Kanchanaburi of Khao Yai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
essel
komt net kijken
komt net kijken

Kanchanaburi of Khao Yai

#1 Bericht door essel » maandag 27 december 2010, 19:10

Ook wij (2 volwassenen en 2 tieners) gaan dit jaar Thailand, en nog wel voor het eerst. En omdat het de eerste keer is zullen we dus wel wat "toeristische" plaatsen aandoen. Ons plan is vanaf Bangkok via Kanchanaburi >> Ayutthay naar Chiang Mai (nachttrein) te reizen. Nu heb ik wel wat gemengde gevoelens bij Kanchanaburi. De brug hier heeft niet zo zeer mijn belangstelling, de watervallen lijken me wel leuk. Echter e.e.a. lijkt me wel erg toeristisch. Maar de omgeving zou wel heel mooi moeten zijn.... ?? Daarom vroeg ik mezelf af is het misschien leuker om ipv Kanchanaburi naar Khao Yai te gaan. om vervolgens de via Ayutthay naar Chiang Mai af te reizen?

Kortom wie kan hier iets over zeggen ? Wat is leuker?

Sjoerd

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kanchanaburi of Khao Yai

#2 Bericht door Duiker » maandag 27 december 2010, 20:11

Het is natuurlijk maar net wat je wilt. De brug over de river kwai is natuurlijk gewoon een brug. Maar wel een beroemde met geschiedenis. Je kunt ook een stuk met de trein gaan, vertrekkend vanaf de brug. Best leuk. Net als Hellfire pass. Mij deed het niet zo veel eerlijkgezegd. Heel anders was het grote kerkhof. Dat maakte wel indruk. En in de Erawan watervallen kun je heerlijk zwemmen. Toch ben ik blij er geweest te zijn. Nu kan ik er over meepraten!

Maar wat je ook doet, doe rustig aan. En geniet evan. En kun je niet alles zien, kom dan gewoon nog een keer terug.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Borowolf » dinsdag 28 december 2010, 01:55

Ik en, vooral ook mijn Thaise dame, dachten er net zo over als jij totdat....
mijn zoon en zijn ega op bezoek kwamen en tegen ons advies in daar drie dagen heeft doorgebracht.
Hij vindt Chiang Mai fantastisch maar de omgeving van de "Bridge" nog mooier dus...
als mijn zusje in februari op bezoek komt ga ik daar mooi ook eens kijken.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

robbie
kenner
kenner

#4 Bericht door robbie » dinsdag 28 december 2010, 10:32

En als je nu es chiang mai vd planning schrapt?

Je kan een mooie loop maken bangkok - Kanchanaburi - Ayuthaya - Khao Yai - Bangkok.

Je hebt dan zowat alles (prachtige natuur, watervallen, bamboo-rafting, tempels en ruines, olifantentocht, ...) wat je in chiang mai kan doen met uitzondering van een longneckdorp.

Zowel kanchanaburi als khao yai hebben prachtige natuur. In KY zul je meer dieren zien; massa's makaken, gibbons, tamme herten, grote kans op paradijsvogels, ... Erawan waterval is picture perfect, de watervallen in khao Yai zijn van de krachtiger soort. Meer info Khao Yai http://www.greenleaftour.com/

essel
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door essel » zaterdag 01 januari 2011, 14:53

Terugkomende op mijn vorige post... Hieronder heb ik de planning van de eerste dagen in Thailand vermeld. Zoals als jullie zien heb ik een vlucht van Chiang Mai - Phuket staan. Deze heb ik reeds geboekt, was nl een aanbieding van AirAsia. Ik de onderstaande planning in gedachten, waarbij we 3 volle dagen in Bangkok zijn en bijna 5 dagen in Chiang Mai. En dus moet ik Kanchanaburi ergens daar tussen plannen. Uit de planning komt dan dat we maar 1 volle dag in Kanchanaburi (of ook niet, want we willen de erwan watervallen bezoeken). Nu ben ik bang dit een beetje te kort gaat worden, m.a.w. veel reisdagen. Wat vinden jullie er van ??

vrijdag 5 augustus 2011 vlucht AMS-DXB / DXB-BKK
zaterdag 6 augustus 2011 Bangkok, aankomst hotel 15:00, bijkomen van de reis
zondag 7 augustus 2011 Bangkok, eigen gelegenheid stad verkennen
maandag 8 augustus 2011 Bangkok ('s middags fietsen)
dinsdag 9 augustus 2011 Bangkok eigen gelegenheid stad verkennen
woensdag 10 augustus 2011 Bangkok >> Kanchanaburi
donderdag 11 augustus 2011 Kanchanaburi, erwan watervallen
vrijdag 12 augustus 2011 Kanchanaburi >> Ayutthaya >> Chiang Mai (nachttrein)
zaterdag 13 augustus 2011 Chiang Mai
zondag 14 augustus 2011 Chiang Mai
maandag 15 augustus 2011 Chiang Mai
dinsdag 16 augustus 2011 Chiang Mai
woensdag 17 augustus 2011 Vlucht Chiang Mai - Phuket

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#6 Bericht door bauke66 » zondag 02 januari 2011, 12:13

Beste Sjoerd,

Je kunt in een paar uurtjes van Bangkok naar Kanchanaburi reizen. Die dag kun je dus best nog wat leuks in Bangkok doen
of als je vroeg vertrekt gebruiken om in Kanchanaburi nog wat te ondernemen. Verder ben ik benieuwd hoe veel tijd je in Ayutthaya wilt verblijven? Gebruik je het puur als tussenstop of wil je nog wat van de oude historie zien?

Groeten Bauke

essel
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door essel » zondag 02 januari 2011, 14:30

Bauke bedankt voor je respons. Ik had het idee om 's morgenvroeg uit Kanchanaburi te vertrekken en afreizen naar Ayutthaya om daar de de oude stad te bekijken. 'Avonds zouden we dan de trein naar Chiang Mai nemen. Op het forum zag meer mensen dit doen, vandaar..

Sjoerd

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#8 Bericht door bauke66 » zondag 02 januari 2011, 16:15

Sjoerd,

Dat is een prima keus als je rond de middag in Ayutthaya aankomt, heb je bijna nog een halve dag om de oude tempels te bekijken. Een mooie boottocht of fietstocht in de oude hoofdstad is ook een aanrader. Het is wel aan te raden tickets Ayutthaya-Chiangmai tijdig te reserveren.

groeten Bauke

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Pieter » zondag 02 januari 2011, 17:08

Bangkok ??

Pieter [|) [|)
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”