Nog helemaal blanco

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
lindahorsey
komt net kijken
komt net kijken

Nog helemaal blanco

#1 Bericht door lindahorsey » zondag 07 juni 2009, 11:20

Hallo allemaal,

Ik wil graag met mijn vriend naar Thailand op vakantie.
Aangezien veel mensen hier al vaker in Thailand zijn geweest, dacht ik ik maak zelf een onderwerp aan. Ik heb namelijk een paar vragen. Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Wat is bijvoorbeeld de beste reistijd? qua weer is dit toch januari/februari/ maart?
En hoeveel weken zou mooi zijn voor een eerste keer thailand? Ik denk zelf dat je als je zo ver weg gaat wel wat tijd voor moet nemen. ik zat te denken aan 3 of 4 weken.
En ik lees overal dat je toch niet alles ineens kan zien. Dus moeten we kiezen. Tussen midden en noord of midden en zuid. Maar alles ziet er zo mooi uit! Wie heeft er tips om deze keuze wat makkelijker te maken?

Verder nog tips voor een eerste keer thailand? Hoe zijn jullie ervaringen met Greenwood Travel? ik vind hun site erg duidelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!! :)

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nog helemaal blanco

#2 Bericht door Singtoo » zondag 07 juni 2009, 11:44

lindahorsey schreef:Hallo allemaal,

Ik wil graag met mijn vriend naar Thailand op vakantie.
Aangezien veel mensen hier al vaker in Thailand zijn geweest, dacht ik ik maak zelf een onderwerp aan. Ik heb namelijk een paar vragen. Hopelijk kunnen jullie me helpen..

Wat is bijvoorbeeld de beste reistijd? qua weer is dit toch januari/februari/ maart?
En hoeveel weken zou mooi zijn voor een eerste keer Thailand? Ik denk zelf dat je als je zo ver weg gaat wel wat tijd voor moet nemen. ik zat te denken aan 3 of 4 weken.
En ik lees overal dat je toch niet alles ineens kan zien. Dus moeten we kiezen. Tussen midden en noord of midden en zuid. Maar alles ziet er zo mooi uit! Wie heeft er tips om deze keuze wat makkelijker te maken?

Verder nog tips voor een eerste keer thailand? Hoe zijn jullie ervaringen met Greenwood Travel? ik vind hun site erg duidelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!! :)

Welkom op het forum Linda,

Het hele jaar kun je prima reizen naar Thailand.
Maar b.v. nu is de regentijd.
Betekent niet dat het de hele herfst is net als in Nederland hoor :lol:
Soms zware regenbuien van een ½ uur tot wat langere tijd.
Het koelt dan vaak net wat prettig af.
Maar daarna, meestal, gelijk de zon weer aan de hemel.
Het verschilt ook nog een beetje naar welke regio je gaat.

November t/m februari vinden de farang, westerlingen, meestal de prettigste tijd van vanwege de temperaturen.
3 a 4 weken is zeker een goede tijd om te beginnen.
Inderdaad kun je dan alles niet gezien hebben.
Maar dat kun je in Nederland zelfs ook niet in 4 weken.
Om de keus te vergemakkelijken.
Wat voor type vakantiegangers zijn jullie?
Strand, eilanden, natuur, bergen, binnenland, backpacker, luxer dus hotel?
Dit bepaalt voor een groot deel dan je regio voor de 1e keer lijkt me.

Tips voor de 1e keer.
Zijn jullie een beetje zelfstandig.
Dus durf je op reis zonder dat je met een groep gaat.
Koop tickets en gaan.
Eventueel met een 1e overnachting in een hotel in Bangkok erbij voor het gemak.
En dan binnenstappen bij 1 van de vele locale reisbureaus.

