Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise vriendin

#226 Bericht door yandre » dinsdag 26 oktober 2010, 04:26

nu zo mooi als sommige kunnen schrijven kan ik niet
maar laten we maar genieten van wat
moeder natuur ons geeft met of zonder steeltje
wat gegroeid is in het leven :D

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#227 Bericht door Gardensafari » dinsdag 26 oktober 2010, 07:46

yandre schreef:nu zo mooi als sommige kunnen schrijven kan ik niet
maar laten we maar genieten van wat
moeder natuur ons geeft met of zonder steeltje
wat gegroeid is in het leven :D
Waar heb jij het nou weer over? Steeltjes?

:lol: ;) :lol:

Maar om moeder natuur iets te laten produceren is mest nodig.
Bij massagehandjes zoals door Prajak bedoeld heet die meststof "Pecunia".
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#228 Bericht door Gardensafari » dinsdag 26 oktober 2010, 07:47

prajak schreef:Zo is het maar net, Gardensafari ! Een flinke doos humor en een nog grotere doos jokkebrokken doet het goed bij de mensen ! Trouwens, jouw onderschrift spreekt ook klare taal !
Oeps, er zit geloof ik een spelfout in mijn onderschrift!

:D :D :roll: :roll: :D :D
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#229 Bericht door Ervee71 » dinsdag 26 oktober 2010, 09:12

Een paar weken terug, heb ik het boekje Thailandfever http://thailandfever.com/boek_intro.html aangeschaft en samen met mijn vriendin gelezen.
Na het doorlezen van dit topic, kom ik veel zaken tegen die ook in het boek worden omschreven.

Mijn vriendin gaf aan, dat ongeveer 75% van het boek de thaise kant goed omschreef. Uiteraard zijn mensen verschillend, dus voor de één geldt die 75% en voor die ander de andere 75%.

Zelf heb ik ook wel een aantal herkennings punten gelezen.

Uit persoonlijke titel, kan ik zeggen:

Lees dit boek ook eens en het kan helpen om de relatie tussen Thai en westerling te bgrijpen, maar ook je eigen relatie.

Uit eigen ervaring:
Mijn vriendin is 10 jaar jonger dan dat ik ben en daar is niemand die er moeilijk over doet. Wel krijg ik regelmatig (meestal achter de rug om) te horen, dat het puur om het geld gaat en kun je hier niks krijgen. De eerste keren, vond ik het nog nodig om mijn relatie te verdedigen. Meer voor mijn ouders dan voor onze relatie. Toen mijn vriendin voor de eerste keer in Nederland kwam, heeft ze ook gelijk mijn ouders, broer, ooms en tantes en mijn vrienden overtuigd. De enige waar ik nog wel eens wat commentaar van hoor, zijn de wat oudere (meestal vrouwelijke) kennissen uit het dorp en dat zijn de al eerder gemelde vooroordelen.
Ondertussen is mijn vriendin hier voor de 2de keer en je ziet dat die mensen er toch al aan beginnen te wennen, dat ik met een Thaise schone over het straat gaat. Tevens spreekt ze al een aantal woorden Nederlands en dat neemt toch wat vooroordelen (hier in mijn dorp) weg.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#230 Bericht door driver » dinsdag 26 oktober 2010, 10:21

Ervee71 schreef:Een paar weken terug, heb ik het boekje Thailandfever http://thailandfever.com/boek_intro.html aangeschaft en samen met mijn vriendin gelezen.
Na het doorlezen van dit topic, kom ik veel zaken tegen die ook in het boek worden omschreven.

Mijn vriendin gaf aan, dat ongeveer 75% van het boek de thaise kant goed omschreef. Uiteraard zijn mensen verschillend, dus voor de één geldt die 75% en voor die ander de andere 75%.

Zelf heb ik ook wel een aantal herkennings punten gelezen.

Uit persoonlijke titel, kan ik zeggen:

Lees dit boek ook eens en het kan helpen om de relatie tussen Thai en westerling te bgrijpen, maar ook je eigen relatie.

