O jee, een slang !

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: O jee, een slang !

#16 Bericht door Geert S » vrijdag 07 januari 2011, 02:09

v@go schreef:ze zijn snel hebben ook veel pootjes
Degenen die ik gezien heb (*#&* waarom heb ik nooit een camera bij de hand als ik zoiets zie..) waren beslist groter dan het beest op het bovenste filmpje en ook platter en grijzer, lijken veel meer op de griezels uit het onderste filmpje (hoewel dat een Zuid Amerikaanse soort is). En echt, 30 cm is niet overdreven, die krengen zijn heel groot en watervlug!

Vond ze bij ons vorige huis in de tuin onder een paar stenen, twee stuks, je schrikt je rot als je ziet hoe groot die krengen zijn! Later ben ik er nog een paar keer eentje tegengekomen op straat en in de oprit voor het huis, beide keren 's nachts in het (schemer) donker. Je herkent ze meteen door de manier waarop ze lopen, in van die S-bochten, en door de lange angels/antennes op hun achterlijf, en natuurlijk door hun afmetingen. Echt beesten waar je vreselijk voorzichtig mee moet zijn.

In en nabij ons huidige huis heb ik ze nooit meer gezien, alleen hun kleine (rode) soortgenoten zie je nog wel zo nu en dan, kunnen ook gemeen bijten maar zijn beduidend kleiner dus je mept ze wat makkelijker dood :lol:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: O jee, een slang !

#17 Bericht door dutch » vrijdag 07 januari 2011, 02:53

Ik heb een drup systeem onder mijn huis tegen termieten e.d. .Ook wordt om de 2 maanden rondom het huis gespoten.Derhalve,denk ik, weinig problemen met deze griezels.Echter blijf voorzichtig met o.a. het opbergen van schoeisel,laarzen e.d..Ook tuinwerk altijd met handschoenen aan.
Ik heb een aantal keren slangen rondom het huis,maar wel binnen de muren,gehad.
3x een cobra-2x de beroemde groene slang en 1x iets onbekends.
Zet de poort wagen wijd open en probeer het serpent deze weg te laten vinden.Mensen,mensen....wat zijn die cobras snel zeg!!Ik heb er diep respect voor.
Alle poorten zijn tot op een meterhoog aan de binnenzijde voorzien van fijn kippengaas,om de toevallige binnenkomst van deze jongens te vermijden.Ook kijk ik ALTIJD bij het s'morgens openen van de deuren even naar de grond om te zien of er zich daar wat bevindt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: O jee, een slang !

#18 Bericht door Geert S » vrijdag 07 januari 2011, 04:57

dutch schreef:Ook kijk ik ALTIJD bij het s'morgens openen van de deuren even naar de grond om te zien of er zich daar wat bevindt.
Ja, daarmee ben ik ook door ervaring wijs geworden, paar jaar terug. Open 's ochtends de voordeur en stap op m'n blote voeten naar buiten. Luid gesis schuin onder/achter me, kijk achterom en blijk dwars over een knots van een slang heen te zijn gestapt die recht onder de drempel lag te zonnebaden.. Beest (1.5 mtr, dik, zwart met blauwachtige waas) was waarschijnlijk net zo verbaasd als ik en maakte al blazend en sissend dat hij/zij weg kwam in plaats van te bijten maar 't was een close call. Op 't oog zou je denken dat 't een King Cobra was, maar zullen maar aannemen dat ik me vergiste en het een onschuldige soort was :lol:

Ik dacht altijd dat muurtjes rond de tuin helpen, totdat ik een paar keer gezien heb hoe moeiteloos die beesten over zelfs vrij hoge muurtjes heen klimmen/glijden..
En onze hond helpt soms, maar ook niet altijd, heel vreemd. Bij sommige slangen maakt hij een vreselijke herrie, springend en dansend rond dat beest, maar andere slangen negeert hij volkomen en dan ligt hij gewoon te slapen terwijl de slang een paar meter verderop ligt te zonnebaden, geen idee waarom de ene slang kennelijk wel, en de andere niet, in onze tuin mag komen maar ik ga er niet meer standaard van uit dat de hond ze altijd wel weg jaagt..

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: O jee, een slang !

#19 Bericht door Borowolf » vrijdag 07 januari 2011, 07:56

Ik dacht altijd dat muurtjes rond de tuin helpen, totdat ik een paar keer gezien heb hoe moeiteloos die beesten over zelfs vrij hoge muurtjes heen klimmen/glijden..
Ik heb nog niet al te veel slangen gezien. Woon waarschijnlijk (nog) te dicht bij de grote stad. Een keer was ik in Pai aan het wandelen. Een natuurpad door de bossen, bergje op, met mijn zoon en zijn vriendin. Prachtig, een aanrader.
Op een gegeven moment schuifelt er met een noodvaart een slang voorbij. Zwart, iets meer dan een meter lang. En wat deed ie om aan ons te ontkomen? Hij vloog met diezelde noodvaart een boom in. Dus ja, klimmen kunnen ze en een stuk sneller dan ik dat kan (hm, ik weet eigenlijk niet eens of ik het nog wel kan. Tijd geleden dat ik dat gedaan heb).
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: O jee, een slang !

#20 Bericht door printen44 » vrijdag 07 januari 2011, 11:09

Slangen komen steeds meer voor in het stadsgebied. Ratten, muizen, vogels etc. zijn hun voornaamste voedselbron en die voedselbron komt steeds meer de stad in. Zolang er wat beschutting is, planten, heggen e.d. dan zal de slang zich veilig voelen.

In Bangkok is er een special eenheid die slangen verwijderd uit de huizen of tuinen. Enkele maanden geleden stond er een artikel over in de Bangkok Post.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: O jee, een slang !

#21 Bericht door Mart » vrijdag 07 januari 2011, 11:56

Wij wonen dus totaal niet in een stadsgebied maar in de jungle, waar het kennelijk een goede voedselbron te vinden is. Zeer regelmatig - eens per 2/3 weken - zien we een hele kleine, en/of een grote slang meestal richting kippenhok gaan, waar moeder kip met haar kindjes is.

Moeder roept de hulp in van een van de vaders en op dat geluid reageren de honden weer. Ook nu in de droge tijd zien we wel een ongewenste bezoeker bij de vijver.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”