Bangkok is te koud

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Bangkok is te koud

#1 Bericht door Pieter » zondag 07 november 2010, 08:00

Net als ieder jaar (ondanks elk jaar goede wil om gewoon door te gaan) wordt mijn dochters zwemles op school
gestopt niet omdat het te koud is maar omdat sommige rijke (gescheeste) Thaise ouders vinden dat het te koud is en hun kinderen thuis houden.

Het blijft vreemd maar de school blijft maar luisteren naar wat anarchistische ouders.

vanaf 14 februari kunnen we weer verder met het zwemmen

Pieter [|)

Ben
Expat
Expat

Re: Bangkok is te koud

#2 Bericht door Ben » zondag 07 november 2010, 08:27

Pieter schreef:Net als ieder jaar (ondanks elk jaar goede wil om gewoon door te gaan) wordt mijn dochters zwemles op school
gestopt niet omdat het te koud is maar omdat sommige rijke (gescheeste) Thaise ouders vinden dat het te koud is en hun kinderen thuis houden.

Het blijft vreemd maar de school blijft maar luisteren naar wat anarchistische ouders.

Pieter [|)
Uiteraard worden ze daar verkouden van :shock:
Opvoeden als een watje dan krijg je dat .
Anyway, Anibiotica op de hoek van de straat waar ze ze elke week mee vol proppen bij elk hoestje en dan de airco op 20 en onder de wollen deken :D

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » zondag 07 november 2010, 08:37

Pieter, volgens de kalender is het winter in Thailand, dus niet alleen in BKK maar ook in de Isaan. Dat men ( ook hare nederige hoogheid ) 's morgens zodra de kippen en vooral de hanen gaan kraaien, zo rond 05.30 uur met een jas en muts oploopt is nog te begrijpen, maar als het donker wordt zo rond 18.00 uur en het in huis volgens de thermometer 24 C is, wordt er al weer geklaagd dat het "koud " is. :mrgreen:

Het zijn niet de anarchistische ouders, maar de over-over grootouders die dat ingesteld hebben. :roll: :o :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » zondag 07 november 2010, 09:31

Pieter schreef:Het blijft vreemd maar de school blijft maar luisteren naar wat anarchistische ouders.
Pieter [|)
Heeft niets te maken met het luisteren naar anarachistische ouders. Het is meer de angst dat de ouders (klanten) gaan lopen.
Je weet niet half hoe invloedrijk ouders van prive-school-kids kunnen zijn.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Luc » zondag 07 november 2010, 10:05

een Thai met geld is hier over alles en iedereen die minder heeft baas.
Hij/zij bepaald de regels en hoe, wat, waar, wanneer(wat ook) spel gespeeld wordt.
een Thai met heel veel geld is (soms) zelfs baas over leven en ....

tawan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Wouter_Udon » zondag 07 november 2010, 10:46

Pieter schreef:Net als ieder jaar (ondanks elk jaar goede wil om gewoon door te gaan) wordt mijn dochters zwemles op school

Pieter [|)

Het gaat niet om de absolute temp. waarden maar om het temperatuurverschil en de gevoelswaarde daarbij en dan is het koud.
Zelfs ik heb het redelijk koud als ik in december/januari in Isan ben dus ik kan me de reactie van die kinderen en hun rijke ouders wel voorstellen.
In de zomer zie je kinderen zwemmen in het meer achter onbs huis. In de winter echt niet.
Live your dream, don't dream your life.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#7 Bericht door marinusmali » zondag 07 november 2010, 11:12

"Daarom gij Hollanders" als het 24 graden is in Thailand, dan is het voor ons koud die hier permanent leven in Thailand.
Zelfs ik, die normaal alleen in m'n nikkie onder de lakens slaap, vind het dan toch noodzakelijk, om onder een deken te slapen brbrbr.
Gelukkig duurt dat niet te lang hier in Hua Hin, maar ga ik inderdaad naar Udon Thani Ban Namphon dan sterf ik het af van de kou (15/20 graden in de ochtend en de nacht) in deze tijd.

