vlucht Nakhon Ratchasima
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
vlucht Nakhon Ratchasima
Hallo allemaal,
Ik ben een stille genieter van dit forum maar heb nu toch wat advies nodig. Op 1 januari 2011 vlieg ik naar Bangkok. Ik zoek het internet af naar een verbinding (vlucht) naar Surin. Mogelijk via vliegveld Nakhon Ratchasima. Op 22 Januari vertrekt mijn vlucht vanaf Bangkok naar Amst. om 12.55 uur. Dus zoek ik ook de terugreis van Surin. Wie oh wie kan mij adviseren?
b.v.d. Benno
Ik ben een stille genieter van dit forum maar heb nu toch wat advies nodig. Op 1 januari 2011 vlieg ik naar Bangkok. Ik zoek het internet af naar een verbinding (vlucht) naar Surin. Mogelijk via vliegveld Nakhon Ratchasima. Op 22 Januari vertrekt mijn vlucht vanaf Bangkok naar Amst. om 12.55 uur. Dus zoek ik ook de terugreis van Surin. Wie oh wie kan mij adviseren?
b.v.d. Benno
- Edje
- Expat
Re: vlucht Nakhon Ratchasima
Dichts bijzijnde luchthaven voor Surin is Buri Ram.
Zie http://www.nokair.com
Zie http://www.nokair.com
Groetjes; Edje
-
- Expat
http://www.etravelway.com/Schedule_HappyAir.asp
Niet verder als Korat en ook nog "redelijk onbetrouwbaar".
Heb informatie over vertragingen en cancelingen wegens gebrek aan passagiers.
Niet verder als Korat en ook nog "redelijk onbetrouwbaar".
Heb informatie over vertragingen en cancelingen wegens gebrek aan passagiers.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- komt net kijken
Hallo allemaal, de aankomst op Bangkok Suvarnabhum is met EVA air ong. 14.30 uur. Echter Nokair vertrekt volgens schema ong. 13.00 uur van luchthaven Don Muang. Dit gaat me dus niet lukken. Heeft iemand nog suggesties? Misschien per taxi?
Groet Benno.
Groet Benno.
-
- Volwaardig lid
benno 2 schreef:Hallo allemaal, de aankomst op Bangkok Suvarnabhum is met EVA air ong. 14.30 uur. Echter Nokair vertrekt volgens schema ong. 13.00 uur van luchthaven Don Muang. Dit gaat me dus niet lukken. Heeft iemand nog suggesties? Misschien per taxi?
Groet Benno.
Nok Air heeft vaak ook nog een vlucht laat in de middag maar kijk ook eens op http://booking.airasia.com/Search.aspx?redirect=1&sso=1 en http://www.thaiair.com/.
De laatste twee vertrekken van Suvarnabhum dus dat scheelt in taxi kosten.
Live your dream, don't dream your life.
-
- komt net kijken
- Contacteer:
Wel er is een vliegveld in Surin maar zover ik weet worden daar geen commercieele vluchten meer op gemaakt. Je zou naar Buriram kunnen vliegen, maar dat vliegveld ligt nogal ver van Buriram stad en dus nog verder van Surin stad.
Ik denk dat je het makelijkst naar Khorat (Nakhon Ratchisima) kunt vliegen, maar er wordt ook veel op Ubon Ratchathani gevlogen en ik denk dat van Ubon korter naar Surin is als vanaf Khorat.
Andere optie is de bus of gewoon een "taxi".
Persoonlijk zou ik niet de bus nemen, taxi zou een beetje duur kunnen zijn (ik schat het op 7uur rijden).
Ik denk dat je het makelijkst naar Khorat (Nakhon Ratchisima) kunt vliegen, maar er wordt ook veel op Ubon Ratchathani gevlogen en ik denk dat van Ubon korter naar Surin is als vanaf Khorat.
Andere optie is de bus of gewoon een "taxi".
Persoonlijk zou ik niet de bus nemen, taxi zou een beetje duur kunnen zijn (ik schat het op 7uur rijden).
-
- Volwaardig lid
Khorat heeft al jaren geen echt geregelde flights-soms probeert een kleintje het weer-maar dat loopt meest slecht af. En ALS het weer gaat-meest niet eens daily.
Als je perse verder wil vliegen, dan is Ubon wrs. de beste keus.
Taxi kan altijd-al is dat wel onderhandelen. Reken globaal op 10-12 bt/km, dus dat is al gauw rond de 5000 THB=rond de 125 tegeswoordig.
