Lamphang

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sabai sabai
komt net kijken
komt net kijken

Lamphang

#1 Bericht door sabai sabai » maandag 17 januari 2011, 09:43

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een verblijf in Lamphang, en het daar gelegen olifanten trainings centrum? En is er nog meer in deze buurt te doen?

Groetjes,

Hans

printen44
Expat
Expat

Re: Lamphang

#2 Bericht door printen44 » maandag 17 januari 2011, 11:12

Buiten het Olifantencentrum, je kunt er zelfs meerdere dagen verblijven zijn als leerling-mahout, heeft Lampang niet veel te bieden voor een toerist. Er zijn wat tempels, maar daar heb je het wel mee gehad.

Op ong. 100km afstand is het Chae Son Nationale Park, richting Chae Hom. Het is de moeite waard dit park te bezoeken.

Phayao (130 km) heeft het grootste natuurlijke meer van Thailand. Aan de overkant is Wat Analayo, een tempelcomplex die je met de auto moet bezoeken vanwege zijn uitgestrektheid.

Phrae (100km) is de meubelstad van het Noorden. Je kunt er mooie meubelen kopen, maar verder heeft Phrae niet veel te bieden.

De afstanden in het Noorden zijn groot, wil je wat zien en bezienswaardigheden bezoeken, moet je bereid zijn afstanden af te leggen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door ron » maandag 17 januari 2011, 12:59

Ik kom er toevallig net vandaan.
Eigenlijk niet de moeite waard,maar ik was er tenslotte om wat familie een bezoek te brengen.
Ook wij zijn naar de olifanten geweest,en een paar tempels bezocht,maar ach...
Met een paard en wagen de stad doortoeren,ritje van 20minuten.
Denk dat dit wel de highlights zijn,en zou als ik jou was een stukje verder rijden.

Wij zijn doorgereden naar Pai,een hippiestadje in de bergen,welke je kan bereiken door eerst zo,n kleine 800 bochten te hebben genomen,waarbij veel mensen wagenziek worden....
Is toch wel een aanrader,waar je jezelf echt wel een paar dagen kan verpozen.
ff googelen.
Zal deze week als ikweer in Nederland ben wat foto,s van Pai plaatsen

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door Borowolf » maandag 17 januari 2011, 14:01

eehhh. Lampang is dichtbij Chiang Mai.
Daar kun je jezelf weken zoethouden als het moet.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » dinsdag 18 januari 2011, 13:05

ider z'n smaak, maar mijn smaak is dus wel anders als wat printen schrijft. Aan die olifanten en hun poep opruimen (veelgevraagde volunteer bezigheid, naar het schijnt) doe ik niet. heb wel 2 hele aardige bezoeken aan die steden Lampang en Phrae gebracht en ze staan op mijn lijstje om zeker nog eens langer terug te keren. Aan die tempels doe ik ook al niet zoveel, maar beide steden blinken uit in een grote hoeveelheid nog old-style teakwood huizen, heb in Lampang ook in zo'n huis geslapen als guesthouse. verdr heel weinig witte toeristen (Lpg is wel vrij populair onder de Thai), hele aardige lokale bevolking, goede en sfeervolle nightmarkets met lokaal eten, kortom die zo veelgezochte ''echte ouwerweste Thai'' beleving-voor mij dan. gelukkig maar dat die aan zo veel drukte makende mensen niet besteed is!
Waarbij dit verhaal maar weer eens aantoont, dat dit soort algemene vragen ''of het leuk is'' niet goed zijn te antwoorden. Wat nr 1 heel leuk vindt, of the coolgekgaafvet, vindt nr 2. als enkel te mijden. Dus met gewoon wat objektieve verhalen en vragen kom je misschien verder-maar dan moet je meer nadenken?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”