Persvrijheid

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Persvrijheid

#31 Bericht door jumbo » woensdag 27 oktober 2010, 15:03

Dacht ik ook eerst van Mart, later bleken het gelukstreffers te zijn :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door prajak » woensdag 27 oktober 2010, 15:26

De heer Mart, ik hem mogen ontvangen in mijn nederige woonst, combineert levenswijsheden met de kunst de beste erwtensoep van Thailand te maken. Mijn vriezer druipt het water uit de mond van wat ik er heb opgeslagen en uiteraard zijn alleen de dame en ik toegelaten er van te proeven. Ik zou haast de heer Trompetter adviseren de heer Mart eens uit te nodigen in zijn riante optrekje mits met de tassen ruim voorzien van het edele erwtennat.

En verder zal ik de heer Trompetter morgen uitgebreid -doch met de mond vol- berichten over de schone kunst van het produceren der stroopwafels. Als Tante Post haar werk naar behoren verricht komt het morgen binnen uit de ruime voorraadschuur van Jumbo.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#33 Bericht door Gardensafari » woensdag 27 oktober 2010, 19:07

Heren, wat is dit nu toch weer voor een onlosmaakbare kluwen aan onderwerpen, opmerkingen en gedoe.
Ik wil hier een ernstig pleidooi houden voor het toepassen van de REGELS.
Hoofdregel op dit en op alle andere forums is: één onderwerp per topic.
Dit draadje gaat over persvrijheid.
Dus niet over regeltjes, erwtensoep, oudpapieren liefde, Naarden, trompetgeschal, JoePattaya die weet waar de mosterd is, Koot en Bie die worden geciteerd, Sert die meent dat hij het recht heeft om zelfstandig na te denken.
En dan een conversatie als deze:
"Een overmaat aan regeltjes maakt mensen uiteindelijk dom.
en ....zonder regeltjes blijven de mensen dom
Dacht ik ook eerst van Mart, later bleken het gelukstreffers te zijn."
Waar slaat dat op?

En dan komt Prajak nog met een vriezer die het water uit de mond druipt.
Overigens één welgemeende raad, heer Prajak: laat die vriezer nakijken, want dat hoort niet.
Straks zit je met een bult ontdooide erwtensoep.
En de houdbaarheid ervan lijk mij in een tropisch klimaat beperkt.
Hangt overigens ook af van de gebezigde worst.
Als het goed is, is dat rookworst. Slagersrookworst, Gelderse rookworst of HEMA-rookworst, het maakt niet uit.
Zo'n worst heeft een typische vorm: hij is langer dan hij breed is.
Nu geldt dit voor wel meer objecten.
Het geldt bijvoorbeeld ook voor mijzelf.
En ik heet Hans.
Een rookworst wordt in eerste aanleg gerookt.
Nu weten we allemaal dat roken ongezond is, maar kennelijk zijn er uitzonderingen.
Dat heeft de rookworst overigens gemeen met een paling.
Er zijn nog meer overeenkomsten.
Ook een paling heeft de typische worstvorm.
Het verschil is echter dat een paling in gestrekte toestand wordt aangeboden, terwijl de verkopers van rookworst de uiteinden dezes naar elkaar toebuigen.
Het roken van ham, worst of paling verhoogt de houdbaarheid ervan.
Dat kan dus ook gelden voor de rookworst in de eerdergenoemde erwtensmurrie.
Resultaat kan zijn dat de brij stinkt, maar dat het worstje nog te consumeren is.

Het zal duidelijk zijn: ik vind dat we ons aan de regel moeten houden: één onderwerp per draadje.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Jim » woensdag 27 oktober 2010, 23:24

de enige onderwerpen op dit forum die 100% on-topic zijn, zijn de onderwerpen zonder antwoord.
en zelfs daarvan is een groot percentage off-topic [|)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door prajak » donderdag 28 oktober 2010, 00:44

Gardensafari, de waarheid is, ik praat noodgedwongen over erwtensoep en paling en rookworst omdat ik niet durf op te merken dat ik liever konijn eet !

Verder mag een forum best speels zijn. Anders wordt het saai. En een saai forum leidt tot saaie mensen. Saaie mensen lijden meer dan lachende mensen. Lachende mensen zijn mensen die meer herrie maken dan saaie mensen. Herriemakende mensen dwingen saaie mensen tot het kopen van oorwarmers. Oorwarmers komen van bont van dieren zoals konijntjes. Daarom eet ik konijntjes. Maar dat mag ik vast niet zeggen van Gardensafari want hij is een konijnenvriendje. Daarom praat ik over erwtensoep en paling en rookworst. Snappelez vouz ?