Uit eigen ervaring:
Mijn vriendin is 10 jaar jonger dan dat ik ben en daar is niemand die er moeilijk over doet. Wel krijg ik regelmatig (meestal achter de rug om) te horen, dat het puur om het geld gaat en kun je hier niks krijgen. De eerste keren, vond ik het nog nodig om mijn relatie te verdedigen. Meer voor mijn ouders dan voor onze relatie. Toen mijn vriendin voor de eerste keer in Nederland kwam, heeft ze ook gelijk mijn ouders, broer, ooms en tantes en mijn vrienden overtuigd. De enige waar ik nog wel eens wat commentaar van hoor, zijn de wat oudere (meestal vrouwelijke) kennissen uit het dorp en dat zijn de al eerder gemelde vooroordelen.
Ondertussen is mijn vriendin hier voor de 2de keer en je ziet dat die mensen er toch al aan beginnen te wennen, dat ik met een Thaise schone over het straat gaat. Tevens spreekt ze al een aantal woorden Nederlands en dat neemt toch wat vooroordelen (hier in mijn dorp) weg.
Boek heb ik ook gekocht en ligt nu in Sung Noen.
Binnenkort gaan we het samen weer lezen want Sukanya kennende heeft ze het boek nu al 3,5 maand niet ingekeken .

Wat betreft dat relatie en acceptatie verhaal : Sukanya is hier nog niet geweest en gezien haar werk zal dat ook lastig worden maar mijn Familie vindt het wel best en mijn 2 kinderen denken iets verschillend...de oudste van 26 vindt het leuk dat ik weer gelukkig ben en de jongste van 23 heeft zoiets van ..waarom zo ver weg ? maar vindt het verder wel leuk voor me.

Kennissen,vrienden en vage bekenden reageren zeer divers van ...Het zal wel een barlady zijn en ze doen het puur voor de poen en wat ben je een loser tot ...tering...leuke vrouw dat doe je goed man en ...als jij het naar je zin hebt is het belangrijkste.

En dat laatste is het geval dus ik laat iedereen lekker lullen zeker de negatievelingen en zit 18 November weer fijn 4 weken in Thailand bij Sukanya.

Wat jullie betreft : lekker doorgaan en jullie eigen kop volgen zouk zeggen.

mvg Arie

Mart
Erelid
Erelid

#231 Bericht door Mart » dinsdag 26 oktober 2010, 10:28

driver schreef: Boek heb ik ook gekocht en ligt nu in Sung Noen.
Binnenkort gaan we het samen weer lezen want Sukanya kennende heeft ze het boek nu al 3,5 maand niet ingekeken .
mvg Arie
:o :idea: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#232 Bericht door driver » dinsdag 26 oktober 2010, 12:40

Mart schreef:
driver schreef: Boek heb ik ook gekocht en ligt nu in Sung Noen.
mvg Arie
:o :idea: :lol:
En ze kan gewoon in het Thai lezen Mart maar ook dat zal niet gebeurd zijn denk ik want als ik haar bel en vraag ...Suk...doo book thai fever ? volgt er meestal een hartelijke lach en same,same..oftewel ...we lezen wel samen.

Ik vindt ut allemaal prima want ik lees hier ook amper mijn hoe leer ik Thai en dat soort boekies door dat doe ik daar wel met Suk.. :mrgreen:

mvg Arie

jumbo
Expat
Expat

#233 Bericht door jumbo » woensdag 27 oktober 2010, 03:06

Het is een amusant boekje met herkenbare dingen, maar kan geen leidraad zijn voor het leven
en er zal niemand zijn, omdat het in zijn algemeenheid is geschreven, die kan stellen dat het 100% voor hem of haar kan gelden...

Over bekenden en vrienden of vreemden met vooroordelen kan ik slechts vermelden dat het volgens overlevering meestal vrouwen zijn die er het meeste moeite mee hebben.
Dat het bargirls zijn of niet heeft niemand wat mee te maken en zou ook niet mee moeten spelen, zouden ze haar acceptabeler vinden als de uit een fabriek komt???
En dan de taal, aangezien de dame in kwestie op vakantie komt naar NL en drie woorden spreekt moet dat haar meer 'acceptabeler' maken?? Alsof de Nederlanders die hier op vakantie komen Thai willen oppaken buiten sawadee en een slappe wai...

Over buitenstaanders zou ik me niet teveel illusies maken, die hebben een vooroordeel, maar je 'vrienden en bekenden met hun goedbedoelende meningen' zou ik toch gewoon eens aan een nader onderzoek onderwerpen.
No money no honey is een engelse uitdrukking en zijn origine is echt niet Thailand!!!

Iedereen die een beledigende opmerking maakt over mijn partner, in of buiten NL is aan de beurt, zonder meer en zonder aanziens des persoons!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#234 Bericht door Jeanette » woensdag 27 oktober 2010, 08:39

Ik zag een kop in de krant; "Er gaan 2 miljoen meisjes per jaar in de prostitutie in India", met een subtitel van een individueel meisje: "Ik zou in een schoonheidssalon gaan werken maar het bleek een bordeel". Het artikel zelf heb ik niet gelezen maar is schrok toch van de cijfers. Als het de eerste 10 x tegen de wil van zo'n meisje is zijn dat 20 miljoen verkrachtingen per jaar en dan een leven van acceptatie en het beste er maar van maken.

