en hoeveel van de 70 millioen Thai hebben dan zo'n ding aan de muur hangen?De Thaise Masters en Bachelorsdegree zijn net zo toegangkelijk als rijbewijzen maw het papier is de inkt niet waard waarmee het gedrukt wordt.
En wat is het percentage Nederlanders dat zo'n ding heeft?
Ik weet hoe gemakkelijk het is een rijbewijs te halen. Kun je me even laten weten hoe ik dat met zo'n degree doe?
Ofwel, onderbouw eens wat je opmerkt.
Bij mijn weten is het niet zo eenvoudig om zo'n degree te halen. Niet makkelijker als in Nederland (en ja, wat Nederland betreft spreek ik uit ervaring). Al was het alleen maar omdat de meeste er de centjes niet voor hebben. Iets waar we in Nederland veel minder last van hebben.
En, van wat ik ervan weet, resulteert een dergelijke degree wel degelijk in een (aanzienlijk) hoger salaris. Mijn vriendin doet er alles aan (en dan bedoel ik ook echt alles) om haar kinderen te voorzien van een goeie opleiding die leidt tot een degree. Dat twee van de drie kinderen daar anders over denken is een enorme (en dan bedoel ik ook echt enorme) teleurstelling voor haar.
Jij zegt dus dat ze stom is zo te denken. Dat ze zich 16 jaar lang kapot heeft gewerkt voor jan met de korte achternaam. Als je dat kan onderbouwen hoor ik het graag. Dat helpt ongetwijfeld haar teleurstelling te verminderen en je zou mij (en haar) daar een grote dienst mee bewijzen.
Met spanning wacht ik je reactie af.
- jumbo
- Expat
Hoef je niet in spanning voor af te wachtenBorowolf schreef:Oh, en hoeveel van de 70 millioen Thai hebben dan zo'n ding aan de muur hangen?De Thaise Masters en Bachelorsdegree zijn net zo toegangkelijk als rijbewijzen maw het papier is de inkt niet waard waarmee het gedrukt wordt.
En wat is het percentage Nederlanders dat zo'n ding heeft?
Ik weet hoe gemakkelijk het is een rijbewijs te halen. Kun je me even laten weten hoe ik dat met zo'n degree doe?
Ofwel, onderbouw eens wat je opmerkt.
In het huidige en vorige bedrijf waar ik werkte en alsmede bij collega's heeft iedere kantoor medewerker op zijn minst 1 mastersdegree.... van accounting tot inkoop tot logistiek en IT
Gemiddelde salaris van die gasten 10-20.000 thb.
Dat is mijn ondebouwing vanuit de praktijk
Een Havo diploma schat ik hetzelfde in.
Uiteraard zijn er sommige universiteiten die wel een INTERNATIONAAL geaccrediteerde Bachelor of Masters afgeven, dat zijn de echte papiertjes, de rest is leuk voor aan de muur en juist en alleen vanwege die foto.
Nogmaals honderden zo niet duizenden per dag (zelfs mid-term) die zo een papiertje krijgen
Effe doorrekenen...
-
- Erelid
Ik heb dit in werkelijk gezien.dutch schreef: Heb je wel eens gezien hoe dat er aan toe gaat dan?
Dat gun je toch geen mens!!
Met een onbewogen gezicht-er kan geen glimlach van af-met de rechterhand op een kussen en daar stopt een half op de grond lichende vazal een diploma in en de (afgestudeerde) student haalt dat met een speciale beweging er uit.
Je kan er echt geen 10 seconden naar kijken.
Maar de mensen vinden het prachtig.Er wordt van eenieder een foto gemaakt samen met de hoogheid die de uitreiking doet en die foto krijgt voor het leven een zeer promonente plaats aan de wand.
Onze zoon, ruim 3 jaar ging dus naar de kleuterschool ( in NL ? groep 1 ? ).
In 2005 was hij 6 jaar oud en zou dus naar de " grote school " gaan.
Ter gelegenheid van het beeindigen van de kleuterschool was er een afscheidsfeest.
Middels een schrijven waren wij in kennis gesteld van de ceremonie.
Hij moest die dag gekleed zijn in een witte lange broek, een wit overhemd, witte sokken en zwarte schoenen, die voor deze speciale dag moesten worden aangeschaft. Een stropdas zou hij van de school krijgen.
Een paar weken van te voren zag ik dat mijn vrouw met hem aan het oefenen was. Bepaalde pasje, buigen en knielen.
Ik was benieuwd waar dat allemaal goed voor was.
Diploma uitreiking kreeg ik te verstaan.
Goed, op de bewuste dag gingen Pa en Ma ( ook in het pak

