Verouderingsdag ..... in Thailand

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Verouderingsdag ..... in Thailand

#1 Bericht door Mart » donderdag 04 november 2010, 07:33

Verouderingsdag, ……… in Thailand

Ik heb er een heel jaar lang naar uitgekeken.

Als je 21 jaar bent geworden neemt men aan dat je volwassen bent en dat de tiener tijd voorbij is. Als je 30 bent geworden, ben je mogelijk al ouder of denk je aan het ouderschap. Bij 40 jaar hoop men de hoogste sport van de ladder te hebben bereikt. Eenmaal 50 …. Tja dan is men mogelijk al grootouder. Op weg naar 60 gaat men al denken aan pensioen en 70 noemt men al een magische leeftijd.
Soms is het erg stil en dan luister ik naar de klok en ben tot de ontdekking gekomen dat ….
Tik tak tik tak nog steeds het zelfde is als 60 of meer jaar geleden.

"Mensen denken vaak dat het leven helemaal positief moet zijn met alles erop en eraan. Dat is ook de boodschap van het positieve denken. Maar het leven kent ook afgronden. En als je die onder ogen durft te zien, pas dan heb je echt alles in het leven en pas dan leef je echt."

Plotseling is het dan weer “oud jaars dag “.
Daarom ben ik 2 november begonnen met een overpijnsing. Immers morgen is het de dag om mijn hoeveelste verjaardag te vieren.
Om me volledig voor te bereiding op het nieuwe jaar breng ik gebruikelijk die dag in eenzaamheid in de natuur door, echter deze keer was ik in gezelschap van een kleine viervoeter die in het bagage mandje voorop de bromfiets mee reisde.
Daar zitten vele voordelen aan. Ze luistert goed, brom wat doch zegt niets terug.

Ook in de natuur kom ik regelmatig gelegenheden tegen waar men wat kan drinken en eten.
Plotseling constateerde ik dat ik een paar telefoon oproepen had gemist. Hare nederige hoogheid had tegen de afspraak in toch een oproep gedaan, dus er moest iets bijzonders zijn. Nieuwsgierig als ik ben, maakte ik contact met het thuisfront. De postbode was geweest en had 2 EMS pakjes gebracht, een uit Bangkok en een uit Nongkhai. Het pakje uit BKK had ik al een dag eerder verwacht, want het was de bestelling van stroopwafels. Maar ja ….. als je zover uit de bewoonde wereld woont, is het al een wonder dat men je nog weet te vinden.
Telefonisch gaf ik de instructie hoe de inhoud van het pakje van de koekenbakker moest worden behandeld. Het geheim van het tweede pakje wilde ik zelf ontdekken.

Oudejaarsmenu
Ook is 2 november naar traditie een dag van culinaire improvisatie en experimenteren.
De laatste dag van het jaar breng ik een aantal uren door tussen de kookpotten. Het ene gerecht na het andere wordt dan ongedwongen uitgeprobeerd, soms (lees vaak) mislukt en vervolgens opnieuw geprobeerd.
Dit jaar had ik de Thaise familie uitgenodigd, in de wetenschap dat ik dan de afwas niet zelf behoefde te doen.

Maar zover was het nog niet. De gevoelstemperatuur was aanleiding om huiswaarts te gaan.
Even benoemde ik me zelf tot functionaris van de keuringsdienst van waren en constateerde dat de bestelde en aangekochte levensmiddelen in goede orde waren. De in mijn ogen “jonge”dames kregen het verzoek om volgens mijn instructies enig was- en snijwerk te verrichten, zodat de chef de cuisine later ongestoord aan de slag kon gaan.

Hallo beste mensen ik heb woensdag echt een TOP verjaardag gehad, bedankt he voor alle krabbels, mails, sms-jes, telefoontjes etc. Stuur U bij deze persoonlijk een DANK JE WEL!!!
Eigenlijk wilde ik een ieder persoonlijk bedanken, maar dat leek me toch een nutteloze bezigheid.
Dit jaar was het gezellig met een select gezelschap, over 2 jaar zal het waarschijnlijk wel groter zijn, zodat ik ergens een zaal moet afhuren. Dat wordt dan echt knallen en ik zal de komende tijd beslist geen lijst samenstellen met een uitnodiging omdat iedereen dan van harte welkom is.

Het was deze keer niet een bos van kaarsjes. Jr had uitgerekend dat hij met 10 kaarsjes op de taart het getal 73 kon weergeven, 7 op de eerste rij en 3 er achter.

