Bangkok - Phuket

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
falangsoway
heeft ervaring
heeft ervaring

Bangkok - Phuket

#1 Bericht door falangsoway » donderdag 18 november 2010, 15:02

Op 24 december as land ik in Bangkok om 14u30 (air Eva).Mijn Thaise vriendin wacht mij op en wij hebben dan om 16u50 een binnenlandse vlucht naar Phukket.
Ik heb een vlucht geboekt bij Air Asia via internet en bezit een e-ticket (onze beide namen staan hierop vermeld dus 1 e-ticket).
De tijd is echter kort want ik moet een heel eind stappen tot de douane (lang wachten en in dat camerake kijken), dan terug inchecken bij Air Asia, weer de douane en dan weer een eind wandelen naar de terminal. Een race tegen de tijd dus.
Kan ik via e-mail een copy zenden van het e-ticket naar mijn vriendin en kan zij dan een vliegticket krijgen zodat ik in de transitzone kan blijven en wij onze aansluiting naar Phuket niet missen?

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Bangkok - Phuket

#2 Bericht door Borowolf » donderdag 18 november 2010, 15:33

Als ik goed begrijp wat je met "de transitzone" bedoeld kun je daar alleen blijven als je koffers doorgelabeled zijn (tenzij je natuurlijk geen koffers bij je hebt) en je zelf al een instapkaart voor Phukket hebt. Dat schijnt te kunnen als je de reis naar Phukket bij dezelfde organisatie aangeschaft hebt als de reis naar Bangkok. Zelf doe ik dat laatste nooit en het is mij dus ook nooit gelukt door te labelen en ook niet om een instapkaart te bemachtigen voor mijn vervolgvlucht.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

falangsoway
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door falangsoway » donderdag 18 november 2010, 15:42

Borowolf schreef:Als ik goed begrijp wat je met "de transitzone" bedoeld kun je daar alleen blijven als je koffers doorgelabeled zijn (tenzij je natuurlijk geen koffers bij je hebt) en je zelf al een instapkaart voor Phukket hebt. Dat schijnt te kunnen als je de reis naar Phukket bij dezelfde organisatie aangeschaft hebt als de reis naar Bangkok. Zelf doe ik dat laatste nooit en het is mij dus ook nooit gelukt door te labelen en ook niet om een instapkaart te bemachtigen voor mijn vervolgvlucht.
Ik kan desnoods met enkel handbagage reizen maar heb inderdaad geen ticket (enkel e-ticket).
Vrees dus dat ik toch eerst langs de immigration moet gaan en dan gaan inchecken bij Air-Asia.Hopelijk gaan wij onze domestic flight niet missen.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door Borowolf » donderdag 18 november 2010, 15:44

Als je op tijd in Bangkok landt moet dat volgens mij redelijk gemakkelijk lukken.
Ik hou meestal 3 uur aan om vertragingen in te calculeren en hou in het algemeen heeeel veel tijd over. Jij hebt meer dan 2 uur dus..... zou geen probleem moeten zijn.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » donderdag 18 november 2010, 18:23

Je moet echt eerst via de douane Thailand binnen komen en dan via een binnenlandse vlucht verder. Maar 2 uur moet haalbaar zijn.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#6 Bericht door Sert » donderdag 18 november 2010, 18:49

Als je incheckt bij EVA op Schiphol, kun je vragen of ze je bagage doorlabelen. Kwestie van je 2e ticket laten zien, en voor Air Asia moet dit geen probleem zijn.

In Bangkok wordt je bagage dan zowiezo meteen naar het andere vliegtuig gebracht.

