Aandacht expats en terugkerende expats

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

Aandacht expats en terugkerende expats

#1 Bericht door Gijs-CNX » dinsdag 11 januari 2011, 05:57

Mede forum leden,

Heb van het weekend een leuke twitter communicatie gehad met Alexander Pechtold van de D66 die zeer geinterreseerd is om de expats te kunnen bereiken. Ik zeg dan voor wat hoort wat. Ik heb hem beloofd binnen een aantal weken wat voor te schotelen en heb diverse keren op het forum de aandacht vraag gezien voor de expat. Enige suggesties en of interrese hier in?

Ik hou me aanbevolen, in ieder geval was printen44. Duidelijk over het aantal te te bereiken expats!

Dus laten we zien wat hij wil in dit kader om tegengas tegen belachelijke opstelling vd NL regering op immigratie zaken.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

jumbo
Expat
Expat

Re: Aandacht expats en terugkerende expats

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 11 januari 2011, 06:52

Er zijn naast dit forum nog wel enkele Nederlandsche Vereenigingen in Thailand e.o.
Wellicht ook interessant voor hen?
Thaivisa herbergt ook een een grote groep Nederlanders...

Ga je die ook benaderen of blijf je bij de 20 figuren die hier rondlurken??

Prangende issues zijn natuurlijk;
- remigratie naar het thuisland met een bruid en de huidige eisen
- ziektekostenverzekering
- aow
- wao en andere daaraan verwante verzekeringen

Het lijkt mij dat een partij die de belangen van de expats wil behartigen zo maar een paar honderdduizend zieltjes kan winnen???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » dinsdag 11 januari 2011, 07:09

Gijs-CNX schreef:Mede forum leden,

Gijs
Beste Meneer Pechtold,
Vind U dat de in het buitenland wonenden gepensioeneerden (ongacht of dit binnen de EU,buiten de EU,in een BEU land of waar dan ook) recht hebben en houden op de door hen opgebouwde verzekeringsuitkeringen en een gelijke behandeling als de in Nederland verblijvende gepensioeneerden behoren te krijgen ?
Ik denk hierbij aan:
*de WAO (dus geen woonland kortingen)
*Het overheids/partikulier pensioen (geen woonland korting en belasting volgens bestaande verdragen)
*De ziektekostenverzekeringen (Het meenemen van de bestaande ziektekostenverzekering en DEKKING op basis van het Nederlandse kosten nivo ,met evt premie verhoging/verlaging vanwege het woonland kosten nivo).

Verder pleit ik voor :
*Het verlengen van de paspoort geldigheids duur tot 10 jaar (minimaal) met onmiddelijke ingang.
*Het handhaven van de ambassades.
*Het ruimhartig toekennen van inreisvisa voor de directe familie(vrouw en kinderen) van terugkerende Nederlandse expats.
*Het gebruik maken van het internet bij Nederlandse verkiezingen (denk aan DigiD)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jim » dinsdag 11 januari 2011, 07:24

ah.. de expats worden wakker.
beter laat dan nooit.

al ben ik bang dat het te laat is.

waarom zou een nederlander die terugkeert wel zonder idiote eisen en examens zijn/haar bruid(egom) mogen importeren en een nederlander die in nederland woont niet?

vergeet het maar.

that ship has sailed...
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat

#5 Bericht door dutch » dinsdag 11 januari 2011, 07:40

Jim schreef:ah.. de expats worden wakker.
beter laat dan nooit.

al ben ik bang dat het te laat is.

waarom zou een nederlander die terugkeert wel zonder idiote eisen en examens zijn/haar bruid(egom) mogen importeren en een nederlander die in nederland woont niet?

vergeet het maar.

that ship has sailed...
Mijn gevoel zegt me dat...........
Een terugkerend GEZIN iets anders is als het "importeren" van een a.s. bruid (egom).
Maar ik geef onmiddelijk toe dat de zaken moeilijk liggen.
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jim » dinsdag 11 januari 2011, 08:04

van het europese hof mag nederland geen verschil meer maken tussen gezinsvorming en gezinshereniging.
de expats zitten dus in dezelfde boot als de 'normale' nederlanders.

