Een routineklusje……

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Een routineklusje……

#1 Bericht door prajak » woensdag 08 december 2010, 16:28

Er is hedenmorgen vroeg in Udon een aanrijding. Zo een van dertien in een dozijn. Kruising, stoplichten, brommer wil rechtdoor, tegemoetkomende auto wil rechtsaf. Brommer kan niet tijdig stilstaan en boem is dan ho. Brommer tegen de zijkant van de auto, het hoofd van de bestuurder (met helm) tegen de daklijst van de auto. Brommer op de grond, berijder er onder, omstanders helpen de zaak overeind, helm af, niemand dood, en de brommer gaat naar de stoeprand. De auto blijft midden op de kruising staan zoals dat in Thailand is voorgeschreven. Het glas wordt bijeengeraapt. Wat schrammen en blauwe plekken op de linkerelleboog bij de berijder, niks ernstig. De BMW heeft krassen over het linkerachterdeel. Niet eens een deuk. Kwaliteit……jawel ! Een peperdure BMW……

Dan gaan telefoons werken en men belt de verzekering, en belt afspraken af. Want dit is Thailand, het kan lang duren. Dan komt de politie om het drukke verkeer te regelen en tenslotte arriveert een hoge politiemeneer die de blikschade moet opnemen.

Die maakt eerst maar eens foto’s. Veel foto’s. Ik zou haast zeggen superfluous foto’s en dat woord vergeet ik nooit meer want ik zag Obama het woord niet uit zijn met 12 hechtingen toegenaaide strot krijgen……. Dan komen twee verzekeringsmeneren aan en komen ook stapels papieren uit auto en brommer tevoorschijn. Enorme lappen met papier worden ingevuld en gefotografeerd en de verzekeringsmensen gaan dezelfde foto’s nemen van dezelfde situatie en voertuigen.

Dan gebeurt het. Een conferentie. En daar mogen de bestuurders niet bij zijn. De hoge politiemeneer en de beide verzekeringsmensen bepalen wie schuld heeft. Dat wordt de bestuurder van de vette BMW want hij gaf geen voorrang. Hij mag daarna direct vertrekken. Maar daarna moet worden bepaald waar de schade aan de brommer wordt gerepareerd. Dat recht blijkt de BMW-partij te hebben en die wil een Honda garage in Udon. Maar de bestuurder van de brommer wil het in zijn eigen woonplaats en dat is niet Udon. Dus wordt de brommer gestart en aan het stuur gedraaid en alles bekeken en als men overtuigd is van het feit dat alleen de lampmodule kapot is mag de bestuurder van de brommer naar huis en het daar laten maken en de nota indienen.

Zes kwartier heeft dat alles geduurd. En men gaat in pais en vree uit elkaar. Geen onvertogen woord, maar ook zijdens de BMW-meneer geen enkele belangstelling voor een inmiddels blauw aangelopen elleboog.

De brommer kost 1.500 baht maar de verzekeringsklub van de tegenpartij betaalt. En die elleboog, ach dat gaat wel weg. Een bloeduitstorting. Niks gebroken. Ik neem een extra wijntje vanavond en ga er mee slapen…….

Blij dat ik Thais spreek. Want zonder dat sta je met je bek vol tanden……. Blij met een zware integraalhelm en stevige motorkleren. Een Thai zonder helm en in T-shirt had in het ziekenhuis gelegen.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Een routineklusje……

#2 Bericht door stevenl » donderdag 09 december 2010, 00:58

Mooi voor je dat het goed is afgelopen, zowel fysiek als financieel.

Ik denk dst het gebrek aan belangstelling van de bmw chauffeur voor je gezondheid komt uit verlegenheid voor het vreemde dier 'farang'.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » donderdag 09 december 2010, 02:11

Nee, hij sprak Engels en vroeg me alleen maar of ik zijn richtingaanwijzer niet had gezien..... Ik heb hem genegeerd. Een fatje in een peperdure BMW, arrogant als de neten. Zijn wagen heeft meer dan 1.500 baht schade en hij is hem een paar dagen kwijt.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 december 2010, 03:11

@ Prajak
Geluk bij een ongeluk, je bent er nog goed vanaf gekomen...
Wordt het langzamerhand geen tijd om een auto te kopen?
Voor je dame en jezelf zou dat een hele verbetering zijn.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door stevenl » donderdag 09 december 2010, 03:34

prajak schreef:Nee, hij sprak Engels en vroeg me alleen maar of ik zijn richtingaanwijzer niet had gezien..... Ik heb hem genegeerd. Een fatje in een peperdure BMW, arrogant als de neten. Zijn wagen heeft meer dan 1.500 baht schade en hij is hem een paar dagen kwijt.
Jij was erbij, ik niet. Maar taal zegt lang niet alles, ook veel mensen die Engels spreken, bijvoorbeeld hier in het toerisme werkzaam zijn, zullen in een dergelijke situatie zeer aarzelend zijn om gewoon normaal sociaal te zijn met een farang.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » donderdag 09 december 2010, 05:02