En wat doet het westen? Niets, op een enkeling na die er een graantje van mee pikt als sekstoerist en een enkele moraal ridder. Hoe is dat nou toch zo gegroeid dat er zoveel mannen op onze aardkloot vinden dat ze geboren zijn met een pistool en dus van 'moeder natuur' het recht hebben gekregen om te schieten? Het onwrikbare geloof dat vrouwen 'dienstbaar' zijn aan de man, generatie na generatie, er ook mede ingepompt door 'heilige' figuren en boeken.

Van wat ik er van heb begrepen is de Thaise cultuur nogal matriarchaal, die vrouwen komen redelijk (en soms misschien onredelijk) voor zichzelf op. Maar hoe kunnen b.v. Arabische mannen met zichzelf leven als ze een verkracht meisje gaan stenigen, dat zijn toch niet allemaal IQ nullens?

Maar dit staat buiten het .... als westerse man .... een Thaise vriendin hebben. Mijn man is militair BD en als iemand zegt dat alle militaire moordenaars zijn haal ik ook mijn schouders op. (en mijn neus voor die persoon)

Chang, mag ik je bedanken voor die leuke nieuwe smileys? [|) [$) [8) [|(

[|)

jumbo
Expat
Expat

#235 Bericht door jumbo » woensdag 27 oktober 2010, 09:37

Jeanette schreef:Ik zag een kop in de krant; "Er gaan 2 miljoen meisjes per jaar in de prostitutie in India", met een subtitel van een individueel meisje: "Ik zou in een schoonheidssalon gaan werken maar het bleek een bordeel". Het artikel zelf heb ik niet gelezen maar is schrok toch van de cijfers. Als het de eerste 10 x tegen de wil van zo'n meisje is zijn dat 20 miljoen verkrachtingen per jaar en dan een leven van acceptatie en het beste er maar van maken.
Als je zoiets leest moet je altijd effe de nummers en je nuchterheid erbij halen en dan wordt het vanzelf een zeer grote onwaarschijnlijkheid.....

Het is al moeilijk genoeg om mezelf in mijn eigen situatie te verplaatsen dus laat staan in de gedachtengang van andersdenkenden met een totaal andere opvoeding.
Het is toch hoop ik meer regeling dan uitzondering met de stenigingen.

Ik betwijfel ook of we er als westerlingen wat aan kunnen doen.

Thailand was al een land met een seksindustrie voor zijn eigen inwoners lang voordat er een farang landde hier. Het speelde echter niet zo op de voorgrond als nu mede dankzij de moderne communicatiemiddelen. Maar nog steeds is het maar en klein percentage van de hele markt hier....
Maar goed onbekendheid met het land en zijn gewoonten en geschiedenis is een groot euvel...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Akang
Expat
Expat

#236 Bericht door Akang » zaterdag 06 november 2010, 10:32

Borat schreef:Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.

Ik ben een Nederlandse van 26 met een Thaise man van 38 telt dat ook??
Even the longest journey starts with the first step...

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#237 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 06 november 2010, 10:56

Borat schreef:Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.

Ze zijn er wel, ik ken er verschillende: 2 stelletjes in Thailand en 1 in NL.
Live your dream, don't dream your life.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#238 Bericht door mooatje » zaterdag 06 november 2010, 11:04

Meerderen kennen er,maar voor de meesten is leeftijdsverschil zo gewoon dat het niet opvalt.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Akang
Expat
Expat

#239 Bericht door Akang » zaterdag 06 november 2010, 11:11

Mijn vader is getrouwd met een thaise die jonger is dan zijn oudste 3 dochters en jonger dan mijn man, wij hebben een dochter zij is dus officieel stiefoma jonger dan de vader van de betreffende kleindochter [ik ben overigens de jongste dochter en ook ik scheel maar 6 jaar met hr...] inkoppertje om dit te gaan veroordelen maar feit is dat iedereen gelukkig is.
Even the longest journey starts with the first step...

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#240 Bericht door Luc » zaterdag 06 november 2010, 11:47

als je op iets oudere leeftijd door omstandigheden alleen kom te staan....
waar ga je dan heen kijken.....een oude ..... of een nieuwe....
prijskaartje is hetzelfde.
De man is de jager maar het is altijd en overal de "prooi" die vrij is om te kiezen en om door een of andere rede ja te beslissen.
kijk maar eens naar de oscaruitrijking.....en die is niet in dit land te doen.

tawan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”