Aandacht expats en terugkerende expats

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Aandacht expats en terugkerende expats

#31 Bericht door Gijs-CNX » woensdag 12 januari 2011, 14:17

Aan alle zuur en minder, scherp of niet!

Bedankt voor de input, weet niet of het allemaal is wat ik zoek.

Maar allemaal bedankt.

Losse flodders of niet SBP of niet alle aandacht die er aan gegeven kan worden is goed.

te laat, ja Wilders is aan de macht en dat moet maar gauw afgelopen zijn.

Jim, ik kan mij niet aan de aandacht ontrekken dat je erg gefrustreerd bent, zit je nog in NL of zo [|( [|( [|(

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Jim » woensdag 12 januari 2011, 14:40

't is een frustrerend onderwerp, maar daar kom je nog wel achter [|)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#33 Bericht door Gijs-CNX » woensdag 12 januari 2011, 16:37

Ben ik al achter maar van stil zitten en zuur doen schiet je niks op.

Positief voor uit kijken is het enigste kan doen. En je weet nooit wat een politicus doet als ie zomaar 60 a 70000 stemmen kan binnen harken.

Wat er nu gebeurt helpt niemand dus.............................

Anders gaan we gewoon een ander land zoeken in de wereld waar het wel kan [$) [$) [$)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Jim » woensdag 12 januari 2011, 17:42

expats hebben verschillend stemgedrag.
kijk hoever bijvoorbeeld dutch en ik politiek van elkaar staan, of anders ruud en mart.

dit moet je over een politieke mening heen tillen.
dit gaat om mensenrechten.

en het is idd frustrerend dat mensen dat niet snappen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid

#35 Bericht door Mart » woensdag 12 januari 2011, 17:47

Daarom doet Mart niet meer mee aan politiek getinte onderwerpen :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#36 Bericht door greenthaiway » woensdag 12 januari 2011, 22:24

Mart schreef:Daarom doet Mart niet meer mee aan politiek getinte onderwerpen :o
Is dat geen struisvogelpolitiek :mrgreen:
Zelf kan ik een afstandelijkheid ten opzichte van de politiek lang niet altijd opbrengen.
Politiek gaat ons immers allen aan.
Maar goed, je kunt ook stemmen als de tijd daar is en je verder niet uitlaten over politiek.
Het is inderdaad een bron van conflict, in werkelijkheid als op fora.
Religie idem dito :idea:
Maar ik ben een vrijdenker en zie eigenlijk niet in waarom ik mijn mond zou moeten snoeren...
Je kop houden heeft ook weer iets negatiefs; des struisvogels.
Daarom ten strijde als je iets uit te vechten hebt, sta voor je zaak.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door trompetter » donderdag 13 januari 2011, 00:48

dutch schreef: Beste Meneer Pechtold,
Vind U dat de in het buitenland wonenden gepensioeneerden (ongacht of dit binnen de EU,buiten de EU,in een BEU land of waar dan ook) recht hebben en houden op de door hen opgebouwde verzekeringsuitkeringen en een gelijke behandeling als de in Nederland verblijvende gepensioeneerden behoren te krijgen ?
Ik denk hierbij aan:
*de WAO (dus geen woonland kortingen)
*Het overheids/partikulier pensioen (geen woonland korting en belasting volgens bestaande verdragen)
*De ziektekostenverzekeringen (Het meenemen van de bestaande ziektekostenverzekering en DEKKING op basis van het Nederlandse kosten nivo ,met evt premie verhoging/verlaging vanwege het woonland kosten nivo).

Verder pleit ik voor :
*Het verlengen van de paspoort geldigheids duur tot 10 jaar (minimaal) met onmiddelijke ingang.
*Het handhaven van de ambassades.
*Het ruimhartig toekennen van inreisvisa voor de directe familie(vrouw en kinderen) van terugkerende Nederlandse expats.
*Het gebruik maken van het internet bij Nederlandse verkiezingen (denk aan DigiD)

Meneer Dutch neemt de vraagstelling van meneer Gijs serieus en noemt een
aantal aandachtspunten die niet alleen ter zake doend maar ook relevant zijn.

