Leverproblemen
Moderator: Loempia
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: Leverproblemen
Op papaya pok pok hoort die smurrie gewoon.
Mijn vrouw brengt het mee in potjes.
En dan gaat men ook nog naar het strand, ook in Zeeland, om kleine krabbetjes te vangen en die gaan er ook rauw nog eens doorheen.
En nee, hoor. Een jaar bewaren is NIET genoeg.
Sommige eitjes en andere bacteriën kunnen gemakkelijk een jaar doorstaan.
Ze kunnen de vis ook eerst koken, dan is het gevaar weg.
Maar zongedroogd stinkt het harder en daar zit kennelijk de uitdaging in.
Het is één van enkele gerechten waar je als farang gewoon af moet blijven.
Niet zo moeilijk overigens, want de stank is sowieso ondraaglijk.
Er is ook nog een lao-gerecht met rauw bloed.
Moet je als farang ook vanaf blijven.
Het zou beter zijn als de Thai er ook van afbleven (van allebei), maar ja, dat lukt dus nooit.
Trouwens, mij persoonlijk liggen hoi ook nooit goed op de maag.
Vind ze wel heel lekker, maar word er altijd lichtelijk onpasselijk van.
Ook die worden rauw of maar half gekookt verwerkt....
Nee, geef mij maar de waterkrekel uit Ubon en omgeving. Kilo's kan ik ervan op.
Maar die komen ook uit zo'n klein stenen grilletje....
Lekker bij het eten, bij bier, als hapje, in plaats van pinda's.
Echte sprinkhanen en die grote kevers vind ik goed te eten, maar toch minder lekker.
Non kopai moet ik nog steeds proberen, maar ik kan ze nergens vinden, als ik in Thailand ben.
En trouwens, die mieren en hun poppen laat ik ook graag aan de Thai over.
Niet echt lekker en soms bijten ze nog, althans de volwassen mieren. Poppen hebben die neiging niet.
Die poppen worden meestal eieren genoemd, maar dat zijn het dus beslist niet!
De poppen van zijderupsen kan ik wel door de strot krijgen, maar echt gek ben ik er niet op.
Mijn vrouw brengt het mee in potjes.
En dan gaat men ook nog naar het strand, ook in Zeeland, om kleine krabbetjes te vangen en die gaan er ook rauw nog eens doorheen.
En nee, hoor. Een jaar bewaren is NIET genoeg.
Sommige eitjes en andere bacteriën kunnen gemakkelijk een jaar doorstaan.
Ze kunnen de vis ook eerst koken, dan is het gevaar weg.
Maar zongedroogd stinkt het harder en daar zit kennelijk de uitdaging in.
Het is één van enkele gerechten waar je als farang gewoon af moet blijven.
Niet zo moeilijk overigens, want de stank is sowieso ondraaglijk.
Er is ook nog een lao-gerecht met rauw bloed.
Moet je als farang ook vanaf blijven.
Het zou beter zijn als de Thai er ook van afbleven (van allebei), maar ja, dat lukt dus nooit.
Trouwens, mij persoonlijk liggen hoi ook nooit goed op de maag.
Vind ze wel heel lekker, maar word er altijd lichtelijk onpasselijk van.
Ook die worden rauw of maar half gekookt verwerkt....
Nee, geef mij maar de waterkrekel uit Ubon en omgeving. Kilo's kan ik ervan op.
Maar die komen ook uit zo'n klein stenen grilletje....
Lekker bij het eten, bij bier, als hapje, in plaats van pinda's.
Echte sprinkhanen en die grote kevers vind ik goed te eten, maar toch minder lekker.
Non kopai moet ik nog steeds proberen, maar ik kan ze nergens vinden, als ik in Thailand ben.
En trouwens, die mieren en hun poppen laat ik ook graag aan de Thai over.
Niet echt lekker en soms bijten ze nog, althans de volwassen mieren. Poppen hebben die neiging niet.
Die poppen worden meestal eieren genoemd, maar dat zijn het dus beslist niet!
De poppen van zijderupsen kan ik wel door de strot krijgen, maar echt gek ben ik er niet op.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Udon Thani heeft het hoogste percentage leverkanker ter wereld:
http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... +National)
http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... +National)
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Ik zit midden in een leverreiniging, straks nog olijfolie met grapefruitsap drinken.....
