Nummertjes kijken…..

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Nummertjes kijken…..

#16 Bericht door Gardensafari » zondag 26 december 2010, 00:26

Rene schreef:Mijn onzettend vastberaden toekomstig jackpotwinnaarster heeft zoals zovelen regelmatig de droom met de winnende nummers. Als je tijd van leven hebt en de trekkingen gaan oneindig door dan is het beslist een keer raak. Maar aangezien ons leven dat bijna zeker niet zal meemaken wat ik in mijn logische kansberekeningsdroom uitvond, raad ik haar af om iedere keer weer geld in het beruchte putje te gooien. In ons geval heeft zij namelijk de Nederlandse Lotto tot toekomstverbeteraar aangewezen en daar stort ik dan maar iedere week een paar euro in. Het leuke er van is dat ze vol verwachting steeds maar weer die ballen ziet rollen en een tijd geleden hadden we er warempel 4 goed. Nou, dat is al een prestatie van formaat. Het gejuich toetert nog na in huis.Toen daar dan ook de vette prijs van €15,- op uitgekeerd werd was het haar ietsiepietsie duidelijker dat die dromen toch niet zo prijzenswaard bleken te zijn. Maar zoals al eerder werd gezegd, het zit bij hun in de genen net zoals de rest van divers bijgeloof.
Gisteren moest ik haar namelijk even gerust stellen. Ze zag een grote kerstbal die met een touwtje aan het plafond gebonden was, heen en weer bewegen. Oeioei, welke geest was er nu weer boos? Ik kon het niet nalaten om haar even in die waan te laten maar om geen onrustige nacht tegemoet te willen zien heb ik haar toch maar even gewezen op die paar kaarsen die er recht onder stonden te branden en dus de oorzaak waren van het onheil.

Tja, ik heb er nooit zo bij stil gestaan welke invloed die maffe bijgeloven kunnen hebben. Maar één ding is zeker, bij de Thai is het wel heel erg.
Erger dan erg!
Maar hun geloof is dan ook maar 50% boeddha, de rest is animisme.
Dromen uitleggen, stenen waar je omheen moet rennen, voodoo, voorouderverering: het heeft met boeddhisme echt helemaal niets te maken.
Maar dat maakt de Thai toch zo boeiend? Een door ons totaal vergeten wereld.
Wij rationaliseren alles.
Voor een Thai is niets rationeel.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

RuudThai
Expat
Expat

#17 Bericht door RuudThai » zondag 26 december 2010, 11:29

Zelf doe ik al jaar en dag mee aan de Staats(k)loterij met een straatje 5e deeltjes en dat is een abonnement met altijd dezelfde nummers. Geheel fout volgens mijn echtgenote, want je moet ze elke maand zelf kunnen uitzoeken. Dus daarom win ik ook nooit, volgens haar.
Zijzelf koopt dus telkens lootjes met nummers die ze op de één of andere manier toegespeeld krijgt. Via een droom, een plotseling in het straatbeeld opduikend nummer enz. Ook laat ze ons zoontje van 6 vaak een lot uitzoeken: inderdaad, kinderen brengen geluk. Nou, dan in ieder geval geen gokgeluk, want zij heeft in de afgelopen bijna 5 jaar nog nooit wat gewonnen.
Ik koop meestal 2 lootjes, één met de laatste 2 cijfers van mijn geboortejaar en één met mijn leeftijd. Ook die hebben nog nimmer wat opgebracht.
Maar begin vorig jaar kreeg ik de geest: ik zag plotseling het nummer 06 voor mij, 2 dagen voor de trekking. Ik vertelde het mijn vrouw en zei dat als ik het me de volgende dag nog kon herinneren, ik dan dat nummer zou kopen. Wel, dat was zo en dus het nummer gekocht, wat tot schamper gelach bij mijn vrouw leidde, want immers, IK kon toch niet in de toekomst kijken, dat kon alleen ZIJ! [|(
Maar de volgende dag WERD het 06..... en nu kijkt ze toch wel een beetje tegen mij op, want ik kan een winnend lotnummer voorspellen.... [$)
Helaas is het bij die ene keer gebleven.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#18 Bericht door marinusmali » zondag 26 december 2010, 11:35

Ik ben zeer benieuwd Ruud, hoeveel je toen hebt gewonnen?

500 bath :( :( :( :( of 4 miljoen bath :o :o :o :o :o ?