En dan heb je genoeg tijd om te beslissen of je gebruik maakt van de transit balie, of door de douane naar 'buiten' gaat, je vriendin opzoekt en samen incheckt bij Air Asia.
In beide gevallen is het ook voor hen makkelijker dat je bagage al doorgelabeld is.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door NieTan » donderdag 18 november 2010, 18:53

Misschien dat je online al kan inchecken en je stoel al kan reserveren bij air asia zodat je alleen je koffers af hoeft te geven. Bij de speciale balie voor online inchecken is het meestal rustiger. Hou er rekening mee dat het rond kerst een gekkenhuis is op bkk suvarnabhumi airport. Soms moet je dan erg lang wachten bij de paspoort controle om Thailand in te mogen. Mocht je echt in tijdsnood zitten, dan even heel lief de mensen aankijken in de rij en vragen of je even voor mag. Domestic verder vliegen zal niet veel tijd in beslag nemen. Normaal zal 2 uur en 20 minuten genoeg moeten zijn, heb je wat vertraging is het krap zeker in het hoogseizoen. Heb dit al zo vaak gehad, probeer ook me aansluitingen altijd krap te boeken zodat ik niet lang hoef te wachten. zo kwam ik eens 25 min voor vertrek bij de incheck bali aan en mog ik gewoon nog mee en in filipijnen moest eens het laadruim van de proppelor weer open gemaakt worden nadat ik te laat was.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door NieTan » donderdag 18 november 2010, 18:56

Doorlabellen naar Airasia, dat denk ik niet dat ze dat doen. Omgekeerd zou Airasia dat namelijk ook niet doen. Airasia is lowbudget dus low service!

Sert schreef:Als je incheckt bij EVA op Schiphol, kun je vragen of ze je bagage doorlabelen. Kwestie van je 2e ticket laten zien, en voor Air Asia moet dit geen probleem zijn.

In Bangkok wordt je bagage dan zowiezo meteen naar het andere vliegtuig gebracht.

En dan heb je genoeg tijd om te beslissen of je gebruik maakt van de transit balie, of door de douane naar 'buiten' gaat, je vriendin opzoekt en samen incheckt bij Air Asia.
In beide gevallen is het ook voor hen makkelijker dat je bagage al doorgelabeld is.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Borat » donderdag 18 november 2010, 20:03

Airasia geeft op de website aan (na boeken) dat de aantal incheckbalies per 1 nov. zal verminderen en daarom adviseert om online in te checken wat waarschijnlijk tot gevolg zal hebben dat deze counter op het vliegveld drukker zal worden.

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#10 Bericht door theom » donderdag 18 november 2010, 20:26

Zoals Mart al zei zul je eerst door de douane moeten.
Transitarea is alleen toegankelijk voor passagiers welke uit het buitenland komen en weer naar het buitenland vertrekken, dat is hier niet het geval dus moet je door de douane.
Airasia en Eva hebben geen samenwerkingsovereenkomst dus doorlabelen is ook niet mogelijk.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#11 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 19 november 2010, 01:42

Borowolf schreef:Als ik goed begrijp wat je met "de transitzone" bedoeld kun je daar alleen blijven als je koffers doorgelabeled zijn (tenzij je natuurlijk geen koffers bij je hebt) en je zelf al een instapkaart voor Phukket hebt. Dat schijnt te kunnen als je de reis naar Phukket bij dezelfde organisatie aangeschaft hebt als de reis naar Bangkok. Zelf doe ik dat laatste nooit en het is mij dus ook nooit gelukt door te labelen en ook niet om een instapkaart te bemachtigen voor mijn vervolgvlucht.
Zelfs als je ticket hebt van air asia moet je door de imigratie op bkk, je kan niet "binnendoor" . Air Asia is een point to point carrier en door Labellen is niet mogelijk, zelfs niet met twee aa vluchten. Gebruik ze regelmatig vanuit sin via bkk naar chiang mai. Neem ruim de tijd, internationale vluchten kunnen makkelijk vertagingen oplopen en dan ben je vlucht kwijt en dus ook je geld.

