Kaart met bezinestations in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Expat
Kaart met bezinestations in Thailand
Weet iemand of er een kaart met bezinestations van Thailand. Ik zoek me gek op Google maar kan het niet vinden. Of weet iemand waar ik zo'n kaart kan kopen?
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Kaart met bezinestations in Thailand
elk el cheapo navigatie apparaatje heeft ingebouwde points of interest en die kan je nog elke keer updaten ook.
je kan dan ook alle pinautomaten, ziekenhuizen, banken etc etc. vinden.
lijkt me handiger dan een kaart die binnen 6 maanden weer verouderd is
je kan dan ook alle pinautomaten, ziekenhuizen, banken etc etc. vinden.
lijkt me handiger dan een kaart die binnen 6 maanden weer verouderd is

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Om de 500 meter -en in de dorpen vrijwel naast elkaar- vind je mensen die flessen benzine 91 verkopen. In geval van nood ben je snel geholpen. Maar ja, als je diesel rijdt.....
-
- Expat
Ik hoef doe kaart niet voor mezelf, maar voor een kennis die motor rijd. Die motor heeft maar een actieradius van circa 200 kilometer en hij rijdt nog weleens op wat onbekende wegen. Vandaar die vraag naar die kaart....... Die motor rijdt op 95, dus niet altijd bij elke benzinestation voorradig. Geen gasohol.
-
- Erelid
De oplossing: Na de eerste honderd km bij het eerst volgende pompstation stoppen en voltanken. En beslist binnen 100 km vindt hij echt wel weer een volgend station.
Onbekende wegen zijn er niet, of ze zijn zeer kort.

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Het is hier geen Lapland van veertig jaar geleden.Mart schreef:De oplossing: Na de eerste honderd km bij het eerst volgende pompstation stoppen en voltanken. En beslist binnen 100 km vindt hij echt wel weer een volgend station.
Toendertijd waren er daar onbemande benzine stations met automaten.
Daar reed je niet zo maar aan voorbij. Dan vulde je je tank tot de nok!
Meneer Mart woont in noord-oostelijk Thailand en als ik het goed begrijp
kunnen daar de benzinestations wel eens honderd kilometer uit elkaar
liggen. Op dat punt kun je meneer Mart op z'n woord vertrouwen.
Hier in noord Thailand, in de provincies Chiang Mai, Chiang Rai, Lampang,
Nan en Payao hoeft je gemotoriseerde kennis zich in ieder geval geen
zorgen te maken. Hier komt zelfs een benzine merk getrouwe tweewieler
iedere dertig kilometer aan z'n trekken.
En ach, af en toe een scheutje PTT door de Shell is toch zo erg nog niet.
De PTT's hebben bovendien tegenwoordig bijna allemaal een Amazone
koffie shop op het terrein (magnifieke ijs koffie en thee), een Seven Eleven
(die twintig Baht hamburgertjes zijn zo gek nog niet), vaak een restaurant
en super schone toiletten, zo schoon zelfs dat je er even van gebruik wilt
maken, ongeacht of je werkelijk 'druk ervaart'.
Waar meneer Mart een veiligheidsmarge van honderd kilometer hanteert, durf
ik voor noord Thailand deze grens veilig op te rekken tot honderdvijftig kilometer.
Ik stel me garant voor een tankje als het mis loopt 555 (en als het moet kom
ik het zelf brengen, hallo, hallo!).
Wens je makker een goede reis! Thailand is schitterend motorrijden!
met vriendelijke groet
en trompetgeschal
-
- Volwaardig lid
Zoals algemeen bekend ben in ZEER ontechnisch waar het betreft explosiemotors. Mijn Honda Airblade rijdt zowel op 91 als op 95 en ik tank het liefste 95 want dan doet de bougie een extra inspanning om de 110 km/h te halen mits met wind in de rug en heuvel af. Ja, die dingen zijn afgesteld.....
Maar ik vraag me af of een motor die liefst op 95 loopt niet ook een keertje 91 in de mond wil nemen ? Daar zal hij toch niet van kapot knallen ? Of gaat hij dan pingelen ? Hij zal hoogstens, denk ik met mijn zeer beperkt technisch denkraam, een sukkelaar worden zoals een oeroude Indian of een Berini om maar niet te spreken van een Ponnet die ik had om naar de HBS te gaan. Ja, van Meneer Pon ! Mengsmering was dat toen nog ! 1 Op 30 moest je bij de pomp vertellen. Dan haalde men een knop om en hing een slang in de tank. O, ik vergeet de Solex.....
Ik denk dat het wel mee valt. Op de autowegen heeft men toch op regelmatige afstanden pompstations waar je kunt bijvullen. Maar dat moet je dan wel doen.....
Met diesel heb je sneller een probleem. Maar een motor op diesel ben ik nog niet tegengekomen....
Maar ik vraag me af of een motor die liefst op 95 loopt niet ook een keertje 91 in de mond wil nemen ? Daar zal hij toch niet van kapot knallen ? Of gaat hij dan pingelen ? Hij zal hoogstens, denk ik met mijn zeer beperkt technisch denkraam, een sukkelaar worden zoals een oeroude Indian of een Berini om maar niet te spreken van een Ponnet die ik had om naar de HBS te gaan. Ja, van Meneer Pon ! Mengsmering was dat toen nog ! 1 Op 30 moest je bij de pomp vertellen. Dan haalde men een knop om en hing een slang in de tank. O, ik vergeet de Solex.....
Ik denk dat het wel mee valt. Op de autowegen heeft men toch op regelmatige afstanden pompstations waar je kunt bijvullen. Maar dat moet je dan wel doen.....
Met diesel heb je sneller een probleem. Maar een motor op diesel ben ik nog niet tegengekomen....
-
- Expat
In vergelijking met Prajak, wat technische kennis betreft, heeft Prajak een veel grotere technische kennis als ik. En zeker wat brommers of motoren betreft. Ik weet dat als je dan ding aantrapt of op een knopje drukt, dat dat ding gaat snorren. Trap je op een pedaal, dan rijdt ie bijna onder je kont vandaan.
Mijn kennis, een goede vriend overigens, is een buurman van mijn en een motorfanaat. Hij woont hier al een aantal jaren en kruist heel Thailand door met zijn motor. Maar om goede routes en zeker als hij van de 4-baanswegen en A-wegen wil afwijken, moet hij een planning maken wat benzinestations betreft. Op die hoofdwegen is dat geen probleem, maar zeker wel op de B-wegen.
Mijn kennis, een goede vriend overigens, is een buurman van mijn en een motorfanaat. Hij woont hier al een aantal jaren en kruist heel Thailand door met zijn motor. Maar om goede routes en zeker als hij van de 4-baanswegen en A-wegen wil afwijken, moet hij een planning maken wat benzinestations betreft. Op die hoofdwegen is dat geen probleem, maar zeker wel op de B-wegen.
-
- Volwaardig lid
Heer Printen, juist op die B-wegen liggen dorpjes en gaten waar men aan huis flessen benzine verkoopt voor de lokale burgerij. Maar dat is meestal benzine 91. Daar moet dat ding toch ook op lopen ? Hij zal er niet van kapot gaan, denk ik. Hij zou het eens aan zijn garage kunnen vragen.
-
- Expat
Ik zal het aan hem doorgeven. Mijn trouwe Honda (Civic) loop als een trein op 91. 