RuudThai
Expat
Expat

#19 Bericht door RuudThai » zondag 26 december 2010, 11:51

marinusmali schreef:Ik ben zeer benieuwd Ruud, hoeveel je toen hebt gewonnen?

500 bath :( :( :( :( of 4 miljoen bath :o :o :o :o :o ?
Alleen de laatste 2 cijfertjes, Marinus! En dat levert liefst 2000 baht op :D . En daar hebben we bij het - bij mijn weten - duurste restaurant in Sakon Nakhon (Thong Dee) lekker voor gegeten met z'n viertjes en toen hielden we nog meer dan de helft over! [|)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door pong » zondag 26 december 2010, 14:15

mooi stukje, khun Prajak-en dat voor de Klissemas-day. Maar je kan wel merken dat je ver weg langsheen de Maekong woont-HET lottereecentrum is op Ratchdamnern in BKk (vlak naast Khao sarn road), waar het hoofdkantoor is. daar kopen al die venters hun voorrrad in. daar staan langs de weg zeker 10.000 stallen van en-gros verkopers (allemaal sjinees natuurliojk). Daar is het 10 min. voor sluitingstijd (er is een spertijd wannneer er niet meer verkocht mag worden) een compleet gekkenhuis van kopers die het nu zeker weten. En zo';n 10-15 min na de trekking lopen er jongens op straat met gedrukte vellen met de winnende nrs (2 of 3 bt). Het duurt even voor ze de buitenwijken bereiken-maar het komt. De winnende nrs. worden meteen goedkoper gemaakt voor de volgende trekking-er is een enorm ingewikkeld systeem waarmee de prijzen van de ''zekerwinners'' worden opgehoogd.
dan zijn er nog (veel goedkoper en meer kans!) de illegale loterijen, die ook de nrs. van de staatstrekking hanteren- de ''taay din''=ondergrondse.
Opmerkelijk vind ik ook, dat er dus zeker vor 10 miljoen THB aan lootjes open en bloot zo langs de weg daar staat-en al die farang maar meuren over diefstal en bedrog. Er lopen oude oma's van 80 met 4-5 complete blokken (dus 100x80 bt=8000 Bt per blok) zo in hun knuistje rond.
Tegen het einde van de trekkingsperiode vindt er ook veel herverkoop plaats-mensen die met hun te grote ogen te veel lootjes haden gekocht en nu het niet uitkomt, ze weer proberen te slijten.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jeanette » zondag 26 december 2010, 15:49

Ik stopte met de SL toen ik met 1 van mijn vijfjes 3 goed had. Dus had ik €29,- gewonnen en €30,- betaald. :o

Toen keek ik eens goed naar het prijzen schema en besefte dat ik alleen mijn dromen zou verwezelijken met alle cijfers goed en beide letters want 20 % van de hoogste in een serie is wel leuk maar geen reden zo'n €400,- per jaar te vergokken.

Wat ik wel helemaal te gek vind is zo'n penningen schuifmachine. Via een sleuf gaan ze vertikaal (als je geluk hebt) door een soort fietsenrek waarna er een fruit automaat gaat draaien. Dan kunnen er wel duizend munten vallen. Vooraan liggen er prijzen op de munten en die schuiven dan (soms) in een bakje voor de speler. Ik barst van de lampies, sleutelhangers, pennen, knuffelbonnen en 8 horloges. 8-)
Verslavend leuk maar nu te koud.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » zondag 26 december 2010, 15:57

Ik bekijk de uitslag online.

http://www.glo.or.th/detail.php?link=result_text

Je moet wel de datum in Thais kunnen lezen; ik kan dat en jullie raadplegen de partner maar.
Of niet....geheimpjes horen bij het leven. Stiekum 2 k baht in je zak kunnen steken is toch ook lekker ? Of 2 miljoen.....? Maar voor de hoofdprijs moet je naar Bangkok. Paspoort en bankboekje meenemen.

Ha, ik weet wat je nu denkt. Nee, nog steeds niet......

