maar laten we maar genieten van wat
moeder natuur ons geeft met of zonder steeltje
wat gegroeid is in het leven

Moderator: Loempia
Waar heb jij het nou weer over? Steeltjes?yandre schreef:nu zo mooi als sommige kunnen schrijven kan ik niet
maar laten we maar genieten van wat
moeder natuur ons geeft met of zonder steeltje
wat gegroeid is in het leven
Oeps, er zit geloof ik een spelfout in mijn onderschrift!prajak schreef:Zo is het maar net, Gardensafari ! Een flinke doos humor en een nog grotere doos jokkebrokken doet het goed bij de mensen ! Trouwens, jouw onderschrift spreekt ook klare taal !
Boek heb ik ook gekocht en ligt nu in Sung Noen.Ervee71 schreef:Een paar weken terug, heb ik het boekje Thailandfever http://thailandfever.com/boek_intro.html aangeschaft en samen met mijn vriendin gelezen.
Na het doorlezen van dit topic, kom ik veel zaken tegen die ook in het boek worden omschreven.
Mijn vriendin gaf aan, dat ongeveer 75% van het boek de thaise kant goed omschreef. Uiteraard zijn mensen verschillend, dus voor de één geldt die 75% en voor die ander de andere 75%.
Zelf heb ik ook wel een aantal herkennings punten gelezen.
Uit persoonlijke titel, kan ik zeggen:
Lees dit boek ook eens en het kan helpen om de relatie tussen Thai en westerling te bgrijpen, maar ook je eigen relatie.
Uit eigen ervaring:
Mijn vriendin is 10 jaar jonger dan dat ik ben en daar is niemand die er moeilijk over doet. Wel krijg ik regelmatig (meestal achter de rug om) te horen, dat het puur om het geld gaat en kun je hier niks krijgen. De eerste keren, vond ik het nog nodig om mijn relatie te verdedigen. Meer voor mijn ouders dan voor onze relatie. Toen mijn vriendin voor de eerste keer in Nederland kwam, heeft ze ook gelijk mijn ouders, broer, ooms en tantes en mijn vrienden overtuigd. De enige waar ik nog wel eens wat commentaar van hoor, zijn de wat oudere (meestal vrouwelijke) kennissen uit het dorp en dat zijn de al eerder gemelde vooroordelen.
Ondertussen is mijn vriendin hier voor de 2de keer en je ziet dat die mensen er toch al aan beginnen te wennen, dat ik met een Thaise schone over het straat gaat. Tevens spreekt ze al een aantal woorden Nederlands en dat neemt toch wat vooroordelen (hier in mijn dorp) weg.
driver schreef: Boek heb ik ook gekocht en ligt nu in Sung Noen.
Binnenkort gaan we het samen weer lezen want Sukanya kennende heeft ze het boek nu al 3,5 maand niet ingekeken .
mvg Arie
En ze kan gewoon in het Thai lezen Mart maar ook dat zal niet gebeurd zijn denk ik want als ik haar bel en vraag ...Suk...doo book thai fever ? volgt er meestal een hartelijke lach en same,same..oftewel ...we lezen wel samen.Mart schreef:driver schreef: Boek heb ik ook gekocht en ligt nu in Sung Noen.
Binnenkort gaan we het samen weer lezen want Sukanya kennende heeft ze het boek nu al 3,5 maand niet ingekeken .
mvg Arie![]()
![]()
Als je zoiets leest moet je altijd effe de nummers en je nuchterheid erbij halen en dan wordt het vanzelf een zeer grote onwaarschijnlijkheid.....Jeanette schreef:Ik zag een kop in de krant; "Er gaan 2 miljoen meisjes per jaar in de prostitutie in India", met een subtitel van een individueel meisje: "Ik zou in een schoonheidssalon gaan werken maar het bleek een bordeel". Het artikel zelf heb ik niet gelezen maar is schrok toch van de cijfers. Als het de eerste 10 x tegen de wil van zo'n meisje is zijn dat 20 miljoen verkrachtingen per jaar en dan een leven van acceptatie en het beste er maar van maken.
Borat schreef:Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.
Borat schreef:Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.