reële prijs verkoop internet cafe
-
- Zeer veel ervaring
reële prijs verkoop internet cafe
Ik ken een Thai die wellicht zijn internet cafe van de hand zou willen doen. Wat is een reële prijs voor zo'n zaak? En wat zal zo'n business in de maand kunnen opbrengen afgewogen tegen huur & electriciteitskosten.
- Jim
- Volwaardig lid
Re: reële prijs verkoop internet cafe
waarde: 10x de netto winst
opbrengst: even in de boeken kijken?
opbrengst: even in de boeken kijken?

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
de schaduw-boekhouding want voor de belastingdienst maken ze allemaal verlies
(maareh, mondje dicht he!)

- jumbo
- Expat
Fritsie schreef:de schaduw-boekhouding want voor de belastingdienst maken ze allemaal verlies(maareh, mondje dicht he!)
En dat accepteert de belasting natuurlijk klakkeloos, opereren met verlies maar wel auto, eten, huur e.d. betalen...

Er kan een deel buiten de boeken gehouden worden
Maar een internet cafe heeft zowiezo al een over te nemen inventaris, locatie en daar zit het geld in, niet in de winsten die niet aan te tonen zijn omdat het cash handel betreft
Ik zou namelijk voor de verkoop nog effe de laatste 3-4 jaar van mijn administratie hebben bijgespijkerd als het 'om de boeken' zou gaan....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Jim
- Volwaardig lid
de winst is natuurlijk afhankelijk van de locatie (en inventaris).
enneh.. waarde != uiteindelijke (ver)koopprijs.
enneh.. waarde != uiteindelijke (ver)koopprijs.

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Is het wel een goeie investering? In Hua Hin zijn er veel dicht. De mensen hebben zelf een klein laptopje of een aansluiting thuis. De enige die er op rammelen zijn de kinderen die spelletjes spelen.
De toerist heeft of laptop/nootboek en een Ipad, of Iphone en kopen een kaart bij telefoonmij.
Kunnen in veel hotels met een internetaansluiting.
Denk dat de tijd van internetcafé's een beetje over is, is mijn bescheiden mening.
De toerist heeft of laptop/nootboek en een Ipad, of Iphone en kopen een kaart bij telefoonmij.
Denk dat de tijd van internetcafé's een beetje over is, is mijn bescheiden mening.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- jumbo
- Expat
Vaak halen mensen begrippen als internet cafe en spellen cafe door elkaar.elst99 schreef:Is het wel een goeie investering? In Hua Hin zijn er veel dicht. De mensen hebben zelf een klein laptopje of een aansluiting thuis. De enige die er op rammelen zijn de kinderen die spelletjes spelen.
Een internet cafe heeft doorgaans een paar monitoren, de anderen 15-20
Je hebt gelijk Elst met je conclusie, internetcafe's is een oud thema
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Erelid
In 1994 stond het internet gebeuren in Thailand nog op een heel laag pitje. Na heel veel zoekwerk kon ik via de Abac Universiteit in Bangkok een internet aansluiting krijgen bij KSC. Dat was de eerste internet provider in Thailand. Mijn eerste account in 1994 was dan ook mart – ksc.th.com.
In 1997 opende ik het eerste internet cafe in Cha-am. In de uitgave van de Lonely Planet 1998 kregen wij een vermelding. Toen stond men nog in de rij, want we hadden maar 3 units beschikbaar. Vanaf seizoen 2001 mochten onze gasten er kosteloos gebruik maken.
Nu nog een internet cafe beginnen
vergeet het maar, of het moet gaan om een speelhol voor de jeugd.
In 1997 opende ik het eerste internet cafe in Cha-am. In de uitgave van de Lonely Planet 1998 kregen wij een vermelding. Toen stond men nog in de rij, want we hadden maar 3 units beschikbaar. Vanaf seizoen 2001 mochten onze gasten er kosteloos gebruik maken.
Nu nog een internet cafe beginnen

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was