paspoort kwijt...

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

paspoort kwijt...

#1 Bericht door Akang » dinsdag 14 december 2010, 17:32

Regelmatig lees ik op het forum hilarische berichten over akkefietjes of klusjes die gedaan worden op zn thais, nee dan Nederland...twee weken geleden stuurde ik mijn paspoort naar het visumburo aangetekend en wel, ik betaal deze firma 8 euro om het ook aangetekend weer retour te krijgen, nu dacht ik de laatste paar dagen al ai als dat maar goed gaat, niet dus!!!!

Vanochtend vond ik in mijn bus een briefje van TNT dat zij gisteren 2x aan de deur zijn geweest en dat zij het nu bij TNT service punt hebben afgegeven [Even buiten beschouwing gelaten dat ik gisteren de hele dag thuis was en er geen postbode heeft aangebeld!] dus baby ingepakt en op naar het service punt, nee hoor daar hebben ze geen aangetekend pakketje gekregen...Ik moet maar even met het servicenummer van TNT bellen, zo gegzegd zo gedaan, na heel lang wachten voor een heel duur tarief weet een dame me te vertellen dat het pakketje wel degelijk bij het servicepunt moet liggen, nog eens terug maar nee deze dames hebben niks gekregen, nog een TNT bellen die delen mee dat ik dan geduld moet hebben, haar letterlijke woorden: "het zal wel goed komen'?!?!?!

En trouwens: morgen staken ze weer......
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: paspoort kwijt...

#2 Bericht door Gardensafari » dinsdag 14 december 2010, 22:24

Knap vervelend. Maar toen ze nog PTT Post waren was het ook al een bureaucratisch rommeltje.
Ooit meegemaakt dat ik mijn paspoort, dat ook aangetekend aan mij was opgestuurd, niet kon krijgen.
Ik moest mij eerst legitimeren met mijn paspoort (had toen nog geen rijbewijs).
Maar die zat in het pakje.
Maar dat kreeg ik niet, omdat ik mij niet kon legitimeren.....

Overigens kun je volgens mij aangetekende zendingen volgen via track & trace.
Je moet dan bij de verzender (het visumburo dus) de barcode opvragen.
Die kun je invoeren, samen met je postcode en dan kun je online zien waar je paspoort uithangt.
Dit is het internetadres:
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klanten ... TrackTrace

Sterkte ermee!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 293
Lid geworden op: vrijdag 23 mei 2008, 13:58

Re: paspoort kwijt...

#3 Bericht door chelobechek » dinsdag 14 december 2010, 22:35

Ik heb dat eveneens aan de hand gehad enige tijd terug. Het ging om een envelope bleek later, op het achtergelaten briefje van de postbode was echter "pakketje" aangekruist. In eerste instantie kon men het pakketje niet vinden en moest ik de klachtenprocedure in. Die leverde eveneens niets op, het pakketje was er niet.

De week erna deed ik net of ik gek was en ging opnieuw bij het postkantoor langs met de vraag of ze iets voor mij hadden liggen. Ze keken eerst bij de pakketjes (nee hoor we hebben geen pakketje voor u"). Vervolgens zei ik dat het ook een envelope zou kunnen zijn; "oooh ik zal even kijken" en voila daar was mijn zoekgeraakte "pakketje" dat keurig tussen de envelopen op een andere plank lag te wachten.

sukses

Chelo

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: paspoort kwijt...

#4 Bericht door Geert S » woensdag 15 december 2010, 02:00

Toen ik anderhalve week terug op het Thaise consulaat was vertelden ze daar dat ze geen paspoorten met visum meer opstuurden per post, of het in ieder geval heel erg sterk afraden om te doen, simpelweg omdat het te vaak mis ging met TNT post. Brengen en afhalen in Amsterdam is lastig, maar lijkt de enige manier te zijn om redelijk zeker te zijn dat je je paspoort ook ooit nog eens terug ziet ;-).

