Er is in Nong Khai een nieuwe MAKRO gebouwd.
(Een kilometer of wat vanaf Nong Khai richting Udon Thani rijdend).
De vestiging is open sinds 29 September 2010.
Alles ziet er natuurlijk fris en nieuw uit, helaas hebben ze bij de inrichting geen lopende band geplaatst zoals bijvoorbeeld bij een Carrrefour of TESCO Lotus.
Het afrekenen gaat daarom, zoals bij elke MAKRO vestiging die ik gezien heb in Thailand, moeizaam met dat gehijs van de boodschappen van winkelkar naar winkelkar bij de kassa.
Erg irritant was ook dat we drie keer gecontroleerd werden voordat we de uitgang bereikten, pfff.
Dat zal na verloop van tijd wel teruggebracht worden tot 1 controle na afrekening bij de kassa.
Parkeerplaats buiten is ruim te noemen.
MAKRO Nong Khai
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
-
- Volwaardig lid
Re: MAKRO Nong Khai
Het ontbreken van een lopende band bij de kassa is vrij gebruikelijk bij wat "kleinere" zaken.greenthaiway schreef:Er is in Nong Khai een nieuwe MAKRO gebouwd.
Alles ziet er natuurlijk fris en nieuw uit, helaas hebben ze bij de inrichting geen lopende band geplaatst zoals bijvoorbeeld bij een Carrrefour of TESCO Lotus.
Het afrekenen gaat daarom, zoals bij elke MAKRO vestiging die ik gezien heb in Thailand, moeizaam met dat gehijs van de boodschappen van winkelkar naar winkelkar bij de kassa.
Erg irritant was ook dat we drie keer gecontroleerd werden voordat we de uitgang bereikten, pfff.
Dat zal na verloop van tijd wel teruggebracht worden tot 1 controle na afrekening bij de kassa.
Ik weet niet hoe groot deze Makro is, maar als voorbeeld, de kassa's bij de Tesco Lotus in Sawang Daen Din hebben ook geen lopende band.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Expat
- Contacteer:
Nou je het zegt, inderdaad, ken die Sawang Daen Din vestiging ook.Wouter_Udon schreef:Het ontbreken van een lopende band bij de kassa is vrij gebruikelijk bij wat "kleinere" zaken.greenthaiway schreef:Er is in Nong Khai een nieuwe MAKRO gebouwd.
Ik weet niet hoe groot deze Makro is, maar als voorbeeld, de kassa's bij de Tesco Lotus in Sawang Daen Din hebben ook geen lopende band.
-
- Volwaardig lid
De lopende band ontbreekt inderdaad maar men heeft wel tig kassa's dus je bent snel van je centen af geholpen. Controle van het bonnetje is bij de uitgang maar je kunt soms ook wel doorlopen. De kaas, 4,5 kilo Goudse uit NL, is van 1.800 naar 1.900 baht maar nog steeds goedkoper dan elders hier waar je meer dan 600 baht de kilo betaalt. Edammer is er ook, hele kaasjes. P-plaats dik in orde. Er staan heel veel auto's uit Laos op de P-plaats.
Ik denk dat de Big-C die een groot bouwterrein heeft gekocht nabij de Lotus nu niet meer komt.
Ik denk dat de Big-C die een groot bouwterrein heeft gekocht nabij de Lotus nu niet meer komt.