van Nong Khai op 't water naar Nakhon Phanom

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: van Nong Khai op 't water naar Nakhon Phanom

#16 Bericht door Mart » maandag 22 november 2010, 15:13

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » maandag 22 november 2010, 16:48

De website van die cruiseklub komt hier slecht binnen. Maar ik vind het prijskaartje best pittig. De verzorging aan boord moet wel state of the art zijn, anders is die prijs niet te verkopen. En dan voor een saaie Mehkong achtergond. Ik acht het veel te duur.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door pong » dinsdag 23 november 2010, 03:57

een ander problem is dat de Thai_Laos grens midden over het water loopt. En je wilt vast die Laos-marine niet naast je hebben, met verwijt dat je spioneert. Bootdiensten hebben het veel langer uitgehouden aan de Laos-kant, maar daar is ook al weer jaren een door de JPNers aangelegede nieuwe weg met goede busdienst. Zoals al gezegd: erg interessant is dat stuk nou ook al niet zo.
Met de lijnbus Thaise kant NKhai-Nkrn Phanom neemt bijna 8 uur (langere rijst-eet stop in Beung Khan)-en omdat die bussen na donker niet gaan, laatste vertr rond 10.00-voor de hele rit. Om zomaar af te stappen en wat land-in te verkennen is dat geen doen. dan is motosy oid veel beter.
Geregelde bootdiensten over de Mekong lopen nog vanaf JingHong/CHina (waar ze Thai spreken) naar Chiang Saen in THaild (gouden driehoek) en vanaf Chiang Khong naar Luang Prabang/Laos. Dit is de famueze bekpek-ontgroeningsreis-waar je je dilpoma dat je nu volleerd bekpekker bent krijgt uitgereikt.
Je kan met veel bahten wel boten huren-maar die zullen niet dat hele stuk in 1x willen doen-je afleveren bij de volgende die dan weer een stuk doet. dat gaat je nog meer kosten als die luxe cruiseboot. Meest gaan die hele luxe boten enkel als ze toch al een georganiseerde groep hebben-met gepercipieerd verlies gaat er niks 1 mm in Thaild.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » dinsdag 23 november 2010, 16:40

Laos marine ! Ha ha ! Dat land is zo arm als de neten. Ik denk dat ze wat roeiboten hebben. Nongkhai heeft een marinebasis en daar ligt wat oud roest in de Mehkong en af en toe vaart het ook nog. Er zit ook nog schiettuig op. Ze doen hier niets, helemaal niets. Twee dagen na het verjagen van Zandbak stonden ze stoer aan de brug met schiettuig......

Maar waar de eilanden, en die zijn allemaal Lao bezit, dicht tegen de Thaise grens liggen daar is de TH marine actiever. Daar vindt smokkel plaats van met name verboden snoepjes naar Thailand en van gestolen brommers naar Laos. Maar iemand oppakken gebeurt maar zelden. De grens is lang, erg lang, en in het pikkedonker ben je snel aan de overkant. Verder zijn beide landen zo corrupt als de hel. Voor een envelopje vaart men de andere kant op....

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door michaleo » woensdag 09 februari 2011, 06:23

prajak schreef:Baan Rim Khong wordt door veel mensen al gezocht. Er is een vrij nieuw hotel hartje stad, Huan Lai. Ook een optie.
Sins een week zijn we in ons dorp en in een paar dagen kom ik met de bus naar Nong Khai.
Ik zal wel een kamer zoeken in het Ban Rim Khong, en als het vol ist kijk ik eens bij het Huan Lai.
Prajak, je leest dan wel van mij in een PN ;)
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door prajak » woensdag 09 februari 2011, 16:39

Ge zijt zeer wellekomen. Stuur me een PB svp en dan geef ik je mijn mobi nummer. Ik heb graag bericht minstens een dag van tevoren.....

Ik denk aan een lunsje bij mij thuis als je tijd hebt. Maar dan moet je me wel vertellen of je vegetarisch bent; dieet, kosher, halal.....? En met hoeveel mensen je komt. En als luns niet lukt dan is er diner in een uitstekend Thais restaurant hartje stad. Vraag me niet wat ze in het eten stoppen maar Yandre heeft het overleefd !

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door yandre » woensdag 09 februari 2011, 16:46

eten sepp in dit thaise restaurant :D

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door michaleo » vrijdag 11 februari 2011, 04:21

prajak schreef: of je vegetarisch bent; dieet, kosher, halal.....?
In Thailand ist het gevaarklijk, te zeggen: "Ik eet alles" :D
Nee, nee, nee, niets van dat, maar ik eet niet veel.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”