Gast

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Gast

#31 Bericht door Gijs-CNX » zondag 31 oktober 2010, 15:44

Beste konijn,

Heb mijn vraag nog eens terug gelezen en kan nou niet zeggen dat die onbeschoft was.
Mijn vraag was duidelijk, van welke afkomst je was daar je vermelde dat je diverse forums kwam.

Nu is het mij nog niet duidelijk maar volgens je diverse antwoorden her en der begrijp ik dat je in Korea geboren bent en naar Nederland bent gekomen? Klopt dat? Is je vader of moeder van Koreaanse afkomst?

Vervolgens heeft elk zijn eigen verhaal en als je echt wilt verdiepen in bepaalde zaken dan juich ik dat toe, maar toen wel het respect. Dan zul je ook met respect antwoorden ontvangen.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Gast

#32 Bericht door Ben » zondag 31 oktober 2010, 15:46

Gast schreef:
Ben schreef:Leuk liedje voor nijntje.

Uit de oude doos .
http://www.youtube.com/watch?v=qeftp-WeIK0

En in welk Korea ben je geboren N of Z?
Dat heb je al 2 keer geplaatst, als ik mij niet vergis. In Noord Korea kom je volgens mij niet zo makkelijk de grens over...Dus bij deze, je antwoord.
Je vergist je .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#33 Bericht door jumbo » zondag 31 oktober 2010, 15:47

Gast schreef:
jumbo schreef:
Gast schreef:
Denk dat Korea zich in de afgelopen 20 jaar economisch gezien, erg goed heeft ontwikkeld. Weet niet hoe dat in Thailand is, maar ik vermoed van niet. En inderdaad, Thailand en Korea zullen ongetwijfeld qua cultuur veel van elkaar verschillen. Net als Belgie en Nederland. Maar ik hoop heel erg dat Thailand zich economisch goed gaat ontwikkelen, om zo de armoede te lijf te gaan. Zal wel lang duren.

Denk dat Thailand zich ook sterk heeft ontwikkeld, maar op een heel verschillende manier.
Je moet alleen naar de verschillende omstandigheden kijken.
Alleerst kwam ZK uit een oorlog vandaan en werd zwaar ondersteund door de US.
Geografisch is ZK kleiner met een veel hogere bevolkingsdichtheid en dus hoger bereik
Daarnaast waren het slimmere, minder corrupte en minder egocentrisch gestuurde mensen die gedreven door de competitie met NK en een oog voor de vraagmarkt hun basis behoefte eerst invulden. Educatie was daarin de aanjager en dat is nu dus te zien.

De armoede hier is dus te wijten aan de uitgestrektheid en bereikbaarheid, Bedrijven zullen zich niet zo eenvoudig laten lokken naar een bijvoorbeeld Korat, terwijl ZK over de kust heeft en dus bereikbaarder is.
Verder hebben de marionetten regeringen gestuurd door het leger niet veel positiefs opgebracht ander de money for the few.... Inmiddel is er sinds 2000 een gekozen regering en dat gaat niet zonder slag of stoot omdat de corruptie en het hangen aan het verleden zijn effect zou heeft.
Denk niet dat bedrijven zich daar zo snel laten afschrikken. Als er ergens een markt voor is, dan zullen bedrijven dat zeker aantrekkelijk vinden. En ja, het klopt dat Korea veel Westerse, vooral Amerikaans invloeden heeft gemaakt, mede door de WO2. Maar toch schijnt het dat de cultuur nog steeds is behouden. En ja, educatie is heel belangrijk. Thailand is een land wat veel tourisme aantrekt, daar zouden ze, denk ik, veel meer kunnen doen.


En China en Japan is ook een goed voorbeeld van de ontwikkeling, vooral op ecomoisch gebied. Vooral China heeft zich en weet zich nog erg goed te ontwikkelen. Nu de rest van Azie en andere landen die het heel erg nodig hebben nog.
Persoonlijk denk ik dat de Koreaanse oorlog de ware aanjager is geweest, niet zozeer WO2
Na en tijdens de KO kwamen de kemphanen tegenover elkaar te staan en werd er door de VS zwaar geinvesteerd en volgens US model een lopende band economie neergezet, waar de basis dus educatie was...