Zelf zal ik er van alles aan doen om dan U gastheer te zijn. Dagelijks krijg ik een massage met complex E anti-verouderings nachtverzorgings crème, dit rijk gevulde nachtserum bevat een hoog percentage aan vitamine E met een ..nog onbekende uitwerking.
En ik weet het, 73 jaar oud worden is een voorrecht, en die krijg je niet voor niets, daar moet je wat voor doen en ….. laten.
Dus heb ik de rollator een service beurt laten geven en opnieuw ingepakt !
De reflexen zullen er wel weer wat slechter op worden.
Ik hoop nog steeds een oude heer te worden maar de oude beer is er van overtuigd dat hij toch weer een stukje dichter bij de dood is gekomen, maar geen grijs haar op mijn hoofd die daar aan denkt, want het mooiste speelgoed dat ik Jr kan geven... ben ik zelf !!!
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#2 Bericht door elst99 » donderdag 04 november 2010, 08:33

Proost op de ouwe beer!!! Ik voel met Mona mee, zit zelf ook met zo'n ouwe beer!
Het blijft behelpen, maar alles went! Inruilen, ach je krijgt er niks voor terug en er is toch wel veel ingeinvesteerd, dus er zit niets anders op als "gebruik hem maar op"'
Geniet van iedere dag!

Groetjes Leo en Agnes
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#3 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 04 november 2010, 08:57

Leuke weerspiegeling van jouw gevoelens op en rond je 73e verjaardag. Geeft, naast onze persoonlijke ontmoetingen toch weer wat extra's. [$)
We zien je volgende maand weer.
Live your dream, don't dream your life.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#4 Bericht door Ervee71 » donderdag 04 november 2010, 09:48

Mart schreef:Verouderingsdag, ……… in Thailand

Het geheim van het tweede pakje wilde ik zelf ontdekken.

Nog van harte met je verjaardag.

Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar "het geheim van het tweede pakje" [|) :mrgreen:
GETROUWD OP 24-08-2011

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#5 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 04 november 2010, 11:47

gefeliciteerd Mart, nog vele rustige jaren.

groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#6 Bericht door hansy » donderdag 04 november 2010, 12:33

Ik realiseer mij net dat ik over 17 jaar ook zo'n zelfde verjaardag hoop te vieren. Mensen wat gaat de tijd toch snel, zeker als ik dan terug kijk, 17 is jaar is zo voorbij. In ieder geval Mart, nog vele fijne jaren in Thailand in goede gezondheid.

Hans & Tarapat

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#7 Bericht door prajak » donderdag 04 november 2010, 15:40

" Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar 'het geheim van het tweede pakje'..."

Ik weet het en jullie lekker niet ! Ha ha ! Nou vooruit, anders blijven jullie hunkeren. Er zat onder meer een verjaardagskaart in.......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#8 Bericht door Mart » donderdag 04 november 2010, 18:52

prajak schreef:" Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar 'het geheim van het tweede pakje'..."

Ik weet het en jullie lekker niet ! Ha ha ! Nou vooruit, anders blijven jullie hunkeren. Er zat onder meer een verjaardagskaart in.......
en .... 3 dvd. Ja vriend Prajak heeft een vermenigvuldigheids drift, en heeft regelmatig unieke, heden daagse maar ook over jarige films en muziek ter beschikking. Een kwestie van goed zijn berichten lezen, en .... heel voorzichtig laten blijken dat je er belangstelling voor hebt.
Maar over belangstelling. Na het openen van het tweede pakje wilde Jr wel eens zien wat ik gekregen had. Die verjaardagskaart vond hij niet belangrijk. Toen kwam echter wel de vraag: "Papa waarom staat er 18+ op " Ik stond wederom met een bek vol tanden ( sorry prothese ) Hoe moet ik hem dat nu uitleggen. :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Verouderingsdag ..... in Thailand

#9 Bericht door Gardensafari » donderdag 04 november 2010, 18:59

Mart schreef:
prajak schreef:" Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar 'het geheim van het tweede pakje'..."

Ik weet het en jullie lekker niet ! Ha ha ! Nou vooruit, anders blijven jullie hunkeren. Er zat onder meer een verjaardagskaart in.......
en .... 3 dvd. Ja vriend Prajak heeft een vermenigvuldigheids drift, en heeft regelmatig unieke, heden daagse maar ook over jarige films en muziek ter beschikking. Een kwestie van goed zijn berichten lezen, en .... heel voorzichtig laten blijken dat je er belangstelling voor hebt.
Maar over belangstelling. Na het openen van het tweede pakje wilde Jr wel eens zien wat ik gekregen had. Die verjaardagskaart vond hij niet belangrijk. Toen kwam echter wel de vraag: "Papa waarom staat er 18+ op " Ik stond wederom met een bek vol tanden ( sorry prothese ) Hoe moet ik hem dat nu uitleggen. :?:
Je had gewoon moeten zeggen dat het 18+-kaas betrof. De nieuwste trend in het afvallen!
Overigens nog gefeliciteerd. en bedankt voor je leuke bespiegeling.
En met die steigerpijp bedoel je André Rieu?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”