ipv alleen opkomen voor de eigen groep is wat solidariteit misschien wat meer op z'n plaats.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door stevenl » dinsdag 11 januari 2011, 08:24

Jim schreef:van het europese hof mag nederland geen verschil meer maken tussen gezinsvorming en gezinshereniging.

ipv alleen opkomen voor de eigen groep is wat solidariteit misschien wat meer op z'n plaats.
Grote verschil is dat expats (vaak) al lang samen zijn met hun vrouw. Ik ben nu 8 jaar getrouwd en woon al die tijd samen met mijn vrouw, maar als ik naar Nederland terug zou moeten keren is het praktisch uitgesloten dat ik haar mee zou kunnen nemen. Laat staan mijn kleinzoon, die al bijna 4 jaar bij ons woont en die mijn vrouw en ik samen opvoeden.

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » dinsdag 11 januari 2011, 08:27

Jim schreef:van het europese hof mag nederland geen verschil meer maken tussen gezinsvorming en gezinshereniging.

Ik neem niets terug van wat ik schreef en ik wordt zeker geen lid van de solidariteits club [|(
Overigens hoor ik bij geen groep zoals eerder omschreven.
Mijn gevoel laat zich niet leiden door allerlei politieke uitspraken,daardoor is er de laatste deccenia zoveel misgegroeid.
Ik denk overigens dat het onderwerp:"Expats en terugkerende expats",een andere is als een in Nederland wonende Nederlander die een bruid uit den vreemde naar Nederland haalt.Die kan zich voorbereiden maar een expat met vrouw en kinderen die (in dit geval) Thailand zou moet verlaten,is toch wat anders.
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jim » dinsdag 11 januari 2011, 08:49

stevenl schreef:

Grote verschil is dat expats (vaak) al lang samen zijn met hun vrouw. Ik ben nu 8 jaar getrouwd en woon al die tijd samen met mijn vrouw, maar als ik naar Nederland terug zou moeten keren is het praktisch uitgesloten dat ik haar mee zou kunnen nemen. Laat staan mijn kleinzoon, die al bijna 4 jaar bij ons woont en die mijn vrouw en ik samen opvoeden.
dat is idd een belachelijke situatie.

maar aan de andere kant ken ik een nederlander (geen expat) die de eerste anderhalf jaar van het opgroeien van zijn bloed eigen zoon heeft gemist door de belachelijke immigratiewetten.
is dat minder erg?

ik vind het even erg en zie niet in waarom de ene nederlander voor getrokken moet worden.

als je als gezin nederland verlaat om ergens te expatten dan heeft je partner alle kans om een nederlands paspoort te verkrijgen gehad.
als je je gezin in het gast land vormt dan ben je net zo het haasje als ieder ander die verliefd wordt in het buitenland.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jim » dinsdag 11 januari 2011, 08:53

dutch schreef: Ik denk overigens dat het onderwerp:"Expats en terugkerende expats",een andere is als een in Nederland wonende Nederlander die een bruid uit den vreemde naar Nederland haalt.Die kan zich voorbereiden maar een expat met vrouw en kinderen die (in dit geval) Thailand zou moet verlaten,is toch wat anders.
nee, ik zie niet in waarom de titel 'expat' (ofwel gastarbeider) je meer privileges moet geven dan een normale nederlander.

dutch
Expat
Expat

#11 Bericht door dutch » dinsdag 11 januari 2011, 09:00

Jim schreef:
dutch schreef: Ik denk overigens dat het onderwerp:"Expats en terugkerende expats",een andere is als een in Nederland wonende Nederlander die een bruid uit den vreemde naar Nederland haalt.Die kan zich voorbereiden maar een expat met vrouw en kinderen die (in dit geval) Thailand zou moet verlaten,is toch wat anders.
nee, ik zie niet in waarom de titel 'expat' (ofwel gastarbeider) je meer privileges moet geven dan een normale nederlander.
Laat maar !!!!
Onderwerp:"aandacht expats en terugkerende expats".Heb je daar nog wat aan bij te dragen (in je fantasie,want je behoort niet tot die groep)?
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jim » dinsdag 11 januari 2011, 09:11

ehh.. jij toch ook niet?

wat is jouw bijdrage dan precies?
behalve zaniken?