-
- Erelid
Waarde Heer Trompetter,trompetter schreef: Meneer Mart woont in noord-oostelijk Thailand en als ik het goed begrijp
kunnen daar de benzinestations wel eens honderd kilometer uit elkaar
liggen. Op dat punt kun je meneer Mart op z'n woord vertrouwen.
Waar meneer Mart een veiligheidsmarge van honderd kilometer hanteert, durf
ik voor noord Thailand deze grens veilig op te rekken tot honderdvijftig kilometer.
Ik stel me garant voor een tankje als het mis loopt 555 (en als het moet kom
ik het zelf brengen, hallo, hallo!).
Ik woon nu bijna 3 jaar in dat zg achtergebleven gebied van Thailand, dat Isaan heet. Maar zelf op ons dorp is een pompstation. Ook hier rijden auto's en motoren. Persoonlijk durf ik dan ook de garantie te geven voor 175 km.
De heer Printen schreef:
" Mijn kennis, een goede vriend overigens, is een buurman van mijn en een motorfanaat. Hij woont hier al een aantal jaren en kruist heel Thailand door met zijn motor."
Waarschijnlijk is de buurman een snelheids duivel, en let uitsluitend zeer goed op de weg, waar door hij kennelijk niet ziet wat er buiten de witte of gele strepen lang de weg staat, of het stof van de zandwegen is de oorzaak.
In 1995 ging ik op pad om de volledige zonsverduistering te bewonderen. De beste plaats was toe - dat weet ik niet meer - maar het was toen een uithoek.
Ofschoon ik een waarschuwing had gekregen dat ik op tijd een pompstation moest aandoen, bleek dat in "uithoek" een probleem. Geen pompstation, maar ik zag wel dat er op verschillende plaatsen flessen met brandstof waren. Uiteindelijk besloot ik om 5 l te kopen.
We vervolgden onze terugreis. In de achteruitkijkspiegel zag ik echter een rookpluim.
Na enige km's zag ik weer een hutje waar men brandstof te koop aanbood. Mijn Thaise gast vroeg daar wat de reden kon zijn.
Daar werd het me duidelijk. Toen waren de meeste "brommers" nog 2 takt motoren, dus mengsmering. Achtervolgt door een rookpluim hebben we uiteindelijk een pompstation gevonden.
Onlangs vertrok ik - alleen - voor een rit via Wang Sa Mo naar Udon. Mijn vrouw waarschuwde me dat er onderweg naar 2 pompstations zouden zijn. Toen ik terug was vertelde ik haar dat ik onderweg wel ca 25 pompstations had geteld. Het is 2011