Succes,
Tja.... het is genoeg geweest.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door nbreeker » vrijdag 19 november 2010, 02:02

falangsoway schreef:Op 24 december as land ik in Bangkok om 14u30 (air Eva).Mijn Thaise vriendin wacht mij op en wij hebben dan om 16u50 een binnenlandse vlucht naar Phukket.
Ik heb een vlucht geboekt bij Air Asia via internet en bezit een e-ticket (onze beide namen staan hierop vermeld dus 1 e-ticket).
De tijd is echter kort want ik moet een heel eind stappen tot de douane (lang wachten en in dat camerake kijken), dan terug inchecken bij Air Asia, weer de douane en dan weer een eind wandelen naar de terminal. Een race tegen de tijd dus.
Kan ik via e-mail een copy zenden van het e-ticket naar mijn vriendin en kan zij dan een vliegticket krijgen zodat ik in de transitzone kan blijven en wij onze aansluiting naar Phuket niet missen?
Ik meen gezien te hebben in Bangkok toen ik daar in July was dat er stond dat passagiers komende van het buitenland en met eind bestemming phuket,in phuket door de douane moesten er stond volgens mij phuket en nog een andere plaats,het informeren waard want Phuket is een internationaal airport.
July is alweer even geleden maar ik ben er zo goed als zeker van dat dat er stond. En als het zo is vermeld het even op de site.Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#13 Bericht door nbreeker » vrijdag 19 november 2010, 02:56

falangsoway schreef:Op 24 december as land ik in Bangkok om 14u30 (air Eva).Mijn Thaise vriendin wacht mij op en wij hebben dan om 16u50 een binnenlandse vlucht naar Phukket.
Ja je kan een kleurencopy maken van je e-ticket en aan je vriendin sturen het gaat hun tenslotte aleen om het nummer wel moet je er voor zorgen dat de naam in het paspoort precies overeenkomt met de naam in de computer.
Ik geef vaak alleen mijn paspoort en dan vragen ze geeneens om het e-ticket,ik heb het een keer moeten laten zien toen bleek dat ik op een andere dag geboekt stond maar ik mocht evengoed mee.Dan kunnen jullie elkaar ontmoeten in de transitzone.
En nog even over dat doorvliegen naar Phuket hoe meer ik over nadenk hoe zekerder ik weet dat dat er stond.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door pong » vrijdag 19 november 2010, 03:47

weer eens de allereerste basisbeginselen:
je MOET bij AA ELKE flight apart inchecken en dat moet LANDside,. ER KAN niet eens worden doorgelabled of wat dan ook. de transitdesk-airside die dat wel doet voor andere airlines doet AA niet.
2.wat me eeuwig blijft verbazen: weten NLrs nou echt niet meer wat douane doet? die zijn voor BAGAGE. Om te kijken of je smokkelt. De meest wat langere rij is voor de IMMIGRATION=pascontrole. Daarna je bagage ophalen, dann pas wuift die customs=douane je door.
3.dat ticket hoef je je totaal geen zorgen over te maken-want het is ELECTRONISCH. enkel dat telt-die prints zijn enkel versiering. Met enkel je pas (met exact de juiste naam) en eventueel voor de zekerheid die 6/7 letter/cijfers als code is alles geregeld.
4.sinds kort werkt AA net als RYANair-extra betalen voor inchecken-je wordt nu verwacht zelf tevoren je boardingpas te printen. MAAR-die moet wel door hun gecheckt en afgestempeld worden. Daarbij kan je meteen je bagage afgeven.
5.als je dus daarna Domestic=binnenlands, want naar HKT=PHuket vliegt, dan ga je dus totaal NIET door douane of wat dan ook. Het enige wat je dan passeert is een nieuwe check met pas+boardingpas en de safetycheck (niet of je smokkelt-maar of je geen verboden waar zoals flesjes water bij je hebt-of wapens e.d.).

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#15 Bericht door stevenl » vrijdag 19 november 2010, 03:58

Kan niet. Beide in te checken personen moeten inchecken. Bovendien is AA point to point, dus doorlabelen is nooit mogelijk.

Je hoeft douane overigens maar 1 maal te passeren, en ik schat dat je alles bij elkaar op tijd gaat zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”