Toen werd het committee voorgesteld. Een aantal in uniform, met veel gouden strepen gestoken gemeente functionarissen, de leiding van de school en ...... de oprichtster van de - prive - school.
Uiteindelijk kon de diploma uitreiking beginnen.
En toen zag ik in werkelijkheid wat ik al meerdere keren op de TV had gezien, hoe dat ging. Elk kind ... ja omstreeks 6 jaar, ging via een trapje het podium op, stopte daar, vervolgens een paar speciale pasjes, een diepe buiging, een speciaal handgebaar en kon toen het veel begeerde diploma in ontvangst nemen. Dan 5 pasjes achteruit, rechts om draaien en via de andere kant van het podium via een trapje weer naar de vaste grond.
Daar stonden ze dan in een lange rij, werden afgemarcheerd naar de leerkrachten, maakte daar wederom een buiging. Inmiddels was Mrs even onvindbaar, maar naar later bleek was zij even een boeket- wat ze besteld had - in een speciaal lokaal wezen ophalen.
Toen mochten wij Jr uit de rij halen.
Niet alleen ik, maar zeer vele ouders en grootouders maakte zeer vele foto's voor de eeuwigheid.
Binnenkort - eind maart - is het weer feest. Dan krijgt Jr het diploma van de basisschool.
Zal ook wel weer een z e e r speciale dag worden.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
- jumbo
- Expat
Het speciale handgebaar is een traditioneel gebaar waarmee men toont geen wapen in de hand te hebben om de bewuste gulle gevert of gevertse om te brengen...
Foto hangt zeker ook aan de muur???

Foto hangt zeker ook aan de muur???

Laatst gewijzigd door jumbo op dinsdag 25 januari 2011, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Erelid
Als je dat aan mij vraagt is het antwoord: N E E N !!!!jumbo schreef:Het speciale handgebaar is een traditioneel gebaar waaraan met toont geen wapen in de hand te hebben om de bewuste gulle gevert of gevertse om te brengen...
Foto hangt zeker ook aan de muur???![]()

Was het maar waar dat ....................
-
- Standaard Lid
Nou ja, Jumbo. Dat valt me nu van je tegen.Dat is mijn ondebouwing vanuit de praktijk
Een Havo diploma schat ik hetzelfde in.
Dit heeft niets met onderbouwen te maken. Valt eerder onder de noemer "stemmingmakerij".

Ik kan soortgelijke onderbouwingen leveren voor de Nederlandse bachelors.
Overigens was de Havo volgens mij eigenlijk bedoeld als een soort van bachelor opleiding dus wat dat betreft.....
Trouwens, zelfs met jouw onderbouwing blijft de gedachte van mijn dame fier overeind. Ja, wordt zelfs beaamd en dat is...
met een bachelordegree een betere job en meer salaris en dus een betere toekomst.
- jumbo
- Expat
Er zijn geen Nederlandse bachelors of master degrees...
-
- Standaard Lid
Goh, laat ik nu drie kinderen hebben waarvan er eentje een masterdegree en een andere een bachelorsdegree heeft!jumbo schreef:Er zijn geen Nederlandse bachelors of master degrees...
Beide in Nederland gehaald.
Volgens mij is dit geen onderwerp waar je erg in thuis bent.

Gelukkig heb je meer verstand van andere onderwerpen.