We gaan met 2 volw. en 4 kids (10,11,14 en 15) van 30 juni tot 15 juli en het is voor ons de eerste keer.
Inmiddels ben ik op internet en op dit forum een overweldigende hoeveelheid informatie tegen gekomen en allemaal enorm
interessant maar ik zie door de bomen het bos niet meer (maar krijg er wel veel zin in!).
Ik begrijp dat we in de regentijd gaan (is dit erg?) en dat je in 2 weken hooguit een kleine impressie kunt opdoen.
4 kinderen heeft natuurlijk ook zijn beperkingen en om nou niet in een waanzinnig tempo te vervallen lijkt het mij verstandig om de vakantie
vanuit 3 locaties te beleven; namelijk Bangkok (waar we vertrekken en aankomen), iets jungle-achtigs bij de rivier Kwai of zo, en een
derde locatie met strand en zee.
Van hieruit kunnen we dan iets ondernemen met een "vaste" basis wat denk ik meer rust brengt voor de kids dan iedere nacht een ander hotel/hut/huisje? en een hoop gesleep met bagage scheelt.
Interessegebieden zijn: cultuur (beperkt; je weet hoe kinderen zijn), dieren (liefst van de soort waar ze geen blijvende schade aan over houden)
en het alledaagse Thaise leven gewoon omdat wij vinden dat onze kinderen moeten leren dat er meer is dan fricadellen en Playstation.
Ons budget is gemiddeld (denk ik), kunnen jullie als experts eens je mening en advies geven, we zijn gewend om te reizen in Europa en de VS maar (nog) niet in dit gedeelte van de wereld.
Ik ben vooral geinteresseerd in 3 leuke locaties om te verblijven en wat handig is vwb vervoer; (ik begrijp dat zelf rijden niet echt wordt geadviseerd hier op het forum).
Alvast bedankt aan eenieder die er iets over te zeggen heeft!