Japan plukte daar na WO2 weer de vruchten van en China als culturee rijkste land in Azie heeft zichzelf door de openstelling van de grenzen die dienst bewezen...

Logistiek is een van de belangrijkere onderdelen van bedrijven mede omdat binnen de grenzen van een land de kosten voor iedereen gelijk zijn....of gelijk gemaakt worden door andere minimum lonen te hanteren binnen verschillende provincien..
Locatie is de laatste decennia het toverwoord...
Markt heeft twee begrippen in deze; de productie markt en de afzet markt. Voor productie en vervolgens logistiek naar afzet maakt het een wezenlijk verschil uit waar je zit...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Gast

#34 Bericht door printen44 » zondag 31 oktober 2010, 15:55

Ik las zo al de berichten van ons konijntje en ik denk dat het weer iemand is die dit forum binnenkomt, wat lawaai schopt en dan weer met de noorderzon verdwijnt. Die hebben we al tig keren gehad. Van het profiel wordt je ook niks wijzer. waarschijnlijk te bang om wat in haar of zijn profiel te zetten.

Volgens mij is het een belegen puber of iemand die op verschillende forums lekker wil gaan schoppen. Ik vind het prima, want de humor ligt op straat, pardon, in de berichten van ons aller Konijn op het forum.

Gast

Re: Gast

#35 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 15:55

Ik bedoelde inderaad de Koreaanse oorlog. Erg jammer dat één land in stukken is verdeeld, terwijl ze samen waarschijnlijk veel meer kunnen bereiken. Net als heel Azie bij elkaar.


.[/quote]

Persoonlijk denk ik dat de Koreaanse oorlog de ware aanjager is geweest, niet zozeer WO2
Na en tijdens de KO kwamen de kemphanen tegenover elkaar te staan en werd er door de VS zwaar geinvesteerd en volgens US model een lopende band economie neergezet, waar de basis dus educatie was...

Japan plukte daar na WO2 weer de vruchten van en China als culturee rijkste land in Azie heeft zichzelf door de openstelling van de grenzen die dienst bewezen...

Logistiek is een van de belangrijkere onderdelen van bedrijven mede omdat binnen de grenzen van een land de kosten voor iedereen gelijk zijn....of gelijk gemaakt worden door andere minimum lonen te hanteren binnen verschillende provincien..
Locatie is de laatste decennia het toverwoord...
Markt heeft twee begrippen in deze; de productie markt en de afzet markt. Voor productie en vervolgens logistiek naar afzet maakt het een wezenlijk verschil uit waar je zit...[/quote]
Laatst gewijzigd door Gast op zondag 31 oktober 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Gast

#36 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 16:03

[quote="jumbo"][quote="Gast"][quote="jumbo"][quote="Gast"]

quote]

Is het voor bedrijven niet aantrekkelijk om te investeren in bijvoorbeeld het toerisme in Thailand?

Gast

Re: Gast

#37 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 16:11

Gijs-CNX schreef:Beste konijn,

Heb mijn vraag nog eens terug gelezen en kan nou niet zeggen dat die onbeschoft was.
Mijn vraag was duidelijk, van welke afkomst je was daar je vermelde dat je diverse forums kwam.

Nu is het mij nog niet duidelijk maar volgens je diverse antwoorden her en der begrijp ik dat je in Korea geboren bent en naar Nederland bent gekomen? Klopt dat? Is je vader of moeder van Koreaanse afkomst?

Vervolgens heeft elk zijn eigen verhaal en als je echt wilt verdiepen in bepaalde zaken dan juich ik dat toe, maar toen wel het respect. Dan zul je ook met respect antwoorden ontvangen.