Maar denk nou ff na:
vrijwel iedereen die naar zo'n Isan gat wil kent daar iemand. Ter plekke is een huurauto-besteld via die relatie, altijd goedkoper en betrouwbaarder. Zeker voor retour naar Swampy. Als je al kan vliegen, dan zijn noch Surin, noch BRam cheap-cheap en kijk je tegen dezlefde prijzen aan.
Ik schat dat als EVA op tijd is-rond 14.30 en je direkt een taxi naar de Mochit neemt, je nog wel een avondbus naar Surin vindt-kom je rond 24.00 aan. Daarna is het wachten totdat de nachtbussen weer gaan-met arr. next morning.
Als je perse verder wil vliegen, dan is Ubon wrs. de beste keus.
Taxi kan altijd-al is dat wel onderhandelen. Reken globaal op 10-12 bt/km, dus dat is al gauw rond de 5000 THB=rond de 125 tegeswoordig.
Maar denk nou ff na:
vrijwel iedereen die naar zo'n Isan gat wil kent daar iemand. Ter plekke is een huurauto-besteld via die relatie, altijd goedkoper en betrouwbaarder. Zeker voor retour naar Swampy. Als je al kan vliegen, dan zijn noch Surin, noch BRam cheap-cheap en kijk je tegen dezlefde prijzen aan.
Ik schat dat als EVA op tijd is-rond 14.30 en je direkt een taxi naar de Mochit neemt, je nog wel een avondbus naar Surin vindt-kom je rond 24.00 aan. Daarna is het wachten totdat de nachtbussen weer gaan-met arr. next morning.
-
- Erelid
Benno, hier een website van Nakhon Chai Air bus onderneming, die rechtstreeks van BKK naar Surin gaat. Je kan een ticket telefonisch reserveren.
Bij de taxi standplaats wel even duidelijk de naam van de bus ondernemer melden en de chauffeur breng je er wel.
Het is een genoegen om deze maatschappij te reizen.
Indien je met Google chrome surf kan je de pagina rechtstreeks vertalen.
Verdere vragen, stuur maar een PB
http://www.nca.co.th/runway.php
Bij de taxi standplaats wel even duidelijk de naam van de bus ondernemer melden en de chauffeur breng je er wel.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- kenner
Als ik het goed begrijp wil je via Korat naar Surin?
Als je al in Korat bent dan is Surin 226 KM.
Das geen afstand meer voor he vliegtuig

-
- Volwaardig lid
Je wilt naar Surin. Er gaan veel treinen van BKK naar Ubon en die stoppen in Surin. Na 20 uur gaan er een paar maar als je geen nachttrein wil neem dan een hotelletje en pak in de morgen de trein vanaf Hualampong station, te bereiken met metro en taxi. Je kunt wel naar Korat vliegen maar of je dan aansluiting hebt op de trein ? De dagbus kan ook, vanaf het noordstation nabij Chatuchak. Neem een aircon bus en zeker in de vroege morgen zijn de chauffeurs nog fit. Bovendien zijn trein en bus goedkoper dan vliegen.
Je hebt vakantie, waarom die haast ?
-
- Erelid
In Korat is het vliegveld niet meer operationeelMarkbr schreef:Als ik het goed begrijp wil je via Korat naar Surin?

-
- Erelid
Volg wel de laatste berichten. Op dit moment is er geen treinverbinding.prajak schreef:Je wilt naar Surin. Er gaan veel treinen van BKK naar Ubon en die stoppen in Surin. Na 20 uur gaan er een paar maar als je geen nachttrein wil neem dan een hotelletje en pak in de morgen de trein vanaf Hualampong station, te bereiken met metro en taxi. Je kunt wel naar Korat vliegen maar of je dan aansluiting hebt op de trein ? De dagbus kan ook, vanaf het noordstation nabij Chatuchak. Neem een aircon bus en zeker in de vroege morgen zijn de chauffeurs nog fit. Bovendien zijn trein en bus goedkoper dan vliegen.
De chauffeurs van de door mij aanbevolen busonderneming worden na 3 uur afgelost.
- joepattaya
- Expat
Er rijdt een shuttlebus tussen de luchthaven en het bus station van Swampie airport. Geen taxi nodig dus.Mart schreef:Benno, hier een website van Nakhon Chai Air bus onderneming, die rechtstreeks van BKK naar Surin gaat. Je kan een ticket telefonisch reserveren.
Je krijgt daarvoor waarschijnlijk ook geen taxi, want zo'n rit levert te weinig op voor de chauffeur (ca. THB 50 + THB 25) en moet na de rit weer achteraan sluiten in de wachtrij.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.