Potverdrie en dat om 06.44 in den morgen !

joepattaya
Expat
Expat

#36 Bericht door joepattaya » donderdag 28 oktober 2010, 02:27

Gardensafari schreef:Heren, wat is dit nu toch weer voor een onlosmaakbare kluwen aan onderwerpen, opmerkingen en gedoe.
Ik wil hier een ernstig pleidooi houden voor het toepassen van de REGELS.
Hoofdregel op dit en op alle andere forums is: één onderwerp per topic.
Dit draadje gaat over persvrijheid.
Dus niet over regeltjes, erwtensoep, oudpapieren liefde, Naarden, trompetgeschal, JoePattaya die weet waar de mosterd is, Koot en Bie die worden geciteerd, Sert die meent dat hij het recht heeft om zelfstandig na te denken.
En dan een conversatie als deze:
"Een overmaat aan regeltjes maakt mensen uiteindelijk dom.
en ....zonder regeltjes blijven de mensen dom
Dacht ik ook eerst van Mart, later bleken het gelukstreffers te zijn."
Waar slaat dat op?

En dan komt Prajak nog met een vriezer die het water uit de mond druipt.
Overigens één welgemeende raad, heer Prajak: laat die vriezer nakijken, want dat hoort niet.
Straks zit je met een bult ontdooide erwtensoep.
En de houdbaarheid ervan lijk mij in een tropisch klimaat beperkt.
Hangt overigens ook af van de gebezigde worst.
Als het goed is, is dat rookworst. Slagersrookworst, Gelderse rookworst of HEMA-rookworst, het maakt niet uit.
Zo'n worst heeft een typische vorm: hij is langer dan hij breed is.
Nu geldt dit voor wel meer objecten.
Het geldt bijvoorbeeld ook voor mijzelf.
En ik heet Hans.
Een rookworst wordt in eerste aanleg gerookt.
Nu weten we allemaal dat roken ongezond is, maar kennelijk zijn er uitzonderingen.
Dat heeft de rookworst overigens gemeen met een paling.
Er zijn nog meer overeenkomsten.
Ook een paling heeft de typische worstvorm.
Het verschil is echter dat een paling in gestrekte toestand wordt aangeboden, terwijl de verkopers van rookworst de uiteinden dezes naar elkaar toebuigen.
Het roken van ham, worst of paling verhoogt de houdbaarheid ervan.
Dat kan dus ook gelden voor de rookworst in de eerdergenoemde erwtensmurrie.
Resultaat kan zijn dat de brij stinkt, maar dat het worstje nog te consumeren is.

Het zal duidelijk zijn: ik vind dat we ons aan de regel moeten houden: één onderwerp per draadje.
Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#37 Bericht door jumbo » donderdag 28 oktober 2010, 02:30

joepattaya schreef: Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.
Ruggesteuntje voor deze Abraham van mijn kant!!!! ;)

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#38 Bericht door Sert » donderdag 28 oktober 2010, 07:01

Tijdens de industriele revolutie zorgde de boekdrukkunst voor belangrijke veranderingen. Boeken werden goedkoop, beschikbaar voor het gewone volk en meer mensen leerden lezen en schrijven. De nieuwsomroepern werd uiteindelijk vervangen door de krant nadat het nog goedkoper en eenvoudiger werd om het nieuws dagelijks ter perse te laten gaan.

Daar komt het begrip persvrijheid vandaan. En de tijd staat niet stil. Inmiddels zijn de kranten voor een heel groot deel vervangen door het internet. De letters staan niet meer op papier gedrukt, maar op je scherm (waarbij het niet-permanente karakter als groot voordeel heeft dat je je scherm talloze malen kan hergebruiken). En het begrip 'persvrijheid' kan door de voortschrijdende technologische ontwikkelingen worden toegepast op al die nieuwe vormen van het geschreven woord, waarmee vervolgens het overgrote deel van dit onderwerp zeker 'on-topic' is.