Groet,

Gijs
Was een typfout, bedoelde wel een ander Aziatisch land. Ik kwam hier meer om wat meer met andere Aziatische, in dit geval Thaise, mensen in contact te komen. Maar inderdaad, ik woon nu in Nederland, maar ben geboren in Korea. En een uitstekend voorbeeld van integratie, al zeg ik het zelf.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#38 Bericht door jumbo » zondag 31 oktober 2010, 16:14

Gast schreef: Is het voor bedrijven niet aantrekkelijk om te investeren in bijvoorbeeld het toerisme in Thailand?

In wat voor een manier kunnen bedrijven investeren in toerisme anders dan in hotels???
En dat wordt al voldoende gedaan door allerlei EU en VS ketens..
En vervolgens berekenen ze een EU/VS prijs door met goedkoper personeel en een lagere investering (bouw, materialen etc) Is dat goed voor Thailand??
Thailand levert productiepersoneel voor de Multinationals...ze hebben het nadeel dat ze niet zijn genuked door de geallieerde strijdkrachten, geen boosaardig slechte communistische (bij voorkeur) buurman hebben, geen olierijkdommen hebben en dat soort triviale dingen...
Anders waren ze al veel verder geweest....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gast

Re: Gast

#39 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 16:16

jumbo schreef:
Gast schreef: Is het voor bedrijven niet aantrekkelijk om te investeren in bijvoorbeeld het toerisme in Thailand?

In wat voor een manier kunnen bedrijven investeren in toerisme anders dan in hotels???
En dat wordt al voldoende gedaan door allerlei EU en VS ketens..
En vervolgens berekenen ze een EU/VS prijs door met goedkoper personeel en een lagere investering (bouw, materialen etc) Is dat goed voor Thailand??
Thailand levert productiepersoneel voor de Multinationals...ze hebben het nadeel dat ze niet zijn genuked door de geallieerde strijdkrachten, geen boosaardig slechte communistische (bij voorkeur) buurman hebben, geen olierijkdommen hebben en dat soort triviale dingen...
Anders waren ze al veel verder geweest....
Ik heb het niet over Westerse bedrijven.Thailand zelf dus. Als je kijkt naar China, Japan en Korea...waarom zou Thailand en andere Aziatische landen het dan niet kunnen.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Gast

#40 Bericht door Gijs-CNX » zondag 31 oktober 2010, 17:23

Beste Konijn,

Dank voor U antwoord, maar je spreekt over een goede integratie maar je bent geboren in korea uit Koreaanse ouders? Of een andere mix, ik bedoel als je in een expat gezin bent geboren dan is er niet echt sprake van integratie.

Gewoon interrese, niet meer en niet minder. Wil gewoon weten waar je aversie vandaan komt.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Gast

Re: Gast

#41 Bericht door Gast » zondag 31 oktober 2010, 17:29

Gijs-CNX schreef:Beste Konijn,

Dank voor U antwoord, maar je spreekt over een goede integratie maar je bent geboren in korea uit Koreaanse ouders? Of een andere mix, ik bedoel als je in een expat gezin bent geboren dan is er niet echt sprake van integratie.

Gewoon interrese, niet meer en niet minder. Wil gewoon weten waar je aversie vandaan komt.

Groet,

Gijs
Wat versta je onder integratie? Iedereen die geen Nederlandse ouders heeft is een allochtoon. En inderdaad, uit Koreaanse ouders, niet uit Chinese ouders.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Gast

#42 Bericht door Gijs-CNX » zondag 31 oktober 2010, 19:57

Gast schreef:
Gijs-CNX schreef:Beste Konijn,

Dank voor U antwoord, maar je spreekt over een goede integratie maar je bent geboren in korea uit Koreaanse ouders? Of een andere mix, ik bedoel als je in een expat gezin bent en. dan is er niet echt sprake van integratie.

Gewoon interrese, niet meer en niet minder. Wil gewoon weten waar je aversie vandaan komt.

