Phuket - Koh samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chris1978
komt net kijken
komt net kijken

Phuket - Koh samui

#1 Bericht door chris1978 » zondag 21 november 2010, 10:04

Ga 4 december naar Bangkok voor zo'n 3 dagen en wil daarna naar Koh samui en Koh phangan tot 22 december om vervolgens weer naar Bangkok te gaan tot 27 December.
Zit er alleen aan te denken nu om eerst naar Phuket te gaan omdat 15 dagen op koh samui misschien wel te lang is. Iemand ervaring mee?
Nu weet ik niet hoe lang het duurt naar Phuket met trein te gaan en of dat mogelijk is. En of ik vervolgens met een vlucht van Phuket naar Koh samui kan vliegen?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Phuket - Koh samui

#2 Bericht door Okie » zondag 21 november 2010, 14:56

Met de trein kom je niet in Phuket of je moet in Surathani er uit en dan een bus naar Phuket nemen.
Snelst manier is vliegen, Bangkok-Phuket, ik denk een keer of 30 per dag met diverse maatschappijen en prijzen.
De andere manier is met de bus, denk ongeveer een uurtje of 12.
Ik denk dat Bangkok air de vlucht van Phuket naar Samui maakt, in ieder geval wel anders om. Ben even te lui om op hun site te kijken.

Veel plezier
Okie

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Sert » maandag 22 november 2010, 07:34

Het vliegveld van Samui is eigendom van Bangkok Airways. Die verzorgen dus de relatief dure vluchten naar Bangkok en Phuket.
Van en naar Phuket kun je zeer goedkoop vliegen (Air Asia, 1-2-Go, NokAir, etc).
Deze vluchten duren tussen de 45 en 75 minuten.

Alternatief Phuket-Samui:
Bus en boot. Tussen Phuket en Suratthani is er een busverbinding, pakweg 5 uur reizen. In Suratthani stap je over op de bus naar Don Sak en daar op de ferry naar Samui.

Alternatieven Samui-Bangkok:
Ferry naar Don Sak en busje naar Nakhonsithammarat. Vanaf daar vliegen naar Bangkok. Met alle wachttijden erbij doe je daar enkele uren over.
Boot naar Phangan - Tao - Chumphon (3,5 uur)
Bus van Chumphon naar Bangkok (7 uur)

Lennart
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door Lennart » maandag 29 november 2010, 08:51

Wat trekt je zo in Phuket? Want zo speciaal is het allemaal niet.

Kun je beter nog een duikcursus overwegen in Koh Tao. Dat is pas echt indrukwekkend.

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » maandag 29 november 2010, 10:02

Lennart schreef: Kun je beter nog een duikcursus overwegen in Koh Tao. Dat is pas echt indrukwekkend.
Even opletten of een duikschool wel een TAT/OTP registratie heeft. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Lennart
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Lennart » donderdag 02 december 2010, 08:44

Mart schreef:
Lennart schreef: Kun je beter nog een duikcursus overwegen in Koh Tao. Dat is pas echt indrukwekkend.
Even opletten of een duikschool wel een TAT/OTP registratie heeft. :lol:
Ik heb dat topic niet helemaal gelezen maar het leek me gewoon verkapte reclame.

Zelf heb ik in ieder geval gedoken met Impian Divers. Enorm relaxte sfeer, 1 duikmaster per 2 studenten en daarbij dus goede individuele begeleiding. Hoe het met die registraties van hun zit weet ik echter niet. :oops:

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door stevenl » vrijdag 03 december 2010, 04:33

Lennart schreef:Wat trekt je zo in Phuket? Want zo speciaal is het allemaal niet.

Kun je beter nog een duikcursus overwegen in Koh Tao. Dat is pas echt indrukwekkend.
Niet als je mooi wilt duiken. Het duiken in de Andaman Zee is veel mooier dan in de Golf van Thailand. Koh Tao is overigens een prima plek voor de beginnercursus, als de duikgroep tenminste niet al te groot is. Impian Divers heeft gegarandeerd een TAT/OTD registratie.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Sert » zaterdag 04 december 2010, 18:35

Duiken in de Andaman Zee is zeker mooier dan in de Golf.

Maar ga dan zeker niet naar Phuket, ga naar Kao Lak.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#9 Bericht door stevenl » zondag 05 december 2010, 01:22

Vanuit Khao Lak kun je naar de Similans. Vanuit Phuket naar Similans, Shark Point gebied, Bida Eiulanden en Racha Eilanden. Dus meer flexibiliteit, alleen iets verder naar Similans. Vanuit Ao Nang kun je naar Shark Point gebied en Bida Eilanden, vanuit Phi Phi ook plus naar Koh Haa en Hin Daeng Muang. Deze laatste duikplekken zijn eenvoudiger te bereiken vanaf Koh Lanta trouwens.

Dus waarom 'zeker niet naar Phuket'? Er is een reden dat Phuket al jaren het centrum is van duiken in de Andaman Zee.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”