Reisadvies: van Kanchanaburi naar Chiang Mai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marly
komt net kijken
komt net kijken

Reisadvies: van Kanchanaburi naar Chiang Mai

#1 Bericht door Marly » dinsdag 18 januari 2011, 23:13

Hallo allemaal, wij gaan deze zomer voor het eerst naar Thailand. Erg veel zin in, zeker na alle verhalen hier! Ik heb het reisschema grotendeels rond (keuzes gemaakt, niet te veel ineens, we komen vast nog een paar keer terug [8)
Graag jullie advies over het volgende: na een paar dagen BKK gaan we naar Kanchanaburi. Daar blijven we 2 nachten, dan door naar Sukothai. Daar nacht slapen en dan doorrijden naar Chiang Mai. Dit alles met minibusje met privé chauffeur.
Is dit te rijden in 2 dagen?
Kan ik het minibusje het beste in Kanchanaburi regelen?
Waar kan ik in Kanchanaburi het beste slapen met 2 kids van 11 en 13 jaar?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Marlies [|)

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

Re: Reisadvies: van Kanchanaburi naar Chiang Mai

#2 Bericht door bauke66 » woensdag 19 januari 2011, 13:29

Hoi Marlies,

Goede slaapplek vinden in Kanchanaburi is geen enkel probleem. Aan de Mae Nam Kwae Rd (weg naar de brug) mogelijkheden genoeg. Pong Phen en Noble Night bijv.hebben leuke bungalows aan de rivier. Even voorbij de brug is Thai Garden Inn een aanrader.
Mini van met chauffeur kun je prima in Kanchanaburi regelen. Ik denk zelfs nog goedkoper dan in Bangkok. Ik ben wel benieuwd naar jullie 'vervoersbudget' voor de hele trip? Als ik alleen al naar de trip Kanchanaburi-Sukothai-Chiangmai kijk hakt dat er aardig in....

Groeten Bauke

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » woensdag 19 januari 2011, 17:13

Je kunt ook het busje nemen naar Ayutthaya of naar Lopburi en de trein nemen. Daar gaan treinen achter in de middag naar C-mai. Nachttreinen met slaapgelegenheid. Veel goedkoper. En misschien kun je in Lopburi de VIP bus nemen naar C-mai. Maar een busje is met jonge kinderen wel gemakkelijker. Het is net wat jouw budget toelaat.

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#4 Bericht door bauke66 » donderdag 20 januari 2011, 03:30

Private mini busjes Kanchanaburi-Ayutthaya kosten ca 2.500 baht, naar Lopburi rond de 3.500 baht. Vanaf Lopburi kun je inderdaad lekker goedkoop met bus/trein verder reizen. Mochten julli wel rechtstreeks van Kanchanaburi naar Sukothai willen, reken dan op een slordige 6.500 baht (private).

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 27 januari 2011, 09:18

prajak schreef:Je kunt ook het busje nemen naar Ayutthaya of naar Lopburi en de trein nemen. Daar gaan treinen achter in de middag naar C-mai. Nachttreinen met slaapgelegenheid. Veel goedkoper. En misschien kun je in Lopburi de VIP bus nemen naar C-mai. Maar een busje is met jonge kinderen wel gemakkelijker. Het is net wat jouw budget toelaat.
D'r ligt toch een spoor in Kanchanaburi? Zal er ook best een trein komen. [|(
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » donderdag 27 januari 2011, 16:11

Jawel, Joep, maar het treintje in K-buri gaat niet naar C-Mai...... Dat gaat zover ik weet van BKK naar Nam Tok, niet eens meer naar de Drie Pagoden pas. Daar heeft nota bene Wim Kan nog aan meegewerkt, gedwongen en dus zeer tegen zijn zin......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”