Auto huren Udon
Moderator: Loempia
- Tonnie
- Zeer veel ervaring
Auto huren Udon
Hallo,
Wij zijn van 24 jan. tot 15 febr. in Udon en willen ongeveer 2-3 weken een auto huren.
Nu gaat natuurlijk iedereen vertellen, NIET DOEN!!! GEVAARLIJK!!! maar wij kunnen bijna niet anders, we moeten wel een beetje mobiel zijn.
Onze dochter is 10 maanden en we zitten bij mijn schoonouders in Nong Saeng (50 km onder Udon).
Er zijn uiteraard veel verhuurders op Udon Airport, dat is het probleem niet, maar wie kan mij vertellen waar ik op moet letten v.w.b. autokeuze, verzekering en ...
Zat zelf te denken aan lekcarrentaludonthani, mijn keuze van auto is dan de Toyota Hilux Vigo 4x4.
Grote, veilige auto natuurlijk, maar is hij niet TE groot. En 4x4 is natuurlijk niet nodig.
Wie heeft er nuttig advies voor ons?
Tonnie
Wij zijn van 24 jan. tot 15 febr. in Udon en willen ongeveer 2-3 weken een auto huren.
Nu gaat natuurlijk iedereen vertellen, NIET DOEN!!! GEVAARLIJK!!! maar wij kunnen bijna niet anders, we moeten wel een beetje mobiel zijn.
Onze dochter is 10 maanden en we zitten bij mijn schoonouders in Nong Saeng (50 km onder Udon).
Er zijn uiteraard veel verhuurders op Udon Airport, dat is het probleem niet, maar wie kan mij vertellen waar ik op moet letten v.w.b. autokeuze, verzekering en ...
Zat zelf te denken aan lekcarrentaludonthani, mijn keuze van auto is dan de Toyota Hilux Vigo 4x4.
Grote, veilige auto natuurlijk, maar is hij niet TE groot. En 4x4 is natuurlijk niet nodig.
Tonnie
Laatst gewijzigd door Tonnie op donderdag 13 januari 2011, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..
-
- Volwaardig lid
Re: Auto huren Udon
Zorg voor een goede all-in verzekering en niet in de laatste plaats een goed autostoeltje. Ik denk zelfs, als je dochter 10 maanden is, dat je een MaxiCosi zelf moet meenemen of zoiets.
Live your dream, don't dream your life.
- Tonnie
- Zeer veel ervaring
Thuis zit ze ook al in een autostoeltje, dus dat zal wel lukken.Wouter_Udon schreef:Zorg voor een goede all-in verzekering en niet in de laatste plaats een goed autostoeltje. Ik denk zelfs, als je dochter 10 maanden is, dat je een MaxiCosi zelf moet meenemen of zoiets.
Jij zult ook wel eens een auto gehuurd in Udon, waar?
Ik begrijp dat je altijd nog een eigen risico hebt?
Tonnie
-
- Volwaardig lid
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik geen auto hoef te huren.Tonnie schreef:Thuis zit ze ook al in een autostoeltje, dus dat zal wel lukken.Wouter_Udon schreef:Zorg voor een goede all-in verzekering en niet in de laatste plaats een goed autostoeltje. Ik denk zelfs, als je dochter 10 maanden is, dat je een MaxiCosi zelf moet meenemen of zoiets.
Jij zult ook wel eens een auto gehuurd in Udon, waar?
Ik begrijp dat je altijd nog een eigen risico hebt?
Tonnie
Maar voor zover ik weet van het huren van jaren geleden is, dat je inderdaad altijd een eigen risico hebt maar dat is beperkt tot 5000 baht, en dat is te overzien.
Live your dream, don't dream your life.
