Bangkok onrustig?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Bangkok onrustig?

#1 Bericht door elst99 » woensdag 15 december 2010, 13:33

Krijg net van Amerikaanse vrienden en van Engelse vrienden die samen naar Bangkok zijn voor een paar dagen de medeling dat er overal politie en millitairen in Bangkok aanwezig zijn.
Is er verhoogde paraatheid? Ze komen hier ook al jaren en waren in april ook in Bangkok, ze zijn dus wel wat gewend, maar het schijnt nu weer overal erg druk te zijn met politie e/o millitairen. :o
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bangkok onrustig?

#2 Bericht door Harm » woensdag 15 december 2010, 13:58

Misschien omdat de red shirts weer bijeen zijn in Bangkok.
Ze zijn (nog) niet aan het schreeuwen etc maar ze zijn er wel bijeen.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » woensdag 15 december 2010, 16:49

Er dreigen weer roerige tijden. Hun baas is in de USA uitgenodigd om te praten over mensenrechten en democratie in Thailand. Nou, als iemand weet hoe dat niet moet is dat meneer Zandbak wel. Maar hij is net als die deugniet Berlusconi; hij koopt mensen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door driver » zaterdag 18 december 2010, 05:45

Heb er 2 dagen rondgelopen op div.plekken voordat ik 16 Dec. weer terug moest naar Nederland maar niks gezien van onrust of verhoogde paraatheid ook niet bij de US en Ned.Ambassade en ook niet bij dat hoge gebouw waar ik de naam even kwijt van ben maar wat vrij toeristisch is en waar je een goed zicht op Bangkok hebt ,Schijnt het hoogste gebouw van Thailand te zijn oid.
Politie wel vrij veel op Tiger motorfietsjes her en der maar wekte bij mij niet echt de indruk dat ze er als extra aanwezig waren .
Maar ik kom er verder nooit dus kan er weinig over zeggen verder vindt ik maar Bangkok is sowieso wel vrij onrustig en druk vindt ik :mrgreen:

mvg driver

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » zaterdag 18 december 2010, 05:54

elst99 schreef:Krijg net van Amerikaanse vrienden en van Engelse vrienden die samen naar Bangkok zijn voor een paar dagen de medeling dat er overal politie en millitairen in Bangkok aanwezig zijn.
Is er verhoogde paraatheid? Ze komen hier ook al jaren en waren in april ook in Bangkok, ze zijn dus wel wat gewend, maar het schijnt nu weer overal erg druk te zijn met politie e/o millitairen. :o
Je weet dat Yankees de boel gaarne verdraaien :?

Er heerst eerder een zeer relaxed sfeertje .

Onrust geeb sprake van .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door elst99 » zaterdag 18 december 2010, 09:20

Niet alle amerikanen over EEN kam scheren!, ze komen nu al 8 jaar, 4 maanden naar Thailand en gaan iedere maand wel een paar dagen naar Bangkok, waren er ook in april dus zijn beslist wel het een en ander gewend.

Ben
Expat
Expat

#7 Bericht door Ben » zaterdag 18 december 2010, 09:41

elst99 schreef:Niet alle amerikanen over EEN kam scheren!, ze komen nu al 8 jaar, 4 maanden naar Thailand en gaan iedere maand wel een paar dagen naar Bangkok, waren er ook in april dus zijn beslist wel het een en ander gewend.

Vooruit!! Heeeeel veeel :D

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door pong » zondag 19 december 2010, 13:54

gisteren=ZA 18 was er een red BUll (ya, zo heet hier Krating daeng) race-NB op Ratchdamnern=de pronk+pracht Avenue. Moest zelf vorige week plotseling eerder weg, dus weet niet of de uitbundige versierselen ter ere van HM op 5/12 er nog waren.
Vandaag=ZO 19, is er (las dit net in een ander news bij het bijlezen) weer een redshirt bezetting van het Rajprasong kruispunt (ja, dat is bij WTC en dat afgefikte BigC reuze-centre). Naar het schijnt willen ze dat nu elke 19e gaan doen (in memoriam de dag dat ze daar werden weggeveegd). NU dacht ik zelf altijd dat ze te bang waren vanwege alle geesten (de phee) die er in het Thaise bijgeloof wel zullen rondspoken, maar mogelijk verzoeten zelfs wat paarse biljetten die enorme angst.
Je hoeft maar 1x zoiets van een beetje nabij te hebben gezien om te weten, dat er dan meteen 88 enorm volle blikken met politie en militair worden opengetrokken, die dan meest geheel niks te doen hebben, maar helaas niet kunnen bijverdienen aan motosys zonder helm etc.
En hebben die USAers niet altijd de mond vol van ''safety'' en ''illegal'' en willen ze nog meer als de PVV elke 2e burger tot politie-bespioneerder van nr 1 maken?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » zondag 19 december 2010, 14:17

Ben persoonlijk zeker niet uit op stemmingmakerij en zeker mijn amerikaanse en engelse vrienden niet, maar er was bij de skytrain en op vele hoeken in de oude binnenstad millitairen
en politie aanwezig met geweren en pistolen en een ieder die daar langs moest werd gecontroleerd en de rugzak openmaken, dat hadden ze niet eerder meegemaakt en komen hier echt niet voor de eerste keer.
Dat heb ik meegedeeld en mijn vraag was of er wat aan de hand was, dan krijg je reakties die absoluut beneden maats zijn! Of dat al die personen in Bangkok iedere dag in de binnenstad zijn en dat kunnen beamen. Niet leuk!

