Reisadvies voor 1e keer met gezin in juli

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Re: Reisadvies voor 1e keer met gezin in juli

#16 Bericht door joepattaya » donderdag 13 januari 2011, 04:33

Duiker schreef:Euhh...Jeanette...euhh, volgens mij zijn slaapkamer geluiden hier niet toegestaan. :oops:
Hij komt.....hij komt.....hij komt die goede ...........!
Nog nooit bij mij op de slaapkamer geweest hoor, ondanks zijn religieuze uitdossing!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#17 Bericht door bauke66 » donderdag 13 januari 2011, 06:03

Groeten uit Kanchananaburi, bezoek aan de River Kwai etc is zeker aan te raden. De stad zelf moet het inderdaad vooral hebben van het WO2 verleden, maar met diverse watervallen, elephant camps is er voldoende vermaak in de regio. Kayakken of kanovaren is ook een leuke idee. Een meerdaagse trip naar Sangkhaburi (grens met Burma) zal een belevenis op zich zijn.Vanaf Kanchanaburi zijn er rechtstreekse minibusjes naar Cha am of Hua Hin en mijd je Bangkok.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Jeanette » zondag 16 januari 2011, 03:45

joepataya schreef: Eigenlijk ben jij best wel een blij guppie :lol:
[|) [8) [|)

Ik kom..... ik kom..... :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

..... ik ben er!!!! :D En bedankt voor het compliment Joe(pattaya), heerlijk, net een jeugdpuistje. Daar ben ik op mijn leeftijd ook heel blij mee. :?: [|( :mrgreen:
elst99 schreef:Zit naar de lucht te kijken en daar is een grote vogel boven zee, kan niet zeggen wat voor een, maar het lijkt een roofvogel (dat ben je toch niet hè) ? Goeie reis en geniet ervan!
Elst, je keek iets te vroeg en een 747 rooft niet hoor. :mrgreen: Bedankt voor je wens, je bent een lieverd.

willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door willem » zondag 16 januari 2011, 17:56

blijf een paar dagen in bangkok,fiets mee met ko van kessel,en vlieg dan naar koh samui voor 1 week,boek een kamer in het first bungalow resort,in chaweng nord.lekker relaxt daar en met een song teaw ben je zo in de stad.of neem de bus vanuit khao san road, in bangkok, naar kho chang.voor weinig geld zit je binnen 1 dag op een leuk eiland met je gezin.een ticket kun je daar kopen,ik geef zomaar wat ideen van wat ik ook leuk vind als je wat wilt zien in thailand met een gezin.samui is wel duidelijk duurder dan koh chang.maar koh chang is weer erg klein.eigenlijk is er maar 1 weg.en die regen tijd valt best wel mee.niets om je zorgen over te maken
vroeger komt nooit meer terug.

janwillem125
komt net kijken
komt net kijken

#20 Bericht door janwillem125 » dinsdag 18 januari 2011, 21:02

Bedankt vast voor alle tips!
Naarmate ik meer lees wordt ik steeds enthousiaster en realiseer me dat het nog niet mee gaat vallen om keuzes te maken uit zoveel moois en
avontuur.
Kho Chang spreekt me zeker aan (na Bangkok) ivm de combinatie van rust, natuur en zee (snorkelen en duiken?).
Iemand nog een goed adres daar waar we met 4 kids een aantal dagen kunnen overnachten?
Liefst op een rustige locatie aan zee maar toch dusdanig centraal dat we bereikbaar zitten en ook wat kunnen zien en beleven?

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door afra » dinsdag 18 januari 2011, 21:11

Ook wij zijn 2 x "maar" 2 weken geweest met 3 kinderen (8/13/16 dit jaar)
Ook wij konden helaas niet langer. Over het weer kan ik je niet veel vertellen want waren er 2x in december.
Hier zijn onze "schema's". Dus zowel van vorig jaar als dit jaar.

