Akang schreef:Een paspoort voor 10 jaar bestaat al het zogenoemde zakelijke paspoort of dubbele paspoort...het kost wel wat meer maar is voor iedereen aan te vragen bij eigen gemeente.
Nederlanderschap verkrijgen bij huwelijk kun je wel vergeten, de states met hun greencard zijn wellicht HET voorbeeld dat daar misbruik van gemaakt gaat worden en zo niet, god weet wat voor een ellelange lijst aan voorwaarden daar weer aan gaan vast hangen.
Wel vind ik het vreemd dat als je nu na een x aantal examens, naar NL mag komen als emigrant je een fulltime inburgeringscursus moet gaan volgen, terwijl je volgens de exames wel al NL zou moeten spreken, fulltime en helemaal zelf betaalde inburgering is belachelijk, een bijdrage ok en natuurlijk is die cursus er maar zo houdt je mensen nog langer van de arbeidsmarkt...anyway succes en doe Pechtold de groeten.
Dat door jou bedoelde paspoort, wat ik dus al jaren gebruik, is niet langer als 5 jaar geldig net als een 'gewoon' paspoort...
Waarom zou je een nationaliteit moeten krijgen door een huwelijk?? Dat werkt juist misbruik in de hand naar mij idee.
Ik vind het overigens niet zo vreemd dat er eisen worden gesteld aan immigranten, waarom niet, maar laat het ze doen in Nederland bij hun geliefden, verstrek een MVV onder voorwaarden en stel (studie) termijnen en examens en neem het IQ van de bijzonder schoonheden daar in mee, de eerste de beste Isaneese zal wat meer problemen hebben dan een kwasi hiso.
Neem daarbij ook in de vergunningen op dat de dames/heren terugkeren naar hun thuisland indien er een scheiding plaatsvindt tenzij er sprake is van kinderen en dat men kinderbijdragen, alimentatie en uitkeringen kan claimen. Uiteraard gaat dat allemaal weer ten laste van de andere nederlanders en die hebben hun solidariteit getoont door de wet te laten accepteren........... dus we zijn weer terug bij af; alleen diegenen die het betreft hebben belang en de anderen geven er geen windruk om
Niet discrimineren op 'risico nationaliteiten', Koreaansen zijn net zulke golddiggers als Thaisen en Westerse dames, no money no honey is een internationale wet...
Het is niet zo vreselijk moeilijk, maar politici zijn nou eenmaal mensen die iets ingewikkeld willen maken om zo hun 'beroeping' te kunnen beschermen tegen onverlaten die met eenvoud macht maken. Stel je veur dat het land geregeert wordt door boeren, burgers en buitenlui.
Jammer genoeg maken die gasten het zo ingewikkeld dat hun opvolgers jaren nodig hebben om de kluwen te ontrafelen en de wet de wetmaker vaak overleeft...
Anderzijds is het zo, als eerder aangegeven, dat de meerderheid van de NL democratie niets in deze beperekende wetgevingen ziet.
Ik denk dat als men mulitnationals gaat mobiliseren (wie wil er nou expatten als er niks valt te sexpatten) er wat meer druk op de ketel komt.