Moderator: Loempia
Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.Gardensafari schreef:Heren, wat is dit nu toch weer voor een onlosmaakbare kluwen aan onderwerpen, opmerkingen en gedoe.
Ik wil hier een ernstig pleidooi houden voor het toepassen van de REGELS.
Hoofdregel op dit en op alle andere forums is: één onderwerp per topic.
Dit draadje gaat over persvrijheid.
Dus niet over regeltjes, erwtensoep, oudpapieren liefde, Naarden, trompetgeschal, JoePattaya die weet waar de mosterd is, Koot en Bie die worden geciteerd, Sert die meent dat hij het recht heeft om zelfstandig na te denken.
En dan een conversatie als deze:
"Een overmaat aan regeltjes maakt mensen uiteindelijk dom.
en ....zonder regeltjes blijven de mensen dom
Dacht ik ook eerst van Mart, later bleken het gelukstreffers te zijn."
Waar slaat dat op?
En dan komt Prajak nog met een vriezer die het water uit de mond druipt.
Overigens één welgemeende raad, heer Prajak: laat die vriezer nakijken, want dat hoort niet.
Straks zit je met een bult ontdooide erwtensoep.
En de houdbaarheid ervan lijk mij in een tropisch klimaat beperkt.
Hangt overigens ook af van de gebezigde worst.
Als het goed is, is dat rookworst. Slagersrookworst, Gelderse rookworst of HEMA-rookworst, het maakt niet uit.
Zo'n worst heeft een typische vorm: hij is langer dan hij breed is.
Nu geldt dit voor wel meer objecten.
Het geldt bijvoorbeeld ook voor mijzelf.
En ik heet Hans.
Een rookworst wordt in eerste aanleg gerookt.
Nu weten we allemaal dat roken ongezond is, maar kennelijk zijn er uitzonderingen.
Dat heeft de rookworst overigens gemeen met een paling.
Er zijn nog meer overeenkomsten.
Ook een paling heeft de typische worstvorm.
Het verschil is echter dat een paling in gestrekte toestand wordt aangeboden, terwijl de verkopers van rookworst de uiteinden dezes naar elkaar toebuigen.
Het roken van ham, worst of paling verhoogt de houdbaarheid ervan.
Dat kan dus ook gelden voor de rookworst in de eerdergenoemde erwtensmurrie.
Resultaat kan zijn dat de brij stinkt, maar dat het worstje nog te consumeren is.
Het zal duidelijk zijn: ik vind dat we ons aan de regel moeten houden: één onderwerp per draadje.
Ruggesteuntje voor deze Abraham van mijn kant!!!!joepattaya schreef: Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.
waggeffe, waggeffe.......ik wordt pas volgend jaar 50!! En pas dan wordt mij geleerd waar Abraham de mosterd haalt.jumbo schreef:Ruggesteuntje voor deze Abraham van mijn kant!!!!joepattaya schreef: Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.
Aan de andere kant kan je met papier of oude kranten weer dingen doen die wat minder gemakkelijk met een beeldscherm gaanSert schreef: De letters staan niet meer op papier gedrukt, maar op je scherm (waarbij het niet-permanente karakter als groot voordeel heeft dat je je scherm talloze malen kan hergebruiken).
Denk dat Abraham een beetje zou gruwelen bij de vele variaties en derhalve keuze in mosterd(s)joepattaya schreef:waggeffe, waggeffe.......ik wordt pas volgend jaar 50!! En pas dan wordt mij geleerd waar Abraham de mosterd haalt.jumbo schreef:Ruggesteuntje voor deze Abraham van mijn kant!!!!joepattaya schreef: Oftewel: De "verplichting" om on-topic te blijven is in feite een beperking van je persvrijheid. Volgens mij is een belangrijk onderdeel van deze vrijheid ook de 'vrijheid van interpretatie'.
Is waarschijnlijk hetzelfde adres als waar ik hem haal.
Cheng staat voor Chief engineer maar ik weet niet of ze die hier nodig hebben.Gardensafari schreef:Heren toch!
Ik had nog zo gewaarschuwd.
Ik zal aan heer Chang vragen om Mart als eerste de officiële oranje waarschuwingskaart van het Thailandforum uit te reiken.
Het woordje Sabra in een draadje over persvrijheid gaat alle perken te buiten.
Trouwens ik heb in Thailand nimmer ervaren dat op het toilet je persvrijheid op welke wijze dan ook wordt gecensureerd.
In tegendeel: je mag onder het produceren van de nodige decibellen vrijelijk je persbehoeften bevredigen.
Dus waar gaat dit onderwerp eigenlijk over.
En als Chang uit Naarden komt, waarom heet 'ie dan Chang?
Wat is er mis met Cheng?
Ik ken wel een Chung uit Blaricum, dus die optie valt af.
Ach, weet ik het?
Ik gun iedereen alle vrijheid om eruit te persen wat hij/zij wil, maar een Sabra???????