Eerst de heup, Greenthaiway, en dan verder zien. Je weet hoe graag ik op dat ding zit.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 09 december 2010, 08:21

Ik ben blij dat je er zo goed vanaf gekomen bent. Bij een confrontatie in het verkeer vangt de "zwakkere" deelnemer altijd de klappen op.
Dat die BMW bestuurder niet naar je omkeek heeft er misschien mee te maken dat hij zeer verlegen was met het feit dat hij jou heeft aangereden.
Live your dream, don't dream your life.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Ervee71 » donderdag 09 december 2010, 08:46

Goed om te lezen, dat het allemaal goed is afgelopen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door Borowolf » donderdag 09 december 2010, 11:18

Fijn te horen dat je er niet al te veel aan overgehouden hebt.
Levensgevaarlijk die brommertjes maar ja..... het is ook wel erg leuk.

's Avonds ga ik er nooit opzitten, dan vind ik te gevaarlijk.
Maar ik geef toe dat het overdag ook niet altijd alles is qua veiligheid.
Ben in dat jaar dat ik hier ben inmiddels ook al 3 keer door het oog gekropen.
Dus dat moet toch ook een keer mis gaan, vermoed ik.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

dutch
Expat
Expat

#10 Bericht door dutch » donderdag 09 december 2010, 12:19

Prajak,
Als jij hem,of hij jou raakt aan de linkerkant van zijn wagen terwijl hij rechts afsloeg dan moet hij toch al een aardig stukje de afslag zijn ingeslagen en al volledig op jouw kant zitten(tenminste als jij aan de linkerkant van de weg rijdt.)?
Maar dat is ook weer niet het geval, want hij staat midden op hert kruispunt.
( fijn dat je het er zo goed hebt afgebracht en je moet zo langzamerhand maar eens een wagentje aanschaffen ;) )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#11 Bericht door greenthaiway » donderdag 09 december 2010, 12:37

prajak schreef:Eerst de heup, Greenthaiway, en dan verder zien. Je weet hoe graag ik op dat ding zit.
Juist met nieuwe heup is aanschaf auto op zijn plaats ;)
Je wordt ook een dagje ouder jochie :mrgreen:

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door michaleo » donderdag 09 december 2010, 12:56

prajak schreef: Niks gebroken. Ik neem een extra wijntje vanavond en ga er mee slapen.
Ja, gefeliciteert met het geluk, dat je had, prajak.

Mag ik nog weeten wat voor wijn je drinkt, waar je hem koopt en hoeveel hij kost?
De wijn, die ik altijd zie, die is zo duur. :oops:
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door prajak » donderdag 09 december 2010, 15:55

Dank allen. Het vocht verdwijnt al uit de huidplooi aan de achterkant van de elleboog. Op mijn leeftijd zit daar wat ruimte..... Morgen gaat de Honda naar de garage voor een nieuwe lampmodule van 1.500 baht en ik mag de rekening indienen.

Auto, ach, het komt er wel eens van. Misschien kan ik over een jaar of twee in Udon een leuk tweedehandsje kopen als een farang verhuist naar, nou noem eens een uithoek, Zweden........

printen44
Expat
Expat

#14 Bericht door printen44 » vrijdag 10 december 2010, 16:16

Blij dat het goed is afgelopen met je bij dat ongeluk. Ik rij in een auto, mijn trouwe Honda en dat lijkt me ietsje veiliger. Maar ik heb je zien rijden op je "motosike" en je kan er goed mee rijden, hoor. Door wind en weer, want het regende pijpenstelen toen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door driver » zaterdag 11 december 2010, 02:25

prajak schreef:Dank allen. Het vocht verdwijnt al uit de huidplooi aan de achterkant van de elleboog. Op mijn leeftijd zit daar wat ruimte..... Morgen gaat de Honda naar de garage voor een nieuwe lampmodule van 1.500 baht en ik mag de rekening indienen.

Auto, ach, het komt er wel eens van. Misschien kan ik over een jaar of twee in Udon een leuk tweedehandsje kopen als een farang verhuist naar, nou noem eens een uithoek, Zweden........
Of je hangt er zo,n bakkie aan Prajak dan heb je 3 wielen en blijf je mooi staan als je stilstaat en meer ruimte om wat mee te nemen. :mrgreen:

Nadeel is dan weer dat je niet meer overal tussendoor kunt rijden.

gr Arie

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”