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door Gardensafari » zondag 19 december 2010, 15:11

elst99 schreef:Ben persoonlijk zeker niet uit op stemmingmakerij en zeker mijn amerikaanse en engelse vrienden niet, maar er was bij de skytrain en op vele hoeken in de oude binnenstad millitairen
en politie aanwezig met geweren en pistolen en een ieder die daar langs moest werd gecontroleerd en de rugzak openmaken, dat hadden ze niet eerder meegemaakt en komen hier echt niet voor de eerste keer.
Dat heb ik meegedeeld en mijn vraag was of er wat aan de hand was, dan krijg je reakties die absoluut beneden maats zijn! Of dat al die personen in Bangkok iedere dag in de binnenstad zijn en dat kunnen beamen. Niet leuk!
Elst99 niet op reageren.
Nederlanders zijn in sommige opzichten nogal domme kokerkijkers.
Het neerhalen van Amerikanen en deze voor van alles en nog wat uitmaken is voor een aantal Nederlanders tot manie verheven.
Jammer, want het is wel een echte democratie.
Maar ja, als 100 miljoen Amerikanen over sommige dingen anders denken dan 5 miljoen Nederlanders, dan deugen ze natuurlijk niet!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid

#11 Bericht door Mart » zondag 19 december 2010, 16:33

De RED rally is vredelievend verlopen :o

http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... e-peaceful
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » zondag 19 december 2010, 17:27

Elst heeft de eerlijke mening of schrik verwoord van mensen die voor het eerst in BKK landen en politie en militairen zien. Van UK-ers kan ik me dat voorstellen want daar is de gewone politie niet bewapend. In de USA echter wel. In NL ook. Maar men denkt naar een vakantieparadijs te komen en ziet dan wapens. Dat is effe schrikken.

Het is helaas niet anders. Maar waar is het anders ? Ook in de USA zien camera's je en in NL ook. In ieder winkelcentrum word je bespied, ook in de woonplaats van Elst in NL denk ik.
De wapens zitten te wachten tot er ellende losbreekt. Ze zijn er niet om Elst of mij aan te vallen.

Het is de tid waarin we leven. Grin and bear it.

Ik herinner me de reacties van toeristen tijdens de staatsgreep toen "zandbak" werd afgezet. Tanks in BKK. Men vluchtte in paniek het land uit. Bij mi in NK was niets te merken. Maar de schrik deed teveel. Men vergat naar het platteland te verkassen. Of wist dat gewoon niet.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Pieter » zondag 19 december 2010, 17:40

Ik heb helemaal geen hekel aan den US of A

maar sommige mensen denken dat dat het wahalla is en dat denken ze zelf ook

en er is zelfs beschaving geweest.

(Frank Zappa, Bruce huppelkei, Jo de Maggio)

maar objectief gezien is het gewoon een derde wereld land

Pieter :P :P
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door driver » zondag 19 december 2010, 17:42

elst99 schreef:Ben persoonlijk zeker niet uit op stemmingmakerij en zeker mijn amerikaanse en engelse vrienden niet, maar er was bij de skytrain en op vele hoeken in de oude binnenstad millitairen
Mijn reactie was toch heel netjes dus ik hoor niet bij de beneden maats reacties vindt ik :mrgreen:

mvg driver

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » zondag 19 december 2010, 18:02

Elst .

Uiteraard zijn er wel aardige Amerikanen, Maar het grootste gros is en blijft een Cowboy. [8)

Mogelijk dat ze uit een slapend dorpje in Alabama komen maar als uit de groten en middelgrote steden komen zouden ze toch veel meer gewend moeten zijn ,Dan een paar soldaten met gun in BKK.

Ik kom vaak in de stad en met regelmaat van de klok wordt er idd zoals Pong zegt voor een niets een blik opengetrokken waaronder ook oefeningen .

Zelfs een demo van Rood geel of welke kleur ook, Is inmiddels een normaal straatbeeld in BKK .
Daarnaast zijn ze vaak genoeg preventief aanwezig als er een lid of leden van de K fam en of regering ergens moet zijn .

Mijn reactie was niet azijnzeikerig bedoeld .
Zal wel een gewenning zijn van mijn kant.

Een kokerkijker idd met een koker van 100.000 km doorsnee :D
Of Amerika een echte democratie is dat betwijfel ik .
Laatst gewijzigd door Ben op zondag 19 december 2010, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”