Robert.
dutch schreef:Ik neem aan dat je een redelijk normaal contact met de verhuurder hebt?
Ga eerst maar eens met hem praten en vertel hem dat je binnen 4 maanden zult vertrekken en dus de laatste 3 maanden voor vertrek geen huur meer zal betalen.
Vraag ook naar de exit inspectie daags voor vertrek en de terugbetaling van de borg.
Zijn de antwoorden niet bevredigend of onvoldoende zou ik een advocaat in handen nemen om e.e.a. te controleren.
Hoogstens zou je dus die 10.000 kunnen verliezen ( als je het water en electra van de laatste maand ook niet betaal dan is het nog minder) en is dat het waard om via een advocaat terug te krijgen.
Even rekenen dus!

Dank dutch
Ik woon inmiddels 2 1/2 jaar in Pattaya en woon nog steeds in hetzelfde huis.
Eigenaren ( Thai ) zijn vriendelijk en niet moeilijk.
Ga ik dus verhuizen, heb goed contract zal blijken of ze aardig blijven.
Heb bij het huren van dit huis in Pattaya 30.000 bath deposit betaald.
Echter in Sriracha waar ik gehuurd heb zijn er veel problemen ontstaan, had ook 30.000 bath betaald deposit.
Uiteindelijk ondanks goed contract is er met ruzie en dreigementen verhuist.
De deposit kreeg ik niet, en een periode ben ik gebeld en werd er gedreigd met het gerecht.
Redenen te laat melden volgens eigenaar en het niet achterlaten van zelf betaalde gordijnen en apparaten voor warm water ( douche ).
Echter onjuist had eigenaren al ruim op tijd verteld dat ik zou verhuizen alleen wanneer was toen nog niet bekend.
Had nog geen huis gevonden in Pattaya.
Door de dreigementen na snelle verhuizing alles verwijderd maar had allemaal bespreekbaar kunnen zijn als de houding van Thaise eigenaren aardiger was geweest.
Allemaal gelukkig zonder echte problemen afgesloten, en woon nu nog steeds in hetzelfde huis.
Vriendelijk dank voor reactie dutch.