Omdat de rest van het verhaal meer leek op sokken, hangend aan een waslijn
en wapperend in de wind, wilde ik zijn posting hiermee even herhalen.

met vriendelijke groet
en trompetgeschal

PS: Het is inderdaad heel bijzonder vele gezonde jaren ziekteverzekering
premies te betalen die berekend zijn op langere termijn prognoses en
vervolgens word je de verzekering uitgezet als je buiten Europa gaat wonen.

Als je ouder wordt neemt de kans op medische kosten immers toe.
Daarom betaal je daarvoor als je jonger bent.

Er is gewoon pure maar onverdiende winst gemaakt door de wetsverandering.
Ze hadden gemakkelijk kunnen berekenen met hoeveel ze de gedwongen
opgezegde verzekeringsnemers schadeloos hadden kunnen stellen.

Wij hebben de wet niet veranderd, redeneerden ze, dus we doen alsof
onze neus bloedt. Niet netjes!
De heren Pechtold, Gijs en Dutch hebben mijn steun.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#38 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 13 januari 2011, 01:11

trompetter schreef:
dutch schreef: Beste Meneer Pechtold,
Vind U dat de in het buitenland wonenden gepensioeneerden (ongacht of dit binnen de EU,buiten de EU,in een BEU land of waar dan ook) recht hebben en houden op de door hen opgebouwde verzekeringsuitkeringen en een gelijke behandeling als de in Nederland verblijvende gepensioeneerden behoren te krijgen ?
Ik denk hierbij aan:
*de WAO (dus geen woonland kortingen)
*Het overheids/partikulier pensioen (geen woonland korting en belasting volgens bestaande verdragen)
*De ziektekostenverzekeringen (Het meenemen van de bestaande ziektekostenverzekering en DEKKING op basis van het Nederlandse kosten nivo ,met evt premie verhoging/verlaging vanwege het woonland kosten nivo).

Verder pleit ik voor :
*Het verlengen van de paspoort geldigheids duur tot 10 jaar (minimaal) met onmiddelijke ingang.
*Het handhaven van de ambassades.
*Het ruimhartig toekennen van inreisvisa voor de directe familie(vrouw en kinderen) van terugkerende Nederlandse expats.
*Het gebruik maken van het internet bij Nederlandse verkiezingen (denk aan DigiD)

Meneer Dutch neemt de vraagstelling van meneer Gijs serieus en noemt een
aantal aandachtspunten die niet alleen ter zake doend maar ook relevant zijn.

Omdat de rest van het verhaal meer leek op sokken, hangend aan een waslijn
en wapperend in de wind, wilde ik zijn posting hiermee even herhalen.

met vriendelijke groet
en trompetgeschal

PS: Het is inderdaad heel bijzonder vele gezonde jaren ziekteverzekering
premies te betalen die berekend zijn op langere termijn prognoses en
vervolgens word je de verzekering uitgezet als je buiten Europa gaat wonen.

Als je ouder wordt neemt de kans op medische kosten immers toe.
Daarom betaal je daarvoor als je jonger bent.

Er is gewoon pure maar onverdiende winst gemaakt door de wetsverandering.
Ze hadden gemakkelijk kunnen berekenen met hoeveel ze de gedwongen
opgezegde verzekeringsnemers schadeloos hadden kunnen stellen.

Wij hebben de wet niet veranderd, redeneerden ze, dus we doen alsof
onze neus bloedt. Niet netjes!
De heren Pechtold, Gijs en Dutch hebben mijn steun.

Thanks Dutch en Trompetter,

Ja je kan je tegen de benen laten plassen en laten frustreren, maar wetten worden in achterkamers op een sigaren doosje opgesteld en door het lonken naar stemmen kun je dingen misschien in het voordeel omzetten.

Je kunt kwaad alleen met kwaad bestrijden en beslechten.

