Advies gevraagd mbt reisschema en hotels

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Raphaella
komt net kijken
komt net kijken

Advies gevraagd mbt reisschema en hotels

#1 Bericht door Raphaella » zondag 02 januari 2011, 22:43

Hooi,

25 mei tm 19 juni zullen wij 3 weken door thailand rondreizen, hieronder het geplande reisschema.
Graag zouden wij willen weten of dit haalbaar is & of jullie nog tips en adviezen hebben :)

We willen eigenlijk van te voren alleen de hotels in Bangkok en op Koh Phangan boeken, hebben jullie nog tips mbt hotels op Koh Phangan, we willen naar de full moonparty, maar niet al te dichtbij zitten ivm drukte.

Bangkok (26 + 27 mei)
Kanchanaburi (28 + 29 + 30 mei)
Ayutthaya (via Bangkok) (31 mei)
-Nachttrein/vlucht ???-
Chiang Mai (1+2+3 juni)
Chian Rai (4 juni) (via tour uit Chiang Mai)
-vlucht-
Phuket (5 + 6 juni)
PhiPhi (7 + 8 + 9 juni)
-Bus/ferry-
Koh Samui (10 + 11 + 12 juni)
Koh Phangan (13 + 14 + 15 + 16 + 17 juni)
-vlucht-
Bangkok (17 + 18 juni + 19 weg)

Bij voorbaat dank,
Raphaella

printen44
Expat
Expat

Re: Advies gevraagd mbt reisschema en hotels

#2 Bericht door printen44 » maandag 03 januari 2011, 03:28

Ik wordt al moe als ik dat schema bekijk. Waarschijnlijk nemen jullie twee weken vakantie in Nederland als je teruggekeerd ben in Nederland om bij te komen van die vakantie in Thailand. Afstanden zijn groot in Thailand en je reist bijna meer als dat je in vakantiebestemmingen zit.

Dit is zeker niet negatief bedoeld, maar je kunt Thailand niet in drie weken bekijken. Vergelijk het met Frankrijk, Thailand is net zo groot als Frankrijk. Je gaat toch ook niet in drie weken heel Frankrijk door. Van Parijs naar Nice, van Nice naar Straatsbourg, van Straatsbourg naar Marseille enz.

Pas je schema aan en ga niet kris-kras door Thailand reizen.

Ik ging 12 keer op vakantie naar Thailand, voordat ik mij hier vestigde en in die 12 keer zag ik niet alles wat Thailand te bieden had.

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#3 Bericht door bauke66 » maandag 03 januari 2011, 16:30

Ik word niet helemaal moe van jouw programma, maar ik ben het wel met de vorige spreker eens dat het programma rijkelijk vol is. Wil je echt alle genoemde eilanden/stranden deze vakantie bezoeken?? Als je bijv. het zuiden Phuket en Kho Phi Phi de volgende keer bezoekt heb je straks een meer relaxte Full Moon trip.
Een andere keuze is nog eens naar Bangkok-Kanchanaburi- Ayutthaya te kijken. In combinatie met nachttrein Ayutthaya-Chiangmai is de minibus of gewone bus Kanchanaburi-Ayutthaya een aanrader...Mocht je willen vliegen van Bangkok naar Chiangmai v.v dan is een dagtrip Bangkok-Ayutthaya een goede optie. Die zou je eventueel ook aan het einde van de reis nog kunnen boeken.

Groeten Bauke

Raphaella
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Raphaella » maandag 03 januari 2011, 16:45

Bedankt voor de reactie :)
Jaa.. ik was al bang dat het iets te ambitieus was, vandaar het plaatsen van ons bedachte schema.

Ontzettend moeilijk, je ziet zoveel moois dat je denkt daar wil ik allemaal heen.

We zullen nog eens goed naar het schema kijken.

Waar zouden jullie precies schrappen?

Hartelijk bedankt

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 03 januari 2011, 17:01

Ruim 3 weken waarvan 13 dagen eilanden. Hoppen. Dat lijkt me een druk programma en veel reizen maar jullie zijn denk ik nog jong. Maar eind mei en juni kan het bloedheet zijn. En het kan ook met bakken uit de lucht komen vallen.

Drie dagen Kanchanaburi, wat denk je daar te gaan doen ? Dat heb je in een dag gezien, twee keer slapen kan. Meer dan begraafplaatsen en een oubollig museum is daar niet. Daar kunnen twee dagen vanaf.

Naar C-mai ga je per bus of trein. Ga je vliegen dan moet je eerst naar BKK.

Ik zou C-rai doen zonder tour uit C-mai. Reis zelfstandig, er gaan goede aircon bussen. En blijf daar twee dagen. Een grote stad met veel mogelijkheden. Het lid Trompetter woont aldaar en kan je wellicht wat tips geven.

Je kunt Thailand niet zien in drie weken. Niet in drie maanden. Je zult terugkomen om de rest te willen zien. Dus neem de tijd, het is een project van jaaaaren......

De Isan heb ik niet genoemd. Wil je het echte Thailand zien dan kom je naar Isan. Vergeet de 5-sterren hotels en de luxe bussen maar geniet van de manier waarop men hier leeft. Er is niets leuker dan de Isan doen vanuit een lokale bus, bouwjaar 1850, tussen de mensen die hier wonen. Een nassi pakken op de hoek van de straat voor 30 baht of minder. Er zitten hier veel NL-ers die je met alle plezier zullen ontvangen, een bed geven en rondleiden. Al is het met een simpele tuktuk.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door michaleo » maandag 03 januari 2011, 22:01

prajak schreef:De Isan heb ik niet genoemd.
Wil je het echte Thailand zien dan kom je naar Isan.
Maar voor alleen drie weken en zonder mensen daar, die je kent, ist het Isan misschien een beetje te intensiv.
Kijk eens hier: Fotos Isan
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Raphaella
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door Raphaella » maandag 03 januari 2011, 22:44

Bedankt voor al deze tips & adviezen!
We nemen al deze info zeker mee en zullen ons schema wat moeten aanpassen!

Fijn :)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”