WAARSCHUWING VOOR DAT JULLIE GAAN!!!! :idea:
Als het Thailand virus je te pakken heeft dan betekent dat je er meerdere vakanties heen zult moeten gaan ;)

Ervaringen Greenwoodtravel vind je hier
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=12&t=814825
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Rene » zondag 07 juni 2009, 15:34

Nog een tip van iemand met 3 keer 4 weken rondreis- en avontuurervaring binnen 1 jaar.
Neem zeker niet te veel mee. Alles is erg goedkoop daar behalve de wijn.
Ik neem bij wijze van spreken een tandenborstel en wat directe kleding mee. Kleding kopen doe ik alleen in Thailand.
Veel plezier daar en op dit forum. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Harm » zondag 07 juni 2009, 15:39

Rene schreef:Nog een tip van iemand met 3 keer 4 weken rondreis- en avontuurervaring binnen 1 jaar.
Neem zeker niet te veel mee. Alles is erg goedkoop daar behalve de wijn.
Ik neem bij wijze van spreken een tandenborstel en wat directe kleding mee. Kleding kopen doe ik alleen in Thailand.
Veel plezier daar en op dit forum. :D
Wou dat ik dat kon
Ben een beeeeetje te groot voor de Thaise maatjes
Met 2 mtr is er niet veel te koop op de markten en winkeltjes
Moet je al snel naar de falang winkels zoals in Chang Mai of Pattaya.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Rene » zondag 07 juni 2009, 15:53

future expat schreef: Wou dat ik dat kon
Ben een beeeeetje te groot voor de Thaise maatjes
Met 2 mtr is er niet veel te koop op de markten en winkeltjes
Moet je al snel naar de falang winkels zoals in Chang Mai of Pattaya.
Tja,... op maat laten maken is ook een mogelijkheid maar dan is het waarschijnlijk wat duurder.
Heb ook ervaring met te korte spijkerbroeken. Niet aan gedacht toen maar nu is mijn iets kleinere kameraad er blij mee.
Inderdaad eerst passen, desnoods achter de bestelauto van de verkoper op de markt. :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door frans49 » zondag 25 april 2010, 12:08

Singtoo schreef:
lindahorsey schreef: WAARSCHUWING VOOR DAT JULLIE GAAN!!!! :idea:
Als het Thailand virus je te pakken heeft dan betekent dat je er meerdere vakanties heen zult moeten gaan ;)

Ervaringen Greenwoodtravel vind je hier
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=12&t=814825

Tsja tsja, ik ging 30 jaar geleden voor het eerst naar Thailand.
Was na vijf weken doodmoe omdat ik dacht dat je vooral alles moest zien.
Een Duitse reiziger vertelde mij dat Thailand na één keer in je bloedvaten kon gaan zitten.
Ik dacht dat het onzin was want ik was wat blij om weer naar huis te gaan.
Nu ben ik in de laatse 30 jaar er meer dan 15 keer geweest waaronder verschillende malen 2 maanden.
Dus kijk uit. Dat VIRUS bestaat.

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Manos » maandag 01 november 2010, 21:45

Hmm heb ook dat virus na zeven maal na mekaar er op reis in Thailand dacht ik dat ik van het virus af was maar na vijf jaar een ander virus te hebben kwam het Thai virus weer dus in maart zijn we weer weg jihaaaaaaaaaaaaaaaa leve het virus

joepattaya
Expat
Expat

#8 Bericht door joepattaya » dinsdag 02 november 2010, 03:17

Trouwens wel leuk dat lindahorsey ook even laat weten hoe het afgelopen is, als ze er al aan begonnen is.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Kees » dinsdag 02 november 2010, 10:32

joepattaya schreef:Trouwens wel leuk dat lindahorsey ook even laat weten hoe het afgelopen is, als ze er al aan begonnen is.
Linda heeft alleen één bericht geplaatst en is nooit meer op het forum terug geweest (in ieder geval niet ingelogd).
Niet klagen, maar dragen.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Pieter » dinsdag 02 november 2010, 11:49

Kees schreef:
joepattaya schreef:Trouwens wel leuk dat lindahorsey ook even laat weten hoe het afgelopen is, als ze er al aan begonnen is.
Linda heeft alleen één bericht geplaatst en is nooit meer op het forum terug geweest (in ieder geval niet ingelogd).
Misschien is ze met z'n tweeen gegaan en alleen terug gekomen

Pieter [$) [|) [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » dinsdag 02 november 2010, 16:42

Mensen als Linda zetten aan tot schrijven en daar hebben anderen weer iets aan. En dat ze alleen maar leest, ach, dat doen de meesten hier toch ? We hebben hier een 30 tot 40 actieve penners en de rest leest. En je kunt hier ook lezen als je niet inlogt.

