Is dat bij jullie ook al-die hula-hoop gekte?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Is dat bij jullie ook al-die hula-hoop gekte?

#1 Bericht door pong » dinsdag 16 november 2010, 03:38

Hier in BKK is alweer de volgende rage aan de gang; de hula-hoop. de wat ouderen kunnen zich dat misschien nog uit hun jeugd in de 50er jaren herinneren. Zelfs de kledingreparatiedame (rond de 60, schat ik), stond er gisteren enthusiast mee te swingen op straat. Schijnt een soort projekt van de rattabal=regering te zijn, die de algehele gezondheid van de Thai wil verbeteren. Maar helaas: het lijkt het beste te gaan bij de wat meer gezette dikkerdjes, niet die wespendunne meiden die zo bang zijn van de ''lot kwaam uan''=afslanken. Maar nu vraag ik me af, of dit soort rages meteen doorslaan naar verweg Isan etc. of dat dat met postkoets-tempo gaat.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Is dat bij jullie ook al-die hula-hoop gekte?

#2 Bericht door nbreeker » dinsdag 16 november 2010, 03:56

pong schreef:Hier in BKK is alweer de volgende rage aan de gang; de hula-hoop. de wat ouderen kunnen zich dat misschien nog uit hun jeugd in de 50er jaren herinneren. Zelfs de kledingreparatiedame (rond de 60, schat ik), stond er gisteren enthusiast mee te swingen op straat. Schijnt een soort projekt van de rattabal=regering te zijn, die de algehele gezondheid van de Thai wil verbeteren. Maar helaas: het lijkt het beste te gaan bij de wat meer gezette dikkerdjes, niet die wespendunne meiden die zo bang zijn van de ''lot kwaam uan''=afslanken. Maar nu vraag ik me af, of dit soort rages meteen doorslaan naar verweg Isan etc. of dat dat met postkoets-tempo gaat.
Ook hier in Isan zien we al een tijdje de hula hoop rage en inderdaad is het voor de wat meer gezette personen.Alleen de hula hoops zijn hier een stuk groter dan bij ons in de vijftiger jaren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door marinusmali » dinsdag 16 november 2010, 04:17

"Ook hier in Isan zien we al een tijdje de hula hoop rage en inderdaad is het voor de wat meer gezette personen.Alleen de hula hoops zijn hier een stuk groter dan bij ons in de vijftiger jaren."

Inderdaad in Ban Namphon vlak bij Udon Thani zijn de vrouwen ook fanatiek bezig met de Hoela Hoep.
Deze zijn echter dik zo'n 5cm en zijn gevuld met wat water, waardoor ze behoorlijk zwaar zijn. en de uiteinden zijn aan elkaar verbonden met een koppeling.
Het zijn een soort flexibele waterslangen.

Niks voor mij [|( [|( [|(

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door nbreeker » dinsdag 16 november 2010, 04:46

marinusmali schreef:"Ook hier in Isan zien we al een tijdje de hula hoop rage en inderdaad is het voor de wat meer gezette personen.Alleen de hula hoops zijn hier een stuk groter dan bij ons in de vijftiger jaren."

Inderdaad in Ban Namphon vlak bij Udon Thani zijn de vrouwen ook fanatiek bezig met de Hoela Hoep.
Deze zijn echter dik zo'n 5cm en zijn gevuld met wat water, waardoor ze behoorlijk zwaar zijn. en de uiteinden zijn aan elkaar verbonden met een koppeling.
Het zijn een soort flexibele waterslangen.

Niks voor mij [|( [|( [|(
Hier in Udon Thani zijn we wat moderner en hebben we gewone zij wat groter in diameter Hula hoops,misschien zijn die gevulde hula hoops met water voor de extreme gevallen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » dinsdag 16 november 2010, 05:51

pong schreef:Maar nu vraag ik me af, of dit soort rages meteen doorslaan naar verweg Isan etc. of dat dat met postkoets-tempo gaat.
Mijnheer Pong, dat is nu precies een BKK gedachte. Ook hier op slechts 70 km van de grens met Laos, in een gehucht - want dorp kan men het niet eens noemen - tussen twee bergketens, midden in een jungle gebied van een heel groot natuurgebied, werden de hula-hoops in diverse maten en kleuren, ruim een maand geleden al te koop aangeboden.

De ontwikkeling in de Isaan gaat weliswaar bewust niet in een sneltrein vaart, maar men loopt niet achter :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#6 Bericht door nbreeker » dinsdag 16 november 2010, 07:22

Mart schreef:
pong schreef:Maar nu vraag ik me af, of dit soort rages meteen doorslaan naar verweg Isan etc. of dat dat met postkoets-tempo gaat.
Mijnheer Pong, dat is nu precies een BKK gedachte. Ook hier op slechts 70 km van de grens met Laos, in een gehucht - want dorp kan men het niet eens noemen - tussen twee bergketens, midden in een jungle gebied van een heel groot natuurgebied, werden de hula-hoops in diverse maten en kleuren, ruim een maand geleden al te koop aangeboden.

De ontwikkeling in de Isaan gaat weliswaar bewust niet in een sneltrein vaart, maar men loopt niet achter :lol:
Mart ik denk dat als Isan zich terug trekt uit Bkk,alles in het honderd loopt daar.LOL

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » dinsdag 16 november 2010, 16:09

Er is niets mis met de hoelahoep hoor ! Ik heb dat ook nog gedaan toen ik jong was maar had te weinig buik om het ding op zijn plaats te houden. Nu zou dat beter lukken, ik heb een stevig fundament aan de Michelin kant van het lijf. Maar nu wil de rug niet meer zo.

Het blijkt in NK een damessport te zijn en ik kijk met groot plezier naar een zekere mate van wulpsheid die er toch van af straalt als bevallige deernes zich draaiend over straat begeven. De heupen losjes aan het lijf; de borsten zwieren en zwaaien op een wijze die beter uitkomt dan op het schilderij dat ik thuis heb hangen van de Weerter schilder Renier Vaessen die Braziliaanse Indianen-schonen aan de zwier heeft vereeuwigd in zijn serie over, juist ja, Braziliaanse schonen uit de rimboe.

Ik herinner me nog, bij de start van die rage, dat overbezorgde artsen het moesten afraden want het zou de wervels beschadigen en nota bene zelfs de uniek vrouwelijke organen ! Nou, we weten allemaal hoe productief die generatie dames is geworden dus je kunt zeggen dat de hoelahoep heeft meegeholpen aan de baby-boom van de jaren 60. De hoelahoep is dus eigenlijk de bron van zorgen om onze toekomstige pensioenen.

Verbieden dus ! Direct !

Mart
Erelid
Erelid

#8 Bericht door Mart » dinsdag 16 november 2010, 19:12

prajak schreef:Er is niets mis met de hoelahoep hoor !

Verbieden dus ! Direct !
Was er sigaar as in de rode wijn gevallen :?: :?: :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”