Honda PCX

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Honda PCX

#1 Bericht door nbreeker » donderdag 13 januari 2011, 07:41

Wie heeft er ervaring met de Honda PCX 125 cc injectie.Gaarne uw mening.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Honda PCX

#2 Bericht door rob kaen » donderdag 13 januari 2011, 12:04

Vraag maar aan onze edje die heeft der een!!!!

Heb de JRD en de nieuwe Honda PCX 125i met elkaar vergeleken.
De prijs van de honda va 70.000 bath is wat aan de hoge kant maar het kwaliteitsverschil is al meteen te zien.
Ik vind de Honda zoveel beter als de JRD, morgen ga ik er een bestellen.

_________________
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Honda PCX

#3 Bericht door Edje » donderdag 13 januari 2011, 13:36

Supersnel, goed handelbaar op alle soorten wegen, zuinig enz.enz.
Rij hem nu een jaar en ben zeer tevreden.
Enigste min puntje; een stuk breder dan de wave,scoopy en al die andere,je laveert iets moeilijker door het stads verkeer.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Honda PCX

#4 Bericht door prajak » donderdag 13 januari 2011, 17:17

Edje, kan er een koffer aan de kont van de PCX ?

Ik rij nu met veel plezier de Airblade maar die is stukken gulziger dan de PCX; het is een zuiperd ! Maar de koffer is uiterst handig want er zit geen mandje aan de machine. Mijn Airblade zie je op het fotootje lnks...

De PCX heeft verder bredere banden dan de Airblade en ligt een stuk stabieler dan de Airblade, om niet te spreken van de Wave met zijn smalle bandjes. Natuurlijk, ik vergelijk nu scooters met halfautomaten....

Rob, wat bedoel je met de JRD ?

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Honda PCX

#5 Bericht door Harm » donderdag 13 januari 2011, 17:36

Ik heb een Suzuki Hayate 125 cc. De machine is een stuk groter en breder als de ander scooters zoals de wave.
Het is een scooter die eigenlijk te hoog en te breed is voor de Thai.
Aan de achterzijde van de buddy seat zit een soort van beugel waar je passagier zich aan vast kan houden als hij / zij zich niet aan jou wil vastklampen
Op die beugel heb ik een koffer laten monteren, in dezelfde kleur als de scooter, zijnde zwart. Men moest er om lachen in de winkel destijds, Nu wordt het door diezelfde winkel al bijna standaard aangeboden aan nw klanten voor die machine
Ik heb destijds toen de kappen eraf waren, omdat ratten mijn bedrading hadden doorgeknaagd, dat er onder de voorkap een besvetigingsmogelijkheid zat om een mandje te plaatsen. Dit was aan de buitenzijde niet te zien. Ik heb wat moeten aandringen voordat men dit mandje erop wilde zetten, het hoorde niet bij deze scooter vond men.
Ik ben blij met mijn scooter met een mand voorop, een koffer achterop en een groot helm opbergvak onder de buddyseat.
Regelmatig wordt de scooter dan ook als lastwagen/goederenopslag na winkelen gebruikt. Op die manier hoef ik niet met de taxi naar ons huisje
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Honda PCX

#6 Bericht door prajak » donderdag 13 januari 2011, 17:58

Ik heb aan de bevestiging van de koffer een ronde 50 cm hoge beugel van 1 cm dikke staal laten monteren. De koffer is 12 cm naar achteren verplaatst, ik heb de bevestiging gewoon laten verlengen, en tegen die beugel kan ik nu twee trays bier of twee trays mineraalwater binden met snelbinders. Als de dame achterop zit kan ze met de rug tegen de beugel leunen.