Ik kan me daarom nauwelijks meer indenken dat ik ooit terug ga naar Nederland voor vakantie in de wintertijd want dan ga ik dood van de kou en Maem helemaal.
Zelfs in de zomertijd is het soms niet aangenaam in Holland, dus ga ik maar helemaal niet naar Nederland terug [$) [$)

Akang
Expat
Expat

#8 Bericht door Akang » zondag 07 november 2010, 12:19

Hmpf wij moesten vroeger van die gebreide bivakmutsen van de hema op na zwemles met van die chloorkoppies ook in december en ook als t vroor, das pas koud!
maar het is waar, het is ook gewenning tegenwoordig als t eind december savonds afkoelt naar een aangename temperatuur en de feestvierders om middernacht nog in bikini en zwembroeken aan de bar zitten en ik toch lange mouwen aan heb [klappertandend op de brommer] wordt me gevraagd of ik ziek ben maar ja als je net uit een ijskoud europa komt is 18 graden savonds heerlijk warm, echter als je langere tijd al in in de tropische warmte zit en het temp. verschil van 35 naar 18 zakt als de zon weg is, vind je het toch fris....!
In die tijd is te vroeg of te laat op de dag koud douchen ook stukken minder aangenaam...
Even the longest journey starts with the first step...

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Duiker » zondag 07 november 2010, 12:58

Nabij Phon Charoen (Isaan) zakt de temperatuur in de avond naar minder dan 18 graden. En dat is best fris. Ook voor ons. De rillingen liepen me soms over de rug wanneer ik even buiten was. Dus snel maar weer naar binnen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door Gardensafari » zondag 07 november 2010, 13:26

150 kilometer boven Saraburi afgelopen week in de avond 14 graden.
En da's behoorlijk fris!
Dus lekker vuurtje stoken, truitje aan en borreltje erbij...
Helaas zit ik in Holland :evil:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » zondag 07 november 2010, 16:06

Het is bewolkt en dan koelt het minder af. Vanavond geen trui nodig gehad. Maar december moet nog komen met dagen guur en koud. Als het in de avond bij heldere hemel slechts +5 wordt dan lijd ik kou in mijn woonst die enkelsteens is gebouwd met enkelglas ramen en ja, er moet er toch een open voor frisse lucht. Dan gaat de elektrieke kachel aan, 1.000 watt, en dat ding kost potdorie toch maar even 3,6 baht per uur. Het faillissement nadert met rasse schreden.

Zouden ze in de schuilkelder voor weggegehoonde taaldeskundigen verwarming hebben ?

Nee, echt koud is het pas als mijn katten een trui aantrekken. En ze weten waar die liggen.

Mart
Erelid
Erelid

#12 Bericht door Mart » zondag 07 november 2010, 16:31

Zouden ze in de schuilkelder voor weggegehoonde taaldeskundigen verwarming hebben ?

Als het zover is breng ik je wel warme erwtensoep :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Wouter_Udon » zondag 07 november 2010, 18:46

Niet alleen BKK heeft het koud: North, Northeast hit by cold

http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... +National)
Live your dream, don't dream your life.

jumbo
Expat
Expat

#14 Bericht door jumbo » maandag 08 november 2010, 02:23

In Ayutthaya gaat de AC niet meer aan, de ochtenden zijn fris, voor mij heerlijk en de avonden als de enkele zwoele avond in Nederland, overdag rond de 30, kortom prima weer...
De waterheater wordt volop gebruikt...de ventilator wordt als koud ervaren door de huisgenoten.

De bloeiende planten laten het afweten, het is te koud......
Mist heerst 's-ochtends over de landerijen en velden....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door pong » maandag 08 november 2010, 03:24

maar het IS de laatste week dan ook erg koud in BKK-normaal heb je dat enkel een dag of 2-3 rond de Kerst+1/1. En nu al sinds ik hier kwam de hele week. Enkel de laatste 2 dagen is wat milder (in de nacht dan)-of ik raak eraan gewend. de fan hoeft niet aan en ik word niet wakker van de kilte aan het einde v.d. nacht. Kennissen met familie in Isan klagen helemaal dat het er kouder lijkt dan bij -20 in NL. En er zijn-zoals gebruikelijk, ook al weer doojen gevallen (mannen die straalbezopen langs de kant van de weg neervielen en niet meer bijkwamen).
Voor het zwemmen: dat is boven al helemaal uitgelegd, zowel gevoelstemperatuur als macht vanwege geld teveel en wegloopdreiging. Net zoals uiteindelijk altijd elke pupil zijn diploma wel krijgt, al haalt ie 0 punten op de Thaise CITO

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”