Tja ik vond mijn buik/maag te opgezet, maar het wordt nooit een hobby.

Tja ik vond mijn buik/maag te opgezet, maar het wordt nooit een hobby.

-
- Volwaardig lid
" Ik zit midden in een leverreiniging, straks nog olijfolie met grapefruitsap drinken..... .."
Wat is dat voor behandeling, en waartegen ? En hoe staat olijfolie daarin ? En heeft grapefruit een funktie of mag bijvoorbeeld gewoon Som of Som-O ook ?
Som is sinasappel. Som-O is een vrucht ter grootte van een meloen, groen, dikke schil, en daaronder een soort sinasappel, soms zoet, soms iets bitter als een grapefruit. De Engelse naam is Pomelo. Kost iets rond 35 baht.
Ik ben niet afkerig van alternatieve dingen maar dan wel aanvullend op.... Na de drie operaties voor huidkanker, de basaalcel carcinoom, geen echt gevaarlijke kwaal als je er snel bij bent, gebruik ik dagelijks een olie bestaande uit 50% lijnzaad- en 50% sesamzaadolie en vrijwel 100% zuiver, geplukt en geperst in Thailand. De naam is Flex oil. Een bioloog in Pattaya verkoopt het spul. Ik doe een maand met een halveliterfles en die kost 600 baht.
Hoe het werkt kan niemand me uitleggen maar het schijnt reinigend te werken want ik heb al jaren geen nieuwe kankerplekken meer ontdekt. En het zat nota bene op mijn fok ! Die is wel gehavend uit de strijd gekomen.....
Wat is dat voor behandeling, en waartegen ? En hoe staat olijfolie daarin ? En heeft grapefruit een funktie of mag bijvoorbeeld gewoon Som of Som-O ook ?
Som is sinasappel. Som-O is een vrucht ter grootte van een meloen, groen, dikke schil, en daaronder een soort sinasappel, soms zoet, soms iets bitter als een grapefruit. De Engelse naam is Pomelo. Kost iets rond 35 baht.
Ik ben niet afkerig van alternatieve dingen maar dan wel aanvullend op.... Na de drie operaties voor huidkanker, de basaalcel carcinoom, geen echt gevaarlijke kwaal als je er snel bij bent, gebruik ik dagelijks een olie bestaande uit 50% lijnzaad- en 50% sesamzaadolie en vrijwel 100% zuiver, geplukt en geperst in Thailand. De naam is Flex oil. Een bioloog in Pattaya verkoopt het spul. Ik doe een maand met een halveliterfles en die kost 600 baht.
Hoe het werkt kan niemand me uitleggen maar het schijnt reinigend te werken want ik heb al jaren geen nieuwe kankerplekken meer ontdekt. En het zat nota bene op mijn fok ! Die is wel gehavend uit de strijd gekomen.....
-
- Volwaardig lid
Ik weet niet of het met een pommelo kan Prajak maar ik denk het wel.
Ik ben al zo'n 5 weken aan het 'schonen', wat vet weg en berry blaster (google er maar op) als dagelijkse reiniging van de lever. Dat helpt ook prima tegen katers trouwens. En aangezien we over 2 maanden weer met de navel bloot gaan mag mijn silhouet best iets meer van vroeger hebben.
Het is een rot kuur hoor Prajak, niet iets om er even bij te doen. Hulda Clark heeft het uitgedacht maar er zal wel een modernere variant zijn. Het komt er op neer dat je met bitterzout de galwegen ontspant, dan een glas olie met grapefruitsap, van beide 100cc en goed mengen, staand naast je bed opdrinken en meteen gaan liggen. De lever stuurt nu alle aanwezige gal met spoed naar de 12 vingerige darm en daar kunnen wel 2000 steentjes in zitten. (las ik)
Ik ben al zo'n 5 weken aan het 'schonen', wat vet weg en berry blaster (google er maar op) als dagelijkse reiniging van de lever. Dat helpt ook prima tegen katers trouwens. En aangezien we over 2 maanden weer met de navel bloot gaan mag mijn silhouet best iets meer van vroeger hebben.

