ICE dusseldorf

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: ICE dusseldorf

#16 Bericht door driver » zondag 07 november 2010, 14:35

Wouter_Udon schreef:
driver schreef:
printen44 schreef:200 euro voor een taxi? Dan is die vliegticket vanaf Dusseldorf wel heel goedkoop, dat je inclusief die taxirit goedkoper uit ben, als een directe vlucht vanaf Schiphol. Plus Rotterdam-Schiphol is dacht ik ietsjes dichterbij dan Rotterdam-Dusseldorf.

Of heb ik iets gemist. :D
...Ede/Arnhem..ICE tot Duisburg...dan trein naar Dusseldorf Flughafen nu geboekt voor ...12 euro enkele reis.
Terugreis ....ook 12,00 euro dus voor 24 eurootjes heen en weer .( mits ik terug de aansluiting haal anders mag ik wat bijbetalen denk ik )
Dan nog 502 euro voor mijn vliegticket en ik ben voor rond de 530 euro weer 4 weekies in Thailand .

gr Arie

Relatieve korte stukjes is heel goed te doen met de trein, vooral als je alleen handbagage hebt.
Ik woon 250 km van Dusseldorf af en dan met de trein, een hoop bagage, een gevoelstijd van diep in de nacht en soms nog (kleine) kinderen erbij, dan geef ik er toch de voorkeur aan een taxi te nemen.
Ze komt ons altijd netjes op tijd ophalen, hetzij thuis hetzij in Dusseldorf en brengt ons altijd keurig op de plaats van bestemming. Dat doet ze al een jaar of 5. Tijdens de ritten gesprekstof genoeg want ze is een boek aan het schrijven dat binnenkort uitkomt over het leven als taxichauffeuse en de verhalen van en over klanten.
Klopt, ik reis in m,n uppie en alleen met handbagage dan is alles wat makkelijker dan met bijv. een gezin of meerdere personen.

mvg Arie

marcel28
kenner
kenner

#17 Bericht door marcel28 » donderdag 11 november 2010, 16:08

Nou,als topic starter toch even mijn ervaring nu.

Om 1840u kom je aan met Air Berlin op Dusseldorf,maar om 1940u gaat de laatste ICE trein naar Adam/Arnhem.Dus met alleen handbagage ga je het wel redden,indien GEEN vertragingen.
- Loop naar de S Bahn spoor 11 en ga naar Dusseldorf Hbf (denk eraan 5 tussenstations)
- Ga direct door op Dusseldorf Hbf naar spoor 17.........hier vertrekt de ICE om 1940 (de laatste)

Mis je de trein onverhoopts.....dan overnachten of via Venlo met DB

Ben weet thuis en ga snel weer terug (hoop ik)
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 11 november 2010, 21:05

marcel28 schreef:Nou,als topic starter toch even mijn ervaring nu.

Om 1840u kom je aan met Air Berlin op Dusseldorf,maar om 1940u gaat de laatste ICE trein naar Adam/Arnhem.Dus met alleen handbagage ga je het wel redden,indien GEEN vertragingen.
- Loop naar de S Bahn spoor 11 en ga naar Dusseldorf Hbf (denk eraan 5 tussenstations)
- Ga direct door op Dusseldorf Hbf naar spoor 17.........hier vertrekt de ICE om 1940 (de laatste)

Als je moet wachten op je koffer dan ga je het niet redden denk ik. Mijn ervaring is dat het soms een behoorlijk lange tijd duurt voordat je je koffer weer hebt, wachttijden van 45 minuten zijn geen uitzondering.
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door driver » vrijdag 12 november 2010, 09:31

Wouter_Udon schreef:
marcel28 schreef:Nou,als topic starter toch even mijn ervaring nu.

Als je moet wachten op je koffer dan ga je het niet redden denk ik. Mijn ervaring is dat het soms een behoorlijk lange tijd duurt voordat je je koffer weer hebt, wachttijden van 45 minuten zijn geen uitzondering.
mijn idee ook maar in mijn geval heb ik nog wat extra ICE mogelijkheden mocht ik de ICE missen waarvoor ik betaald heb.

Topicstarter : nu jij er weer bent ga ik maar 4 weken weg :mrgreen:

mvg Arie

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door chelobechek » donderdag 18 november 2010, 08:27

Kleine update van mijn ervaring zover: Air Berlin kwam ruim een kwartier te vroeg aan, mijn koffertje kwam vrijwel als eerste op de band, heb snel dat kleine treintje naar het luchthaven DB station genomen en kon in de rij aansluiten voor het kopen van een kaartje voor de ICE. Er zat slechts 1 mwr die echter vrij snel werkte. Een regionale trein kwam om 19.28 aan, aansluiting op de ICE in Duisburg gehaald en alles bij elkaar was ik voor 42 euro om 22.30 in Den Haag. Totale schade enkele reis 320+42 euri. Het kan vast goedkoper maar ik ben niettemin tevreden.

groet

Chelo

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”