Groet,

Gijs
Wat versta je onder integratie? Iedereen die geen Nederlandse ouders heeft is een allochtoon. En inderdaad, uit Koreaanse ouders, niet uit Chinese ouders.



Beste Konijn, normale vraag en weer antwoord met sarcasme. Ik denk dat we het hier maar laten aangezien je zegt een voorbeeld te zijn van integratie maar normaal gedrag vindt ik dit niet. Zeg niet dat ik niet geprobeerd heb normaal op je posten te reageren
Laatst gewijzigd door Gijs-CNX op maandag 01 november 2010, 06:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Tja.... het is genoeg geweest.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Gast

#43 Bericht door Wereldvreemd » zondag 31 oktober 2010, 22:28

jumbo schreef:Thailand levert productiepersoneel voor de Multinationals...ze hebben het nadeel dat ze niet zijn genuked door de geallieerde strijdkrachten, geen boosaardig slechte communistische (bij voorkeur) buurman hebben, geen olierijkdommen hebben en dat soort triviale dingen...
Anders waren ze al veel verder geweest....
Dat merk ik toch niet vaak dat je het bij het verkeerde eind hebt. De VS hebben tijdens de koude oorlog toch aardig hun best gedaan om Thailand te vriend te houden. Er was een grote luchtmachtbasis van de VS in Thailand.

Het grote verschil met bijvoorbeeld Korea en Japan is dat de economie in Thailand al draaide en niet in puin lag. De VS hebben destijds een andere tactiek gekozen en het nodige geld gebruikt om de Thai een bepaalde denkwijze te laten ontwikkelen (indoctrinatie). Zodoende krijgen de Thai de indruk bijgebracht dat Thailand boven alles staat en levende personen er zijn om te vereren..... In verband met censuur zal ik het hierbij moeten laten. [|)
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#44 Bericht door jumbo » maandag 01 november 2010, 03:17

Gast schreef:Ik heb het niet over Westerse bedrijven.Thailand zelf dus. Als je kijkt naar China, Japan en Korea...waarom zou Thailand en andere Aziatische landen het dan niet kunnen.
Omdat grootschalige na-oorlogse buitenlandse investeringen in een land dat in puin lag waardoor infrastructuur en educatie voorrang kregen niet op Thailand van toespassing was.

China is een verhaal apart..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Gast

#45 Bericht door jumbo » maandag 01 november 2010, 03:21

Wereldvreemd schreef:
jumbo schreef:Thailand levert productiepersoneel voor de Multinationals...ze hebben het nadeel dat ze niet zijn genuked door de geallieerde strijdkrachten, geen boosaardig slechte communistische (bij voorkeur) buurman hebben, geen olierijkdommen hebben en dat soort triviale dingen...
Anders waren ze al veel verder geweest....
Dat merk ik toch niet vaak dat je het bij het verkeerde eind hebt. De VS hebben tijdens de koude oorlog toch aardig hun best gedaan om Thailand te vriend te houden. Er was een grote luchtmachtbasis van de VS in Thailand.

Het grote verschil met bijvoorbeeld Korea en Japan is dat de economie in Thailand al draaide en niet in puin lag. De VS hebben destijds een andere tactiek gekozen en het nodige geld gebruikt om de Thai een bepaalde denkwijze te laten ontwikkelen (indoctrinatie). Zodoende krijgen de Thai de indruk bijgebracht dat Thailand boven alles staat en levende personen er zijn om te vereren..... In verband met censuur zal ik het hierbij moeten laten. [|)
Niemand heeft de wijsheid in pacht en iets bijleren is mij niet vreemd...
Inderdaad, en omdat het niet in puin lag, werd de insfrastructuur niet helemaal opnieuw aangepakt, werd er niet grootschalig geinvesteerd en werd educatie onder de US banner niet doorgevoerd.....je kan dat vertalen naar 'ander aanpak en indoctrinatie' maar ik zie dat toch als de motivatie waarom eea niet is gebeurd.
Kan ook een combinatie zijn...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”