Een lening vragen voor een auto .

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Een lening vragen voor een auto .

#31 Bericht door sawadikrap » zondag 10 augustus 2008, 07:18

Ik ben blij met de auto over 4 jaar is hij mijn eigendom, op mijn naam niet mijn thaise partner.
En betaal per maand 7800 voor een rente van 3.5 %, heb nogmaals alleen 50 % van de auto moeten ophoesten.
Misschien een tip weer van iemand anders, ik heb het dankzij jullie tips en adviezen nu kunnen regelen.

Robert Pattaya. :D

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Khon Neua » zondag 10 augustus 2008, 11:07

Weet je zeker dat je maar 3.5 %rente betaald ? dacht dat de rente op het moment veel hoger lag .

als ik het zo snel uitreken :

303650 aanbetaald 50 %

geleend bedrag 303650

je betaald 7800 X 48 = 374400 Totaal

Betaalde rente 374400 - 303650 = 70750 THB in 4 jaar

Betaalde rente per jaar 70750 / 4 = 17687

Rente in % 17687 / 303650 = 5.8 %

sawadikrap schreef:Ik ben blij met de auto over 4 jaar is hij mijn eigendom, op mijn naam niet mijn thaise partner.
En betaal per maand 7800 voor een rente van 3.5 %, heb nogmaals alleen 50 % van de auto moeten ophoesten.
Misschien een tip weer van iemand anders, ik heb het dankzij jullie tips en adviezen nu kunnen regelen.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Wereldvreemd » zondag 10 augustus 2008, 12:28

Khon Neu schreef:Weet je zeker dat je maar 3.5 %rente betaald ? dacht dat de rente op het moment veel hoger lag .

303650 aanbetaald 50 %

geleend bedrag 303650

sawadikrap schreef:Ik ben blij met de auto over 4 jaar is hij mijn eigendom, op mijn naam niet mijn thaise partner.

Je moet je huiswerk even overdoen. 3,5% per jaar is 0,29% per maand. Iedere maand wordt het bedrag aan rente lager door aflossing en dus gaat de aflossing alsmaar sneller. Binnen zes maanden is de aflossing al meer dan 7000 baht. Volgens mijn berekening is de gehele som in de 42/43e maand afgelost bij gelijkblijvend rente.

Misschien tijd om een afspraak met je eigen bank te maken? :)
- -

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Khon Neua » zondag 10 augustus 2008, 13:02

Zo word de rente in NL inderdaad berekend

Maar in Thailand niet ! Bij een lenning voor auto al zeker niet !

In Thaland word de rente over het hele geleende bedrag ( start bedrag ) over de hele periode geteld .

Bij hypoteken voor huizen word volgens mijn wel volgende de nederlandse manier de rente berekend maar ook niet altijd volgens mijn .

Wereldvreemd schreef:
Khon Neu schreef:Weet je zeker dat je maar 3.5 %rente betaald ? dacht dat de rente op het moment veel hoger lag .

303650 aanbetaald 50 %

geleend bedrag 303650

Je moet je huiswerk even overdoen. 3,5% per jaar is 0,29% per maand. Iedere maand wordt het bedrag aan rente lager door aflossing en dus gaat de aflossing alsmaar sneller. Binnen zes maanden is de aflossing al meer dan 7000 baht. Volgens mijn berekening is de gehele som in de 42/43e maand afgelost bij gelijkblijvend rente.

Misschien tijd om een afspraak met je eigen bank te maken? :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door sawadikrap » zondag 10 augustus 2008, 15:12

Dank jullie voor de berekeningen, zal zeker zo zijn.
Meer belangrijk voor mensen die anders op het verkeerde been worden gezet, als ze het lezen.
De leden die zo goed in berekeningen zijn zullen zeker gelijk hebben.
Is dom van mij te veel details te vermelden over lening, rente en maandelijkse aflossingen.
Dus vergeten jullie die informatie die eerder vermeld zijn ze zijn dus onjuist, ik heb dit zo te horen gekregen.
Vind echter de lening en het hebben van de auto op mijn naam nummer 1, en is de rente hoger dan is dat bij mij onbekend.

Denk dat ik het onderwerp lening voor een auto kan afsluiten.

Met nogmaals dank voor alle informatie waardoor dit mogelijk is geworden.

Robert. :D

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Khon Neua » zondag 10 augustus 2008, 15:47

Robert

nog een puntje om alert op te zijn :

zorg er voor dat de verzekkering ook acepteerd dat er ander mensen in de auto rijden dan de eigenaar niet alle verzekkeringen acepteren dat nl

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door sawadikrap » woensdag 13 oktober 2010, 04:15

Khon Neua schreef:Robert

nog een puntje om alert op te zijn :

zorg er voor dat de verzekkering ook acepteerd dat er ander mensen in de auto rijden dan de eigenaar niet alle verzekkeringen acepteren dat nl

Zeer late reactie, sorry Khon Neua. :oops:
Dacht geen berichten meer te hebben.
Heb inmiddels de auto sinds afgelopen juli 2010 2 jaar, heb verzekering waarbij de auto bestuurder verzekerd is. Dus gelukkig geen probleem.

Groetjes en sorry.
:|
Robert. :oops:

joepattaya
Expat
Expat

#38 Bericht door joepattaya » woensdag 13 oktober 2010, 04:22

Ben schreef:Als je een Thaise partner hebt kun je die garant laten staan voor de lening
je betaald zolang je er in kunt rijden , bij ruzie heeft je partner de auto en de lasten :lol:

Mogelijke verlies is de paydown van de auto dus zo laag mogelijk houden bij twijfel :roll:
Ook in Thailand bestaat een zogenaamde BKR (maar dan in Bangkok en niet in Tiel).
Kun je de auto niet meer betalen dan wordt inderdaad de garantor aangesproken, maar het verkrijgen van een mogelijke lening in de toekomst wordt ook weer moeilijker.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

joepattaya
Expat
Expat

#39 Bericht door joepattaya » woensdag 13 oktober 2010, 04:24

Het verkrijgen van een lening op een (bijvoorbeeld) een auto is heel goed mogelijk.
Uiteraard wil de bank/lease maatschappij garanties en die worden meestal gezocht in arbeids-overeenkomsten en work-permits, maar ik ken ook expats, die op basis van een retirement-visum een lening krijgen.
In zo goed als alle gevallen is er een garantor (of misschien zelfs meerdere garantors) nodig.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door sawadikrap » zaterdag 23 oktober 2010, 02:52

joepattaya schreef:
Ben schreef:Als je een Thaise partner hebt kun je die garant laten staan voor de lening
je betaald zolang je er in kunt rijden , bij ruzie heeft je partner de auto en de lasten :lol:

Mogelijke verlies is de paydown van de auto dus zo laag mogelijk houden bij twijfel :roll:
Ook in Thailand bestaat een zogenaamde BKR (maar dan in Bangkok en niet in Tiel).
Kun je de auto niet meer betalen dan wordt inderdaad de garantor aangesproken, maar het verkrijgen van een mogelijke lening in de toekomst wordt ook weer moeilijker.

Bedankt joepattaya, :mrgreen:

Gelukkig dus niet van toepassing maar wel handig om te weten.

Robert. 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”