Dus iedere andere positive aanvulling is nog steeds welkom.

jumbo
Expat
Expat

#39 Bericht door jumbo » donderdag 13 januari 2011, 02:35

Gijs-CNX schreef: Positief voor uit kijken is het enigste kan doen. En je weet nooit wat een politicus doet als ie zomaar 60 a 70000 stemmen kan binnen harken.

Wat er nu gebeurt helpt niemand dus.............................

Anders gaan we gewoon een ander land zoeken in de wereld waar het wel kan [$) [$) [$)

Ik ben het toch met Jim eens dat het onrecht al is geschiedt.... hij heeft een paar goede argumenten en dat klinkt altijd zuur voor degenen die NU en te laat tegen die hindernissen willekeurig opgeworpen door de gekozen volksvertegenwoordiging oplopen.

IK denk dat de markt groter is, je moet het regionaal zien omdat er andere partners en landgenoten zijn met dezelfde problemen als de Thai en wij..
Waarom schrijf je de verschillende Nederlandse verenigingen niet aan in de omtrek of benader andere fora....zowel in Thailand als regionaal.

The bigger the fist, the more pain in the @ss :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#40 Bericht door Mart » donderdag 13 januari 2011, 03:33

greenthaiway schreef:
Mart schreef:Daarom doet Mart niet meer mee aan politiek getinte onderwerpen :o
Is dat geen struisvogelpolitiek :mrgreen:
Zelf kan ik een afstandelijkheid ten opzichte van de politiek lang niet altijd opbrengen.
Politiek gaat ons immers allen aan.
Maar goed, je kunt ook stemmen als de tijd daar is en je verder niet uitlaten over politiek.
Het is inderdaad een bron van conflict, in werkelijkheid als op fora.
Religie idem dito :idea:
Maar ik ben een vrijdenker en zie eigenlijk niet in waarom ik mijn mond zou moeten snoeren...
Je kop houden heeft ook weer iets negatiefs; des struisvogels.
Daarom ten strijde als je iets uit te vechten hebt, sta voor je zaak.
Ik reageerde op een inzending van Jim, nl:

expats hebben verschillend stemgedrag.
kijk hoever bijvoorbeeld dutch en ik politiek van elkaar staan, of anders ruud en mart.

Ik heb wel een uitgesproken mening, maar die mag niet leiden tot conflict.
Ik ben het volledig met Dutch eens.
Zou er nog aan toe willen voegen, waarom een kind met een NL paspoort - in Thailand - geen recht heeft op Kindertoeslag.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Akang
Expat
Expat

#41 Bericht door Akang » donderdag 13 januari 2011, 03:57

Een paspoort voor 10 jaar bestaat al het zogenoemde zakelijke paspoort of dubbele paspoort...het kost wel wat meer maar is voor iedereen aan te vragen bij eigen gemeente.
Nederlanderschap verkrijgen bij huwelijk kun je wel vergeten, de states met hun greencard zijn wellicht HET voorbeeld dat daar misbruik van gemaakt gaat worden en zo niet, god weet wat voor een ellelange lijst aan voorwaarden daar weer aan gaan vast hangen.

Wel vind ik het vreemd dat als je nu na een x aantal examens, naar NL mag komen als emigrant je een fulltime inburgeringscursus moet gaan volgen, terwijl je volgens de exames wel al NL zou moeten spreken, fulltime en helemaal zelf betaalde inburgering is belachelijk, een bijdrage ok en natuurlijk is die cursus er maar zo houdt je mensen nog langer van de arbeidsmarkt...anyway succes en doe Pechtold de groeten.
Even the longest journey starts with the first step...

Akang
Expat
Expat

#42 Bericht door Akang » donderdag 13 januari 2011, 03:57

Een paspoort voor 10 jaar bestaat al het zogenoemde zakelijke paspoort of dubbele paspoort...het kost wel wat meer maar is voor iedereen aan te vragen bij eigen gemeente.
Nederlanderschap verkrijgen bij huwelijk kun je wel vergeten, de states met hun greencard zijn wellicht HET voorbeeld dat daar misbruik van gemaakt gaat worden en zo niet, god weet wat voor een ellelange lijst aan voorwaarden daar weer aan gaan vast hangen.

