En betaal per maand 7800 voor een rente van 3.5 %, heb nogmaals alleen 50 % van de auto moeten ophoesten.
Misschien een tip weer van iemand anders, ik heb het dankzij jullie tips en adviezen nu kunnen regelen.
Robert Pattaya.

Moderator: Loempia
sawadikrap schreef:Ik ben blij met de auto over 4 jaar is hij mijn eigendom, op mijn naam niet mijn thaise partner.
En betaal per maand 7800 voor een rente van 3.5 %, heb nogmaals alleen 50 % van de auto moeten ophoesten.
Misschien een tip weer van iemand anders, ik heb het dankzij jullie tips en adviezen nu kunnen regelen.
Robert Pattaya.
Je moet je huiswerk even overdoen. 3,5% per jaar is 0,29% per maand. Iedere maand wordt het bedrag aan rente lager door aflossing en dus gaat de aflossing alsmaar sneller. Binnen zes maanden is de aflossing al meer dan 7000 baht. Volgens mijn berekening is de gehele som in de 42/43e maand afgelost bij gelijkblijvend rente.Khon Neu schreef:Weet je zeker dat je maar 3.5 %rente betaald ? dacht dat de rente op het moment veel hoger lag .
als ik het zo snel uitreken :
303650 aanbetaald 50 %
geleend bedrag 303650
je betaald 7800 X 48 = 374400 Totaal
Betaalde rente 374400 - 303650 = 70750 THB in 4 jaar
Betaalde rente per jaar 70750 / 4 = 17687
Rente in % 17687 / 303650 = 5.8 %
sawadikrap schreef:Ik ben blij met de auto over 4 jaar is hij mijn eigendom, op mijn naam niet mijn thaise partner.
Robert Pattaya.
Wereldvreemd schreef:Je moet je huiswerk even overdoen. 3,5% per jaar is 0,29% per maand. Iedere maand wordt het bedrag aan rente lager door aflossing en dus gaat de aflossing alsmaar sneller. Binnen zes maanden is de aflossing al meer dan 7000 baht. Volgens mijn berekening is de gehele som in de 42/43e maand afgelost bij gelijkblijvend rente.Khon Neu schreef:Weet je zeker dat je maar 3.5 %rente betaald ? dacht dat de rente op het moment veel hoger lag .
als ik het zo snel uitreken :
303650 aanbetaald 50 %
geleend bedrag 303650
je betaald 7800 X 48 = 374400 Totaal
Betaalde rente 374400 - 303650 = 70750 THB in 4 jaar
Betaalde rente per jaar 70750 / 4 = 17687
Rente in % 17687 / 303650 = 5.8 %
Robert Pattaya.
Misschien tijd om een afspraak met je eigen bank te maken?
Khon Neua schreef:Robert
nog een puntje om alert op te zijn :
zorg er voor dat de verzekkering ook acepteerd dat er ander mensen in de auto rijden dan de eigenaar niet alle verzekkeringen acepteren dat nl
Ook in Thailand bestaat een zogenaamde BKR (maar dan in Bangkok en niet in Tiel).Ben schreef:Als je een Thaise partner hebt kun je die garant laten staan voor de lening
je betaald zolang je er in kunt rijden , bij ruzie heeft je partner de auto en de lasten![]()
Mogelijke verlies is de paydown van de auto dus zo laag mogelijk houden bij twijfel
joepattaya schreef:Ook in Thailand bestaat een zogenaamde BKR (maar dan in Bangkok en niet in Tiel).Ben schreef:Als je een Thaise partner hebt kun je die garant laten staan voor de lening
je betaald zolang je er in kunt rijden , bij ruzie heeft je partner de auto en de lasten![]()
Mogelijke verlies is de paydown van de auto dus zo laag mogelijk houden bij twijfel
Kun je de auto niet meer betalen dan wordt inderdaad de garantor aangesproken, maar het verkrijgen van een mogelijke lening in de toekomst wordt ook weer moeilijker.