- nbreeker
- Standaard Lid
Ja dat is de beste keuze die je kan maken in Udon Thani Lek carrental met een no-nonsence verzekering,je eigen risico bij Lek carrental is 2000 bath,bij andere verhuur bedrijven moet je voor iedere dag die de auto in reparatie is als je een aanrijding mocht hebben 1000 bath betalen met een maximum van 30.000 bath.Heb voorheen regelmatig auto's gehuurd hier in Udon en ben tot de conclusie gekomen dat Lek de beste is.Als ik je aanmag raden koop een Roadway Thailand atlas in de boekhandel kosten 199 bath alle wegen zijn hier genummerd en als je de nummers weet is het makkelijk rijden hier en de wegen zijn goed.Een Vigo rijd goed en dat grote daar wen je gauw aan.Zorg dat je een internationaal rijbewijs heb.Veel plezier en rij voorzichtig.Mocht je meer inlichtingen willen laat het me maar weten.Tonnie schreef:Hallo,
Tonnie
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Nee hoor.Tonnie schreef:Nu gaat natuurlijk iedereen vertellen, NIET DOEN!!! GEVAARLIJK!!!
Ik heb met een paar buitelanders gesproken die een Pick-Up gehuurd hebben und alles is goed gegaan. Met een beetje geluk gebeurt er niets.

Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
- Tonnie
- Zeer veel ervaring
Wij hebben de Toyota Hilux Vigo gehuurd. Lijkt me een goede keuze.michaleo schreef:Nee hoor.Tonnie schreef:Nu gaat natuurlijk iedereen vertellen, NIET DOEN!!! GEVAARLIJK!!!
Ik heb met een paar buitelanders gesproken die een Pick-Up gehuurd hebben und alles is goed gegaan. Met een beetje geluk gebeurt er niets.
- Tonnie
- Zeer veel ervaring
De Toyota Hilux Vigo heeft een eigen navigatie, dus dat lijkt mij niet nodig. Internationaal rijbewijs ga ik morgen regelen. Bedankt!!nbreeker schreef:Als ik je aanmag raden koop een Roadway Thailand atlas in de boekhandel kosten 199 bath alle wegen zijn hier genummerd en als je de nummers weet is het makkelijk rijden hier en de wegen zijn goed.Een Vigo rijd goed en dat grote daar wen je gauw aan.Zorg dat je een internationaal rijbewijs heb.Veel plezier en rij voorzichtig.Mocht je meer inlichtingen willen laat het me maar weten.
Groeten Nick.
-
- Volwaardig lid
Handig is als je nooit eerder in Thailand hebt gereden een automaat te huren . Met links schakelen is niet makkelijk in het begin en je hebt dan met een automaat een zorg minder.
-
- Volwaardig lid
De Toyota Hilux Vigo heeft een eigen navigatie, dus dat lijkt mij niet nodig. Internationaal rijbewijs ga ik morgen regelen. Bedankt!![/quote]Tonnie schreef:nbreeker schreef:Als ik je aanmag raden koop een Roadway Thailand atlas in de boekhandel kosten 199 bath alle wegen zijn hier genummerd en als je de nummers weet is het makkelijk rijden hier en de wegen zijn goed.Een Vigo rijd goed en dat grote daar wen je gauw aan.Zorg dat je een internationaal rijbewijs heb.Veel plezier en rij voorzichtig.Mocht je meer inlichtingen willen laat het me maar weten.
Groeten Nick.
Heb vroeger ook ieder jaar een internationaal rijbewijs geregeld,maar kwam tot de conclusie dat alleen jou Europees rijbewijs werd gekopieerd,en het I.R. geen enkele betekenis voor de verhuurbedrijven had.
Als ik jou was zou ik voor de nieuwe Fortuner gaan........rij hier nu zo,n maandje mee in de rondte en bevalt mij prima.
Goede wagen,zowel voor in de stad alsook in de Isaan.
Wilde deze eigenlijk ook in Udon huren,maar een zwager van mij had net een nieuwe gekocht en kregen wij deze tot onze beschikking.
Gevaarlijk??.......even aftasten van de Thaise rijstijl!Men doet hier maar wat,en niemand weet waar hij/zij precies mee bezig is.
