Post office.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Post office.

#1 Bericht door nbreeker » donderdag 06 januari 2011, 02:45

Dinsdag 4 january moest ik op het postkantoor zijn om mijn brief EMS te posten aan de Ambassade voor een verklaring inkomsten,het postkantoor op poshiroad hier in Udon gaat om half negen open net toen ik aan kwam rijden gingen de deuren open en was ik nummer 10.
De portokosten bedroegen 32 bath en stommerd die ik was ik had alleen een biljet van 500 bath,de dame aan de counter vertelde mij dat ze niet kon wisselen ze had namelijk geen wisselgeld,nu dan is het zeker gratis vandaag merkte ik op maar nee ik moest betalen en verzocht mij om weer op de stoelen plaats te nemen tot dat ze voor 500 bath aan postzegels had verkocht zodat ze mij wisselgeld terug kon geven.
Ik heb me er niet aan geergerd en zag het komische er van in en heb netjes gewacht totdat er genoeg zegels waren verkocht om mij mijn wisselgeld terug tegeven de dame in kwestie zag gelukkig ook de humor hiervan in.

Een paar weken eerder had ik een pakje per EMS naar Nederland verstuurd en dat zou 6 dagen duren,maar na 12 dagen nog steeds niets,dus ik naar het postkantoor met m'n bonnetje en werd er voor me opgebeld en wisten ze me te vertellen dat het bij de douane in Holland was,dus heb ik m'n bonnetje gescanned en gemailed naar Holland en daar geinformeerd en inderdaad was het bij de douane,en die konden het 30 dagen vasthouden en het was iets voor de kerst,maar of het telefoontje heeft geholpen weet ik niet maar de volgende dag werd het bezorgd.
Maar ik vond het keurig dat ze me hier precies konden vertellen waar het pakje zich bevond en werkt het hier toch.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ben
Expat
Expat

Re: Post office.

#2 Bericht door Ben » donderdag 06 januari 2011, 04:37

nbreeker schreef:Dinsdag 4 january moest ik op het postkantoor zijn om mijn brief EMS te posten aan de Ambassade voor een verklaring inkomsten,het postkantoor op poshiroad hier in Udon gaat om half negen open net toen ik aan kwam rijden gingen de deuren open en was ik nummer 10.
De portokosten bedroegen 32 bath en stommerd die ik was ik had alleen een biljet van 500 bath,de dame aan de counter vertelde mij dat ze niet kon wisselen ze had namelijk geen wisselgeld,nu dan is het zeker gratis vandaag merkte ik op maar nee ik moest betalen en verzocht mij om weer op de stoelen plaats te nemen tot dat ze voor 500 bath aan postzegels had verkocht zodat ze mij wisselgeld terug kon geven.
Ik heb me er niet aan geergerd en zag het komische er van in en heb netjes gewacht totdat er genoeg zegels waren verkocht om mij mijn wisselgeld terug tegeven de dame in kwestie zag gelukkig ook de humor hiervan in.

Een paar weken eerder had ik een pakje per EMS naar Nederland verstuurd en dat zou 6 dagen duren,maar na 12 dagen nog steeds niets,dus ik naar het postkantoor met m'n bonnetje en werd er voor me opgebeld en wisten ze me te vertellen dat het bij de douane in Holland was,dus heb ik m'n bonnetje gescanned en gemailed naar Holland en daar geinformeerd en inderdaad was het bij de douane,en die konden het 30 dagen vasthouden en het was iets voor de kerst,maar of het telefoontje heeft geholpen weet ik niet maar de volgende dag werd het bezorgd.
Maar ik vond het keurig dat ze me hier precies konden vertellen waar het pakje zich bevond en werkt het hier toch.
Groeten Nick.

http://track.thailandpost.co.th/trackin ... fault.aspx

Had je hier ook ff kunnen checken :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » donderdag 06 januari 2011, 06:54

Ik heb vandaag een EMS gepost aan Ben en aan Mart en uit ervaring weet ik dat Ben het vrijdag heeft en Mart zaterdag. En anders maandag, heren !

Dat verhaal van die 500 baht vind ik wel komisch. Als ik op de bank klein geld wil hebben moet ik ook wachten, tot half 10. Eerder is de kluis niet open...... Dit is Thailand.

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » donderdag 06 januari 2011, 07:02

Gelijksoortig maar niet in Thailand: In Nederland kom je zo goed als niet meer aan de bak met 100, 200 en al helemaal niet met 500 Euro biljetten. Veel winkels nemen ze niet aan onder het mom van: we hebben om veiligheidsredenen niet zo veel wisselgeld in huis.

Ga je dus naar NL en wissel je in Thailand, vraag om biljetten van maximaal 50 Euro.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » donderdag 06 januari 2011, 13:28

klopt-in vrijwel alle winkels in NL worden alle biljetten vanaf 50 meteen in en soort minikluis gedaan. Dus het BESCHIKBARE wisselgeld is beperkt tot enkele blauwtjes van 20. Er is opnw een aktie om meer te pinnen-voor elk bedrag. Er zijn ook al enkele winkels waar je niet meer cash kan betalen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”