Ik zou Linda adviseren een goed reisboek te kopen. De Lonely Planet is een standaard werk, tot stand gekomen door een typefout. Het had Lovely Planet moeten heten......

Een anecdote uit het Weerter nachtleven. Een meneer ging een grote disco bouwen en moest een naam zoeken. Had al een reklamebureau in de arm genomen maar kon maar niet kiezen uit twee namen. Men belde hem op. Welke naam wordt het ? "Ja, het is nog fifty-fifty..."

En men ging met die naam aan de slag en het WERD fifty-fifty....noodgedwongen.

suzi_1960
kenner
kenner

#12 Bericht door suzi_1960 » donderdag 04 november 2010, 09:19

3 tot 4 weken zou prima zijn, wij hadden helaas maar 2, en daar hebben we ons programma dus ook op af moeten stellen anders wordt je gek.....en ik heb me in elk geval voorgenomen om terug te komen ...want het land is zooooo mooi, de mensen zijn erg lief. Ik krijg mijn man alleen niet aan het verstand gepeuterd dat hij echt niet perse naar een ander land hoeft om iets naders te zien dan dat we nu hebben gezien..pffft. We hebben alleen Bangkok en Krabi gedaan...tjonge dan is er nog zoooooveel over wat daar niet op lijkt...maar goed, ik zal hem de tijd geven om dat zelf te ontdekken, met behulp van mijzelf. :D :roll:

ik had, voor mijn idee, niet veel meegenomen, maar alsnog heb ik de helft niet aan gehad. Vooral korte of 3/4 broek met hemdje of shirtje gedragen, blouse met lange mouw mee en 1 lange broek (linnen is lekker los). Je kunt je spul even in de wasbak van je hotel/accomodatie weassen en ophangen, is zo droog of naaar een Laundry brengen, dat kost je echt niet veel. 50 Bht per kg, ongestreken terug...90 bht als je het gestreken terug wilde, maar de prijzen zijn natuurlijk overal anders.

als je durft en het kan , huur dan een brommertje ter plaatse, je bent er erg onafhankelijk door (ik durf het niet in echte grote steden) maar in Krabi was het hartstikke handig en goedkoop.

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » donderdag 04 november 2010, 10:43

Als je alleen maar Krabi en Bangkok hebt je gezien, dan ligt heel Thailand nog voor je open. Probeer eens de gebaande toeristische wegen te vermijden. Dan zie je veel en veel meer van Thailand. Ga naar het Noorden en ook naar de Isan. Daar ontmoet je het echte Thailand en dat is vele malen mooier dan een strand of een grote stad als Bangkok. Chiang Mai wordt niet voor niets "De Roos van het Noorden" genoemd. Buitendien is het ook veel goedkoper.

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Singtoo » donderdag 04 november 2010, 10:48

Brommertje huren op zich niks mis mee.
Alleen zijn de meeste brommers , motorfietsen onverzekerd bij de verhuurbedrijfjes.
Bij auto's is de kans dat hij onverzekerd is kleiner.
Maar ook niet uitgesloten.
Dus als er dan iets gebeurd.
Dan heb je dubbel pijn.
Fysiek maar ook nog een keer pijn in je portemonnee.
Omdat ze jou de schade laten betalen.

Zoals altijd geld ook hier de de goede lijden onder de kwade.
Maar een gewaarschuwd mens telt zeker voor 2. ;)
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

suzi_1960
kenner
kenner

#15 Bericht door suzi_1960 » donderdag 04 november 2010, 18:17

dan is het zeker handig te checken hoe het met de verzekering zit....hadden wij niwet gedaan, te westers gedacht blijkbaar :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”