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#13 Bericht door greenthaiway » dinsdag 11 januari 2011, 09:48

@ Dutch

Ben het voor het overgrote deel met je eens, met name meenemen van ziektekostenverzekering, verlengen paspoort met minimaal 10 jaar, handhaven van ambassades, gebruik van Internet bij Nederlandse verkiezingen.

Wat betreft het "ruimhartig toekennen van inreisvisa voor de directe familie(vrouw en kinderen) van terugkerende Nederlandse expats." zou ik nog een stap verder willen gaan...

Het is toch een schande dat Nederlanders die, waar dan ook, getrouwd zijn, niet hun vrouw mee mogen nemen naar Nederland!
Een gezin, of het nu uit twee personen-of meer bestaat is een eenheid die niet gesplitst mag worden door absurde eisen als inreisvisa of andere voorwaarden!
Je vrouw zou meteen bij voltrekking van het huwelijk Nederlandse moeten worden met een Nederlands paspoort.

Ook zouden Nederlanders hun buitenlandse bruid zonder voorwaarden naar Nederland moeten kunnen halen.
Ik zie geen wezenlijk verschil tussen het meenemen van je geliefde(n) die je reeds lang kent of het laten overkomen van je nieuwe geliefde(n).
Liefde is liefde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » dinsdag 11 januari 2011, 10:30

" ah.. de expats worden wakker. beter laat dan nooit. al ben ik bang dat het te laat is. .."

Je vergeet dat de meesten hier geen expat zijn maar emigrant. Als de emigranten terug gaan naar NL dan moet er iets ergs aan de hand zijn. Bijvoorbeeld de politieke situatie hier of scherpere visumregels.

Dat een expat teruggaat na zijn jarenlange detachering is een normale zaak. Ik had van de expats al eerder aktie verwacht. Het is -denk ik- gebleven bij kommentaar hier behalve dan de aktie vorige maand in het kader van de zorgwet.

En dan de opmerking dat we nu te laat wakker worden ? Er is breed geprotesteerd tegen de Wet BEU, ondermeer door mij. Wat kreeg je te horen van rechts ? "Jullie liggen van onze centen op de rug in de zon". Ik heb bij de PVV geprotesteerd tegen het schrappen van de AOW voor ons buiten de EU. Nu, dat onderdeel hebben ze dan weggehaald. Wie heeft een brief geschreven tegen het voornemen de AOW te korten als je in een "goekoop" land woont ? Ik. Jullie ook ?

Denk je nu echt dat een tweet indruk maakt in NL ?

Het enige dat in NL indruk zou maken is als alle NL-ers -en zeker die buiten de EU- zouden gaan stemmen en geen stem zouden geven aan klubs die de immigratieregels willen aanscherpen en de AOW-leeftijd willen verhogen of de hoogte van de uitkering afhankelijk maken van de kosten van levensonderhoud in het woonland.

Dan had er nu een ander kabinet gezeten. Wij hebben die macht niet gebruikt.

Ons gedrag is typisch voor Nederlanders. Niks doen maar pas piepen als we gebeten worden. En het dan op hoge toon van de toren blazen.

dutch
Expat
Expat

#15 Bericht door dutch » dinsdag 11 januari 2011, 11:01

Jim schreef:ehh.. jij toch ook niet?

wat is jouw bijdrage dan precies?
behalve zaniken?
Die Jim toch,altijd zo opgewekt. :twisted

Ik heb de laatste 22 jaar van mijn werkzaam leven bij een USA company gewerkt ,waarvan 20 jaren met een expat contract.
Resp.6 jaren Duitsland;2 jaren Frankrijk;3 jaren Holland(op expat condities);2 jaren USA;1 jaar Holland;6 jaren Indonesie.
Nu al weer 6 jaren als "emigrant".
Denk dat ik me toch wel enigszins in deze diverse omstandigheden kan verplaatsen.
Als ik nu eens na al die jaren waarbij mijn vrouw(Thais) met mij mij is geweest,i.p.v. naar Thailand te "emigreren",had verkozen om weer terug naar mijn geboorteland te gaan.?En stel dat dat nu zou zijn?Zou mijn vrouw dan in Indonesie hebben moeten blijven of op haar eentje naar Thailand gaan?
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”