-
- Volwaardig lid
Zo zie je maar weer! Mensen oordelen vaak te snel.Mart schreef: Ik woon nu bijna 3 jaar in dat zg achtergebleven gebied van Thailand, dat Isaan heet. Maar zelf op ons dorp is een pompstation.
Ik hoop me over enkele weken weer eens in dat 'achtergeblevene' te kunnen verdiepen.
Dit keer leg ik de fiets achter in de auto, want ik zou bij god niet weten wat ik langer
dan een paar uur moet doen in het gehucht waar mijn schoonmoeder woont.
Daar is dus echt niets behalve gewone levende wezens, alhoewel de 'bungalow-parkjes'
niet te tellen zijn.
Ja, na enkele slokken dient zich wel een en ander aan, maar daar heb ik de hoofdpijn niet voor over.
Het gehucht ligt iets van dertig kilometer oostelijk van Amnat Charoen en negentig kilometer
van Mukdahan als ik me goed herinner.
En woont meneer Mart daar toevallig ook niet in deze buurt?
Zou meneer Mart verbaasd opkijken als daar plots een dorstig iemand 'op z'n wielrenners' met
een Banesto shirt en een leeg bidonneke het erf opdraait? Om bij te tanken zogezegd en wellicht
en passant zelfs nog even spiritueel van frisse moed voorzien te worden ...
Ik heb ooit de google map bekeken die meneer Mart welwillend met ons deelde en ik meen
me er toen over verbaasd te hebben dat zijn huis niet zo ver weg was van waar ik heenga.
Ik ga dat even opzoeken en als ik denk dat ik het in de kuiten heb zou ik graag even
goedendag komen zeggen.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal
- Jim
- Volwaardig lid
met een adsl aansluitingMart schreef: Ik woon nu bijna 3 jaar in dat zg achtergebleven gebied van Thailand

in vergelijking met ban praeng woon je in een metropool

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Erelid
trompetter schreef: En woont meneer Mart daar toevallig ook niet in deze buurt?
Zou meneer Mart verbaasd opkijken als daar plots een dorstig iemand 'op z'n wielrenners' met
een Banesto shirt en een leeg bidonneke het erf opdraait? Om bij te tanken zogezegd en wellicht
en passant zelfs nog even spiritueel van frisse moed voorzien te worden ...
Ik heb ooit de google map bekeken die meneer Mart welwillend met ons deelde en ik meen
me er toen over verbaasd te hebben dat zijn huis niet zo ver weg was van waar ik heenga.
Ik ga dat even opzoeken en als ik denk dat ik het in de kuiten heb zou ik graag even
goedendag komen zeggen.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal

U bent van harte welkom meneer Tromp

Hier wonen wij
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 8&t=h&z=15
Van Mukdahan is er een weg 2042 naar Somdet.
Van Amnat Charoen is er een weg 212 naar Mukdahan.
Bij Loeng Nok Tha - 212 - is er een weg -eerst 2947 en dan 2136 naar Phon Thong
In Phon Thong even zoeken naar de 2046 die naar Kuchinerai gaat.
In Kuchinarai bij de verkeerslichten rechtsaf, dan bent U op de 2042.
Vervolgens 1 ste weg links, daar staat aan gegeven - in het Thais - Nong Hang 4 km.
Daar aangekomen de asfalt weg blijven volgen tot Supermarket V82 en dan rechtsaf.
Kijk maar eens goed op het google plaatje.
En als het niet lukt vraag dan maar naar falang papa Benjamin, of bel me even.
Uw komst wordt zeer op prijs gesteld.

-
- Volwaardig lid
ja, die kaarten-als atlas, bestaan en zijn te koop, ze komen elk jaar vers uit, in elke Thaise boekenzaak/tijdschrift AKO-Kiosk, zoals in BKK bvb de See-Ed of the B2S. Sommige zijn een beetje 2talig. Van versch. bekend merken, die er duidelijk op staan-maar dan natuurlijk ook enkel die van hun!. Er staan ook achterin allerlei grove stadsplans, waar die pompen ook in zijn gemerkt. Op zich zou elke Thai-bewoner toch moeten weten dat met www je daar nog niet zo veel opschiet.