Prijsvraag

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Prijsvraag

#1 Bericht door joepattaya » zaterdag 13 maart 2010, 01:22

Er mag niet gecorrespondeert worden over de uitslag van de prijsvraag, maar ik wil toch mijn "Dank je wel" kwijt!!

Zo win ik nooit iets, en zo win ik een fietstocht door Bangkok. Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe domicilie van dichterbij te leren kennen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

mulderslag
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Prijsvraag

#2 Bericht door mulderslag » zaterdag 13 maart 2010, 01:24

Ik kan me hier 100% bij aansluiten; bedankt!!

spotted
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#3 Bericht door spotted » zaterdag 13 maart 2010, 08:59

dan wil ik toch ook wel effe bedanken ! :lol:
"On the 7th day God created horses, on the 8th he PAINTED the good ones"

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Duiker » zaterdag 13 maart 2010, 12:01

Bij deze wil ik laten weten geweldig blij te zijn met de gewonnen fietstocht. Deze hoop ik dan in de volgende vakantie in april te kunnen genieten.

Nogmaals, allemaal bedankt!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Duiker » dinsdag 30 november 2010, 19:35

Helaas werd in april in heel noord europa niet gevlogen, waardoor ik mijn voorjaars vakantie gemist heb. Daarom ben ik in oktober naar Bangkok gegaan om m'n prijs eens te bekijken. Daarvan staat hier een verslag.

Fietsen in Bangkok

Aangezien ik een van de winnaars ben van de prijsvraag i.v.m. het 5 jarig bestaan van ons forum, ben ik mijn prijs eens gaan “innen”. En daarom heb ik de taxi genomen naar Recreational Bangkok Biking. Dus op weg naar Rama 3 road, soi 71. Dat was trouwens ook het antwoord op de prijsvraag!.Ik heb gekozen voor de weekend edition of the colors of Bangkok. Aldaar aangekomen werd ik al verwacht. Er stonden nog 4 anderen paraat die met onze groep meegingen. Mon is onze gids. Na een korte uitleg van wat we gingen doen, zijn we vertrokken. Mon fietst natuurlijk voorop. We gaan niet hard, niet zacht, maar in een tempo dat door iedereen goed te volgen is. Een bijzondere conditie heb je dan ook niet nodig. Eerst gaan we door de straten van Bangkok. Soms nemen we een echte straat, soms een doorgangetje dat je normaal gesproken over het hoofd ziet. En dan stoppen we voor een uitleg. Mon verteld dat rijke en armere mensen zonder problemen door elkaar wonen. Zodadelijk gaan we door een gebied waar de wat minder bedeelden wonen. Hier staat een school. De kinderen hebben op dit moment vakantie. Deze school wordt door Bangkokbiking gesponsort. We vervolgen onze weg. Vaak, erg vaak worden we vriendelijk toegelachen. “Sawasdee kha” gaat het steeds weer. We steken de rivier over in een klein bootje. Het wiebelt wel wat, maar het is goed te doen. Aan de overkant van de rivier is het een stuk rustiger. Hier vervolgen we onze weg over mooie paden. Soms moeten we de fiets even ergens overheen tillen. Links en rechts is het een en al groen. Er zijn een soort tuintjes, links en rechts van het pad. Hier worden bananen, en kokosnoten gekweekt. Onderweg stoppen we een aantal keet om te eten en te drinken, hetgeen erg prettig is. Met een riksja gaan we naar een markt. Hier mogen we diverse dingen proeven. Het hoort allemaal bij de tocht. En precies dat maakt het allemaal compleet. Na de pauze waarin we een maaltijd nuttigen vervolgen we onze weg weer naar “huis”. Het is ongelooflijk, maar soms waan je je in de huiskamer van de thai. Zo dicht bij kom je dus. Mijn indruk is wel dat de mensen die je passeert blij met ons zijn. Het zal met het sponseren te maken hebben denk ik. Weer steken we de rivier over. Deze keer in een wat grotere boot. Nu is het wat meer opletten, immers hier rijden auto's. Het blijft bijzonder hoe een kruising genomen wordt. Moet je rechtsaf, dan ga je links, en doe je net alsof je uit die straat komt. En dan ga je dus rechtdoor. Niet verkeerd, wel anders dan dat wij dat zouden doen. Even later zijn we weer terug na een tocht van ruim 5 uur. Je kan nog even napraten onder het genot van een drankje.

Fietsen in Bangkok...een aanrader. Wil je meer info, mail dan eens met Andre. Hij zal je alles vertellen wat je maar weten wilt.

http://www.bangkokbiking.com/

Duiker
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”