Denk dat de gemiddelde NL automobilist in Thailand met kop en schouders boven deze sukkels in het verkeer uitsteekt.
Het stukje gevaar zal dus schuilen in het onvoorspelbare gedrag van de Thai.
Heb in de afgelopen jaren zo,n 100.000km hier in de rondte gereden,zonder enig probleem.
Het feit telt wel:hoe groter jou wagen,hoe meer voorrang jr krijgt.
De Thaise familie vind het een mirakel als ik fileparkeer,en bij het achteruitrijden op de spiegels geen mensen achter de auto nodig heb om te begeleiden,hetzelfde als onze Turkse medelanders wel eens doen,haha.
Fijne vakantie,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
- jumbo
- Expat
Niet alle toyota hilux vigo, zker niet in de fabrieksuitvoeringen, maar normaal kan je dat via de verhuurder wel regelen.size=150]De Toyota Hilux Vigo heeft een eigen navigatie, dus dat lijkt mij niet nodig. Internationaal rijbewijs ga ik morgen regelen. Bedankt!![/[/size]quote]
Heb vroeger ook ieder jaar een internationaal rijbewijs geregeld,maar kwam tot de conclusie dat alleen jou Europees rijbewijs werd gekopieerd,en het I.R. geen enkele betekenis voor de verhuurbedrijven had./quote]
Het internationaal rijbewijs is niet noodzakelijk voor de verhuurder, maar meer noodzaak met de locale politie... niet dat ze er wat van begrijpen. Heb geen idee of het wettelijk verplicht is.
Daarnaast keren verzekeringen soms niet uit als je geen internationaal rijbewijs hebt...
hangt af van de kleine lettertjes en dan aannemend dat je een kopie polis krijgt en die kan lezen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Hallo Jumbo.
Ik wordt gemiddeld 4 keer per Thailandreis van een maand door de politie alhier aan de kant gezet voor ,,speeding,,
Als het verduisterde portierraampje naar beneden gaat en de agent de Ferang ziet,komt meteen de welbekende glimlach om de mond,en de $$tekens in de ogen van de beste man.
Hij vraagt om m,n rijbewijs en mijn nationaliteit.
Het bekende gezwam over voetbal begint dan,als hij ziet dat ik een Hollander ben.
Dit slappe geouwehoer is een inleiding naar het door hem gewenste bedrag,meestal varieerend tussen de 200 tot 1000Tbth
Ik heb altijd 200Bth achter m,n zonneklep al klaar liggen,en daar moet hij het maar mee doen.
Het maakt trouwens niet uit of je 10km of 70km te hard hebt gereden,dus voor mij geldt meestal het laatste.
Waarom wil hij niet meer betalen vraagt hij dan aan Jeab...........
Dan haal ik de andere bekeuringen uit m,n dashbordkastje,en vraag wat het verschil dan zou moeten zijn.
Met de Thaise glimlach om de mond stopt hij het drinkgeld dan in de zak,en wenst hij ons een goede reis.
Deze trip heb ik nog niet het genoegen mogen hebben met dit soort ontmoetingen,en sluip ik er nog steeds tussendoor
Vorig jaar werden wij ook aangehouden,en bleek de agent met Jeab vroeger op school te hebben gezeten.
Toen ik hem de 200bath gaf,retouneerde hij 100bath terug via het achterportierraampje aan mijn vrouw...
Dat is nu weer Thailand,haha.
Groet Ron
Ik wordt gemiddeld 4 keer per Thailandreis van een maand door de politie alhier aan de kant gezet voor ,,speeding,,
Als het verduisterde portierraampje naar beneden gaat en de agent de Ferang ziet,komt meteen de welbekende glimlach om de mond,en de $$tekens in de ogen van de beste man.
Hij vraagt om m,n rijbewijs en mijn nationaliteit.
Het bekende gezwam over voetbal begint dan,als hij ziet dat ik een Hollander ben.