Aankomst Bangkok verblijf 2 nachten Eastin hotel (333travel) Fietstocht Co van Kessel (super)
Verder rond gekeken en gegeten in de stad en lekker gezwommen bij het hotel.
Binnenlandse vlucht met Air Asia naar Chiang Rai: Homestay Lazy Moon in Thoeng(bijzondere belevenis)
Nachttrein van Chiang mai naar Bangkok en van af daar naar Koh Chang (Orchid Bailan)
Op Koh Chang hebben we een olifantentocht gemaakt en een dag met een snorkel trip mee geweest (12.50 euro pp super)
Verder bracht de eigenaar van Orchid ons een paar keer naar een mooi strand.
Toen dus weer richting Bangkok en dezelfde nacht weer naar huis, dat was wel lang reizen maar toch te doen.

Dit jaar: 1 nacht Bangkok, Eastin. Lekker eten op straat en zwemmen bij het hotel, buurt verkennen.
Nachttrein naar Trang aansluitend Eiland hoppen in de Trang archipel (http://www.sukorn-island-trang.com) 5 nachten
Busje richting Krabi- Ao Nang (Halevaa sunshine hotel 3 nachten, via booking.com hotel goed maar ao nang matig, wel leuke trips te maken)
Binnenlandse vlucht Krabi-Bangkok air asia--busje Kanchanaburi Oriental kwai resort 3nachten. (geweldig)

Al met al een strakke planning maar toch heel relaxed. Ik heb wel alles van te voren geboekt omdat het hoogseizoen was er niet veel 3 persoonskamer waren. Schijnt niet nodig te zijn maar met kinderen vind ik het gewoon prettiger.
Ik denk dat de Trang archipel in de zomer veel last heeft van de regen en storm maar dat weet ik niet zeker.

Misschien hebben jullie er wat aan, wij hebben het in ieder geval twee keer geweldig gevonden.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door afra » dinsdag 18 januari 2011, 21:13

Haha tijdens het typen van mijn bericht is het jouwe verschenen, misschien heb je er wat aan.

willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door willem » dinsdag 18 januari 2011, 22:28

wij hebben een paar keer geslapen in het alina resort op koh chang.eigendom van een canadees samen met zijn thaise vrouw.direct aan het strand.geen 1e klas resort,simpel,dus de prijs viel ook mee.wel heel vriendelijke bediening.ik hoop dat je er wat aan hebt. :idea:
vroeger komt nooit meer terug.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jeanette » woensdag 19 januari 2011, 04:45

Ook wij willen nog richting (of naar) Koh Chang. Maar ook naar dat Sea World waar je met dolfijnen kunt zwemmen, dat moet zo ongeveer halverwege liggen. We zitten nu in Rayong. Er staat ...... T. Phe A. Muang Rayong ...... op het kaartje van Laemya Inn.
Jou Alina resort lijkt me ook wel wat Willem.

Zo meteen gaan we over naar 'nice beach hotel', en het ziet er naar uit dat ze hun naam waar gaan maken. Dat wordt 800 baht per nacht voor een kamer met twin beds en bergzicht. Rob is aan het pakken, ik mag me er niet mee bemoeien. :mrgreen:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door carpediem » donderdag 20 januari 2011, 14:17

Jeanette schreef:Ook wij willen nog richting (of naar) Koh Chang. Maar ook naar dat Sea World waar je met dolfijnen kunt zwemmen, dat moet zo ongeveer halverwege liggen. We zitten nu in Rayong. Er staat ...... T. Phe A. Muang Rayong ...... op het kaartje van Laemya Inn.
Jou Alina resort lijkt me ook wel wat Willem.

Zo meteen gaan we over naar 'nice beach hotel', en het ziet er naar uit dat ze hun naam waar gaan maken. Dat wordt 800 baht per nacht voor een kamer met twin beds en bergzicht. Rob is aan het pakken, ik mag me er niet mee bemoeien. :mrgreen:
Zwemmen met de dolfijnen is een tijdje gesloten geweest. Volgens mijn berichten is het weer open. Dus even informeren.
Het is in Laem Sing en heet Oasis. Laem Sing is 24 km van Chantaburi.
Laem Sing is een nog orginele thaise badplaats en visserhaven. Heeft sinds kort nieuw hotel vanaf ongeveer 2000 THB.
verder goed en goedkoop eten aan het strand.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”