Wel vind ik het vreemd dat als je nu na een x aantal examens, naar NL mag komen als emigrant je een fulltime inburgeringscursus moet gaan volgen, terwijl je volgens de exames wel al NL zou moeten spreken, fulltime en helemaal zelf betaalde inburgering is belachelijk, een bijdrage ok en natuurlijk is die cursus er maar zo houdt je mensen nog langer van de arbeidsmarkt...anyway succes en doe Pechtold de groeten.

jumbo
Expat
Expat

#43 Bericht door jumbo » donderdag 13 januari 2011, 04:15

Akang schreef:Een paspoort voor 10 jaar bestaat al het zogenoemde zakelijke paspoort of dubbele paspoort...het kost wel wat meer maar is voor iedereen aan te vragen bij eigen gemeente.

Dat door jou bedoelde paspoort, wat ik dus al jaren gebruik, is niet langer als 5 jaar geldig net als een 'gewoon' paspoort...

Waarom zou je een nationaliteit moeten krijgen door een huwelijk?? Dat werkt juist misbruik in de hand naar mij idee.

Ik vind het overigens niet zo vreemd dat er eisen worden gesteld aan immigranten, waarom niet, maar laat het ze doen in Nederland bij hun geliefden, verstrek een MVV onder voorwaarden en stel (studie) termijnen en examens en neem het IQ van de bijzonder schoonheden daar in mee, de eerste de beste Isaneese zal wat meer problemen hebben dan een kwasi hiso.
Neem daarbij ook in de vergunningen op dat de dames/heren terugkeren naar hun thuisland indien er een scheiding plaatsvindt tenzij er sprake is van kinderen en dat men kinderbijdragen, alimentatie en uitkeringen kan claimen. Uiteraard gaat dat allemaal weer ten laste van de andere nederlanders en die hebben hun solidariteit getoont door de wet te laten accepteren........... dus we zijn weer terug bij af; alleen diegenen die het betreft hebben belang en de anderen geven er geen windruk om

Niet discrimineren op 'risico nationaliteiten', Koreaansen zijn net zulke golddiggers als Thaisen en Westerse dames, no money no honey is een internationale wet...

Het is niet zo vreselijk moeilijk, maar politici zijn nou eenmaal mensen die iets ingewikkeld willen maken om zo hun 'beroeping' te kunnen beschermen tegen onverlaten die met eenvoud macht maken. Stel je veur dat het land geregeert wordt door boeren, burgers en buitenlui.
Jammer genoeg maken die gasten het zo ingewikkeld dat hun opvolgers jaren nodig hebben om de kluwen te ontrafelen en de wet de wetmaker vaak overleeft...

Anderzijds is het zo, als eerder aangegeven, dat de meerderheid van de NL democratie niets in deze beperekende wetgevingen ziet.
Ik denk dat als men mulitnationals gaat mobiliseren (wie wil er nou expatten als er niks valt te sexpatten) er wat meer druk op de ketel komt.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Akang
Expat
Expat

#44 Bericht door Akang » donderdag 13 januari 2011, 06:34

Ja ik reageerde op wat men eerder opperde om de eisen nog een stap verder te stellen en iemand een nationaliteit bij huwelijk te geven, not gonna happen...en eisen stellen aan immigranten natuurlijk maar zoals t nu is lijkt t wel alsof we het voor alle partijen moeilijker maken dan nodig....maar goed wie ben ik.

Dat van dat paspoort wist ik niet! Ik hebt nagevraagd maar dan niet goed meegekregen bij dubbel paspoort meende ik ook dubbel in tijd, niet dus! Jammer want dat is inderdaad wel handig voor menig expat/emigrant!

eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#45 Bericht door eltoro53 » dinsdag 18 januari 2011, 04:05

Onze prins Willem had toch helemaal geen moeite om zijn vrouwtje naar nederland te halen.
Kreeg gelijk een toelage van een milioen en een paspoort.

Dus hoezo wordt er niet gediscrimineerd?

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”