Reisadvies voor 1e keer met gezin in juli

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
janwillem125
komt net kijken
komt net kijken

Reisadvies voor 1e keer met gezin in juli

#1 Bericht door janwillem125 » zondag 09 januari 2011, 19:19

Mijn vrouw heeft "per ongeluk" vliegtickets Bangkok geboekt :?
We gaan met 2 volw. en 4 kids (10,11,14 en 15) van 30 juni tot 15 juli en het is voor ons de eerste keer.
Inmiddels ben ik op internet en op dit forum een overweldigende hoeveelheid informatie tegen gekomen en allemaal enorm
interessant maar ik zie door de bomen het bos niet meer (maar krijg er wel veel zin in!).

Ik begrijp dat we in de regentijd gaan (is dit erg?) en dat je in 2 weken hooguit een kleine impressie kunt opdoen.
4 kinderen heeft natuurlijk ook zijn beperkingen en om nou niet in een waanzinnig tempo te vervallen lijkt het mij verstandig om de vakantie
vanuit 3 locaties te beleven; namelijk Bangkok (waar we vertrekken en aankomen), iets jungle-achtigs bij de rivier Kwai of zo, en een
derde locatie met strand en zee.
Van hieruit kunnen we dan iets ondernemen met een "vaste" basis wat denk ik meer rust brengt voor de kids dan iedere nacht een ander hotel/hut/huisje? en een hoop gesleep met bagage scheelt.

Interessegebieden zijn: cultuur (beperkt; je weet hoe kinderen zijn), dieren (liefst van de soort waar ze geen blijvende schade aan over houden)
en het alledaagse Thaise leven gewoon omdat wij vinden dat onze kinderen moeten leren dat er meer is dan fricadellen en Playstation.
Ons budget is gemiddeld (denk ik), kunnen jullie als experts eens je mening en advies geven, we zijn gewend om te reizen in Europa en de VS maar (nog) niet in dit gedeelte van de wereld.

Ik ben vooral geinteresseerd in 3 leuke locaties om te verblijven en wat handig is vwb vervoer; (ik begrijp dat zelf rijden niet echt wordt geadviseerd hier op het forum).

Alvast bedankt aan eenieder die er iets over te zeggen heeft!

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Reisadvies voor 1e keer met gezin in juli

#2 Bericht door Emanuel » maandag 10 januari 2011, 06:38

Voor een gezin zou ik als strandlocatie Hua Hin kiezen.
Er is meer dan genoeg over Hua Hin te vinden op het internet.

Per taxi ben je er na ca. 3 uurtjes vanaf Bangkok.
Ook Kanchanaburi lijkt me een goede keus, alleen is een paar dagen daar denk ik genoeg om alles te zien en weer verder te gaan.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » maandag 10 januari 2011, 08:12

Een goed reisplan, Bangkok, Kanchanaburi en dan Hua Hin, niet teveel reizen.

De eerste 2 weken van Juli hebben jullie niet of nauwelijks last van regen.

Op deze site http://www.kanchanaburi-info.com/ kan je veel lezen. Er woont ook een Nederlander, maar die zal nog wel reageren.

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door elst99 » maandag 10 januari 2011, 12:10

Mocht je vrouw weer eens "per ongeluk" tickets bestellen, ze zijn best duur en dan is 2 weken naar de tropen best kort. Kost best wel een dag heen en terug om te acclimatiseren. maar zoals hierboven door een paar forumleden beschreven krijg je best wel een beetje een idee hoe het hier is.
In Hua Hin is een apenberg (Khao Takiap) en een olifantenkamp en van hieruit zijn nog een paar leuke trips te maken. In Kanchanaburi is een hotel aan de rivier, voor de kinderen ook een leuke beleving.
Denk wel aan inentingen Hepatitisch A en B (antimug is hier overal te koop). Heel veel plezier!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

janwillem125
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door janwillem125 » maandag 10 januari 2011, 12:52

Alvast bedankt voor de reacties, helpen enorm!
Inderdaad minder handig om "slechts" 2 weken te gaan maar helaas kan dit niet anders.
Kanchanaburi lijkt me echt helemaal geweldig maar Hua Hin ben ik nog niet zo enthousiast over; misschien onterecht?
Ik heb zo'n beeld van strand, natuur,snorkelen en een omgeving als Krabi; is dit laatste misschien iets voor een gezin?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door elst99 » maandag 10 januari 2011, 13:11

Woon dus zelf 7 maanden in Hua Hin, nu is het in de periode dat jullie reizen begin juli, laat ik het voorzichtig uitdrukken het meest droge gedeelte van Thailand. Je kan af en toe in de namiddag om 4 of 5 uur is een onweersbui hebben, maar verder redelijk droog.
Omdat jullie maar 14 dagen hebben en er vanuit gaand dat je al 1,5 dag kwijt bent met de heen reis, zou ik Krabi vergeten, ondanks dat je kan vliegen of met een bus ,gaat kost het je minstens weer een dag.
Zou dan aan het eind 1 of 2 dagen Bangkok doen, met de boot door de klong's evt. wat shoppen, daar zijn ook nog genoeg dingen te bezichtigen.
Normaal zou ik zeggen naar Koh Tao, snorkelen en zwemmen tussen de vissen is leuk, maar het is toch ook weer een dag in de bus en 3/4 uur met een boot.
Daar is de tijd tekort voor.
Geef mijn mening voor een betere hoor, puzzel maar eens even, er komt vast iets leuks uit.
groetjes!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jeanette » maandag 10 januari 2011, 13:16

Weet iemand of er ook een hotelboot op de river Kwai vaart? Ik dacht zoiets te hebben gezien vorig jaar. Want de afstanden op die rivier zijn best groot, vooral in tijd. We willen weer met zwemvesten aan de rivier in. Dan ga je nog behoorlijk hard met de stroom mee hoor. Zeg maar (oma)fietssnelheid.