Dit slappe geouwehoer is een inleiding naar het door hem gewenste bedrag,meestal varieerend tussen de 200 tot 1000Tbth
Ik heb altijd 200Bth achter m,n zonneklep al klaar liggen,en daar moet hij het maar mee doen.
Het maakt trouwens niet uit of je 10km of 70km te hard hebt gereden,dus voor mij geldt meestal het laatste.
Waarom wil hij niet meer betalen vraagt hij dan aan Jeab...........
Dan haal ik de andere bekeuringen uit m,n dashbordkastje,en vraag wat het verschil dan zou moeten zijn.
Met de Thaise glimlach om de mond stopt hij het drinkgeld dan in de zak,en wenst hij ons een goede reis.
Deze trip heb ik nog niet het genoegen mogen hebben met dit soort ontmoetingen,en sluip ik er nog steeds tussendoor

Vorig jaar werden wij ook aangehouden,en bleek de agent met Jeab vroeger op school te hebben gezeten.
Toen ik hem de 200bath gaf,retouneerde hij 100bath terug via het achterportierraampje aan mijn vrouw...

Dat is nu weer Thailand,haha.
Groet Ron

"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Standaard Lid
Van een Thaise kennis uit Bangkok heb ik begrepen dat een bekeuring in Bangkok 50 baht voor een Thai en 100 voor een farang kost.Toen ik hem de 200bath gaf,retouneerde hij 100bath terug via het achterportierraampje aan mijn vrouw...![]()
De "ha roi bat" mannen, zoals ik ze noem, proberen natuurlijk altijd meer (bij mij beginnen ze tot nu toe altijd met 500 vandaar de bijnaam). Ook ik heb tot nu toe altijd 200 betaald maar blijkbaar is dat dus teveel. Vandaar wellicht het wisselgeld aan je vrouw.

Als je 70 km te hard rijdt behoor je bij mij tot het volk waartegen ik "kontien" roep. Niet dat jullie het horen want dan zijn jullie allang voorbij.

De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.
- jumbo
- Expat
Wettelijk gezien kunnen ze je niet meer dan 400 thb beboeten voor een snelheidsovertreding
Er zijn hier allerlei limieten aan de boete's verbonden.
Dus indien ze meer zouden vragen laat dan het bonnetje maar uitschrijven en zeg dat je later wel betaald.
Nooit laten zien dat je cash hebt en nimmer je (Thaise) rijbewijs afgeven.
Ik heb een kopie en dat mogen ze zien/hebben/vasthouden en dan zakt de moed ze meestal in de schoenen. Op vragen antwoord ik dat het rijbewijs bij immigratie ligt, weten ze toch niets van of over...
Vaak vinden ze het de moeite niet waard om het bonnetje uit te schrijven ook omdat ze gewoon de zaak flessen en dat weten ze... in 40% van de gevallen.
'OK, Go...pai pai...' hoor ik dan vaak...
Er zijn hier allerlei limieten aan de boete's verbonden.
Dus indien ze meer zouden vragen laat dan het bonnetje maar uitschrijven en zeg dat je later wel betaald.
Nooit laten zien dat je cash hebt en nimmer je (Thaise) rijbewijs afgeven.
Ik heb een kopie en dat mogen ze zien/hebben/vasthouden en dan zakt de moed ze meestal in de schoenen. Op vragen antwoord ik dat het rijbewijs bij immigratie ligt, weten ze toch niets van of over...
Vaak vinden ze het de moeite niet waard om het bonnetje uit te schrijven ook omdat ze gewoon de zaak flessen en dat weten ze... in 40% van de gevallen.
'OK, Go...pai pai...' hoor ik dan vaak...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Tonnie
- Zeer veel ervaring
Deze is het:
http://www.lekcarrentaludonthani.com/Re ... thani.html
dus met navi, maar ook met kinderzitje.
Bedankt allemaal
http://www.lekcarrentaludonthani.com/Re ... thani.html
dus met navi, maar ook met kinderzitje.
Bedankt allemaal