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: paspoort kwijt...

#5 Bericht door joepattaya » woensdag 15 december 2010, 04:01

Heeft waarschijnlijk meer te maken met:
- de Kerst drukte
- de grote kans op stakingen en dus vertraging

Normaal gesproken zou het toch geen probleem mogen zijn, toch?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: paspoort kwijt...

#6 Bericht door Akang » woensdag 15 december 2010, 10:04

Jaha zeker kan ik het op track&trace nakijken daar staat alk twee dagen dat het op het afhaalpunt ligt...en dat is trouwens ook alels wat ze aan de seervicelijn kunnen doen dat nummer nakijken en daar houdt t voor hun ook op, heb in het verleden nooit problemen gehad met TNT en die zijn er nu ongetwijfeld door die staking maare dat daar aangetekende post bij kwitj raakt en hun einige boodschap: Succes ermee daar laat ik me echt niet mee afschepen.
Ik heb al hele visioenen dat ik mn vlucht aan het cancellen kom, kan je wel vertellen wie voor die kosten komt op te draaien!!!
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: paspoort kwijt...

#7 Bericht door joepattaya » woensdag 15 december 2010, 10:54

Akang schreef:Jaha zeker kan ik het op track&trace nakijken daar staat alk twee dagen dat het op het afhaalpunt ligt...en dat is trouwens ook alels wat ze aan de seervicelijn kunnen doen dat nummer nakijken en daar houdt t voor hun ook op, heb in het verleden nooit problemen gehad met TNT en die zijn er nu ongetwijfeld door die staking maare dat daar aangetekende post bij kwitj raakt en hun einige boodschap: Succes ermee daar laat ik me echt niet mee afschepen.
Ik heb al hele visioenen dat ik mn vlucht aan het cancellen kom, kan je wel vertellen wie voor die kosten komt op te draaien!!!
Begin dan maar met verzamelen van papierwerk, afdrukken van het tracking-systeem en zorg ervoor dat je steeds naar namen vraagt als je iemand belt.
De kans dat je TNT kunt aanspreken op een gemiste vlucht is klein.........ze zullen je hooguit je paspoort vergoeden als dat echt in de mist is en verder zullen ze zich beroepen op overmacht (staking).

Eigenlijk is het in Nederland net als in Thailand, alleen in Nederland wordt de consument een worst voorgehouden.
Alles is ogenschijnlijk goed georganiseerd en geregeld, maar als puntje bij paaltje komt is men niet thuis.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: paspoort kwijt...

#8 Bericht door Akang » woensdag 15 december 2010, 11:57

Nou een beetje druk helpt...tjongejonge, weer hele morgen aan de lijn gehangen maar waarempel in eens kon er best iemand in het lokale sorteercentrum checken of mijn zending daar nog lag en ook nog ervoor zorgen dattie binnen een uur op de afhaal lokatie lag!! Jeuj probleem opgelost....jammer dat de dames in de sigarettenzaak [afhaalpunt] een oplossingsvermogen van 0 hebben...maar evengoed TNT bedankt!
Laatst gewijzigd door Akang op woensdag 15 december 2010, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Even the longest journey starts with the first step...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: paspoort kwijt...

#9 Bericht door Mart » woensdag 15 december 2010, 12:05

Wat een opluchting !!!!!! Kom maar gauw met die kleine "spetter " van je, maar vergeet niet de beschuit en de muisjes, want ik kom - zoals beloofd - op visite :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: paspoort kwijt...

#10 Bericht door Akang » woensdag 15 december 2010, 12:14

Check beschuit met muisjes....[Lamom dacht echt dat we m voor de gek hielden door te zeggen dat dit een traditie was bij geboorte maar na een dag stondie ze toch braaf te smeren voor t bezoek al verbaasde hij zich erover dat men echt vrijwillig vullingen kapot beet op de muisjes :D]

Leuk Mart! Van Harte welkom!!
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”