En met die nieuwe techniek doen ook steeds meer Engelse woorden hun intrede in de Nederlandse taal. Een thread wordt nog wel vertaald in 'draadje' of gewoon 'onderwerp', terwijl de term on-topic kennelijk geen vertaling meer behoeft.
Zo kun je je gedachten laten gaan over het woord moderator. In praktijk laat dit woord zich zeer makkelijk vertalen naar modder-eter, een enigszins schertsendse term die vaak op z'n plek is voor de censuristen die op Stalinistische wijze te werk gaan.
Gelukkig is er op dit forum nog genoeg persvrijheid voor allerhande hersenspinsels!

joepattaya
Expat
Expat

#39 Bericht door joepattaya » donderdag 28 oktober 2010, 09:04

jumbo schreef:
joepattaya schreef: Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.
waggeffe, waggeffe.......ik wordt pas volgend jaar 50!! En pas dan wordt mij geleerd waar Abraham de mosterd haalt.
Is waarschijnlijk hetzelfde adres als waar ik hem haal.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#40 Bericht door jumbo » donderdag 28 oktober 2010, 09:22

Sert schreef: De letters staan niet meer op papier gedrukt, maar op je scherm (waarbij het niet-permanente karakter als groot voordeel heeft dat je je scherm talloze malen kan hergebruiken).
Aan de andere kant kan je met papier of oude kranten weer dingen doen die wat minder gemakkelijk met een beeldscherm gaan :P :P :P denk alleen maar aan het doorspoelen :lol:

jumbo
Expat
Expat

#41 Bericht door jumbo » donderdag 28 oktober 2010, 09:25

joepattaya schreef:
jumbo schreef:
waggeffe, waggeffe.......ik wordt pas volgend jaar 50!! En pas dan wordt mij geleerd waar Abraham de mosterd haalt.
Is waarschijnlijk hetzelfde adres als waar ik hem haal.
Denk dat Abraham een beetje zou gruwelen bij de vele variaties en derhalve keuze in mosterd(s)

Mooi, waar is het feessie, verkleden we je als Abraham of we maken er een op de stoel bij de deur. Heb je nog een oude jurk die je niet meer gebruikt??? :P :P :P

Mart
Erelid
Erelid

#42 Bericht door Mart » donderdag 28 oktober 2010, 09:34

Dus .... dan wordt het een SaBra :oops: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#43 Bericht door Gardensafari » donderdag 28 oktober 2010, 16:19

Heren toch!
Ik had nog zo gewaarschuwd.
Ik zal aan heer Chang vragen om Mart als eerste de officiële oranje waarschuwingskaart van het Thailandforum uit te reiken.
Het woordje Sabra in een draadje over persvrijheid gaat alle perken te buiten.

Trouwens ik heb in Thailand nimmer ervaren dat op het toilet je persvrijheid op welke wijze dan ook wordt gecensureerd.
In tegendeel: je mag onder het produceren van de nodige decibellen vrijelijk je persbehoeften bevredigen.

Dus waar gaat dit onderwerp eigenlijk over.
En als Chang uit Naarden komt, waarom heet 'ie dan Chang?
Wat is er mis met Cheng?
Ik ken wel een Chung uit Blaricum, dus die optie valt af.

Ach, weet ik het?
Ik gun iedereen alle vrijheid om eruit te persen wat hij/zij wil, maar een Sabra???????
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 28 oktober 2010, 16:23

Gardensafari schreef:Heren toch!
Ik had nog zo gewaarschuwd.
Ik zal aan heer Chang vragen om Mart als eerste de officiële oranje waarschuwingskaart van het Thailandforum uit te reiken.
Het woordje Sabra in een draadje over persvrijheid gaat alle perken te buiten.

Trouwens ik heb in Thailand nimmer ervaren dat op het toilet je persvrijheid op welke wijze dan ook wordt gecensureerd.
In tegendeel: je mag onder het produceren van de nodige decibellen vrijelijk je persbehoeften bevredigen.

Dus waar gaat dit onderwerp eigenlijk over.
En als Chang uit Naarden komt, waarom heet 'ie dan Chang?
Wat is er mis met Cheng?
Ik ken wel een Chung uit Blaricum, dus die optie valt af.

Ach, weet ik het?
Ik gun iedereen alle vrijheid om eruit te persen wat hij/zij wil, maar een Sabra???????
Cheng staat voor Chief engineer maar ik weet niet of ze die hier nodig hebben. ;) :lol: :lol:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door prajak » donderdag 28 oktober 2010, 16:30

Een passend NL woord voor moderator is modderaar.

Dat komt van aanmodderen, in de modder wroeten, modderworstelen (kan ook erotisch zijn, in de modder worstelen met een paar vrouwen met blote...schouders....) en ook de Friese volkssport fjierljippen (al zal ik het verkeerd schrijven) is een modderachtige bezigheid.

Modder gooien is niet des modderaars. Dat doen de forumleden zelf wel.....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”