Verkeerde medicijnen.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Verkeerde medicijnen.

#1 Bericht door Mart » dinsdag 18 januari 2011, 07:56

Onze zoon, nu bijna 12 jaar, had het weekend een klacht. Na het urineren kwam er ook een beetje bloed. Bij de volgende plasbeurt heb ik dit dus even gecontroleerd en ja er kwam ook een beetje bloed.
Maandagmorgen dus de eerste ochtend urine opgevangen, vervolgens naar het ziekenhuis.
De urine ging naar het lab, ook een bloedtest.
Vervolgens naar een arts die niet goed wist wat zijn advies moest zijn.
Uiteindelijk kregen we het advies om vrijdag met hem - nuchter en met ochtend urine terug te komen.
En nu komt het. Hij kreeg een medicijn voorgeschreven en wel NORFLOXACIN 400 mg.
Hij zo 2x daags een halve tablet moeten slikken ( kennelijk was 200 mg niet op voorraad.

Zoals altijd controleer ik het medicijn en kwam tot de ontdekking dat het aan jonge kinderen in de pubertijd, tot 18 jaar NIET mag worden ingenomen.

Is er bij iemand bekend waar ik een klacht kan indienen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Verkeerde medicijnen.

#2 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 18 januari 2011, 08:55

Ik kan niet terug vinden dat kinderen jonger dan 18 jaar het niet in mogen nemen. Wel wordt gewaarschuwd voor risico's.

-quote-
Caution is advised when using this medication in children younger than 18 years because they may be at greater risk for joint/tendon problems. Discuss the risks and benefits with the doctor
-un-quote-

bron: http://www.medicinenet.com/norfloxacin-oral/page3.htm
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door elst99 » dinsdag 18 januari 2011, 09:04

Haal cranberrysap en geef hem daar 4 glazen pd. van. Goed voor blaas en urineweginfecties.
Het zuurgehalte van cranberry's verdrijft de infectie. :D
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Mart
Erelid
Erelid

#4 Bericht door Mart » dinsdag 18 januari 2011, 12:15

Wouter_Udon schreef:Ik kan niet terug vinden dat kinderen jonger dan 18 jaar het niet in mogen nemen. Wel wordt gewaarschuwd voor risico's.

-quote-
Caution is advised when using this medication in children younger than 18 years because they may be at greater risk for joint/tendon problems. Discuss the risks and benefits with the doctor
-un-quote-

Lees: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h23358.pdf

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 18 januari 2011, 12:33

Mart schreef:
Wouter_Udon schreef:Ik kan niet terug vinden dat kinderen jonger dan 18 jaar het niet in mogen nemen. Wel wordt gewaarschuwd voor risico's.

-quote-
-un-quote-

Lees: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h23358.pdf
Blijkt maar weer dat op verschillende medische sites tegenstrijdige info wordt verstrekt.
En ik geef je 100% gelijk als je dit medicijn niet aan je zoon wilt geven, zou ik ook niet doen.
Live your dream, don't dream your life.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door greenthaiway » dinsdag 18 januari 2011, 13:53

Ik zou naar een ander ziekenhuis gaan voor een second opinion.
Je kunt als leek moeilijk een dokter van je gelijk overtuigen :idea:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » dinsdag 18 januari 2011, 17:14

Veel warm drinken, vooral warme soep. Een blaasontsteking gaat vaak vanzelf weg door vaak plassen.

Maar bloed in de urine is een punt van aandacht. Dus de temperatuur in de gaten houden, drie keer per dag dat ding er in en noteren. Het kan zich verspreiden !

Een second opinion is nodig. En zoek op internet naar betere medicatie. Trimetaprim -al zal ik het niet juist schrijven- is vaak gebruikt, of een breed spectrum antibioticum als amoxi (clamoxil).

Succes.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jeanette » woensdag 19 januari 2011, 05:08

Wat ik niet begrijp Mart is dat je zoon klaagt over dat bloed en niet over pijn. Als je een zware blaasontsteking hebt doet dat verdomd veel pijn en is de urine troebel. Ook niersteentjes/gruis is hartstikke pijnlijk. En als je het een tijdje in een bloemenvaas laat staan kun je zien of er veel sediment is.
Verzuren kan nooit kwaad, dat kan ook met vit. C. Als je niet aan 1000mgr. met geregulierde afgifte kan komen koop dan de 50 mgr. met sinaasappelsmaak en geef er ieder (half) uur eentje om op te kauwen.

Antibiotica alleen geven als er echt sprake is van een ontsteking (dus doktersrecept) en zorg dat je zeker weet dat hij de kuur afmaakt ook als zijn klachten weg zijn.

Het beste met hem Mart.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » woensdag 19 januari 2011, 17:16

Mart, is er al verbetering ? Is er koorts ?

Het zou me niet verbazen als de klachten al over zijn. Kinderen zijn sterker dan wij semi-ouwetjes.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » donderdag 20 januari 2011, 02:48

Allereerst hartelijk dank voor de belangstelling en reacties.

U kent ongetwijfeld de spreuk: 'Je moet een oude aap niet leren klimmen'.

Uiteraard stond direct voor mij vast dat een second opinion noodzakelijk was.
Ofschoon er nagenoeg geen bijkomende klachten waren, zoals koorts of ernstige pijn – wel een gevoelig plekje net boven het schaambeen – hebben we hem veel laten drinken, ook warme drankjes – ja zelfs erwtensoep - . Echter Cranberrysap heb ik hier in de jungle niet kunnen kopen. Vitamine C is hier een gebruikelijk iets.

Na een telefonische afspraak in het Khonkaen Ram Hospital hebben we dinsdagmorgen daar een arts bezocht. Uiteraard was Jr nuchter en was de ochtendurine in een flesje.

In het – privé – ziekenhuis was de wachttijd minimaal. Na een gesprek ( Engels ) , onderzoek, bloed- en urinetest kreeg Jr. Monotrim – een broertje of zusje van Trimethoprim – voorgeschreven voor 5 dagen. Zondag worden we daar weer verwacht.

Ofschoon de klacht nog niet over is, is de algemene indruk dat er waarschijnlijk geen ernstige problemen zijn, zelfs is hij niet “schoolziek “.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » donderdag 20 januari 2011, 16:37

Mart, kijk eens hier.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 98&rId=357

Grappig, ik schrijf net in het onderwerp over reizigers-ongemakken dat ik dan sulfa gebruik zoals bactrim. In bactrim zit 20 tot 25% van dat trimethoprim..... en de rest is het goeie ouwe sulfa.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”