We hebben echt genoten van Dr Fish, spa en al die hete kruiden baden. Dat was vlak bij River Kwai Village. En vandaar uit was die excursie naar de watervallen nog best een eind varen. Dat hotelressort is ons ook heel goed bevallen.

Off toppic...
Ooit heb ik een prijsvraag gewonnen met de limmerick...

Vlieg er eens uit met MacLeans.
Loop eens door 't Cremlin in jeans.
Vis in de River Kwai.
Prik eens een witte haai.
En zeg, waar het leuk is, tot ziens.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » maandag 10 januari 2011, 17:39

Daar ben ik in een grijs verleden ook eens geweest, de rivier die ten onrechte Kwai wordt genoemd. Vanuit Kanchanburi met het treintje richting Nam Tok (over die houten brug op heel lange palen...) en dan over water met longtailboten naar een drijvend hotel waar toen, 20 jaar terug, geen stroom was. Dat zal nu wel anders zijn. Er was daar weinig te beleven behalve dan het bezoeken van een paar donkere grotten waar ik met mijn toen 110 kg niet doorheen kon. Nee, het leukste dat we daar meemaakten was een bezoek van twee snelle boten vol NL toeristen van Holland International en terwijl wij aan een traditionele Thaise maaltijd zaten kwamen zij een bord met biefstuk en friet en gevuld ei eten.....

Kanchanaburi heeft iets te bieden over WO2 maar of kinderen daar nu blij mee zijn.....

De drijvende markt Damnoen Saduak is wel een belevenis, ook voor kinderen, en ligt dichter bij BKK.

Dan vind ik een strand aan land gemakkelijker dan een eiland. dat betekent toch weer reizen terwijl de regio Hua Hin gemakkelijk te bereiken is, zelfs met een VIP bus.

Veel plezier.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » dinsdag 11 januari 2011, 02:33

Prajak wil je nu zo graag de 5000 ste topic vol hebben. :mrgreen:
Als je ergens 20 jaar geleden geweest bent, kun je daar nu toch geen advies meer over geven ;) En of het wel of niet voor kinderen leuk is, kun je toch moeilijk beoordelen als je ze niet hebt , dit is niet hatelijk bedoelt! ;) ;) Mijn kleinkind vond het een belevenis om te slapen in de hutjes langs de rivier, of je daarna nog de treinrit maakt en het museum bezoekt, ligt dus helemaal waar de interesse van de familie naar uit gaan.
Kijk ook maar is bij de startpagina van Hua Hin of Chaam, een aanrader vind ik zelf het Krachangpark vanuit Hua Hin en Sam Roi Rot is de moeite waard allemaal dag of halve dag uitstapjes.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » woensdag 12 januari 2011, 02:42

Jeanette schreef:
Off toppic...

Vis in de River Kwai.
Eigenlijk ben jij best wel een blij guppie :lol:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

joepattaya
Expat
Expat

#11 Bericht door joepattaya » woensdag 12 januari 2011, 03:18

Over het weer in Juli: Valt geen peil (of pijl?) op te trekken. Neem nu vandaag: Koud seizoen, kans op regen nagenoeg nihil.......vanmorgen onderweg naar het werk ter hoogte van Laem Chabang een plensbui. Het is redelijk donker en er dreigt meer regen. Normaal gesproken is Juli regenseizoen; til hier maar niet te zwaar aan.

14 dagen:
- 2 dagen Bangkok
- 2 dagen rivier tour BKK - Ayuatthaya (boot heen - terug met de bus)
- 3 dagen Kanchanburi
- 5 dagen Hua Hin e.o.
- 2 dagen Bangkok
Afhankelijk van aankomst en vertrektijden heb je volle dagen in BKK of slechts een paar uur.

In plaats van Hua Hin, kun je natuurlijk ook naar Pattaya, maar gezien het reisgezelschap zijn de stranden in Hua Hin wellicht beter geschikt :lol:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

sabai sabai
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door sabai sabai » woensdag 12 januari 2011, 09:06

net even buiten Kanchannaburi ligt little creek hideaway, dit is een heel leuke plek om te verblijven met de kinderen. En ze hebben een super goed restaurant, waar zelfs een hoop thaise mensen in het weekend komen eten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Jeanette » woensdag 12 januari 2011, 09:16

joepattaya schreef:
Jeanette schreef:
Off toppic...

Vis in de River Kwai.
Eigenlijk ben jij best wel een blij guppie :lol:
[|) [8) [|)

Ik kom..... ik kom..... :mrgreen: :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door elst99 » woensdag 12 januari 2011, 09:22

Zit naar de lucht te kijken en daar is een grote vogel boven zee, kan niet zeggen wat voor een, maar het lijkt een roofvogel (dat ben je toch niet hè) ? Vanmorgen donker, was bang voor regen, nou ja bang, maar het waait te hard en de temperatuur aan de frisse kant, schat 24 gr. en dan maar zeuren, nee hoor, best wel lekker om wat te ondernemen. Goeie reis en geniet ervan!

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Duiker » woensdag 12 januari 2011, 19:16

Euhh...Jeanette...euhh, volgens mij zijn slaapkamer geluiden hier niet toegestaan. :oops:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”