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door trompetter » maandag 27 december 2010, 01:50

Gardensafari schreef:De kans om in Nederland de staatsloterij te winnen is als volgt:
Je wordt geblinddoekt in een trein gezet.
Die gaat met 120 kilometer per uur rijden van Utrecht naar Venlo.
Jij krijgt één pingpongballetje.
Ergens langs het spoor staat één emmer.
En als je nu geblinddoekt en al dat balletje in die emmer weet te mikken,
dan heb je de hoofdprijs.
Brilliant plastische weergave!
Puur genieten!
Dank je,

en met vriendelijke groet
en trompetgeschal

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#24 Bericht door Geert S » maandag 27 december 2010, 03:34

Gardensafari schreef: Je wordt geblinddoekt in een trein gezet.
Die gaat met 120 kilometer per uur rijden van Utrecht naar Venlo.
Jij krijgt één pingpongballetje.
Dit soort beschrijvingen doen me altijd denken aan een van de boeken van Terry Pratchett. Daarin heeft de held een laatste pijl op z'n boog heeft waarmee hij een aanstormende draak moet doden. Er wordt dan vervolgens geredeneerd dat kansen van 1 op een miljoen in sprookjes 9 van de 10 keer uitkomen, maar dan moet de kans uiteraard wel exact 1 op een miljoen zijn, geen enkel sprookje rept ooit over 1 op 945235 of zoiets. Dus om te zorgen dat de kans echt 1 op een miljoen is wordt de held geblindoekt en moet hij staande op een been de pijl lukraak over z'n schouder afvuren.. uiteraard dood hij vervolgens de draak..

Al die kansberekeningen zijn gewoon onzin, je wint of je verliest that's all. :lol:

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#25 Bericht door marinusmali » maandag 27 december 2010, 03:52

Alleen de laatste 2 cijfertjes, Marinus! En dat levert liefst 2000 baht op . En daar hebben we bij het - bij mijn weten - duurste restaurant in Sakon Nakhon (Thong Dee) lekker voor gegeten met z'n viertjes en toen hielden we nog meer dan de helft over!

Ruud, ik heb gekeken op internet of ik het restaurant kon vinden, maar vond het niet.

Is het soms het restaurant waar je HOND kunt eten???? [$) [$) [$) [$) [$) [$)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Jim » maandag 27 december 2010, 03:55

Geert S schreef: Al die kansberekeningen zijn gewoon onzin, je wint of je verliest that's all. :lol:
kansberekening leert je dat de kans dat je verliest vele malen groter is dan de kans dat je wint ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#27 Bericht door Gardensafari » vrijdag 07 januari 2011, 19:30

Jim schreef:
Geert S schreef: Al die kansberekeningen zijn gewoon onzin, je wint of je verliest that's all. :lol:
kansberekening leert je dat de kans dat je verliest vele malen groter is dan de kans dat je wint ;)
Geert maakt ook een kansberekening en komt op 50%.
Ik geloof dat ik volgende keer 2 staatsloten koop...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#28 Bericht door Borowolf » zaterdag 08 januari 2011, 02:36

Geert maakt ook een kansberekening en komt op 50%.
Ik geloof dat ik volgende keer 2 staatsloten koop...
hahaha
Net zoals een tante van mij die volhield dat ze ooit eens 40% alcohol
had gedronken omdat ze een aantal glazen van 8% op had. :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#29 Bericht door Geert S » zaterdag 08 januari 2011, 03:03

Borowolf schreef: Net zoals een tante van mij die volhield dat ze ooit eens 40% alcohol
had gedronken omdat ze een aantal glazen van 8% op had. :mrgreen:
Statistiek: aangetoond is dat 25% van alle verkeersongelukken veroorzaakt worden door mensen die teveel gedronken hebben. Dit betekend dus dat 75% van de ongelukken veroorzaakt worden door mensen die nuchter zijn.

Met andere woorden, ga je stomdronken achter het stuur zitten dan heb je 25% kans op een ongeluk, maar ga je nuchter achter het stuur zitten dan is die kans 75%. Iedereen die verstandig is zorgt er dus voor eerst een forse hoeveelheid alcohol te nuttigen voordat ze gaan rijden!

Om op je loten terug te komen, dat is gewoon een kwestie van lange adem, door blijven gaan. Je kunt wiskundig aantonen dat als je een oneindig aantal jaren doorgaat met meespelen je 100% kans hebt om meer dan een miljoen keer die 26 miljoen te winnen, dan ga je aardig in de buurt komen van Bill Gates zou ik zo denken. Het kost wat tijd, maar gewoon doorgaan, dat jij (of je verre nakomelingen) eens zult winnen is 100% zeker!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Jeanette » zaterdag 08 januari 2011, 09:27

Ik gun het die paar bofkonten wel hoor en al die miljoenen mensen die meedoen hebben dromen voor hun geld. Iedereen gelukkig.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”