Het is een rot kuur hoor Prajak, niet iets om er even bij te doen. Hulda Clark heeft het uitgedacht maar er zal wel een modernere variant zijn. Het komt er op neer dat je met bitterzout de galwegen ontspant, dan een glas olie met grapefruitsap, van beide 100cc en goed mengen, staand naast je bed opdrinken en meteen gaan liggen. De lever stuurt nu alle aanwezige gal met spoed naar de 12 vingerige darm en daar kunnen wel 2000 steentjes in zitten. (las ik)
-
- Volwaardig lid
Berry blaster en olijfolie en bittergalzout en 2000 steentjes, het lijkt me vreselijk maar ik zal me er eens in verdiepen.
In Thailand is iets dergelijks te koop onder de naam Slinmy Herbal Infusion en dat is thee en de beschrijving op het pakje is als volgt in mager Engels :
slinmy herbs is suitable for laxative, anti constipation and it suitable for both male and female who doesn't want to control food consumption...
Met andere woorden, het hele darmstelsel explodeert op een wijze die geen tsunami kan nadoen en je ontslakt in EEN keer die 6 meter modderpijp in een uitbarsting van krampend geweld die jouw toiletpot nog nimmer heeft aanschouwd laat staan heeft moeten slikken. Jouw achterwerk zal rauw aanvoelen en rood zijn als een tomaat. Ge zult een hele dag doorbrengen in het kleinste kamertje en ook uw neus zal meedoen aan de marteling die het spul u aandoet.
Ik dacht een slank-thee te hebben gekocht en heb het een keer genomen. Daar werkt het niet voor. Maar zou je de darmen eens willen ontslakken dan kun je een kleine dosis nemen. De samenstelling is senna leaves 70% en senna pods 30%.
In Thailand is iets dergelijks te koop onder de naam Slinmy Herbal Infusion en dat is thee en de beschrijving op het pakje is als volgt in mager Engels :
slinmy herbs is suitable for laxative, anti constipation and it suitable for both male and female who doesn't want to control food consumption...
Met andere woorden, het hele darmstelsel explodeert op een wijze die geen tsunami kan nadoen en je ontslakt in EEN keer die 6 meter modderpijp in een uitbarsting van krampend geweld die jouw toiletpot nog nimmer heeft aanschouwd laat staan heeft moeten slikken. Jouw achterwerk zal rauw aanvoelen en rood zijn als een tomaat. Ge zult een hele dag doorbrengen in het kleinste kamertje en ook uw neus zal meedoen aan de marteling die het spul u aandoet.
Ik dacht een slank-thee te hebben gekocht en heb het een keer genomen. Daar werkt het niet voor. Maar zou je de darmen eens willen ontslakken dan kun je een kleine dosis nemen. De samenstelling is senna leaves 70% en senna pods 30%.
-
- Volwaardig lid
Maar bij Plusonline lees ik dan weer dit :
" Ontslakken niet nodig
Uw darmen reinigen zichzelf, dus ontslakken of ontgiften is niet nodig. Gebruik laxeermiddelen alleen op advies van een arts, ook natuurlijke producten met bijvoorbeeld senna zijn niet zo goed voor uw darmen. "
Dus zeg het maar.......de geleerden zijn het zelden met elkaar eens.
" Ontslakken niet nodig
Uw darmen reinigen zichzelf, dus ontslakken of ontgiften is niet nodig. Gebruik laxeermiddelen alleen op advies van een arts, ook natuurlijke producten met bijvoorbeeld senna zijn niet zo goed voor uw darmen. "
Dus zeg het maar.......de geleerden zijn het zelden met elkaar eens.
-
- Volwaardig lid
2.000 Steentjes, zeg eens even ! Dan wordt in de Alpen lawinegevaar afgeroepen en blijven de klimmers veilig beneden. Zou je niet vast een nieuwe wc pot klaarzetten ?
-
- Volwaardig lid
Ter grote van korreltjes houd ik het voor mogelijk en anders lieg ik in commissie,
http://www.vitamins.nl/berry.blaster.htm
Het meest werkzame erin is de mariadistel.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... plant.html
Ik kom er nog op terug als je wilt, nu moet ik weg.

http://www.vitamins.nl/berry.blaster.htm
Het meest werkzame erin is de mariadistel.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... plant.html
Ik kom er nog op terug als je wilt, nu moet ik weg.