over varen Puket - Ao Nang

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
un_holandes
komt net kijken
komt net kijken

over varen Puket - Ao Nang

#1 Bericht door un_holandes » woensdag 15 december 2010, 08:29

Weet er iemand of het mogelijk is om over te varen van Puket naar Ao Nang met een Ferry of ander soort boot? Als dit kan is dit dat mooier dan om te rijden met een taxi of bus? Als ik dan toch aan het vragen ben weet die persoon dan ook toevallig wat de kosten zouden zijn?

Groetjes, un_holandes

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: over varen Puket - Ao Nang

#2 Bericht door pong » woensdag 15 december 2010, 12:09

dat kan zeker, al is het wel seizoen-afhankelijk.
Het gaat vrijwel steeds via Phi-PHi-daarheen varen sochtends (en in high-season ook smiddags) boten vanaf alle toeristische punten rondom-kijk op die kaart, zoals Phuket, Krabi, Lanta en ook wel direkt vanaf Ao Nang. Heel vroeger gingen er wel eens direkte boten-dat zul je nu ter plekke moeten navragen.
Je hebt dan de tijd dat eiland wat rond te lopen/bekijken/geld uit te geven en na een uurtje of wat gaat het weer verder met een andere boot. Dus je bent wel in de praktijk de hele dag kwijt aan de reis. of het mooier is? tja-als er storm staat en je kotst snel wegens zeeziekte, dan niet.
Maak je nu geen zorgen over intnernetboeken oid-totaal overbodig. ter plekke struikel je over de boekingskantoortjes die het allemaal regelen, met transport vanaf je slaapplek naar de steiger inbegrepen. Globaal kost een enkele vaart rond de 200/250 THB-dus voor 2 het dubbele met ietsje korting.
Bij de bus heb je de keus tussen de geregelde lijnbus-tenminste elk uur, tot kabi bussttaion of toerist-minibusjes. Maar Ao Nang is toch dat strand dat je net als een eiland enkel per boot kan bereiken? Vanaf krabi town keus te over in bootjes.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door stevenl » donderdag 16 december 2010, 04:57

Er gaat ook een directe ferry Phuiket-Ao Nang. Iedere travel agent kan dit voor je boeken.

un_holandes
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door un_holandes » donderdag 16 december 2010, 15:41

dank je Stevenl.... Intussen had ik dat al gezien op internet . Maar daar stond bij dat de ferry niet vaarde in het laagseizoen. Daar ik in Augustus 2011 op vakantie ben, ga ik ervan uit dat het dan laagseizoen is en vraag me af of het nu echt zo is dat hij dan niet vaart? Zou het liefst de oversteek maken met een boot. Zie dat je in Puket woont. Weet jij misschien een goed adres in de buurt van Puket om met 6 personen te overnachten en zou je me een paar tips kunnen geven over dingen die in zeker zou moeten doen asl ik daar ben?
Alvast bedank :lol:
Un_holandes

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”