Als Harm hier is kan hij het bewonderen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Honda PCX

#7 Bericht door Edje » vrijdag 14 januari 2011, 13:43

prajak schreef:Edje, kan er een koffer aan de kont van de PCX ?
JA, maar vind ik niet nodig en ook niet handig voor Duo passagier.
Onder de buddyseat bevindt zich een zeer grote ruimte waar met gemak twee helmen van normaal formaat in passen. Zelfs dan is er nog ruimte over.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Honda PCX

#8 Bericht door prajak » vrijdag 14 januari 2011, 16:30

Edje in Pattaya, hoe doe jij dan de kleine boodschappen ? Ja, misschien naast de deur. Ik woon 8 km van de stad en 6 km van Lotus en Makro en als het bronwater op is haal ik twee pakken van 12 flessen en die krijg ik niet in een ruimte onder de zetel geperst. Daarom heb ik de koffer naar achteren laten plaatsen en zit er een beugel voor. De dame kan daar met de rug tegen aan leunen want die is alleen in het weekend hier.

Ja, een tray pils kan er ook op, of twee pakken wijn. Of hang je de rommel naar goed Thais gebruik aan het stuur ?

De grote boodschappen doe ik met een tuktuk. Daar gaan drie grote plastic bakken in en ik zelf pas er nog net bij......

Nee, ik vind een koffer erg handig, ook voor mijn persoonlijke zaken. De ruimte onder de zetel zit vol met regenkleding, en met extra binnenbanden want als ik in de dorpen een lekke krijg heeft men die binnenbanden, ook niet die voor jouw PCX, in huis. En ik weiger te rijden met een geplakte band.

Maar ik neem aan dat je nog geen PCX hebt zien rijden met een koffer. Ik ook niet maar ik hoor dat ze er wel op kunnen.

Als ik een foto kan laten maken zal ik hem hier plaatsen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Honda PCX

#9 Bericht door Edje » zaterdag 15 januari 2011, 14:22

prajak schreef:Edje in Pattaya, hoe doe jij dan de kleine boodschappen ? Ja, misschien naast de deur. Ik woon 8 km van de stad en 6 km van Lotus en Makro en als het bronwater op is haal ik twee pakken van 12 flessen en die krijg ik niet in een ruimte onder de zetel geperst. Daarom heb ik de koffer naar achteren laten plaatsen en zit er een beugel voor. De dame kan daar met de rug tegen aan leunen want die is alleen in het weekend hier.

Ja, een tray pils kan er ook op, of twee pakken wijn. Of hang je de rommel naar goed Thais gebruik aan het stuur ?

De grote boodschappen doe ik met een tuktuk. Daar gaan drie grote plastic bakken in en ik zelf pas er nog net bij......

Nee, ik vind een koffer erg handig, ook voor mijn persoonlijke zaken. De ruimte onder de zetel zit vol met regenkleding, en met extra binnenbanden want als ik in de dorpen een lekke krijg heeft men die binnenbanden, ook niet die voor jouw PCX, in huis. En ik weiger te rijden met een geplakte band.

Maar ik neem aan dat je nog geen PCX hebt zien rijden met een koffer. Ik ook niet maar ik hoor dat ze er wel op kunnen.

Als ik een foto kan laten maken zal ik hem hier plaatsen.
7/11 naast de deur voor de dagelijkse boodschappen, de markt op een steenworp afstand, drinkwater wordt 2x pw gebracht, enz.
Wijn en bier drink ik niet, een colaatje black tiger gaat er wel in, verkrijgbaar naast de deur.
Het leven in de stad is zo gek nog niet.
In Pattaya rijden er genoeg met koffer.
http://www.youtube.com/watch?v=4ItXmI6r ... re=related
http://www.google.com/images?hl=nl&rlz= ... 24&bih=653
Laatst gewijzigd door Edje op zondag 16 januari 2011, 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Honda PCX

#10 Bericht door prajak » zaterdag 15 januari 2011, 14:35

Het is een schitterende machine. Ik ben benieuwd welk antwoord Yamaha gaat geven op deze ruim een jaar oude nieuweling. Zal ook wel een scooter worden met wellicht een grotere motor. Ik heb alleen de indruk dat ze net als de Airblade worden afgesteld in dit land. Ik krijg mijn Airblade niet boven de 110 op de teller.... Nu zit er wel een breed zwaargewicht op. En als ook de dame opstapt met haar zware tassen moet het ding 300 kg trekken. Dan is de max snelheid 60 maar dat komt niet door mij of door de Honda.....

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”